dkv_obrazok

Zlínský kraj řeší soutěže na železniční dopravce, ukázal plány na tratě s BEMU. Stačí mu třicetiletá vozidla

Jednotka Stadler GTW společnosti Arriva vlaky u Uherského Hradiště. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czJednotka Stadler GTW společnosti Arriva vlaky u Uherského Hradiště. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Kraj optimisticky očekává, že v roce 2029 bude možné dojet elektrickým vlakem až do Vizovic.

Zlínský kraj se chystá v příštích měsících vypsat dvě velké soutěže na provoz regionálních vlaků. Smlouvy s dopravci České dráhy a Arriva vlaky na většinu výkonů v kraji končí v prosinci 2029. Vítězové soutěží získají kontrakty do roku 2039.

Kraj dnes vypsal takzvané předběžné tržní konzultace, ve kterých chce zjistit aktuální možnosti dopravců. Detailněji v nich popisuje své plány až do roku 2039. Dokumentace je na profilu zadavatele.

Z dokumentace vyplývá, že kraj počítá s rozdělením na dva provozní soubory: v dieselové a elektrické trakci. Kraj nepožaduje nové jednotky ani pro jeden soubor, maximální stáří je 30 let. Všechny musí být nízkopodlažní a mít ETCS.

Kraj podle dokumentace počítá s tím, že by na některé výkony nasadil už akutrolejové jednotky, mají jezdit konkrétně na výkonech Rožnov pod Radhoštěm – Bylnice, výhledově až do Trenčína. Druhou linkou má být spojení Bylnice – Velké Karlovice přes Vsetín. Dokumentace počítá také s tím, že v roce 2029 bude možné dojet pod dráty až do Vizovic, kraj tam chce elektrické jednotky.

Součástí dokumentace jsou již i návrhy jízdních řádů pro jednotlivé tratě. Ukazují například plán na možné prodloužení vlaků Břeclav – Přerov až do Olomouce.

U dieselové trakce počítá kraj s objednávkou 2,47 milionu kilometrů ročně s možnou změnou +- 25 %. U elektrické je plán na 3,33 milionu kilometrů.

Tagy akutrolejové vlaky BEMU výběr dopravce pro Zlínský kraj Zlínský kraj
38 komentářů