Změna plánu: Alternativa k prvnímu koridoru dostane střídavou trakci
Stanice Týniště nad Orlicí prošla modernizací v roce 2015. Foto: Chládek a Tintěra Pardubice
Modernizace objízdné trasy k prvnímu koridoru prošla úspěšně hodnocením vlivu na přírodu (EIA).
Ne že bych nějak miloval Číňany, ale nebylo by jednodušší a hlavně levnější zadat to nějaké jejich firmě? Poláci to tak udělali s dálnicemi a ty jsou fakt vynikající. My stavíme 20 km dálnic 10 let, a oni tam zvládli za tu dobu postavit celou páteřní sít‘ státu ( a to je Polsko o „kapku“ větší než my). Pokud by to dostali Číňani, viděl bych časový rozvrh asi takto. Zadání stavby 2020, počátek výstavby 1/2021, ukončení výstavby 12/ 2021. P.S. A jen takovou technickou poznámku. Do konce 20. let už to nikdo postavit nestihne, protože už i rok 2021 náleží… Číst vice »
To myslíte vážně? Fakt nevíte, jak dopadli Poláci s Číňany pokud jde o dálnice???? Nápověda: https://byznys.ihned.cz/c1-53353490-cinane-dalnici-v-polsku-s-ostudou-nedokoncili-ted-chteji-postavit-elektrarnu.
To jako materiál si budou vozit z Číny? Asi nee…
A na vydávání stavebních povolení budou aplikovány čínský pravidla? tak tohle tu třeba nechci já.
Uvědomujete si, že nejvíce času se u nás promarní právě tou dobou projednávání před zadáním stavby (před vaším časovým rozvrhem), a pak i „domácí“ ale spíš evropské firmy už dělají více či méně stejnou rychlostí?
A pak si vůbec nedovedu představit, co by číňan dodal jako dokumentaci ke stavbě (čeština, české + evropské normy).
Tu „faktickou poznámku“ máte špatně. Pletete si to s určováním století.
A čím těm Číňanům budeme platit? Výroba se tam už z velké části přestěhovala a vy byste jim ještě pustit dopravní stavby?
„pustil“
Jestli skutečně dojde v dohledné době k elektrifikaci tratě z Týniště do Solnice, zajímalo by mě jestli kraj nabídne lepší vozidla pro osobní dopravu. Třeba Regiopanter…
Asi jako na Zábřeh – Regionovy pod drátama?
Nebo Flirty na trati z Ústí do Letohradu. 😀
V Týništi je toho naplánováno celkem dost.V současné době se pracuje na měnírně napětí,která je součástí modernizace traťového úseku Týniště – Častolovice – Solnice.Součástí této modernizace je vybudování výhybny Rašovice a výhybny Synkov-Slemeno,plus výstavba odstavného nádraží pro Škoda auto.Také se plánovala kompletní výměna výhybek na obou zhlaví,s případným posunutím třebechovického zhlaví a tím prodloužení staničních kolejí.U stavědla 1 je v plánu výstavba podjezdu,a tím pádem zrušení frekventovaného přejezdu v obvodu stanice.Také pravděpodobně dojde ke zhuštěni provozu s plánovanou rekonstrukcí stanice Pardubice.Plánované zdvojkolejnění Velký Osek – Hradec Králové – Choceň.Ale jak říkával můj táta.Plány se plánujou,blázni se radujou.
Rok 2005 studie, 2015 získání stanovisek, 2025 zahájení stavby, 2035 ukončení stavby. Standardní postup v našem byrokratickém státu.
A když už bude střídavina, plánují to s měnírnou, nebo s trafem? A neráčili by také začít uvažovat o tom že ten drát může pak i do toho… já vím že se opakuju jak zaseklá deska, Letohradu?
V Tynisti zbourali starou měnírnu tet tam je nějaká provizorni. Do Letohradu elektrifikaci zatím ne pro osobní dopravu se nevyplatí a do Solnice bych se nedivil že pojede Cargo dieselem protože nákladej si auta pod spagatem to nejde tak to musíš buďto někam přetáhnout mimo nebo vypnout a to nebude jednoduché
Nakládat auta pod špagátem asi bude jednodušší, než nakládat pod špagátem kontejnery 🙂
No nevím, nevím, trakční vedení je z horního patra nadosah. Jistě, dalo by se to vypínat a zapínat dle potřeby. Ale to je jenom koledování si o průser.
Proč, bude-li tam odpojovač se zkratovačem, tak žádný problém, resp. by v základu mohlo byt vypnuto a zapínalo by se dle potřeby, tedy bezpečnější stav.
Plete se. Tohle je ze slavnostního otevření rekonstruovaného nádraží v Letohradě: Generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda řekl, že peníze se najdou i na modernizaci samotné budovy nádraží. „Chtěli bychom pokračovat, abychom udělali výpravní budovu. V září bude zpracován záměr projektu a věřím, že do roka a do dne začneme dělat investici i na tomto objektu,“ řekl Svoboda.
Ten při slavnostním otevření nádraží také slíbil protažení trolejového vedení z Letohradu do Týniště nad Orlicí. Pak by byl plně elektrifikovaný celý úsek z Hradce Králové až do Polska. „Ty plány, myslím, spatří světlo světa během tří let,“ uvedl Svoboda.
Zdroj: https://www.idnes.cz/pardubice/zpravy/letohrad-nadrazi-miliarda-ceske-drahy.A200801_562557_pardubice-zpravy_skn
Dráty do Solnice někdy budou. Nakládka pod dráty není nutná, děje se na vlečce v hale, vlak pak pokračuje do světa po úvrati, takže no problem.
Takže ve finále se bude stejně jezdit s dieslem, protože se to na tu vlečku musí nějak dostat, leda by se zadrátovala i vlečka a dráty končily před halou.
Tady by se dala zadrátovat i vlečka. Ale kdyby ne, posun v dieslu po vlečce a do světa pak v elektrice – takhle funguje 99 % vleček v Evropě.
Ano, když se zadrátuje i vlečka, k hale, tak je to v pohodě, ale o tom se nikde nepíše. A pokud ne, tak se tam bude muset držet záloha, což při nedostatku mašin by byl velký luxus. Navíc v Týništi se stejně část vlaků rozhazuje, takže tím, že to pojede v elektrice už ze Solnice se nic neušetří, co se týče času.
Jsem sice odpůrcem pálení nafty pod dráty, ale pokud se neelektrifikuje i vlečka, tak to moc smysl nedává.
Tak především na vlečce se nakládají jednotlivé vozy a až z nich se potom sestavují vlaky do světa. Po modernizaci se pak bude dít v nové dopravně Solnice n.n.
Mimochodem, posun v Solnici už je skoro 10 let v el. trakci:
https://www.systemylogistiky.cz/2011/01/05/presuvna-zeleznicnich-vagonu-automobilka-zvysila-expedicni-kapacitu-a-snizila-potrebu-pracovnich-sil/
Ale nějak se k té přesuvně musí vozy dostat musí a to furt zajišťuje lokomotiva co přiveze prázdné vozy od Týniště.
Jsou někde plánky, jak má po novu vypadat Solnice, resp. Solnice n.n. a kde se má nacházet? Je jasné, že na současném nádraží o 2 kolejích to realizovatelné není. Ano vznikne nám nová vlakotvorná dopravna – Solnice n.n., ale k čemu, zbytečně se bude zabírat kapacita trati Týniště – Letohrad, když pojedou 2 vlaky Solnice – Týniště místo jednoho a posunu v Týništi.
Tak na zvýšení kapacity z Týniště do Solnice n.n. (podle územního plánu Rychnova zhruba tady: https://mapy.cz/s/cepokomoto ) budou ty dvě výhybny (Rašovice a Slemeno).
Co nějaká lokomotiva s bateriemi, která může pár km popojet i bez drátu?
Cargo, žádnou takovou nemá a ani se zatím kupovat nechystá a nemám zprávy, že by soukromníci natom byly jinak.
Má. Dvě. Jsou to předělané žehličky a jsou v SOKV CB. Made by Ing Bečvář ( taková chytrá hlava od Carga). Ale kdo ví, jestli jsou funkční.
Dnes je na to moderní řešeni – elektricka lokomotiva s „dojezdovym module“. Před vjezdem na vlečku, sběrače dolu, zapina se diesel-agregát, a děla posun. V Polsku už to mají – Newag E6ACTAd „Dragon“.
A kolik těch Newagů je v ČR, nebo alespoň objednaných?
Leda by se v Solnici držela záloha, o čemž pochybuji.
Záloha se bude držet v sousední Lipovce, která bude sloužit jednak pro deponování prázdných vozů, ale i k sestavě a přetahům vlaků.
Myslím, že pokud má trať skutečně významně odlehčit koridoru, tak elektrizace do Letohradu bude nutná. Výhledově by se mohly obnovit přímé spoje do Jeseníku (event. zkusit i přes Hanušovice do Šumperka – ano, vím, z D. Lipky do Hanušovic už pár let skoro nic nejezdí, ale ono je to i nabídkou…).
Samotný drát bude k ničemu, když tam bude moct jenom (střídavá) žehlička. Dovoleno je 20 tun na nápravu. A ještě bude muset brát nákladní vlak nadvakrát, protože se tam více než 420 m délky nevleze. Jako záloha to pobere ztěží 10 % zatížení.
Žehlička tam jezdit nebude, žádná není dvousystémová. Nebo se do té doby Týniště přepne?
A 20t/náprava tam při tom předělávání zůstane?Zas tak blbý na SŽ snad nejsou…
Výhybny Rašovice a Slemeno budou mít 420m?
No budu si muset mezi čtením rynek-kolejowy a zdopravy.cz dát vždy aspoň cigaretu… Na polském webu čtu pořád dokola o zahájení/ukončení nějaké stavby a na českém webu čtu jen o studiích a několikrát odložených plánech…
P.S. samozřejmě za tuhle situaci denik zdopravy.cz nemůže 🙂
Keci v peci a až vypěstují zlaté jablko
Prej modernizace Týniště ha ha, opravili jen budovy a perony zabzar je elektromechanika na přístroji je rok vyroby 1932. To samé Doudleby opravena budova a celá stanice je na klíče a závory klikotoce tam přez ten přejezd jezdil můj děda s zebrinakem.
Má tam proběhnout druhá rekonstrukce, při které se má zbourat současná dopravní kancelář (prý kvůli historické autentičnosti, že to tam prý nebývalo) a postavit nějaká krychle pro výpravčí blíž na hradecké zhlaví a zrušit stavědlo 1.
Jo to jsem slyšel ale bude to na borohradeckem zhlaví tam jak jsou stavebniny. Je to u stavědla 1.
U stavebnin bude ústit plánovaný podjezd.
Elektrifikace do Solnice podle toho co vím od zabezpecovaku nebude jen tak možná protože vchny přejezdy Týniště Rychnov a stanice Rychnov a Častolovice je vybudována kabeláží bez stínění a to s trakci na 25kV nelze provozovat. Ty by to co vybudovali 2015 museli vše vykopat.
však tak se to dělá – udělá se nepoužitelná modernizace, aby se mohlo znovu modernizovat
Bude se to dělat až za 8 let, tzn ta kabeláž bude tou dobou už stejnak stará na (minimálně) pořádnou údržbu
Pan Illiaš miluje slovní spojení „je nutno konstatovat“. Tiskový mluvčí tak důležité organizace by měl s jazykem pracovat přece jenom trochu lépe.
Jaký je aktuálně reálný termín elektrifikace do Solnice? Díky.
Předpoklad 2023. A bude rovnou v AC 25 kV 50 Hz.
Drobný dodatek. Nebýt kolegy Jaroslava Tyleho a ŽESNAD.CZ, tak tam bude rok 2029
Doufejme, že s tím Královéhradecký kraj počítá při objednávce veřejné dopravy, jelikož smlouva s ČD bude končit a nová smlouva by měla být na 10 let.
Zase se nějakej specialista ožral a v noci měl sny a ráno to vyblil…. Udělat uprostřed stejnosměru střídavej ostrov nikde nenavazující, to může vymyslet jen nějakej retardovaj pičoidní ANOid…
Jestli ono to nebude tím, že je záměr přepnout postupně napájecí síť na soustavu střídavou.
No ale než se to stane tak pak nám objízdná trasa ke koridoru bude úplně k ničemu. Pak bude stačit aby jeli 2-3 čistě stejnosměrné lokomotivy a už se tam nedostane ani vicesystemová.
Není to míněno jako příležitostná objízdná trasa koridoru, ale jako alternativní trasa – provoz se rozdělí na 010/020 (aby se pak obě větve sešly v Chocni, ale tam se snad taky něco bude realizovat…) – vlaky s vícesystémovými loko přes Hradec, stejnosměry přes Pardubice.
Lokomotivy jely, hořely, smrděly, hlučely, troubily. Ani v jednom případě tam, není I. A stejně, jako to máte s gramatikou, to máte i s myšlením, zdá se. Jinak by vám asi došlo, že ten úsek rozhodně dlouho osamoceným nezůstane. V přibližně stejném termínu bude přepnut i Hradec Králové a přilehlé úseky.
V jednom případě – „troubily“ – „i“ je.
Je ale momentálně je v té oblasti nosnou řadou 163+honneckerovy šroty toho správného dopravce, tak je přepnutí fuj, kdyby tam jezdil někdo jiný bude se vykřikovat, že přepnutí včera bylo pozdě.
Ne v tomto případě je jedno, kdo tam jezdí, blbost to je obecně, nezáleží na barvě kabátu.
Tak jistě, stačí si vzpomenout na výkřiky o přepínání pravobřežky mezi Střekovem a Děčínem, kde včera bylo pozdě.
Ano, záměr je v pohodě, ale nějak se to musí udělat postupně a ne uprostřed udělat ostrov…
Ten retardovanej pičoidní ANOid je mimochodem v tom případě i ŽESNAD.CZ 😂😂😂😂
Ony budou další střídavé úseky přibývat. A budou pořád přibývat. Tyto ostrovy se časem začnou spojovat a nastane situace opačná, zbude pár ostrovů oné beznadějně zastaralé a naprosto bezperspektivní stejnosměrné soustavy a pak přijde ten pro českou železnici velký den, bude přepnut poslední úsek. A bobinu už nikde, ale opravdu nikde v Česku nevyfotíte. Těšíte se? Já opravdu hodně. Xdddd
bobinu nenafotíte podle mého soudu už 2025 a dál,tak nějak si neumím představit nacpat do vozidla s datem výroby 1953-1958 ETCS,třeba mám ale málo bujnou fantazii a možná se budeme divit.
Za předpokladu, že se výhradní provoz zavede, na což bych si momentálně nevsadil ani zlámanou grešli.
Bylo by možné relativně brzy přepnout na střídavé napětí i úsek Kutná Hora – Velký Osek (s pokračováním do Děčína pochopitelně)? Hlavně mě zajímá, jestli by provozně mohl fungovat „podélně rozříznutý“ Kolín, kdy na StEG by byla stejnosměrná a ÖNWB střídavá soustava.
Vy jste monarchista? A očekáváte návrat Habsburků na trůn , ze používáte tyto zkratky?
Myslím že StEG, KFNB, ÖNWB, KFJB jsou natolik známé a zavedené že je jejich použití pro orientaci jednodušší než jiné označení daných tratí.
Já vůbec netuším, které tratě se takto označovaly. A od té doby, co existuje Idos, jsem už zapomněl i čísla mnoha tratí. Ale umím googlit. xDDD
StEG, KFNB, ÖNWB, KFJB mají více než 100 let ustálený význam, vygooglení tedy nebude složité
👍
Ať Vám zdraví slouží dědo..!
Ale pro nás ostatní nám to rozepište slovně nebo v oficiálním označení.
Děkujeme
Pro ty mladší: UTFG
Kéž by
Nééé. 🙂 Monarchista opravdu nejsu. Já jen, že Kolín takto historicky vznikl a ještě dnes se ty tratě před Kolínem mimoúrovňově kříží. Jenže v době (republikánských) ČSD stanice provozně srostla. Proto se ptám, jestli by to dnes mělo smysl, nebo jestli to je blbost.
Je možné, že vie viac ako iní. Počkajme, uvidíme.
Což o to, mně nepřipadá osvícená monarchie jako zlý režim. Raději bych žil jako poddaný třeba nizozemské královny než v potacejici se kleptokraticke republice. Jenom jsem hodně napnul závity abych ty zkratky rozluštil . To víte mladý ročník 70. 😀 za mínusy “ děkuji” alespoň rozproudily debatu.
Používáme to všichni, co něco o dráze víme a je to samozřejmě součást všeobecného rozhledu rozhledu. A mimochodem
Používáme to všichni, co něco o dráze víme a je to samozřejmě součást všeobecného vzdělání a rozhledu. Neznalost železniční historie je zavržedníhodná. A mimochodem, nebýt těchto společností, měli bychom dneska prd.
To jako, kdo nezná ony dvě zkratky, tak není správný nádražák?
Tak tak. 🙂
To jako že znalost vývoje železnice u nás Vám umožní lépe pochopit proč jsou některé věci tak jak jsou a tedy i snadněji najít, jak je změnit k lepšímu.
Což ovšem neplatí jen o železnici, ale prakticky o čemkoli.
Monarchista jsem já…i když pasivní…
Se základní myšlenkou, že v letech 1867-1914 bylo nejlépe…
Používám tyto zkratky taky a neočekávám návrat Habsburků.
Tyto společnosti (firmy) jsou prostě je to součástí železniční historie, a to včetně jejich zkratek.
Ano, bylo by možné přepnout úsek KH – Velký Osek dříve a udělat podélně dělený Kolín. SUDOP to tak ve své studii vyprojektoval. Problém to ale bude dělat elefantům, tj. lince S2. Takže to přepnutí na tomto úseku bude záviset na regionální osobní dopravě.
Tak ČD by se konečně mohly rozhoupat k tomu nechat si udělat Ešusy dvousystémovými.
O podélně rozříznutém Kolínu se uvažovalo už v 60. letech; tehdy to moc smysl nemělo, protože ss elektrifikace Kolín-Nymburk byla pár let stará, takže nakonec vznikla Kutná Hora, ale „geograficky“ se to nabízí.
I podélně rozříznutý Kolín, napojený na KH má větší smysl, jako udělat ve střídavině jednokolejku uprostřed stejnosměru, která je max využívána jako objízdná trasa, když se něco vys…na korytu…
On Kolín rozříznutý přepínáním být má. A u Brandýsa se bude v rámci reko také už cpát střídavina. A celá nákladní má být přepnuta před pražským uzlem.
U Brandýsa a Chocně to bude asi taky pěkně rozříznutý: od Bezpráví přijdou 3kVDC, od Oucmanického tunelu 25kV 50Hz, pak bude přesmyk, do jižní části Chocně přijdou zrušeným tunelem 3 kVDC, do severní části novým tunelem 25kV 50Hz, no a pak už si každý systém půjde svou cestou…
Tady hodně pravděpodobně myslel Brandejs nad Labem a trať do Děčína.
To mě nenapadlo…(já jsem zvyklý říkat v souvislosti s pravobřežkou pouze ´Stará Boleslav´). Ale dokončím pův.myšlenku: kdo ví, jakpak asi bude rozříznutá Č.Třebová… jak se skrz ni prodere střídavka od Svitav do nových kolejí k Chocni?
Mohlo by to fungovat. Kolega Jaroslav Tyle už o tom psal. Jinak na štégu zůstane DC ještě pěkně dlouho.
na čem?
StEG = Rakouská společnost státní dráhy: https://cs.wikipedia.org/wiki/Rakousk%C3%A1_spole%C4%8Dnost_st%C3%A1tn%C3%AD_dr%C3%A1hy
Velký den – tak toho se ale většina z nás nedožije 🙂
Ale vyřeší se tím ten současný generační problém.
V celkovém kontextu bych to viděl bych to pozitivně..
Maďaři si to uvědomili už dávno a přepli všechno na střídavinu. Tady někdo hodně zaspal a mám obavy, že skutčně včera bylo pozdě. Hustší provoz, výkonnější hnací vozidla, stárnoucí měnírny a – nejezdí se. Někdo z nás dělá blbce : „prověšení troleje způsobilo přepětí při požáru měnírny“. Spíš bych si tipl přetížení troleje včetně měnírny a její následný požár.
Maďaři s 25 kV/50 Hz rovnou začínali, díky Kálmánu Kandó, nemuseli nic přepínat.
Ti byli a jsou pokrokoví.
Už několik let mají Taurusy, vozy na 200 km/h,
A ve sklepě metro bez řidiče…
Ježííííš já už se tááák těšim.. už aby to bylo
Včera bylo pozdě…
A ty šroty už konečně skončej v propadlišti dějin..
A to propadliště by se mohlo udělat na dnešním Masarykově nádraží…
Nejlepší by bylo co nejrychleji přepnout na střídavinu kompletní Kolín a Kralupy, plus něco kolem Olomouce a Prahu ONJ, ať máme to „období mizení starých dobrých bobin“ co nejrychleji za sebou a člověk by nemusel při každé střídavé elektrizaci „na severu“ číst takovéto plky. 🙂
To by bylo super, kdyby tam nic nejezdilo :)) Voni jsou hlava!
Je dobře, že se tyto stavby připravují, ale opět je to „too little too late“. Člověka už to ani nemůže těšit.
Pomalu ale jistě. Je třeba se oprostit od toho paskvilu se dvěma napájecími soustavami (pokud nepočítám male kousky co mají soustavu ještě jinou…)
To máte pravdu, ale dělat sólo střídavý ostrov u stejnosměru nedává smysl, spíš rekonstrukci udělat už s přípravou na střídavinu a pak to přepnout spolu s koridorem.
Než se to postaví, bude střídavina už i v Praze
V jiných zemích jsou také tzv. ostrovy (Nizozemí, Francie, Itálie) a funguje jim to.
U nas to nemuze fungovat. Nikdy se to tak nedelalo. Neni na to predpis. Zákazníci by to zneuzili.
A hlavně, všichni jsou na obědě.
…k obědu byly taliáni s chlebem…
A v těch jiných zemích ty tratě slouží i jako odklonové trasy?
Nejsou to odklonové trasy, jsou to alternativní trasy. V NL je ostrovní 25/50 trať vyloženě pro nákladní dopravu od německých hranic do Rotterdamu.
Omlouvám se moje chyba, tak alternativní. Ale stejně při mimořádnosti využívána, což by částečně padlo.
Bohužel zas tak dobře evropskou železniční síť neznám.
Přechodně je to ok, ale v dlouhodobém horizontu to může být provozně celkem problém, viz. nižší využití VRT tratě Milán-Bologna-Florencie (zejména v noci by převedení části nákladní dopravy či ICN na VRT obyvatelé Parmy, Prata apd. hodně ocenili). Nicméně v našem prostředí stejně většina osobních i nákladních expresů bude třísystémová, zatímco v Itálii stále výrazně převládají stejnosměrné lokomotivy.
A co jako? Dvousystémovka to projede. Ono je to skoro jedno, jestli tam je úsekový dělič mezi 3000 V obvody nebo je za děličem 25 kV. Jen se to delění nemá strkat do místa, kde každý vlak zrychluje nebo brzdí. Pak to bude nanic a je jedno, že je to 80 km daleko od nejbližší střídaviny, uprostřed stejnosměru.
Dvousystémovka ano, a ono se po koridoru jezdí jen s dvousystémovkami? Nějak jsem si nevšiml, pak Vám Choceň ucpou vlaky, co nebudou moct na Borohrádek kvůli napájecí soustavě, a pak bude k ledu, že v Brandýse je vlak s dvousystémovou mašinou, jelikož před ním bude x vlaků se stejnosměrnou.
Jednak je nesmysl nahnat do Chocně vlaky, které nemají kam pokračovat. To by byla velká dispečerská chyba ne? Stejně tak se může zasekat Kutná Hora a nedostanou se mašiny na opačný konec nádraží. Úplně stejně může dispečr selhat v Nedakonicích.
Druhak od Třebové už dnes jezdí docela dost vlaků, které umí oba systémy. Metrans všechny. A zatřetí, ČDc i ČD mají naobjednáno docela dost dvousystémových mašin, takže Bobiny, Hrbaté a Šestikoláky pomalu zmizí. Ale tipnu si, že dřív zmizí kvůli ETCS, které na koridoru bude asi o dost dřív než střídavina v Borohrádku.
Tak je jedno, kde ty vlaky zůstanou viset, jestli na trati nebo ve stanici, ale jde o princip, je lepší, když po alternativní trase jedou 3 vlaky za
2 hodiny, protože ostatní nemají správnou mašinu na napájecí soustavu, nebo všechny co se tam vejdou?
Lepší by bylo obě trati přepnout naráz, rekonstrukcí trať připravit na střídavinu (izolátory, stínění, atd…) a až se bude přepínat koridor, tak přepnout i tuto.
Mají obejdnáno, ale fyzicky je nemají.
Když kravina, tak dokonalá. Neříkáme za třetí, ale „Treťjak“.
Nevšiml jsem si, že by ČD nebo ČDC měly objednány nějaké dvousystémové mašiny.
Při přepnutí např. Chocně na střídavinu by LE padl, RJ by měl velké problémy, a ČD by si musely rozmyslet priority…
Ale elegantní 362 a 371 by zůstaly, takže OK…
Se divím že to Jančura neví a klidně jezdí do Brna.
371 by nezůstaly, na 25kV nejezdí.
Jen slaboduchý dopravce bude dneska kupovat nový jednosystémový stroj na 3kV.
Pak jsou nějaké ostrovy jedno.
Takže v Chocni se sejdou dvě dvojkolejky a dále na východ pokračuje…
Co to vzít tudy? https://mapy.cz/s/budanabuju
(To je samozřejmě fantazie vymyšlená v lihovém rauši. Trasy vytyčené našimi praprapradědy si přece vzít nenecháme!!! 😀 )
Sejdou ale tou dobou by se měly začít stavět tunely Choceň – Ústí nad Orlicí. Problémem spíše bude, že do toho zářezu kde byl kdysi choceňský tunel se víc jak tři koleje vedle sebe nevejdou.
jsme zvědav no.. jak tam vyřeší ten rozplet…
To je dávno vyřešený
Nemyslím si, že za Litomyšlem bude těch 140m výšky na 7km délky optimální pro nákladní vlaky.
Tunel neumíme?
Tunely umíme. A jaký, panečku. 😉
Že když v roce 2010 mluvíme o tunelu, tak o 10 let později se nepohnul ani kámen…
Přesně.
Podstatné je kolik se za těch deset roků utratilo peněz. V tom jsme přece machři.
🙂
Mno v Zámrsku je terén 260 m nad mořem. Ve Svitavách 450 m nad mořem. A je to nějakých 40 km, takže asi 5 prmiloe spádu. Ale ten tunel bude echt!
To už by bylo lepšího něco takového: www. k-report. net/presmerovani/?prispevek=4233461
A před Litomyšlem taky ne.
8 promile…
Ta Litomišl , tedy před Litomyšlí , jako Boleslav – první transka v naši historii . Chlap a založí město s ženským rodem.😀
Ono je to s těmi rody slov takové divné, kolikrát se na tom vyřádili různí brusiči jazyka, kterým se podařilo prosadit tvar výrazně odchylný od tvaru používanému místními a i používanému v běžné řeči.
Ještě by to chtělo větev od Uherska, ale jinak by to něco takového samozřejmě řešilo spoustu problémů. V kraji se staví D35, společné vedení by mohlo leccos usnadnit. Ale to by na nás bylo moc koncepční.
S odbočkou do Uherska a do Třebovic/Krasíkova by to byl ideál.
Vyhnout se Třebové! To místní nedají -))
A kdyby tam nezastavovaly expresy, tak by to nepřežili…
Celé bych to zaústil rozpletem u Uherska, protože to je pak lépe využitelné pro dálkovou osobku, plus teda rozplet na sever od Svitav a spojka do Třebovic. Nakládku nechat podél Orlice. Jinak tento koncept by řešil spoustu věcí, více než drahé tunely u Brandýsa.
Taková trať by měla být zejména pro nákladní dopravu (Děčín-Velký Osek-HK)-Újezd u Chocně-Svitavy-(Brno-Břeclav).
Byly jsme svědky zoufalého pokusu vymyslet nový stavební zákon, který by zkrátil termíny povolování staveb. Řeší se něco takového i u zákona o posuzování vlivu staveb na životní prostředí? Myslím, že tyto na stavebním zákonu nezávislé zákony dělají daleko větší paseku.
Toho co si u soukromých právníků nechali pro sebe napsat developeři?
Jako například Havránková, která potom chtěla směnit pole za pole?
Kolik dekad nas jeste bude brzdit ten obrovsky dluh na infrastrukture po bolsevikovi a prvotne-pospolnem kapitalismu Klausovskeho strihu? Proc se nikdo nezabyva nasi vlastni analogii svycarske Bahn 2000?
Co bolševik, ale jak to že na dnešní požadavky nemysle už císař pán?
Jak by bylo daleko krásnější, kdyby se v roce 2000 přeštěhovala ČR na Antarktidu a tam bez těch obrovských dluhů jela od začátku s čistým štítem.
Trochu nereálné, ale samotní kritici se samozřejmě vystěhovat už můžou úplně volně. Jen by bylo silně pokrytecké, kdyby zvolili státy vyrostlé na dědictví otrokářství či kolonialismu.
proč kopírovat zrovna švajc? jejich systém mi zas až tak úplně dokonalý nepřipadá.
Infrastruktura za bolševika až tak ojebávaná nebyla, protože v rámci Varšavské smlouvy se jednalo o strategickou infrastrukturu (např i toto byl zásadní důvod, proč ve všech státech varšavské smlouvy byly „Sergeje“)
1. Vy jste asi nikdy neracil jet vlakem ve Svycarsku, ze? 2. Sergej jako strategicka infrastruktura? Cajk, a co nam po tom zde zustalo? Dva muzealni masiny?
Sergej neni infrastruktura. Infrastruktura jsou koleje a ty byly za bolševika opravdu v žalostném stavu.
Ale to není odpověď na neustále kladenou otázku, proč dnešní stav není o moc lepší…
Jak známo vláda ODS železnici nenáviděla https://ekolist.cz/staracisla/mon0597.htm a v těch dobách také došlo k úpadku a nevratnému poklesu přepravních výkonů. Tyto škody se v následujících letech obrací k lepšímu už jen obtížně, jelikož celé hospodářství už se přetransformovalo na silniční přepravy a myslím, že se to ani nezmění. Sice je tlak na omezení emisí z aut, ale to se vyřeší spíš elektromobilitou nežli přesunem přepravy na železnici, která v dieselové trakci ani ekologická není.
Házet „úpadek a pokles přepravních výkonů“ na hrb jen ODS je dost zjednodušující a nesmyslné. Část výkonů by odpadla tak jako tak se změnou hospodářského systému, částečně k tomu přispěli tehdejší odboráři úporně bránící každé změně a zejména týdenní stávkou, která řadě firem ukázala, že to jde i bez vlaků. Samozřejmě porevoluční období, kdy se stala dostupná na tehdejší poměry luxusní auta – ojetiny ze západu, v kontrastu s – dnes už nepředstavitelnou – usmoleností a pomalostí osobních vlaků, těm prosilničním postojům dost nahrávalo. Ale zase – to bylo nevyhnutelné.
Bylo to nevyhnutelné pouze za stavu, kdy ceny veřejné dopravy se zdražovaly o stovky procent, přičemž komfort se nezlepšil.
https://www.mfcr.cz/cs/soukromy-sektor/cenova-regulace-a-kontrola/vyvoj-cenove-regulace-v-jednotlivych-odv/osobni-doprava-vnitrostatni-zeleznicni-28756
Od doby , kdy ministr Říman vyprávěl bláboly o přežité železnici a nutnosti udělat z ČR stát rychle automobilové dopravy přišla ODS navždy o jednoho příznivce . To opravdu nebyl odborník , ale jen politik . Něco jako ,… No je jich vic
Měli jsme mnohem horšího ministra dopravy na začínajícího na Ř (a také byl z ODS), Říman byl proti němu ještě zlatý…
No vidíte. Ani nemusel přijít zákaz osobního vlastnictví silničního vozidla s výjimkou motocyklů do 50 ccm. Nepřišel, a přesto má železnice kapacitní problémy, jezdí příliš mnoho vlaků. Jančura je přezdáván -rákem, jedho desetivozové vlaky na koridoru brzdí provoz…
Desetivozové?