Dopravci Železnice

Deset milionů za nevyjetí, 500 korun za chybějící toaletní papír. Zlínský kraj zveřejnil smlouvy

Motorový vůz 842 v Uherském Hradišti. Foto: České dráhy
Motorový vůz 842 v Uherském Hradišti. Foto: České dráhy

Zlínský kraj zveřejnil tři nové smlouvy, které uzavřel se společnostmi České dráhy a Arriva vlaky na provoz vlaků od prosince letošního roku. Po vzoru několika krajů, které se rozhodly vybírat dopravce poptávkou více firem, bude mít Zlínský kraj ve smlouvě výrazně více možností, jak tlačit na kvalitu rozsáhlým systémem sankcí.

Kraj poprvé zveřejnil i jízdní řády, podle kterých budou oba dopravci jezdit. V registru zatím chybí smlouva pro výkony Českých drah z Kroměříže do Valašského Meziříčí. Podmínky pro oba dopravce jsou shodné, smlouvy jsou postaveny tak, že od základní ceny výkonu se budou ještě odečítat tržby.

Největší část podle smlouvy získá Arriva: kontrakt do roku 2029 má hodnotu 3,019 miliardy korun. Arriva bude jezdit za základní cenu 165,95 korun za kilometr. Arriva převezme hlavně provoz na Vlárské dráze.

Smlouvy detailně řeší požadované standardy, slibované nasazení vozidel a například i to, ve kterých stanicích bude muset být otevřená pokladna. V případě Českých drah jde o první případ, kdy jakýkoliv kraj smlouvu na výkony zveřejnil.

Samostatnou kapitolou je rozsah sankcí. Pro oba dopravce jsou pokuty prakticky shodné, až na pár výjimek souvisejících s rozdílnými typy vozidel. Na celkem sedmi stranách ve dvou souborech se řeší pokuty jak pro dobu před startem, tak už při provozu. Pokud by například Arriva na začátku provozu nezajistila 95 % všech spojů, dostane pokutu 10 milionů korun. Za každý den prodlení v nasazení slibovaných souprav ji pak hrozí pokuta 100 tisíc korun. Za prodlení při dodání bankovní záruky by pak Arriva musela zaplatit půl milionu korun denně.

V seznamu pokut jsou i sankce za nedodržení standardu kvality. Myslí se například i na takové detaily, jako je toaletní papír. Pokud nebude na toaletě, stejně jako mýdlo nebo tekoucí voda /mimo zimní měsíce/, za každý vůz a den je pokuta 500 korun. Za úplně nefunkční toalety v celé soupravě zaplatí dopravce 5000 za den.

Arriva počítá s nasazením jednotek 628 známých z provozu na Vlárské dráze na lince z Prahy do Nitry, jednotkami Stadler GTW a motorovými vozy Alstom Lint. Ty si pronajme od Leo Expressu.

Z původních 3,5 milionu vlakokilometrů navýšil Zlínský kraj objednávku na 4,9 milionu vlakokilometrů ročně. Vrací se tak k objemu provozu před více než deseti lety. Kraj tak chce dostat do vlaků lidi, kteří jimi dosud nejezdí.

Přehled nových smluv (jízdní řády jsou uvedeny vždy u každé smlouvy jako příloha)

Arriva – provozní soubor B
celkem 3,019 miliardy korun
smlouva do jízdního řádu 2028/29
cena 165,95 Kč za vlkm

Provoz na tratích:
a) Valašské Meziříčí – Rožnov pod Radhoštěm (trať 281);
b) Bylnice – Rožnov pod Radhoštěm (trati 281 a 283 a částečně trať 280);
c) Vsetín – Velké Karlovice (trať 282);
d) Horní Lideč – Střelná (trať 280);
e) Moravský Písek – Staré Město u Uherského Hradiště (trať 330);
f) Staré Město u Uherského Hradiště – Bylnice (trať 341);
g) Uherské Hradiště – Bylnice (trať 341);
h) Uherské Hradiště – Bojkovice město (trať 341);
i) Uherský Brod – Luhačovice (trať 341);
j) Staré Město u Uherského Hradiště – Kunovice (trať 341);
k) Staré Město u Uherského Hradiště – Veselí nad Moravou (trati 341 a částečně 340).

Základní, minimální a maximální rozsah výkonu:
a) Základní rozsah výkonu: 1.869.282 vlkm / rok;
b) Minimální rozsah výkonu (-25 %): 1.401.961 vlkm / rok;
c) Maximální rozsah výkonu (+25 %): 2.336.603 vlkm / rok.
d) Referenční rozsah výkonu pro zdvojenou soupravu: 73.300 vlkm/rok

České dráhy – Provozní oblast C

smlouva do jízdního řádu 2022/23
celková hodnota smlouvy: 547 milionů korun
cena za 1 vlkm: 158 Kč
Osobní vlaky Přerov – Břeclav
Předpokládaný rozsah výkonu: 1.023.581 vlkm / rok;
Minimální rozsah výkonu (-25 %): 767.686. vlkm / rok;
Maximální rozsah výkonu (+25 %): 1.279.476 vlkm / rok.
ČD budou provoz zajišťovat pěti soupravami složených z lokomotivy řady 362 + 2 vložené vozy Btee + řídící vůz řady 961, tzv. souprava „Sysel“, 5 vratných souprav

České dráhy – Provozní soubor A
celková hodnota smlouvy 344 milionů
do 2022/23
cena za 1vlkm 125,60 Kč
Provoz na tratích
a) Přerov – Zlín střed (trať 331 a částečně trať 330);
b) Kroměříž –Vizovice (trať 331 a částečně trati 303 a 330);
c) Otrokovice – Vizovice (trať 331);
d) Otrokovice – Zlín střed (trať 331);
e) Veselí nad Moravou – Vizovice (trať 331 a částečně trati 340, 341 a 330).

Předpokládaný, minimální a maximální rozsah výkonu:
a) Předpokládaný rozsah výkonu: 811.497 vlkm / rok;
b) Minimální rozsah výkonu (-25 %): 608.623 vlkm / rok;
c) Maximální rozsah výkonu (+25 %): 1.014.371 vlkm / rok.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Pája
Host
Pája

Bez obav, Arriva nevjede, nemá čím. To co našla v křoví v Německu ani nestartuje.

Trevor
Host
Trevor

bude i pozdější spojení mezi Veselím nad Moravou a Hradištěm? Poslední spoj jede už ve 21.02.

petr.r
Host
petr.r

21.00……21.48 kladívka a potom 23.03

jan
Host
jan

No nejkomičtější je ta story s konzultantskou firmou. Kraj si najmul konzultanskou firmu. A prý byla kupodivu propojená personálně s dopravcem… A dopravce kupodivu vyhrál:-)

Prokop
Host
Prokop

„Z původních 3,5 milionu vlakokilometrů navýšil Zlínský kraj objednávku na 4,9 milionu vlakokilometrů ročně. Vrací se tak k objemu provozu před více než deseti lety.“ Tento nesmysl uvádí autor opakovaně, požádal bych tedy o doložení čísel. V materiálech Zlínského kraje se mi podařilo najít následující hodnoty vlkm objednávaných ZK: 2005 – 3890 tis. vlkm 2006 – 3933 tis. vlkm 2007 – 3943 tis. vlkm 2008 – 3853 tis. vlkm 2009 – 3802 tis. vlkm 2010 – 3595 tis. vlkm Evidentně někde chybí milion vlkm 😀 Ale i bez konkrétních čísesl je jasné, že se nevracíme na hodnoty před 10 lety.… Číst vice »

petr.r
Host
petr.r

ale ty chybějící km neplatil kraj, teď to platí kraj i ty vlaky co začínají a končí mimo zlínsko.

Martin
Host
Martin

Ha, pěkné. Takže vidím že do Beskyd budu od příštího JŘ jezdit autem, aneb nepřípoje jsou super. Vlastně se tam vůbec nijak rozumně nedostanu. To je k pláči. Abych čekal 40 minut ve Vsetíně na přestup do Karlovic to opravdu nee. Stejně tak když budu chtít jet směr Horní Lideč. Čekání 28 minut ve Vsetíně je opravdu super. Nehledě na to že tohle spojení bude možné pouze v sobotu, v neděli nedojedu vůbec nikam. A předchozímu spoji ujíždí přípoj ve Vsetíně o 8 minut. No tohle chtělo kvalitní matroš, aby něco takového krajští úředníci vypotili. Jen tak dál.

petr.r
Host
petr.r

Není problém sednout do auta, i já jsem našel dva spoje kde nestačil shark svou kapacitou a ty také zmizely. Už jsem o tym psal a nějak mně poslali……….

Džaro
Host
Džaro

Fungují někomu ty odkazy?

petr.r
Host
petr.r

mně ano, i teď jsem to zkusil a funguje to.

petr.r
Host
petr.r

ale asi čdákům podle reakcí nefunguje nic.haha

Tomáš
Host
Tomáš

Nevíte někdo jak to bude s Ids zk pro pravidelné dojíždějící ze Zlínského do Jihomoravského kraje ?
Dnes pravidelnému cestujícímu na trati z Veselí n. M do Uherského Hradiště stačí traťová jízdenka Čd, ale po změně Jř zde bude jezdit souběžně Arriva a Čd( R směr Praha, Sp směr Brno), bude existovat traťová jízdenka z UH do VNM u ids zk popř. u idsjmk?

Tronda
Host
Tronda

A co teprve, když někdo dojíždí z Bylnice do Podobořan přes Bakov nad Jizerou?

Bdtax Fan
Host
Bdtax Fan

Kraj loni prezentoval, že příhraniční oblasti v ZLK budou zapojeny jak do IDS JMK, tak ty v JMK do ID ZK. Snad to ještě platí.

TPal.
Host
TPal.

Pěkné. Doufám, že při příštím výběrku bude požadavek na nové soupravy. Přerov – Břeclav si to zaslouží.

Tronda
Host
Tronda

Přerov – Břeclav bude co se týče vozidel nejhorší trať v oblasti.

petr.r
Host
petr.r

šak tam jezdí i panteři sice, ale od zlínskýho tarifu budou dražší. Bude líp, ušetříme.

Luke
Host
Luke

Zajímaly by mě ty vozy „Btee“ na břeclavském rameni. Řekl bych, že minimálně jedno písmenko v označení vypadlo. Dočkáme se změny nebo zůstanou současné Bdmtee? 🙂

petr.r
Host
petr.r

asi současný ty dva bdmtee, sysel a eso

Kuba
Host
Kuba

Tenhle nesmysl opisuje autor už v několikátém článku.

petr.r
Host
petr.r

cestující to nezajímá, oni vědí, že přijede vlak a mají ty dveře v prostředku.

PetrB
Host
PetrB

Takze Vlary – Brumov-Bylnive nic nepojede? Mimochodem vcera na CT2 v 10:50 bezel porad Hranice v srdci – Plnou parou Vlarou, porad je dostupny i v iVysilani Ceske televize, primy odkaz zde: https://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/12070702297-hranice-v-srdci/

Aleš
Host
Aleš

Mě by zajímalo, jestli si budu na Arriva pokladně koupit jízdenku například do Prahy.

petr.r
Host
petr.r

ano. Můžete taky prostřednictvím stránek arriva.

-TR-
Host
-TR-

Naschvál par excellence aneb nepřípoj v Bylnici:

Os 23210 ze Vsetína přijede ve 20:16.
Os 4318 do Starého Města u UH odjede ve 20:15.

petr.r
Host
petr.r

zkuste to nahlásit na kraj.

Petr
Host
Petr

Ano,už je líp 🙂

petr.r
Host
petr.r

A není? Včera jsem jel ze zlína do malenovic trolejbusem a měl jsem na výběr ještě autobus a vlak, ještě před lety tohle na jeden jízdní doklad bylo nepředstavitelné. Bude lépe.

PetrB
Host
PetrB

To pěkně kecáte: Již od roku 1983 byly zavedeny kupóny k předplatním časovým jízdenkám MHD Dopravního podniku města Gottwaldova, které platily i na železnici v úseku Gottwaldov – Otrokovice – Příluky a na příměstskou autobusovou dopravu. To je považováno za první implementaci myšlenek integrovaného dopravního systému v socialistickém Československu.
Vznik Zlínské integrované dopravy je datován rokem 2002.
Tak jaké nedávno?

Olda
Host
Olda

Já jsem tak jak popisujete jezdil na měsíční kupóny vlakem z Otrokovic na Příluky a zpět a to se prosím pěkně psal rok 1992. Už tenkrát se na jízdné MHD jezdilo i vlakem.

petr.r
Host
petr.r

neměl jsem bydliště v gottwaldově ani ve zlíně, tak na ten kupon jsem nedosáhl.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Ale na tárání hlupot přesto dosahujete stále …

petr.r
Host
petr.r

berou režijku v trolejbusu? Kdybys přijel vlakem do zlína, můžeš třeba do zoo jet na režijku? Jedno povím, jak začne zlínský tarif, tak skončíš na středu.

Honza
Host
Honza

Petr.R má zase vycházky a nezklamal. Jedna blbost za druhou. Škoda, že zde nelze v diskusi skrýt některé uživatele, jeho bláboly by tady opravdu nechyběly.

petr.r
Host
petr.r

tak si mně skryj, jdeto a nečti mně a než to uděláš, tak sem dej fotky nádraží Zlín-střed, ale napiš jen pro otrlé.

Honza
Host
Honza

Zlín střed je nádraží spíše regionálního charakteru, úlohu hlavního Zlínského nádraží plní logicky nádraží v Otrokovicích. A upřímně jsou i mnohem horší nádraží v ČR než je tohle. A jak to souvisí s tématem tohoto článku a s tím, že tady píšeš akorát blbosti bez znalosti věci?

petr.r
Host
petr.r

Nechtoho, jako čdáci se řídí podle tebe, kde postavit nástupiště a kde né a proč na mně reaguješ a nedodáž fakta? Já jsem se ptal, jaký krajský město má horší nádraží jak zlín. neumíš diskutovat. Kdybys místo povolávání oveček(je to ve dvou tvých příspěvků)napsal nějaký fakta, třeba o tym A(a)zlín-přerov, tak bych to pochopil.

Honza
Host
Honza

Co mají ČD společného s nádražím Zlín střed a s budováním nástupišť? 😁 Fakta? 😀 Že se fakty oháníš zrovna ty. O tom kdo tady umí diskutovat bych být tebou taky raději pomlčel.

petr.r
Host
petr.r

a honza se prozradil, reaguje jen na nick a nečte vůbec nic…Honzíku čsd měla na starosti i tratě a nástupiště, mělo, mělo, ale ve zlíně neudělalo ani ňo. Asi mladší ročník?

Tronda
Host
Tronda

Zastydlí šotoušci z ČD se také dostali k internetu a tak si musíme číst jejich naříkavé bláboly, jak jim ve většině Zlínského kraje nebude platit režijka (skryté do téma jak se dostanu na jednu jízdenku ze Slavičína do Zbytin a podobné bláboly) nebo osobní útoky na jiné.

Honza
Host
Honza

Další expert dorazil. Mohu Vás ujistit, že režijku nevlastním, takže nic výše uvedeného mě trápit nemusí. Ta vaše posedlost režijkou je nějaká nemoc, že to zmiňujete v každém příspěvku?

Tronda
Host
Tronda

Kdy vám končí vycházky?

Martin Nosek
Host
Martin Nosek

Máte tam překlep. Správně jste měl napsat „Kdy nám končí vycházky?“ … takhle Vám petr.r neodpoví 🙂

petr.r
Host
petr.r

jels někdy trolejbusem? A martine, připrav se na článek, že zlínský kraj odmítne režijky, to budete kolabovat jak kuželky.

Tronda
Host
Tronda

Jen aby pak v lékárnách byl dostatek prášků.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Trondova oprávněná obava: jemu zjevně právě docházejí …

matchelo
Host
matchelo

Pěkný řád..budu mít nárok na vrácení části peněz z inkarty, když nebudu jezdit dále vlakem z důvodu nevyhovujícímu řádu?

petr.r
Host
petr.r

Co má společnýho in-karta se zlínským krajem?

Tronda
Host
Tronda

Nic ale zhrzení šotouši bez své modli in-karty nebudou moct vůbec existovat, i když s jinými dopravci je pak jízdné na úrovni In25 i bez karty podle hesla, nechci slevu zadarmo.

Ušatá
Host
Ušatá

A nevadí Vám, že my třeba jezdíme na IN 100 po celé republice a nyní to nepůjde? To má být podpora veřejné dopravy? Vracíme se o pár desetiletí zpět, ale tehdy aspoň na železnici platily jízdenky v celé republice. Je to nekoncepční, je to bineca za to by měl někdo nést odpovědnost.

petr.r
Host
petr.r

a nevadí Vám, že vaříte obědy jen pro sebe, můžu přijet?, stravenky mám, ale dám je jinému.

Jméno
Host
Jméno

Četl jste smluvní podmínky před zakoupením té inkarty, nebo jste to jen odfajfknul?

Anthony
Host
Anthony

„mimo zimní měsíce“ – To jako v zimě si nebudeme mít čím utřít pr*el?
A jak to bude s rychlíky Praha – Luhačovice? Budou končit ve Starém městě u Uherského Hradiště?

Honza
Host
Honza

Rychlíky budou jezdit do Luhačovic tak jako dosud, žádná změna u rychlíků nebude.

František
Host
František

Myslím, že jde jen o vodu, která v nádržích zamrzá. I když mírný ohřev by nebyl od věci (ale v případě poruchy komplikace), dá se to řešit vlastní vodou v láhvi (držené tou čistou rukou :-)).

Dan
Host
Dan

Dá se ti řešit i vlhčenym a zabaleným ubrouskem v kapse.

Standa
Host
Standa

A jak mají řešený, když ten hajzlpapír někdo z cestujících ukradne? Jsme na Moravě a dráhy tu nevozí lidí ale prasata…..

petr.r
Host
petr.r

to se bude asi řešit kontrolou, podpisem s časem.

IGCT
Host
IGCT

asi jej budou muset zamykat 🙂

Ondra
Host
Ondra
Olda
Host
Olda

Stando, máš naprostou pravdu, co tady není uzamčené a přivařené svářečkou, to lidé ukradnou. Byl jsem dlouho v Čechách a tam to není takový nešvar, jako na Moravě.

Pitrys
Host
Pitrys

Nesuď tebe podle sebe….

ApolloXI.
Host
ApolloXI.

A jak to mají pořešený, když to někoho „chytne“ a spotřebuje ruličku papíru? Třeba v půli cesty vlaku. Hodí to zas na chudáky vlakvedoucí – však ty „dabljůsí“ místnosti stejně kontrolují, tak budou u kontroly lístků ještě revidovat i haj.lpapír, utěrky, občas po nějakém tom zvířátku i mísu štětkou umejou … maj to vymyšlený, předsedo, to teda jo 😀 Bývalí příslušníci StB se musí tetelit blahem a litovat, že neměli internet. By to bonzáctví měli zdarma a bez práce. A že jich dnes je.

Ušatá
Host
Ušatá

U strojvedoucího nebo průvodčího se bude fasovat odměřené normované množství toaletního papíru. Jinak to nejde, pořádek musí být.

Neználek
Host
Neználek

Rád bych se dočetl, že nouzovým řešením za absenci tekoucí vody v zimních měsících bude alespoň dezinfekční gel, ale asi stále platí, že s vlaky některých dopravců zásadně cestovat až po tělesné potřebě, či s vlhčenými ubrousky.

Standa
Host
Standa

Půl mega za nevyjetí…. Tak to Ariva brzo skončí

petr.r
Host
petr.r

No jestli je tím míněno, že nepřistaví dané a nsmlouvané vozidlo, tak se podivuji, že čd tady ještě jsou.

michal
Host
michal

To proto, že pokuty vůči ČD jsou doposud velice benevolentní, kosmetické.

petr.r
Host
petr.r

chtěl bych se zeptat na A-a-zlín-přerov-to je zlínský expres, kde to bude platit kraj a od přerova stát? nebo se bude jednat o nové spojení?

karel.f
Host
karel.f

Osobní vlaky financuje kraj vlaky R, EX, IC a EC stát. Ale i tak ten kraj vlastně dostane prachy od státu.

petr.r
Host
petr.r

tak se bude jednat o nové spojení zlín-přerov?

Bdtax Fan
Host
Bdtax Fan

Bude.

petr.r
Host
petr.r

díky už jsem našel jízdní řád a bude Sp.jen hulín a otrokovice-malenovice-prštné-střed a potom mezi vizovicema vynechá příluky a želechovice, to bude jezdit shark?

petr.r
Host
petr.r

prominte, nemyslel jsem, že se to dotkne vyžírků čd, že budou pěnit i nazpátek a chtěli odříznout zlín. Ale je asi jasno, ty koženky kdyby nebylo kraje, tak stále jezdí a čdáci se mstí?stačí se jen o té trati zmínit…

petr.r
Host
petr.r

Je vidět, že ve zlíně se jich nebojíme a zveřejnujeme smlouvy. My společně aji tu čd donutíme jezdit pro lidi a šotouši nám pomohou, chtělo by to apku podobnou city monitoru aby to šlo přímo na kraj-city trans.

Jdkdk
Host
Jdkdk

V té řiti jménem Zlín se ani bát nemusíte 😉

petr.r
Host
petr.r

ano máte pravdu, ale lidi jsou na čdáky vysloveně naštvaní, protože čsd jak mělo ještě ve správě i koleje, tak z vyšších míst komunistické odnože čsd vznikla tajná zpráva, že nekomunistický ˇbatův zlín potopíme za každou cenu, prostě tady nechtěli postavit ani nějaký náznak nástupiště a tak to komunistům vydrželo do teďka. Je nějaký krajský město co se taky dostalo do seznamu nic nebudovat?

PetrB
Host
PetrB

Take diky bohu, ze soudruzuli se tam moc neuplatnovali. Diky tomu si Zlin zachoval svuj batovsky genius loci a propo trat Otrokovice – Vizovice je zrala na prestavbu vlakotram… idelani primestska trat vedouci skrz cele mesto a toho by se melo vyuzit…

petr.r
Host
petr.r

Ano a štestí, že nezlikvidovali ten kanál. Baťa co postavil, tak bylo ok a všichni chválí ty zase jeho odpadní kanály které jsou mimo silnici, aby si nezničil svoje trolejbusy a vyhřívaný koupaliště s betonovou skluzavkou..proč se pragocentralismus tak mstí.

Gwann
Host
Gwann

Co to tu plácáte? Brno je dle Vás taky nekomunistické, že nám tu vydrželo antikvární nádraží (a zjevně i komunisticko, že ho neopravili ani po listopadu a rakušácké za první republiky, že se nezměnilo ani už tehdy).

petr.r
Host
petr.r

vy tam taky máte sypaný nástupiště?

Lukáš
Host
Lukáš

Tak teď jste trumfl i Petra.R.
Jak chcete po vlakotramvaji vozit uhlí do Zlínské teplárny a kontíky do Lípy?

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Stejně jako po současné lokálce – nevidím v tom žádný problém.

petr.r
Host
petr.r

za chvilku to nebude lokálka, ale dvoukolejná elektrifikovaná střídavina a ty kontejnery budou vozit traxxy od metransu.

Lukáš
Host
Lukáš

Jenže ta aktuální „lokálka“ má únosnost 22,5 t na nápravu. Navíc jak připomněl Petr.r, přibude tam drát na 25kv a 50hz…

Kamui
Host
Kamui

Takže v zimních měsících bez vody legálně? Jako vážně? V roce 2020?

Jinak nevíte jestli ve spolupráci se Slováky dojde k nějakému navýšení dopravy v úseku Vlárský Průsmyk – Trenčín?

petr.r
Host
petr.r

Tady čd mají 810 a tam to není vyhřívaný.

petr.r
Host
petr.r

a zase čdáci kolabují..ať to vidí všichni, že tady jezdí vlaky, co v zimě jim neteče voda a vidím, že čdáci místo aby jezdili trenčín chodí do hospody, copak je to něco tajnýho v eu, že tady jezdí 810? Jestli na to čdáci nedostali dotaci a místo toho dotují pendolíno a linku do vídně, kde RJ jezdí bez.

Martin Nosek
Host
Martin Nosek

„čdáci místo aby jezdili trenčín chodí do hospody“

Prosim? 😮

petr.r
Host
petr.r

copak do trenčína platí režijka? Stačí se zmínit o trase do trenčína a čdáci nestačí klikat.

Martin
Host
Martin

Dobrej magor

Partneři



CSCARGO