Zlínský kraj se dohodl s Českými drahami na provozu RegioSharků, bude levnější
Vlaky mezi Kojetínem a Valašským Meziříčím a Rožnovem pod Radhoštěm a Kroměříží a Zborovicemi budou dál provozovat České dráhy. Zlínský
Vlaky mezi Kojetínem a Valašským Meziříčím a Rožnovem pod Radhoštěm a Kroměříží a Zborovicemi budou dál provozovat České dráhy. Zlínský kraj se s nimi předběžně dohodl na desetileté smlouvě.
„Předběžně jsme dohodnuti. Smlouva bude kvůli notifikaci až koncem listopadu, bude kopírovat smlouvy na ostatní provozní soubory,“ řekl krajský náměstek pro dopravu Pavel Botek.
Zatímco o zadání výkonů na většinu tratí rozhodl kraj už dříve, v případě takzvaného provozního souboru D se jednání táhla kvůli původně vysokým požadavkům na cenu ze strany Českých drah. Důvodem prodlev je i fakt, že na trase dosud jezdí jednotky RegioShark pořízené s výraznou podporou z Regionálního operačního programu a nejde jen snadno přesunout jinam.
Kraj se nakonec dohodl na ceně 157,12 Kč za každý kilometr, roční rozsah je zhruba 1,1 milionu kilometrů. České dráhy nasadí do provozního souboru šest jednotek RegioShark, dvě Regionovy a dva motorové vozy řady 810 určené hlavně pro trať Kroměříž – Zborovice.
Kraj dosud za provoz vlaků na těchto tratích platí zhruba 152 korun. Zdražení výkonů je ale jen na první pohled. Dosavadní smlouva je takzvaně netto, kdy tržby připadají dopravci. Nově je brutto a tržby bude odvádět kraji. V praxi tak bude kraj za vlaky platit méně než dosud.
České dráhy nechtěly zatím jednání s krajem komentovat. „Můžeme zatím jen potvrdit, že se Zlínským krajem jednáme o zajištění provozu na provozním souboru D, ale další podrobnosti o průběhu jednání zatím nemůžeme a nebudeme komentovat,“ řekl mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.
Zlínský kraj čekají v dopravě od prosince velké změny. Velkou část provozu převezme společnost Arriva vlaky, kraj současně výrazně navýšil objem objednaných vlaků. Zveřejnil už i smlouvy, které počítají s výrazně přísnějšími sankcemi za nedodržení standardů než dosud.