Zlínský kraj zavedl roční a čtvrtletní jízdenky
Vlak ve Zlíně. Foto: Twitter Integrované dopravy Zlínského kraje.
Výsledná cena jízdenky je součtem cen za zakoupené zóny.
Výsledná cena jízdenky je součtem cen za zakoupené zóny.
Zlinsky kraj nema integrovanou dopravu. To si na to jen hrajou. Jizdenky dosti predrazene a zony neefektivni. Kdyny radsi sjednotili vsechny kraje jednotne jizdne za cenu jako v Nemecku, treba za 49 EUR / mesic na vsechni, bylo by to efektivnejsi a prineslo vice cestujicich zpet do verejne dopravy.
no tyvole, to je drahý jako kráva, jakože celosítovka na 30 dní za 2,5 litru? v libereckem kraji stojí 1760, ústecký pak za 2166, Zlínský kraj není tak velkej aby měl tak drahý jízdenky, tuhle cenu bych čekal tak jihomoravský kraj, který uvádí že pro všechny zony na měsíc za 2630..
Zvyšování jízdného pro pravidelné cestování zakázalo ministerstvo vnitra v rámci kraje, bylo možné zvýšit jen jednotlivé jízdenky. Takže poslední věta v článku postrádá smysl.
Pro doplnění, jakéhokoliv kraje.v ČR.
Čísla těch jejich zón vůbec nedávají smysl
Da se to nejak vylepšit?
Ne že bych se nějak extrémně zastával celého tarifního řešení, ale v tomto případě kraj musel pracovat s tím, co měl a k čemu se zavázal v minulosti. Kvůli zachování kompatibility s celkem nekompromisními karetními číselníky Moravskoslezského kraje zbyla pro Zlínský kraj čtyř- a pětistovková čísla. Nic dalšího. To, co je vidět v tabulce v článku, je jenom malá podmnožina ze sta zón Zlínského kraje. Dvoustovkové zóny na Valašsku vycházejí z už v dávné minulosti rozdělených čísel ODISem. Ostatní jsou 4xx a 5xx. Viz https://www.idzk.cz/media/userfiles/V%C3%BDluky/IDZK_mapa_zon-v1.3.png
Kdyby to radši navázali na Jihomoravský kraj než Moravskoslezský, JMK má daleko kvalitnější řešení a hlavně ZLK spáduje víc na Brno než na Ostravu…
A třeba do Veselí nad Moravou neplatí zónové jízdenky na bus…
A to je ten problém, teď tam gazdují ti co to mají blízko k Ostravě a sigma z JM kraje kam Gottwaldov vždy patřil.
Zlatých 10tis/rok v Libereckém kraji.
To ano. Jen škoda, že se z 24 hodinová síťovka za 140 Kč, stala jízdenkou jen do půlnoci.
Platí už i na zlínskou MHD nebo je to furt nepoužitelné?
Stále nepoužitelné.
Kromě vlaků
Já vím, že my v PIDu jsme zmlsaní (a naše ceny jsou neudržitelné), ale tohle je fakt brutál.
Můžete to prosím rozvést? To myslím fakt jako dotaz a ne ironicky. Předpokládám, (když tak mě teda opravte), že PID má celkově levnější jízdné. Aspoň z mé zkušenosti se po nástupu KOVEDu zdražilo jízdné fakt brutálně. Jen minulý rok se zvedla cena o 40-50% (takže už neměli potřebu zdražovat).
Když vezmu roční jízdné v celém PID, což je minimálně 2x (spíš víc) větší území, stojí 34k a něco. Tady je na to „pidi“ území roční jízdné za skoro 24k. Přijde mi, že čím chudší kraj (+ čím menší území), tím dražší. Už aby zavedli něco jako KlimaTicket nebo jak se to v Rakousku jmenuje. Za to bych těch 27k za rok na celou republiku fakt dal.
Hlavně je nesmysl počítat celokrajskou jízdenku jako součet jednotlivých zón. Kdo asi tak potřebuje jezdit denně všemi zónami?
Jo to taky samozřejmě. No co, vymysleli to v „dědině s trolejbusama“ 😀
Přesně tak, obvykle se jízdenka na třetinu až polovinu počtu zón rovná té celosíťové. Tady to vypadá že objevili funkci SUM v Excelu.
Ten součet to skutečně není. Zón v celém kraji je 97, jak se píše v článku. V tabulce je uvedených jenom 10 vybraných, které jsou za speciální cenu. Zbylých 87 se prodává po 2375 Kč/rok. Jinak cena roční celosíťové se rovná ceně přesně deseti zón, což je desetina počtu zón.
Tak to se omlouvám, mě zmátla formulace „“Výsledná cena jízdenky je součtem cen za zakoupené zóny.“ Pak je to v pořádku, ta cena odpovídá 9 pásmům v PID, což tak zhruba sedí.
Tak to se taky omlouvám že jsem to špatně četl. Ale tím spíš je to teda pálka už za tu desetinu území.
To je součet 10 zón.
Třeba se jednou zavede platnost OneTicket i do busů a MHD…
Ještě si vemte, že příspěvek do obecního rozpočtu od státu je určen velikostí obce. Praha dostává „na hlavu“ daleko víc než okresní města a ta zase více než vesnice. Kdyby se Zlín sloučil se vsetínským okresem do jednoho města (se nestane), dostali by od státu více peněz.
Oni jsou vlastně pidy dva prażký levný a středočeský drahý ten ten pražský doplácí.