Zmenšení zabralo. Úřad povolil další přípravu nového depa RegioJetu v Praze

Úřad odmítl námitky městské části Dolní Měcholupy.
Společnost RegioJet zaznamenala po letech zásadní posun s přípravou nového depa v Praze-Dolních Měcholupech. Magistrát hlavního města Prahy dospěl k názoru, že projekt není již dále potřeba posuzovat detailněji z hlediska vlivů na životní prostředí. RegioJet tak ušetří nejméně rok práce a projednávání na zpracování takzvané velké EIA.
Vyplývá to z dnes zveřejněného rozhodnutí v registru EIA. Na rozdíl od první verze, se kterou u úřadů dopravce narazil, se rozhodl projekt zmenšit: upustil například od vybudování lakovny a průjezdné myčky souprav. Areál pro údržbu vozidel má vyrůst na pozemcích, které firma před časem získala v Dolních Měcholupech, areál je napojený vlečkou do stanice Praha-Hostivař.
„Z provedeného zjišťovacího řízení vyplynulo, že vlivy předmětného záměru na jednotlivé složky životního prostředí nemohou být významné,“ uvedl magistrát. Důkladné posouzení požadovala například městská část Praha-Dolní Měcholupy, která podala prakticky totožné námitky jako zapsaný spolek Dolnoměcholupsko. Většinou se týkaly zpochybnění dat ve výpočtech RegioJetu nebo obav z toho, že se postupně objeví ještě další záměry na rozšíření. Úřad ale tyto námitky odmítl.
Kromě zrušení plánu na lakovnu a myčku došlo také ke zmenšení provozního a dílenského objektu z pěti na tři podlaží, pracovat se zde bude jen na dvě směny. Zrušena byla i plánovaná ubytovna pro zaměstnance.
RegioJet chce v Měcholupech dvě opravárenské haly. Jednu se čtyřmi kolejemi na opravy lokomotiv a vagonů a druhou se dvěma kolejemi na opravy elektrických jednotek. Zároveň RegioJet postaví centrální logistický sklad s průjezdnou kolejí a třípodlažní provozní a dílenský objekt. Práci tu má najít kolem 120 lidí.
Pro větší opravy má nyní RegioJet zázemí na pražském Zličíně, obratiště je v Praze-Malešicích.
RegioJet vysvětluje nutnost nového zázemí svou expanzí. Plánuje vybudovat halu těžké údržby na území Středočeského kraje, může to být ale jinde. „Řešíme více lokalit, asi nakonec skončíme na Ostravsku,“ řekl loni v prosinci majitel firmy Radim Jančura. Pozemky v Praze označil za unikátní pro železnici.
Přepracování dokumentace uložil RegioJetu už před dvěma lety odbor ochrany životního prostředí pražského magistrátu. RegioJetu stanovil celkem třináct oblastí, kterým se má v dokumentaci věnovat.