Změna plánu. Lokálka do Slavonic dostane troleje, kraj počítá s elektrickými vlaky
Motorová jednotky 847 RegioFox v Telči. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Příprava revitalizace trati se neustále protahuje a samotná stavba se odkládá. Podle původního letáku ke stavbě mělo být hotovo už v srpnu 2022.
„…snížení ekologické zátěže krajiny instalací elektrizace tratě…“ Já to zmatený nádražácký ptydepe prostě miluju. 😂
Jakkoli ta lokálka frekvenci má a dokázala by jistě vygenerovat i nějakou menší nákladní dopravu (kdyby byl zájem), tak elektrizace celé trati (s NTR „až“ 80 km/h) až do Slavonic je jen nesmyslným plýtváním: v době existence vozidel s bateriemi postačí dotáhnout dráty do Telče (nanejvýš snad do Dačic, ale to stejně jedině kvůli pohodlí cestujících) – pro frekventované (přímé) spoje lze v pohodě používat BEMU, jinak klidně vyhoví třeba i přestupy v Telči. Pro cestující je mnohem důležitější vybudování oblouku v Kostelci u Jihlavy (mimo stanici) – bez toho by dráty na lokálce neměly smysl vůbec (ani kousek). A… Číst vice »
Přestupy = potřeba strefit křižování právě do Telče (což ve vyhlíženém stavu není předpokládáno – viz výh. Slaviboř), jinak o soupravu víc než kdyby tam ty přestupy nebyly.
Udělat z trati cyklostezku a za zbylé peníze třeba obchvat Telče nebo jiná vylepšení silniční sítě. Trať nemá potenciál aby se do ní vyplatily miliardové investice
Tak jestli nemá potenciál tato lokálka, tak pak už žádná. Podle tohoto mustru to můžu rovnou osekat na síť TENT a pár tratí k tomu.🤪🤪
Z rozpočtu SprŽel do rozpočtu ŘSD? 🙂
Mmch. k potenciálu trati viz intenzity provozu na silnici v obdobné trase (ovšem, v severní části silnější).
To by stejně nešlo, protože tohle bude beztak vydatně financovat EU… Proto to bude tak mastné😁
( Dačice) -Telč – Jihlava na tom není tak zle.
Silnice taky nemají potenciál, tekže je není třeba vylepšovat.
I když vidím, že s Vámi mnoho lidí nesouhlasí, tak toto extrémní řešení mi nepřijde vyloženě špatné – vlastně ho zastávám docela dlouho. A to říkám jako někdo, kdo i tímto vlakem jezdí relativně často. Poslat tam místo vlaků po hodině autobus každých 10-15min, tak to kraj vyjde nákladově levněji a má to mnohem větší šanci přilákat lidi z aut než vlak jednou za hodinu. Když Vám spoj ujede, tak čekat hodinu na další spoj si každý rozmyslí (a příště pojede autem). 15 minut se uz počkat dá. Provoz osobních aut na silnici 406 mluví za vše…
Opomněl jste vlak 1x za cca 30 min. (proklad 1h taktu Os a Sp).
Mmch. pokud má konkrétní spoj být přípojem od vlaku s větším počtem cestujících, pak by se mohlo stát, že jeden bus-spoj by byl hodně plný (ten navazující na ten rychlíkový spoj), zato další méně využité.
Jeden bus-spoj by byl hodně plný (ten navazující na ten rychlíkový spoj). Jako fakt? Znáte alespoň trochu místní situaci? – drtivá většina lidí co tím vlakem jede od Slavonic končí právě v Jihlavě, na Brod dále projíždí jen minimum lidí – vlak vlak od Slavonic nyní nenavazuje na R11 (a ani opačně), úprava tratě toto nezmění – vlak sice v Brodě navazuje (když to nemá zpoždění a rychlík neujede) na rychlíky na Prahu a Brno, ale počet přestupujících by se napočítal na prstech jedné ruky – tj. nic co by generovalo onen hodně plný autobus. Občas jsem ten jeden z… Číst vice »
Mám na mysli zejména stav s VRT. Nicméně částečně platí i to, co jsem napsal. Resp. obecně vázanost těch busů vůči přípojům v žst. Jihlava město v novém bus-terminálu – prostě jestli z jakékoliv strany přijede vlak 1x za hodinu, zejména má-li v té stanici být přípojová skupina, tak 3 ze 4 přípojných autobusů nebudou mít přípoj od vlaku, a 1 ano. Nicméně O. K., v dnešním stavu je to částečně spekulativní, tak jen připomenu to falešné dilema s tím 1h taktem vlaků (při Kostelecké spojce by šlo kombinovat Sp Jihlava – zrychleně přinejmenším Telč a dále zastávkově Slavonice +… Číst vice »
Trasa JI HB je vlakem rychlejší než bus. Už teď tam jezdí dvě vrstvy (Sp a Os). Časem přibudou i R. Za mě by to asi spíš patřilo zdojkolejnit. Ale i tak bych raději aby se k tomu vyjádřil někdo, kdo tam jezdí častěji než já – ono to nádraží v HB je více méně na jižním okraji – pro někoho kdo dojíždí do středu HB či na sever může být i ten autobus lepší (když ho doveze rovnou až tam). Navíc s tím můžou do budoucna zahýbat plánované dálnice D20/D38 (když přihlédneme k nastavené rychlosti ŘSD a SŽ je… Číst vice »
Autobus tam jezdi odjakziva
Jenže to plno lidí nechce pochopit, že železnice s převážně osobní dopravou má mnohem menší využití než silnice vedoucí stejným směrem, protože tu nepouźívají jenom autobusy.
A že jsou místa a území, kde se prostě nevyplatí budovat, rekonstruovat a udržovat oba druhy dopravní cesty.
Málokde má železnice vyšší využití než souběžná silnice.
Zrovna v úseku (Jihlava – ) Kostelec – Telč je potenciál železnice jednoznačný.
A i v rámci srovnání tratí v Kraji Vysočina je t-227 zejména v tomto úseku s vyšším potenciálem než ty, které vedou mimo směr hlavní dojížďky.
Akutní jsou i jiné tratě v kraji Vysočina. Pozornost si zasluhuje zejména zdvoukolejnění a elektrifikace Jihlava – Třebíč – Rapotice a Okříšky – Moravské Budějovice, resp. (Znojmo). Podotýkám, Znojmo s 34 tis. obyvateli je druhým největším městem v Jihomoravském kraji a železniční spojení s krajskými městy Brnem a Jihlavou je vskutku zaostalé.
To vyřeší VRT + spojka „od Hrušovan k Hrušovanům“.
Jinak, plná dvoukolejka Jihlava – Rapotice objektivně není potřeba (v situaci, kdy nejde o trať s větší než malou nákladní dopravou).
Jezdí zde v taktu dálkové rychlíky. Čekání na křižování extrémně zpomaluje dopravu. Nehledě k permanentním zpožděním. Jak z důvodu výluk kdekoli na dlouhé trase, tak z důvodu čekání na zpožděné přípoje. Řádově jsou jízdní řády pomalejší o desítky minut, než by mohly být. Dnes je osobní vlak z Brna do Jihlavy rozkouskován v Zastávce u Brna a v Třebíči na tři vlaky. Potom se nedivím, že lidé preferují jiné druhy dopravy. Například z Brna do Jihlavy linku 100 IDS VDV. Nejsou masochisti.
Což ale vyřeší dílčí dvoukolejné úseky, ne nutně plná dvoukolejka. Rozkouskování není vlivem jednokolejek, ale v Zastávce vlivem drátů utnutých tam (proč to už nepokračuje do Okříšek „do roku 2021“? https://www.novinyvm.cz/10819-koleje-na-vlakovem-nadrazi-v-trebici-uz-nenajdete.html). Rozetnutí v Třebíči – srov. s rozetnutím Os vlaků (v obou případech též cca 1h nesoulad) na dvoukolejce ve Žďáru nad Sázavou (od Křižanova vs. na H. Brod). Ty 3 měsíce 12/2019 – 3/2020, kdy Os vlaky ten hodinový nesoulad v Třebíči neměly, takže v Jihlavě byly jen 20 min. před/po R a úsek Luka – Bransouze měl mezi S:36 a L:24 h průjezd 4 vlaků za sebou, takže… Číst vice »
Ještě speciálně k tomu rozetnutí (kdekoliv): čím delší je trasa a čím víc se liší průměrná jízdní doba či průměrná rychlost, tím méně lze zajistit proklad R x Os po celou dobu trasy.
Takže pak je to o tom, že na jednom konci jedou skoro za sebou (viz ty 3 měsíce R a Os před Jihlavou či viz dlouhodobě R a Os mezi Žďárem a Křižanovem), anebo je tam teda naopak skoro přesný 1h proklad, ale za cenu toho, že v nějakém místě bude (většinou hodinový) časový nesoulad poloh Os vlaků, viz (povětšinou) Třebíč a (téměř vždy) Žďár nad Sázavou.
Vždy když vidím ty šestikola na lince 100 VDV, kde jede cca 10 lidí, snad v 30 min taktu, tak si říkám, jestli to kraj poněkud nepřehnal..
Ale hlavně: cestovní doba R Jihlava – Brno fakt není problém kvůli jednokolejce. Naopak R v tomto směru jízdy nikde nečekají na křižování.
A spíš jsou samy zpožděné než aby jely včas, ale čekaly na křižování s protijedoucím spojem.
** Přesněji: i kdyby vybrané úseky byly z dřívějška dvoukolejné, tak zrovna R v tomto směru jízdy by měly cestovní dobu stejnou.
Jo, jiná věc je to „poskakování“ před Brnem za Os vlakem (= nezrychlení ani po… ZDVOUKOLEJNĚNÍ… mezi Střelicemi a Zastávkou).
KPI za včasnost. Rychlík poskakující za courákem nezvýší zpoždění.
MD si tuhle věc nevybralo, prostě v konstrukci GVD dostaly přednost příměstské Os vlaky a jejich polohy dle přání JMK + dle možností křižování (Rapotice, Studenec, resp. Os x R Kralice).
Když tam byly klasické busy, tak se kolikrát z Bíteše do Brna stálo.
Dálkové rychlíky zmizí po zprovoznění VRT, protože případné zdvojkolejnění přes Třebíč určitě nebude dříve než VRT. A pro křižování regionálky mezi Jihlavou a Třebíčí resp. Třebíčí a Brnem zrychlená jednokolejka stačí.
S VRT tudy pojedou R Praha – po VRT Jihlava – dále po t-240 Třebíč – Brno.
Mmch. zrovna mezi Jihlavou a Okříškami je nákladní doprava o něco silnější a zrovna tam jsou mezistaniční úseky dost dlouhé.
V kterém legendárním roce dojde ke zprovoznění předmětného úseku VRT a zmizení dálkových rychlíků???
Pozor, z Krahulova jezdí vlaky s obilím. To samé Moravské Budějovice (Řepa) a Olbramkostel a projet s nákladním vlakem v úseku Okříšky – Jihlava, je mnohdy otázka hodin.
Elektrizace v současném stavu ničemu nepomůže. Elektrizace by dávala smysl, pokud by bylo na jihu spojení s Rakouskem a z Telče by odbočovaly novostavby do Okříšek a Jindřichova Hradce.
Ta trať by se musela především výrazně zpřeložkovat, aby se zde dosáhlo nějaké lepší cestovní rychlosti.
Mmch. díky elektrizaci by ty přeložky klidně mohly být s vyšším sklonem (ale tím pádem mnohde kratší než nynější trať kroutící se kvůli rozložení stoupání do větší délky), který elektrické vlaky o to snadněji vyjedou.
Nikoliv. Stačilo by vyhubit zastavování v každé díře a stavět jen v nosných místech. Pokud toto nejsme schopni pochopit, železnici zabalme a nechme to na silnici.
Falešné dilema, velmi vhodné by tam bylo obojí (tedy u části spojů).
Pokud by do těch „nosných míst“ na této zázračné trati měl školní děti a důchodce svážet autobus, tak by je mohl svézt do Dačic, nebo Telče rovnou, bez přestupu.
Pro nějakou atraktivitu osobní železniční dopravy na této trati je zvýšení traťové rychlosti společně s odstraněním přestupů naprosto nutné. Jet 53 km hodinu a půl nikoho, kdo tím nemusí, do vlaku nepřitáhne.
http://www.jizdni-rady.nanadrazi.cz/index.php?page=zeleznicni-trat-227
Chápu, že z pohledu Žesnadu to zřejmě budou peníze investované na nesprávném místě, protože jistě může vyjmenovat dost jiných úseků/ tratí, kde má mnohem větší problém.
Souhlas. Typicky Salavice, Jezdovice. Po půl hodině bus po hodině vlak. Zastávky prakticky u sebe. Za hodinu bych odtud evakuoval veškeré obyvatelstvo pomocí VHD
To tomu moc nepomůže, byť koncepce Sp zastavující v každé díře je paskvil. Větší brzdou jsou především přejezdy s četnými rychlostními omezeními a samozřejmě stav tratě jako takový.
Zrovna tady to zcela vyjimecne neplati, zastavky jsou v obcich a nic nechybi, kvuli cemu by bus beztak musel jet.
Mohlo lidí tu ale raději nadále preferuje autobus, aneb slovy mé matky:
– je to rychlejší
– zastavuje to v Jihlavě u polikliniky/nemocnice
– zastavuje to v Jihlavě víc v centru (vím, na „zhoršení“ tohoto se již pracuje)
– do Jihlavy se vždycky jezdilo autobusem
🙂
Vy na té trati vidíte zastávky v obcích? Já tam tedy nevidím snad jedinou obec, kde by zastávka vlaku byla většině obce blíž než zastávka autobusu.
A je tedy plánována spojka v Kostelci, nebo ne?
To by mě jako Telčáka taky docela zajímalo, protože doteď to bylo bez ní (a asi taky bez drátů, protože o těch tady čtu taky prvně).
Ne, není.
Zajimalo by mne kolik stala ta zbytecna EIA dvakrat provedena bez navazne stavby.
Jinak dokonceni 2029 nestihacka.
A myslim, ze trat taky potrebuje zrusit uvrat v Kostelci + vice mist na krizovani. To tam taky bude?
Plnotučnou kolem mega, ty další dvě byly předpokládám jen aktualizace, takže ve stovkách tisíc.
A bude taky spojení? Když rychlíky přestaly stavět v Kostelci? Já tuhle dvakrát spíš potřeboval vlakem z Dačic do Veselí na. L. a takový maso jsem už dlouho nezažil. Nakonec jsem musel vzít za povděk autobusem do Hradce a dál vlakem. Ale i to spojení Dačice Hradec je na…
Pokud/dokud bude jezdit jako přímý vlak Havlíčkův brod Slavonice, tak přípoj na Veselí v Kostelci určitě nebude.
Jedna vec je pripoj, druha prestup. Ale neprovazani rychliku na tohle by byla zasadni chyba
Na to je ovšem málo kolejí mezi Jihlavou a Kostelcem….
Jenže není ani v Jihlavě, a pardon čekat hodinu v Kostelci a další hodinu v H. Cerekvi se mě nechtělo.
Už cca 3/4 roku používám bus JH – Telč od ranního šnelcuku ze ST. V 90% jezdím v busu sám. A nedivím se. Ani u nás v Pošumaví podobný vymeták neznám.Ale už jsem se naučil usnout a budím se až ve Studený, kde občas někdo nastupuje. Jinak průjezd bez substrátu.
A Kostelec? Jedině, že by Andy po volbách nařídil povinné přestupy u masny. Jinak už ani nikdo neví, jak ten pes, co tam chcípl, vypadal… ovšem čekárna se za nemalý peníz zrekonstruovala.
Taky bych použil auto, jenže je v servisu a bohužel v Dačicich jsem řešil úmrtí člena rodiny a pozůstalosti.
Větší blázinec jsem s VHD na téhle trase nezažil, ještě jsem tam měl jet o víkendu, ale to už jsem s cestou zpět vzdal.
A kdyby to fungovalo vlakem přes Kostelec, myslíte, že by to bylo rychlejší? Nebylo, naopak. I kdyby to v Kostelci optimálně navazovalo, tak pořád to máte hodinu z JH do Kostelce, pár minut přestup a cca tři čtvrtě hodiny Kostelec – Telč. Ten bus, i když je vymetak, to dává JH – Telč za cca hodinu a čtvrt.
3/4 hodiny Kostelec – Telč nyní (mj. s dlouhým pobytem v Třešti kvůli ručnímu přehazování výhybek).
Po modernizaci znatelně kratší doba.
Toť technická poznámka; je jasné, že při pomalé t-225 mezi J. Hradcem a Kostelcem to i tak nebude vycházet moc dobře.
mam zeleznici rad (jezdim vlakem do prace), je v tom racio, nestojim pred brnem v kolonach (i podle poslednich clanku je brno rozkopanosti pojem). Ale neverim je tato oprava dava smysl … po silnici je to o 10 km kratsi trasa (slavonice-jihlava). Ty 2 mld bych dal radeji na obchvatu dacic, telce. Jsem laik, ale cele to na me pusobi, ze RSD a SZ delaji veci naprosto oddelene.
Jsem jinak zvědav, jaká vozidla jakých parametrů bude kraj po dopravci pro následující období vyžadovat. Kapacitně by stačilo něco na úrovni Linku. Každopádně při nasazení zmíněných nových vozidel už budou tak nějak RS1 skoro navíc. Nebo se raději zbavit 847? Přecejenom do Mezu z jihu, Humpolce, Znojma i Tábora stačí to menší.
Laminátka ve Slavonicích, to bude bomba.
Laminátka s ETCS? 🤔
Co by ne? Pokud vím, tak řada 240 ETCS má dostat. Ale mohlo dojít ke změně, o které nevím.
Nedošlo, nějaké už ho mají. V jakém stádiu je aktivace netuším.
Zřídit triangl v Kostelci, odstranit esíčka u Mysliboře, tam bych hned ušetřil na několika přejezdech…Pokud něco má být konkurenceschopné autu, tak by se to nemělo dělat napůl.
Stačilo by, kdyby to bylo alespoň konkurenceschopné autobusu.Což nyní není:
– Jihlava -> Třešť (autobus 26min, vlak 32min)
– Jihlava -> Telč (autobus 48min, vlak 1h 4 min)
Aby to konkurovalo i autu, tak by museli cílit tak na 30min do Telče…
Ještě dva nové kruháče do třetího a čtvrtého mekáče, semafor na Hosáku a bude to plichta… 😉
(…jako sorry, kterej vocas povolí obří nákupák na jedné straně města, když se na druhé rozpadá stejně megalomanské Tesco…)
Pokud skutečně bude zaveden hodinový takt, tak je to imho nejlogičtěji trasovaná lokálka na Vysočině. Až na chybějící triangl v Kostelci a tu myšku mezi Sedlejovem a Mysliboří…
Hodinový takt v PD již pár let je. Díky ručně stavěným výhybkám jsou však technologické časy křižování otřesné a VDS v Sedlejově tomu při zpoždění (= nemožnosti přeložit křižování) tomu nepomůže
Jsou tam 2 kraje. Mně chybí elektrifikace trati Brno – Jihlava. Pak to bude mít smysl. Bateriové vlaky mne přijdou vyhozené peníze.
Spíš si s touto tratí neví rady. Konzervovat současnou lokálkovou stopu elektrizací je nežádoucí, kompletní přestavba kvůli Třebíči a Náměšti se zase nevyplatí. A zadrátovat Jihlava -Okříšky nic neřeší. Mnohdy ovšem stačí málo. Třeba Třebíč- Vladislav přesunout most přes Jihlavu a odstranit ostrý oblouk. Atd.
Tím pádem je to naopak vcelku jasné – jestli se nevyplatí kompletní přestavba, tak tedy ať elektrizují ve stávající/mírně pozměněné stopě.
Reálně neudělali celé roky nic – ani 10 let po „Technicko-ekonomické studii Zastávka – Třebíč“ https://www.namestnosl.cz/modernizace-zeleznicni-trate-brno-jihlava/d-3704
Ale po roce 2030 to prý najednou udělají ze Zastávky až do Jihlavy i s přeložkami (najednou to ekonomicky vyjde?).
Elektrizace nic nekonzervuje.
Tak schválně kdy se udělá přeložka u Omic, když to elektrizace nezakonzervovala. 🙂 https://mapy.com/s/musolokema
To je celé zajímavé – tam to nešlo, ale mezi Zastávkou a Jihlavou to půjde vč. tunelu u Malého Beranova. 🙂
ETCS L2 zní na jednokolejné trati trochu jako overkill ne?
Jako ETCS určitě jo, ale nestačila by tady L1?
Tak schválně na jakých tratích se častěji sráží vlaky na jednokolejnych nebo dvoukolejnych?
Co to znamená stačila? L1 by byl v dlouhodobém horizontu dražší a s menšími přínosy. L1 je v našich podmínkách nesmysl kdekoliv kromě provizorních stavů.
Taky si říkám. Zajímalo by mě, podle jakého klíče se určuje, která trať dostane L2, která L1 a která STOP. I když, vždycky jde upgradovat na vyšší level…
Duvod bych hledal v tom, ze tam dnes neni radio a nove zridit lze jen GSM-R.
a přeložka trati, kde se dvakrát kříží silnice u Mysliboře nic, achjo
Taky nechápu. Přitom si to o to přímo říká. Takhle to jen zakonzervuje současnou stopu. Za mě – pokud už to tedy chtějí dělat – by to měli dělat pořádně. Tím pořádně myslím že by to mělo být alespoň stejně rychlé jako autobus ve stejné trase…
Navíc tam vzniklo za Rakousko-Uherska čistě z důvodu, že mezi stanicemi bylo Vídní nařízeno minimálně 3km…
No hlavně ETCS ,ostatní se poddá
Ano. Protože pokud to bude v jedné zakázce, tak AŽD řekne s kým půjdou a s kým ne.
Ano přesně tak
Úplně blbě. Základem by měla být spojka v Kostelci, která by měřila jen 400 m a ušetřila by více času než plánované z výšení traťové rychlosti. A úsek Dačice město – Slavonice je zralý na zrušení. Do Rakouska se tam už nikdy jezdit nebude, protože tam vytrhali koleje až do Waidhofenu. Zastávky po cestě jsou Urbaneč (44 obyvatel), Peč (2 km od obce s 230 obyvateli), Dolní Bolíkov (86 obyvatel) a Mutišov (55 obyvatel). Slavonice bez přičleněných osad mají asi 2150 obyvatel, což bohužel negeneruje dost cestujících na rozumné zaplnění vlaku. Opravovat a elektrifikovat kvůli tomu 17 km tratě, což… Číst vice »
A taky tam jsou právě Slavonice, že.
Jinak u Slavonic řešíte jen stálé obyvatele a ne turisty.
Mmch. ta ironie, že zmiňujete i Batelov, který je co do umístění srovnatelný cca s Třeští.
Tzn. elektrizace přes Třešť (až do Dačic) dle vás ano, ale peronizace Batelova ne-e?
Batelov má bez osad asi 1950 obyvatel, Třešť cca 5500 obyvatel. Kde by měly být vysoké peróny dříve? Miliarda za akci, jejímž jediným přínosem pro cestující je právě zvýšení peronů na nádraží v malém městysu, je podle mne také vyhazováním peněz. Ale máte právo na jiný názor.
Možná si to chce zjistit co všechno stavba Batelova obsahuje. Krom rekonstrukce žst. Batelov obsahuje rekonstrukci zastávky Dolní Cerekev, výstavbu zastávky Horní Cerekev město, rekonstrukci zabezpečovacího zařízení v úseku Horní Cerekev-Kostelec včetně GSM-R a ETCS., zrušení přejezdu včetně náhradní komunikace…
Mmch. celá t-225 je přesným opakem toho co nazýváte „Buď soustředíme finance na podstatné věci a budeme mít kvalitní síť rychlé (to není totéž, co vysokorychlostní) železnice jako páteře veřejné hromadné dopravy“.
Plus tedy když se nějaký dílčí bod této potenciálně meziregionální tratě zmodernizuje (zde tedy Batelov), tak je to vlastně taky špatně…
Vůbec jste mě nepochopil. Já osobně bych zásadní zrychlení Veselí – Jihlava řešil určitě dříve než Kostelec- Slavonice. Plánovaný Batelov se vším, co ta akce obnáší, tomu zrychlení přispěje naprosto minimálně.
“ Opravovat a elektrifikovat kvůli tomu 17 km tratě, což bude stát několik set milionů, je vyhazování peněz. Buď soustředíme finance na podstatné věci a budeme mít kvalitní síť rychlé“
Z tohoto vyjádření skutečně může vyplývat, že z Kostelce do Dačic je dle vás navrhovaná modernizace a zrychlení O. K.
Mmch. Louny – Lovosice znamenalo zkrácení reálné cestovní doby o systémových 30 minut (1/3 původního času).
Mmch. v žst. Třešť jsou u 1. koleje vysoké peróny už… kolik… 18 let?
Mmch. dalším přínosem přímo pro Batelov je přímý legální přístup zpoza nádraží. Tento přínos jste poněkud zamlčel.
A ano, každý má právo na svůj názor, aniž by byl označován nepřímo za „nechytrého“ jen kvůli tomu, že nepovažuje za logické, aby koncovým bodem tratě bylo nutně sídlo s nejvyšším počtem trvale hlášených obyvatel.
Fakt nechápete text. Nebo nechcete chápat. Ukončit trať v Dačicích bych nenavrhoval kvůli tomu, že je to nejlidnatější sídlo, ale kvůli tomu, že za ním už není nic, kde by železniční doprava měla smysl. Úplně stejné ukončení bych navrhoval i v případě, že by Třešť nebo Telč měla více obyvatel než Dačice.
„Ukončit trať v Dačicích bych nenavrhoval kvůli tomu, že je to nejlidnatější sídlo“
srov. s. o kus níže „Proč zrovna do Dačic? Normálně myslícímu člověku je to jasné, ale pro Vás to vysvětlím: Dačice jsou s připojenými osadami nejlidnatějším sídlem na celé trati. “
„ale kvůli tomu, že za ním už není nic, kde by železniční doprava měla smysl“
Je tam město Slavonice coby znatelný zdroj (občanské) a cíl (zejména turistické) dojížďky.
Většina turistů přijede autem…
Při zrychlené trati o to větší% může přijet vlakem.
mmch. p. fous55 zcela vynechal Cizkrajov (u zast. D. Bolíkov).
Cizkrajov má bez vzdálených osad a Dolního Bolíkova 360 obyvatel a je 1,5 km od zastávky Dolní Bolíkov. Mění to něco na celkové situaci?
Mění to mj. to, že:
– jste Cizkrajov vynechal
– neberete v potaz možnost zřízení zastávky zde https://mapy.com/s/kazonohufo
– neberete v potaz možnost, že část vlaků tedy může být vedena jako Sp, tzn. rovnou do Slavonic bez zastavování v těch málo lidnatých obcích/osadách po cestě (čímž mám na mysli i obce/osady mezi Telčí a Dačicemi, srov. s argumentací pro utnutí vlaků zrovna v Dačicích).
Myslíte jako, že vybudujeme v Cizkrajově zastávku a potom jí necháme spěšnými vlaky projíždět? Tak logiku to ve světle jiných činností SŽ dává. Ale jinak má fous55 pravdu, peněz na vylepšování železnice není a nebude nikdy dost. A než cpát ty peníze po „malých“ částkách do tratí, kde se vlastně nic moc nezmění, žádné davy to do vlaku nepřitáhne, bylo by lepší je nashromáždit a dohromady investovat do nějaké příměstské trati, kterou denně používají ne desítky a stovky, ale tisíce cestujících. Prostě železnice má být rychlá a kapacitní páteř veřejné dopravy a ne, že budeme někam posílat drahé a velké… Číst vice »
Potom by byla projížděna vlaky jedoucími jako druhá vrstva.
Nicméně i kdyby, tak buď jedno, nebo druhé.
Vidím tady „dvojí metr“ – tak na jednu stranu dle předřečníka má dávat smysl rekonstrukce a zachování tratě do Dačic (proč tam? proč ne jen do Telč?), ale ne do Slavonic.
Přitom z hlediska poměru tratě pro rekonstrukci vs. pro likvidaci by stejně většina délky byla rekonstruována.
A to raději pomíjím, že přinejmenším ten původní (myšleno „k realizaci 2021-22“) projekt počítal s tím, že stejně mezi Dačicemi a Slavonicemi se nezrychlí snad nic.
Proč zrovna do Dačic? Normálně myslícímu člověku je to jasné, ale pro Vás to vysvětlím: Dačice jsou s připojenými osadami nejlidnatějším sídlem na celé trati. Mají 7200 obyvatel, bez osad 5300. Telč a Třešť mají bez osad o trochu méně.
Připomínám – přičtěte turisty jedoucí do Telče (hodně), Dačic (z těchto tří měst asi nejméně) a Slavonic (asi něco mezi tím).
Navíc, počet obyvatel nerovná se počet cestujících dojíždějících (ať už denně nebo občas) či vyjíždějících do/z toho města.
Tak tak. K letním cyklistům s drahým kolem se nám přidávají cyklofolkaři s elektrokolem (a levným rumem). To pak i Pesa bývá plná.
Na dojíždění to bude po dokončení rekonstrukce Jihlavy-město celkem OK. Ono u těch autobusů rozdíl 5 minut jízdní doby není až tak zásadní, když jedou v rozptylu -5/+15min a člověk to stejně “pročeká”.
Hlavně takt potáhne…
P. S. to rozlišování na „normálně myslícího člověka“ (vs. jiného, který má jiný názor než vy, přesto jej dovede vyargumentovat) si nechejte od cesty (např. do „diskusí“, kde se neřeší věcná argumentace, ale něco úplně jiného).
Mmch. u Dačic příčítáte osady, u Třeště/Telče ne – proč takový dvojí metr?
** K poslednímu odstavci – beru zpět, uvedl jste i 5300 bez osad.
Ostatní mnou napsané údaje zůstávají v platnosti.
Čím méně tomu rozumíte, tím více do toho kecáte. Tam v tom Vámi uvedeném místě u Cizkrajova žádnou zastávku zřídit nelze. Norma vyžaduje minimální poloměr oblouku 600 m a výjimečně připouští 300 m. Tady má ten oblouk poloměr 200 m. A dělat dvě vrstvy (Sp+Os) tam, kde jezdí vlaky v dvojhodinovém taktu a skoro vždy skoro prázdné? To je teda fakt unikátní nápad.
O. K., pokud by to neprošlo skrz poloměr, tak beru zpět.
(nebo změnit normu)
Nicméně tím pádem zůstávají v platnosti 2,5 (Cizkrajov tedy jen napůl v rámci docházky k Dolnímu Bolíkovu) ze 3 uvedených argumentů.
A znovu připomínám – neřešte dnešní zoufalost s 50 km/h, s asi 25min. pobytem v jednom směru v Dačicích atd.
Řešte stav po maximálním vytěžení přínosů po zrychlení tratě.
Mmch. Ještě si dovolím připomenout, že dodnes není vyřešen ani přestup hrana-hrana nebo aspoň co nejblíže o sebe vlak-bus v Dačicích (ani žst., ani zast. „město“).
Na rozdíl naštěstí aspoň od Telče, pohříchu jediného z těch čtyř měst na t-227.
Těch tam ale nejede dost na rozumné zaplnění vlaku ani v sezóně.
To už pak je o širším kontextu jako např. brát ohled na to, že každá linka má svůj silnější i svůj slabší úsek, dále že když už to dojede do Dačic, tak nemá smysl nějakých 15 km před Slavonicemi přidávat přestup na bus atd.
Perličkou je, že mnoho let jezdil do Slavonic RS1 (sólo; případný druhý se odpojil už v Telči). Od loňska tam jezdí Fox. Za což ale nemůže trať, že.
Ano, ale ten silnější úsek je spíš až Telč – Jihlava.
Což může být argumentem právě pro vhodnost pásmového provozu, tzn. Sp Jihlava – bezzastávkově až po Třešť – bezzastávkově po Telč – dále zastákově Slavonice + k tomu Os Jihlava – zastávkově Telč.
Ne nutně k tomu, že už z Telče (= o to delší cesta busem) na jih se má jet busem.
Kolik turistů tam je během té 3-4měsíční sezóny v jednu chvíli nebo v jednom vlaku?
Já byl ve Slavonicích letos v červenci a viděl jsem na nádraží cyklisty s kolama nastupovat do vlaku (RS-1). Kolik jich přesně bylo nevím ale docela dost.
Neřešte aktuální stav, řešte stav se zrychlením tratě (a to ideálně co největším, tzn. Kostelecká spojka + Sp vlaky jedoucí z Jihlavy přinejmenším po Dačice zrychleně, tzn. zastavování jen ve městech).
Nejvíce by se ušetřilo, kdyby SŽ nepodporovala spřátelené monopoly. Dále by se ušetřilo, kdyby se pro tento typ tratí dala dělat lehká elektrizace. Rozhodně neusetřím na tom, když tyto málo lidnaté regiony ještě víc vylidním. Nikdo nechce žít někde, kde chcípl pes.
Co je to „lehká elektrizace“? Už jen sestava pro 25kV je lehčí než pro 3kV.
Něco jako tramvajové?
A to včetně napětí?
Nemyslím si, že na jednodrátu by se dalo jezdit trvale 80 km/h.
Jaká bude spolehlivost jednoho drátu nad normální tratí? A nejsem si jistý, zda by se pro daná vozidla nemusela měnit i přítlačná síla.
Už i v Brně dělají vlakové troleje nad rekonstruovaným úsekem do Modřic …, takže nosné lano a elektrický drát je prostě výhodnější …
Se spojkou u Kostelce souhlas, to je hodně muziky za málo peněz.
K těm Slavonicím si připočítejte okolní obce, které obsluhuje autobus – udělejte si dopravní model s přestupem na (spěšný) vlak.
Ohledně turistů: Jelikož rychlíkem do Jihlavy z okolních krajů … tak je lepší, aby si školní výlet objednal vlastní autobus. Výhledově se to má změnit, to napojení Jihlavy.
A vidím ve Slavonicích nákladiště se dřevem, tak se zeptám: Kolik nákladních vlaků tam jede za rok? Padesát ročně bylo to limitní číslo.
Proč to neudělají celé najednou? Podle té mapky jsou některé úseky vynechané. To si nechávají na později aby si lidi užili NAD co nejdéle?
Protože tyhle úseky jsou už opravené, ty už se rozpadaly dřív.
Svršek je na některých místech opravdu v katastrofálním stavu, přitom minimálně do Telče už mohl být dávno hotový. Chybí pár úseku. Bez té spojky v Kostelci to postrádá bohužel smysl – zbytečná zajížďka.
Stavět od roku 2026 – oj, to aby to tu opravdu rozjel ten Budimex a další…
To je nekonečný příběh…přitom to mohlo a mělo být dávno hotové. Bohužel typická Správa železnic (a Ministerstvo dopravy, které jí na to musí dát peníze).
Takových tratí v ČR je, co už i dle plánu měly být hotové. Vůbec nechápu, co jim tam tak trvá, když jsou stále „opravy“ ve stávají stopě…
Tak možná vám odpoví i tento článek, nevím proč takováhle stavba potřebuje EIA.
Asi proto, že trakce už požaduje větší zásahy do krajiny.
Ale za buzeraci to taky považuji, protože je to jen zase ukázka, jak se ekologičtější železnice podporuje jen ústy…
Tak se na to dívejte podobně jako na výstavbu nového elektrického vedení VN.
Dívám, spousta stromů se bude muset vykácet (ne trati bez TV to nevadilo) jako ochranné pásmo VN.
Však ono to „péčí“ SŹ časem samo zaroste. Toho bych se nebál 🙁
U trakce to nezaroste, k tomu výřezu můžou použít paragrafy podle energetického zákona a ten je pro to o hodně příznivější než když trakce není. Myslím, že stačí pouhé ohlášení kácení a žádné povolování.
Závěr EIA může být i následující: Nepodláhá dalšímu posuzování.
Jen ji tam musíte poslat, aby se dostala do zjišťovacího řízení, ve kterém je takový závěr možný.
To vše poté, kdy tam až od léta 2024 (tzn. i tak až 4,5 roku po začátku 10letého kontraktu a i tak s ročním skluzem oproti údajům v tom kontraktu) začaly jezdit moderní Sharky. 🙂
Mmch. skluz oproti prapůvodnímu plánu co do termínu moderniizace je to mnohem delší než 7letý. Bude to skluz 17letý https://www.zelpage.cz/zpravy/6984
Kdo to zdržoval?
P. S. Ten koncept je i tak nevhodný, samé zastávkové vlaky, žádný pásmový provoz, kdy rozmístění sídel si vyloženě říká o tom, aby část vlaků byly Sp vlaky zastavující pouze ve městech.
Teď tam jezdí vlaky v taktu 2 hodiny, ráno a odpo ve špičkovém směru po hodině. Tak tenhle takt už se rozvolnit nedá. Takže přidat spoje? A cestující do nich v tom regionu vezmete kde? Teď to vlakem ze Slavonic do Jihlavy trvá 2 hodiny. I po zavedení spěšných vlaků a zrychlení té trati budeme na hodině a půl, tj. od dveří ke dveřím pořád na cca dvou. Autem to ze Slavonic do Jihlavy trvá hodinu – od dveří ke dveřím. Ta trať není na denní dojíždění na delší vzdálenosti konkurenceschopná. A místní frekvence mezi většími sídly Slavonice – Dačice… Číst vice »
Zrovna Telč – Dačice by mohl stačit 2h takt všudezastavujících vlaků ve špičce. Max. v nejšpičatější špičce by ten „Sp“ vlak měl 1 – 2 zastavení navíc.
A s VRT Praha – Jihlava – Brno to při cestách od Prahy a Brna vyjde jak? 🙂
Já vím, že je potřeba mít vize, ale VRT Praha – Jihlava – Brno je zatím hodně, hodně daleko. A ani od VRT se nebudou lidé rozvážet lokálkami do každé vsi, na to prostě nebudeme mít peníze. A nic to nemění na tom, denní dojíždění má svá časová maxima. Dveře – dveře za hodinu je v pohodě, za hodinu a půl se to dá zvládat, ale, aby někdo dojížděl 2x 2 hodiny denně, to už by musel mít práci, která stojí za to a je patřičně placená. Měl jsem kolegy, co denně dojížděli do Prahy z Teplic nebo Jablonce n.… Číst vice »
VRT bude do roku 2036 (dle Dobré správy).
A zrovna směr Telč/Slavonice bude z Jihlavy (města) navazovat hodně dobře.
Mmch. to DENNÍ dojíždění jste si do toho vložil vy.
No tak jestli se nebavíme denním dojíždění, tak jakékoliv jiné generuje velmi málo cestujících, protože většina obyvatel 6-65 let chodí přes den do práce nebo do školy.
Nebo mají částečný home office, tzn. někdy do práce dojíždějí a někdy ne apod.
Ostatně pravidelný takt Os/Sp/R vlaků v celé naší zemi je i teď bez ohledu na to, že „většina lidí je v té době v práci/škole“ a bez ohledu na to, že naprostá většina těchto spojů je ve spojení „dveře-dveře“ pomalejší než auto.
„A ani od VRT se nebudou lidé rozvážet lokálkami do každé vsi, na to prostě nebudeme mít peníze. “
Zde připomenu, že na t-227 jsou čtyři MĚSTA.
Mmch. na co tedy „nebudeme mít peníze“? Na výstavbu všech VRT ano, na modernizaci této tratě vč. elektrizace vlastně taky (viz článek)? Tak na co že nebudou peníze?
P. S. Připomínám, že oficiální VRTkařská argumentace je o tom, že VRT pomůže mj. Karlovarskému kraji (i když oklikou přes Most) nebo i Moravskoslezskému kraji (určitě ne Bruntálsku, také moc ne např. Frenštátsku), přitom i do toho MSK do z Prahy nebude hodina jízdy.
Na t-227 jsou 4 města s celkem 20 tisíci obyvatel. Je to ale trať, kde není velká šance dostat do vlaků víc lidí, protože jim ten vlak nic podstatně lepšího neposkytne. Porovnejte s tratí Kladno – Rakovník, která jen v Novém Strašecí a Rakovníku obsluhuje víc obyvatel a měla by teoreticky potenciál při elektrizaci, narovnání a zrychlení natáhnout do vlaků ty stovky lidí, co jezdí do Prahy každý den autobusem nebo autem. Denní poptávka na cesty mezi MSK (Ostravská metropolitní oblast má skoro milion obyvatel) a Prahou je určitě větší než denní poptávka mezi Slavonicemi, Dačicemi, Telčí, Třeští (20 tisíc… Číst vice »
Znovu opakuji: ke stálým obyvatelům přičtěte občasné obyvatele (turisty).
2h takt už příliš praktický není. Znám z vlastní zkušenosti. Příměstské busy mezi 8 a 13 hod. u Brna vně zóny 101 mají nezřídka 2h takt.V tuto dobu, když jedu někam na otočku, používám téměř výhradně auto. Kvůli eliminaci mého vlastního prostoje.
A co spojení s rakouskem?
Na Rakouské straně pravidelné vlaky nejezdí od půlky osmdesátých let a koleje jsou po povodních snesené. Místo nich je cyklostezka. Navíc je Waldviertel poměrně řídce obydlená oblast.
Copak dráty, ale ten svršek potřebuje generálku jak prase drbání…
Možná potom by některé rychlíky z Prahy do Jihlavy mohly pokračovat až do Slavonic.
a ve Slavonicích vystoupí sám průvodčí a strojvedoucí zamkne mašinu
R Praha Jihlava budou v budoucnu vozit EMU3 RJ, takže mi nahrazení dnešního obratu sharka na Sp HB – Slavonice tou soupravou od Prahy nepřijde úplně mimo a nereálné.
Tak to bude potřeba ty sny vyjevit na kraji a tomu pánovi v růžové košili, aby si objednal aspoň o 3 jednotky navíc. Ale třeba to výběrko ten pán v růžové košili vyhraje a pak už nebude stát nic v cestě 🙂
Každá smlouva na provoz vlaků v závazku obsahuje nějakou volnost v rozsahu výkonů 🙂 Jasně, je to jen nápad, ale na rozdíl od jiných, zde se objevujících nápadů, mi nepřijde úplně mimo.
Volnost výkonu sice je fajn, ale furt Vám chybějí ty 3-4 jednotky. Tak jedině nějaký večerně/ranní obrat a pak něco o víkendu, ale v neděli odpoledne je už budete potřebovat na posilu do Prahy.
V cestě budou stát rozum a finance.
Na trati je dost zajímavých měst, jako jsou Třešt, Telč a Dačice. Nemyslím si, že by na tuto trať měl vést každý rychlík z Prahy do Jihlavy, možná by stačil dvou nebo ctyrhodinovy interval. Ale když jsou rychlíky z Prahy do Českých Velenic s přeprahem, tak proč by nemohlo několik rychlíku zavítat z Prahy až do Slavonic, když to bude po elektrizovane trati bez uvrati.
Každý čtvrtý rychlík, každé druhé úterý po úplňku…(netuším, kolik tam by to použilo cestujících, jestli by nebylo lepší obsloužit BUSrem, ale pravidelně, ne systémem náhodných výstřelů).
Ten „každý čtvrtý rychlík“ jste si doplnil sám. Stejně jako jste si doplnil ty busy.
Taky by to mohl být každý nebo každý druhý rychlík s rozpojováním v Jihlavě nebo jinde.
Jestli by linku (Praha -) Havlíčkův Brod – Slavonice nebylo lepší obsloužit busem namísto modernizované elektrifikované železnice? Nebylo.
Časově určitě.
Finančně také.
Praha Jihlava bude interval R 120 min.
S VRTkou (i tak jen) 60min. (tedy Praha – JI-město).
A dle letošního schématu (na rozdíl od loňského, který počítal s 1h taktem) bude směrem na Třebíč pokračovat jen každý druhý spoj, no to už ten opačný druhý může jet klidně do Slavonic, než aby pokračoval jako bezzastávkový R Jihlava – Brno (resp. jo, jediné zastavení ve stanici Brno-Vídeňská).
https://vrtky.cz/documents/159614952/164599101/Linkov%C3%A9+veden%C3%AD.png/b743f4d4-f0f6-4734-86d3-806f71930827?t=1722596981194
Změnilo se na dnešním schématu ještě něco?
Ty rychlíky z Prahy do Českých Velenic (zatím) s přeprahem, navazují v CV na další vlaky do Vídně a za šest let (po nové soutěži balíčku JIH) mezi Prahou, Gmündem NÖ a Vídní zřejmě přibude víc přímých vymetacích rychlíků.
Co navazuje ve Slavonicích? Pěkná mírně zvlněná krajina, kde zatím ještě není hlava na hlavě, kout, který zatím čeká na objevení.
Pokud by přímé vlaky z Prahy měly v sezóně dostatečnou kapacitu pro přepravu kol, myslím, že by to byl docela přínosný počin.
https://mapy.com/cs/turisticka?l=0&x=15.3311882&y=48.9497126&z=12
Ty R do Č. Velenic buď pokračují (část) do Vídně, anebo do Vídně spíše NEMAJÍ přípoj.
Viz 14:29 a 18:39 od Prahy https://www.cd.cz/jizdni-rad/tratove-jizdni-rady/files/cz-k226-241215-01.pdf
… a https://www.oebb.at/de/dam/jcr:b2bcdd54-f468-4f6f-9977-f9f2114404a3/800_25.pdf 15:07 h (až za 38 minut) + 19:05/19:07 (tzn. za 26 – 28 minut) odjezd směr Wien.
To by se nestalo, ale uznávám, že ty rychlíkové soupravy jsou přece jenom moc dlouhé, otázka taky je, jestli by neměli problém se vzájemě vykřižovat.
Jak to asi bude v Jihlavě-městě, až tam dojede ve 2h taktu mnohavozový rychlík z Prahy přes HB?
Kolik cestujících tam asi vystoupí?
🙂
Víc než v Jihlavě na hlavním?
A když bude pravidelně přijíždět včas, na přestup bude 5-8 minut a případně to počká minutu navíc…
Nikdy se to – škrtněte si, neboť taková výhybna je nově mezi Bezděčínem a Nepřevázkou. Neznám dopravní model, ale podle potřeby by se dala mezi Jihlavu a Kostelec doplnit.
Víc než jich tam dosud (resp. loni; letos tam nic nezastavuje) od H. Brodu vystoupí z dvoudílného Foxe?
Ano, bude to více, protože to pojede od Prahy přímo.
Analogicky to bude méně u posilových R od Prahy do Žďáru, protože tam nově bude v HB přestup? 🙂
Samozřejmě, ale tam ti lidé, kterým vadí přestup, spíše přejdou do vlaku o hodinu před/po.
Přestup prostě část lidí odrazuje – o tom snad nemusíme diskutovat, že to tak je…
Ale pořád bude do Žďáru přímá dvouhodina, což bude v součtu pro Vysočinu daleko lepší, než nyní, kdy do Žďáru je přímá dvouhodina (občas hodina) a do Jihlavy (prakticky) nic.
Také mohla být do Žďáru přímá hodina (zato do Jihlavy vždy přestup).
Nebo přímá hodina do obojího (rozpojování/spojování jednotek).
To už dělá v Jihlavě….
..co by to přineslo za výhodu ? Když pak lehne mašina ve Slavonicích, tak ten vlak nevydolujete, v Jihlavě nebo Brodě se vždy nějaký stroj najde ..
Mašina? Všechno to budou jednotky. Mimochodem, když bych teď chtěl odvézt rychlík z Jihlavy do Prahy a lehla mi mašina, opravdu v té Jihlavě nějakou vhodnou ihned najdu?
Třeba 810 nebo uhlák.
Leda něco z CZ loka z výrobního pásu 😄
V Jihlavě nebo Brodě se nejspíš nějaký Plecháč, Lamino či Bangle schovává. Pokud je vlak vedený jednotkou pro 200 km/h, tak jsou všecky 3 výše uvedené lokomotivy spíše ke zlosti.
Přijede do Prahy dřív kleklá tažená Plecháčem, nebo následný spoj v 60 min. taktu? Vsázel bych na to druhé.
Jak to bylo u řady 460, uměla jet jen na „zadní hlavu“ při poruše? Něco mi říká, že ano.
Taky dojde k výstavbě spojky mimo žst Kostelec u Jihlavy, což bude mít na cestovní rychlost možná větší vliv, než elektrifikace.
Odkud máte prosím tuto informaci? V dokumentaci EIA ani na mapě projektů SŽ nic takového není. Je to nějaký samostatný nový záměr?
Vidím to v obrázku číslo 5, víc o tom nevím. A tedy doufám, že je to pravda, protože z celé této akce mi to dává největší smysl.
Soucasti teto akce to neni, pokud to nezahrnuli nyni nově. Ale pochybuji.
Já ji tam teda nevidím 🙂 Naopak oranžové ohraničená „řešená stavba“ zahybá do stanice Kostelec u Jihlavy. A když se podíváte do dokumentace EIA, tak tam není. Obrázek sem bohužel přiložit nelze.
Oranžová zahýbá do Kostelce, černá pokračuje na Jihlavu 🙂 Jestli jsem to vyhodnotil špatně, tak se omlouvám a hlavně mě to mrzí, protože tím to dost ztrácí kouzlo.
Taky bych si spíš přál, abyste měl pravdu 🙂
Pokud to tam nedali, tak je nutno pouze zopakovat – Svoboda VEN
Což o to, tam kde bude hodinový takt je drát v pohodě, ale ten konec s dvouhodinou je otázkou, jestli by baterka nevyšla lépěji…
Aneb proč to neudělat složitější a možnosti pro náklady zabít úplně, když Rakousko už v jejich přepravě vsadilo na cyklostezku (ovšem, po našem původním nezájmu, sluší se dodat, leč…).
No tak nejjednodušší by bylo utnout drát v Dačicích a dál nechat pendlovat vyžilej Orchestrión. Beztak tam nikdo nejezdí…
Spíš by se měli ukecat Rakušáci, aby si tu cyklostezku předělali zpět na trať.
A co tím získají? V kraji, kde už ani lišky nedávají dobrou noc..
Třeba právě to aby tam nedávali lišky dobrou noc
Když už „nedávali“, tak teda aspoň „liški“.
Ta navazující oblast v Rakousku je snad ještě větší pustina, než na české/moravské straně.
Ono když si tam nerozvíjí ale ruší infrastrukturu, tak se nemají divit.
Tím myslíte tu dráhu do Slavonic?
Ano, i tu, jako jednu z rušených/omezovaných.
Rakušáci tu trať zrušili nejen proto, že tam není žádná poptávka, ale také (a možná hlavně) proto, že jim někde u Waldkirchenu pořádně ujel dost dlouhý kus náspu a peníze na opravu jim nemohly ekonomicky vyjít.
Na to, že mají plná ústa ekologie, tak by měli vyčíslit opravu náspu velmi jednoduše.
P.S. Nevěděl jsem o ujetém náspu.
Ujelo to 2006 a v té době už stejně trať byla cca 20 let bez osobní dopravy.
Nic proti, ale u toho bych fakt chtěl být…
Za 4 roky by se mohla dělat další EIA na rychlost až 120 km/h.
S přetrasováním mimo sídla, ať to mají lidé dále, ne? 😉
Vy jste úplně mimo…
Obecně se trasování navrhuje vždy pro konkrétní trasu a místo.
Navrhnu takovouto přeložku: https://mapy.com/s/renejubaka
Na místě bodu 2 navrhnu novou zastávku. Je to oddálení od sídel?
Jinak ale tohle nikdo neschválí, protože by to vyšlo s nějakými tunely nebo hlubokými zářezy.
To je asi nějaký Pavlovův reflex: Pan František vidí něco o zrychlování tratí, tak musí napsat něco o vymístění zastávek do polí.
Zvláštní, že v jiných diskuzích vyžaduje to, co zde kritizuje.
Pro p. Františka je špatně veškerá doprava a stavby, z principu. Měli bychom žít jen z místních zdrojů a nikam nejezdit. Jiné řešení mi z jeho příspěvků nevychází.
Ta zastávka v bodě 2 (U Židouška) by byla pro zajíce nebo pro srnky? A hlavně by to nikdo nepovolil, protože to jde na dvou místech přes rezervaci!
Rezervace by neměla být problém, to se dá na rozdíl průchodu Národním parkem protlačit. Viz třeba D8 a průchod Středohořím.
Pardón, ono to počáteční bod nečísluje, takže ve druhém budě v blízkosti Frélova mlýna, zastávka pro osadu(?) Hradišťko.
Přitom právě pořádná přestavba téhle mizerné lokálky alespoň na rychlost 120 km/h je to co by pomohlo v budoucnu dotlačit k obnově trati na rakouské straně i rakušáky. Bez mostů, tunelů, náspů a zářezů to samozřejmě nejde. Z Telče do Slavonic za 28 minut? místo současných 53 minut? To by byla pecka! Místo zastávky Peč tunel Urbanečský vrch. Je to regionálka sklon do 25 promile nikdo řešit nebude.
https://mapy.com/cs/turisticka?mereni-vzdalenosti&x=15.3876027&y=49.0265334&z=14&sid=vwMgXJ6NTSWm2hRS-hZqbw
Tunel pod Urbanečským vrchem asi nikdo nezaplatí (nadloží cca 30 metrů). Není to Praha z Buben do Dejvic, kde je tunel už léta létoucí.
Tenhle kousek můžete rovnou vést tudy, tak dlouhý tunel by byl problém. Vyjedeta nahoru a dolu,jen se u toho nebude trať tak kroutit.
https://mapy.com/cs/turisticka?mereni-vzdalenosti&rm=9imGqxSyOs5T05CF5j05Ao5o05aL&x=15.3810152&y=49.0443710&z=14
To by byla pecka. Jen kdo by to zaplatil a kdo by tím jezdil?
1.: Státní rozpočet.
2.: Lidé, kteří tam dosud jezdí jinými dopravními prostředky (resp. část z nich).
Hluboké by ty zářezy byly hodně a bus Dačice-Staré Hobzí to neušetří. Ono je to namotané kvůli podélnému sklonu tratě překonávající rozvodí – jsme u požadavků pro nákladní dopravu.
Tady nákladní doprava s těma pár vozy nebude mít problém.