Změny v Brně: Tramvaje na Tomkově náměstí a prodloužení nočního provozu. KORDIS básní o výluce
Brněnská vánoční Astra v ulicích města. Zdroj: Facebook - Marcel (Brňák) Galba
V neděli začíná dlouhá výluka na trati mezi Brnem a Blanskem. Přizpůsobí se i linky městské hromadné dopravy.
„v nepracovních dnech bude nově prodloužen provoz nočních autobusových linek do 7:00“ To už tu bylo od 1. 1. 2013. Po pár letech to zmírnili na víkendový konec nočního provozu v 6 h. A hle – po dalších pár letech to je zpátky. K lince č. 4 – no ovšem že výluka přes Tomkovo náměstí musela skončit do včerejška, když ode dneška je linka č. 4 součástí výlukových opatření skrz vlakovou výluku. Což mimochodem znamená, že v následujících 12 měsících bude Tomkovo náměstí pro linku č. 4 vždy průjezdné (tzn. tramvajový provoz nebude dotčen výstavbou VMO), nebo tentokrát k omezení… Číst vice »
Kdyby chlapci z Kordisu měli takříkajíc pod čepicí, mohli přemístit parníky z priglu na Svitavu a místo vlakem se mohlo jezdit parníkem :->)))))
Idea dobra, poslete to Reditelstvi vodnich cest a DPMB :). Jen nevim, zda treba tento jez je na parniky pripraven: Svitava, km 8,8 – jez
Brno – Husovice, Česko
https://mapy.cz/s/denetolofa
Ještě by se do článku hodila zmínka o tom, že mezi Hlavním nádražím a Bílovicemi mohou teď cestující jet na jízdenku “dvě zastávky ve vlaku” za 16Kč (4kč zlevněná).
Při výluce však tahle jízdenka platit nebude, cestující tedy pojedou déle, budou muset přestupovat ze šaliny na bus a ještě zaplatí 25Kč místo 16. 🙃
Prostě Kordis. Proč lidem, kterým se cestování už beztak zkomplikuje, dávat tarifní výjimku, když na nich můžeme ještě rejžovat dražšími jízdenkami.
Pravidelný cestující má šalinkartu. A s tou to ze zóny 215 vyjde nastejno.
Tudíž by to znamenalo dělat tarifní výjimku kvůli nepravidelným cestujícím.
Jenže právě u těch je větší šance, že se vám na takové cestování vybodnou a pojednou vlastním autem. Tudíž právě jim by měl Kordis vycházet vstříc a ne jim házet další klacky pod nohy, aby je přesvědčil, že jet tím nevlakem stejně nemá smysl, když to trvá déle a ještě je to dražší, nemyslíte?
Proč tarifní výjimku?
V tarifu obecný kec typu „za náhradní dopravu se platí maximálně tolik co za pravidlo.“
Kdyby se potkala dvojice cestující s levnou jízdenkou – hádavý revizor tak některé „dlouhodobé nad“ mít vypsané na jízdním řadě, nicméně taková dvojice se může potkat i při nějaké mimořádnosti.
Ta báseň je dobrá 🙂 Lidi budou ty nepříjemnosti brát aspoň chvilku s úsměvem. Za mne palec hore.
Já mám opačný názor. Odebírám newsletter IDSJMK a oni takovou podobnou báseň posílají v každém mailu, jenom bývá kratší. Často jsou to ale tak strašné slátaniny, že se to nedá vydržet. Byl bych rád, kdyby nadřízení autora těch hrůz měli vkus a zakázali mu to zveřejňovat. To se fakt nedá a vrhá to špatné světlo na celý KORDIS.
Můžete nás oblažit svou vlastní, jistě hodnotnější tvorbou. Asi nikdo nečeká, že to bude na Nobelovu cenu za literaturu, když je to na pobavení k informacím o změnách v dopravě. Na Kordis to špatné světlo nevrhá, ovšem pokud nezvládnete napsat něco lepšího z mého pohledu to vrhne horší světlo na vás.
No že by mě to pobavilo, to se říct nedá. I báseň má určité zákonitosti a tahle hrůza se jim ani neblíží.
A bláboly „tak to napiš líp“ si umístěte za klobouk. Abych mohl kritizovat pitomou veršovánku, tak na to rozhodně nemusím být Seifert.
Vy jste zároveň nick abc? Taky jste mě nepobavil. Jaké zákonitosti myslíte? Zkuste být konkrétní, když víte, že je to nesplňuje. Seifert být nemusíte, ale když tvrdíte, že je něco špatně, tak byste měl vědět co přesně, proč a zkusit to i udělat lépe. S vaším laskavým dovolením i bez něj, si za klobouk strčím to, co jako bláboly působí na mě – ta básnička na pobavení to není. Ona i kritika má své zákonitosti – doporučuji F.X.Šaldu – a diskuzní příspěvky na tomto webu se jim málokdy alespoň blíží… 😉
Báseň má mít rytmus, je jejich na výběr několik. To věděli i dávní Řekové. Taky je pravda že nově se vydá i sbírka co jsou jen nahozeny slova…to je teprv umění a odvaha to vydat.
Žasnu, že vás dokáže takhle rozvášnit opačný názor. Odstavce textu si nechte od cesty a místo toho doporučuju věnovat se činnosti, co má smysl. A pro zamyšlení doporučuju objednat si odběr newsletteru od IDS JMK. Budou vám posílat veršovánky každý týden a tu kvalitu nikomu nepřeju.
Třeba si ten newsletter nemusí objednávat. Podle jeho reakcí bych klidně i tipoval zda ho nerozesílá 😀
Tak se té činnosti, co má smysl, věnuj a neztrácej čas tady.
Moc nechápu proč je přestupní zastávka zrovna Obřanská u školy. Vždyť se tam musí z šaliny lézt do silnice, není bezbariérová, není tam budka, kde by se dalo schovat. Byl se tam někdo z tvůrců NAD vůbec podívat, nebo losovali?
Do autobusů linky xS2A jezdící z Brna do Adamova bude možný nástup pouze prvními dveřmi. V takovém případě lze čekat delší pobyt v zastávce, což by v případě Proškova náměstí zbytečně blokovalo ostatní dopravu. V opačném směru podmínka nástupu pouze prvními dveřmi na území Brna není.
Hmm, takže tam budou jezdit klouby, do kterých se bude nastupovat předem? Nepostrádá to poněkud smysl toho kloubu? To zase vymyslel nějaký „myslitel“ v Kordisu. U minulých výluk, ať už na Blansko, nebo na Kuřim/Tišnov, žádné odbavování cestujících nebylo, nastupovalo se všemi dveřmi a fungovalo to. Proč teď najednou přidávat práci řidičům a zdržovat nástup?
Takže kapacitně pojedou místo jednoho kloubu 2 sóla ?
O tom jsem ale nepsal. Když už reagujete, reagujte prosím na to, o čem píšu a nevymýšlejte si tu své vlastní konstrukce. Děkuji.
Slyšel jsi už o kapacitě?
Opět mohu jen odepsat to, co už jsem napsal PvvS: Reaguj prosím na to, o čem píšu. O kapacitě můj příspěvek opravdu nebyl. Díky za pochopení.
Ale když už jste s tím začali, pánové, tak si troufnu říct, že větší poptávka bude do Blanska, než do Adamova a právě z důvodů redukce celkového počtu autobusů a tedy i potřeby řidičů, bych ty klouby raději poslal do Blanska, než do Adamova, kde by podle mě to sólo mohlo stačit i v ranní špičce. Ale to je můj názor a uvidíme v reálu. Třeba se pletu.
Řidič NAD bude odbavovat cestující. Jinde by se stát nedalo
Nevim, proc to KORDIS nasmeroval tam ale za tam jezdici ridice bych napsal, ze na Obranska u skoly se dobre predjizdi bus a je tam moznost tram projet okolo busu – alespon podle maluvky na silnici – a zaroven je tam 30. Kdyby se prestupovalo na Proskove namesti, ucpete celou ulici, u lokality Obransky most to neni zcela bezpecne pro velke mnozstvi cestujicich.