Změna plánu. Lokálka do Slavonic dostane troleje, kraj počítá s elektrickými vlaky
Motorová jednotky 847 RegioFox v Telči. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Příprava revitalizace trati se neustále protahuje a samotná stavba se odkládá. Podle původního letáku ke stavbě mělo být hotovo už v srpnu 2022.
Svršek je na některých místech opravdu v katastrofálním stavu, přitom minimálně do Telče už mohl být dávno hotový. Chybí pár úseku. Bez té spojky v Kostelci to postrádá bohužel smysl – zbytečná zajížďka.
Stavět od roku 2026 – oj, to aby to tu opravdu rozjel ten Budimex a další…
To je nekonečný příběh…přitom to mohlo a mělo být dávno hotové. Bohužel typická Správa železnic (a Ministerstvo dopravy, které jí na to musí dát peníze).
Takových tratí v ČR je, co už i dle plánu měly být hotové. Vůbec nechápu, co jim tam tak trvá, když jsou stále „opravy“ ve stávají stopě…
To vše poté, kdy tam až od léta 2024 (tzn. i tak až 4,5 roku po začátku 10letého kontraktu a i tak s ročním skluzem oproti údajům v tom kontraktu) začaly jezdit moderní Sharky. 🙂
Mmch. skluz oproti prapůvodnímu plánu co do termínu moderniizace je to mnohem delší než 7letý. Bude to skluz 17letý https://www.zelpage.cz/zpravy/6984
Kdo to zdržoval?
P. S. Ten koncept je i tak nevhodný, samé zastávkové vlaky, žádný pásmový provoz, kdy rozmístění sídel si vyloženě říká o tom, aby část vlaků byly Sp vlaky zastavující pouze ve městech.
Copak dráty, ale ten svršek potřebuje generálku jak prase drbání…
Možná potom by některé rychlíky z Prahy do Jihlavy mohly pokračovat až do Slavonic.
a ve Slavonicích vystoupí sám průvodčí a strojvedoucí zamkne mašinu
R Praha Jihlava budou v budoucnu vozit EMU3 RJ, takže mi nahrazení dnešního obratu sharka na Sp HB – Slavonice tou soupravou od Prahy nepřijde úplně mimo a nereálné.
Tak to bude potřeba ty sny vyjevit na kraji a tomu pánovi v růžové košili, aby si objednal aspoň o 3 jednotky navíc. Ale třeba to výběrko ten pán v růžové košili vyhraje a pak už nebude stát nic v cestě 🙂
Každá smlouva na provoz vlaků v závazku obsahuje nějakou volnost v rozsahu výkonů 🙂 Jasně, je to jen nápad, ale na rozdíl od jiných, zde se objevujících nápadů, mi nepřijde úplně mimo.
Na trati je dost zajímavých měst, jako jsou Třešt, Telč a Dačice. Nemyslím si, že by na tuto trať měl vést každý rychlík z Prahy do Jihlavy, možná by stačil dvou nebo ctyrhodinovy interval. Ale když jsou rychlíky z Prahy do Českých Velenic s přeprahem, tak proč by nemohlo několik rychlíku zavítat z Prahy až do Slavonic, když to bude po elektrizovane trati bez uvrati.
Každý čtvrtý rychlík, každé druhé úterý po úplňku…(netuším, kolik tam by to použilo cestujících, jestli by nebylo lepší obsloužit BUSrem, ale pravidelně, ne systémem náhodných výstřelů).
Ten „každý čtvrtý rychlík“ jste si doplnil sám. Stejně jako jste si doplnil ty busy.
Taky by to mohl být každý nebo každý druhý rychlík s rozpojováním v Jihlavě nebo jinde.
Jestli by linku (Praha -) Havlíčkův Brod – Slavonice nebylo lepší obsloužit busem namísto modernizované elektrifikované železnice? Nebylo.
Praha Jihlava bude interval R 120 min.
S VRTkou (i tak jen) 60min. (tedy Praha – JI-město).
A dle letošního schématu (na rozdíl od loňského, který počítal s 1h taktem) bude směrem na Třebíč pokračovat jen každý druhý spoj, no to už ten opačný druhý může jet klidně do Slavonic, než aby pokračoval jako bezzastávkový R Jihlava – Brno (resp. jo, jediné zastavení ve stanici Brno-Vídeňská).
https://vrtky.cz/documents/159614952/164599101/Linkov%C3%A9+veden%C3%AD.png/b743f4d4-f0f6-4734-86d3-806f71930827?t=1722596981194
To by se nestalo, ale uznávám, že ty rychlíkové soupravy jsou přece jenom moc dlouhé, otázka taky je, jestli by neměli problém se vzájemě vykřižovat.
Jak to asi bude v Jihlavě-městě, až tam dojede ve 2h taktu mnohavozový rychlík z Prahy přes HB?
Kolik cestujících tam asi vystoupí?
🙂
..co by to přineslo za výhodu ? Když pak lehne mašina ve Slavonicích, tak ten vlak nevydolujete, v Jihlavě nebo Brodě se vždy nějaký stroj najde ..
Mašina? Všechno to budou jednotky. Mimochodem, když bych teď chtěl odvézt rychlík z Jihlavy do Prahy a lehla mi mašina, opravdu v té Jihlavě nějakou vhodnou ihned najdu?
Taky dojde k výstavbě spojky mimo žst Kostelec u Jihlavy, což bude mít na cestovní rychlost možná větší vliv, než elektrifikace.
Odkud máte prosím tuto informaci? V dokumentaci EIA ani na mapě projektů SŽ nic takového není. Je to nějaký samostatný nový záměr?
Vidím to v obrázku číslo 5, víc o tom nevím. A tedy doufám, že je to pravda, protože z celé této akce mi to dává největší smysl.
Soucasti teto akce to neni, pokud to nezahrnuli nyni nově. Ale pochybuji.
Což o to, tam kde bude hodinový takt je drát v pohodě, ale ten konec s dvouhodinou je otázkou, jestli by baterka nevyšla lépěji…
Aneb proč to neudělat složitější a možnosti pro náklady zabít úplně, když Rakousko už v jejich přepravě vsadilo na cyklostezku (ovšem, po našem původním nezájmu, sluší se dodat, leč…).
Spíš by se měli ukecat Rakušáci, aby si tu cyklostezku předělali zpět na trať.
A co tím získají? V kraji, kde už ani lišky nedávají dobrou noc..
Ta navazující oblast v Rakousku je snad ještě větší pustina, než na české/moravské straně.
Za 4 roky by se mohla dělat další EIA na rychlost až 120 km/h.
S přetrasováním mimo sídla, ať to mají lidé dále, ne? 😉
Vy jste úplně mimo…
Obecně se trasování navrhuje vždy pro konkrétní trasu a místo.
Navrhnu takovouto přeložku: https://mapy.com/s/renejubaka
Na místě bodu 2 navrhnu novou zastávku. Je to oddálení od sídel?
Jinak ale tohle nikdo neschválí, protože by to vyšlo s nějakými tunely nebo hlubokými zářezy.
To je asi nějaký Pavlovův reflex: Pan František vidí něco o zrychlování tratí, tak musí napsat něco o vymístění zastávek do polí.