Zlínský kraj má nové smlouvy s Českými drahami, potrvají do roku 2029
RegioPanter v Otrokovicích. Foto: České dráhy
Novinkou na tratích bude jednotka RegioPanter, do kraje zamíří více RegioSharků.
Novinkou na tratích bude jednotka RegioPanter, do kraje zamíří více RegioSharků.
jak to vypadá s reko do Vizovic? Protažení trate z Vizovic do Vsetína bohužel padlo.
Ono prodloužení padlo několikrát a to i ve chvílích, kdy finance byly. Vždycky do toho někdo hodil vidle
Proč na sebe vlaky ČD a Arivy nečekají? 5 minut je potento?
O tom, zda vlak odjede či neodjede rozhoduje úplně někdo jiný a na základě technologických opatření v rámci čekacích dob.
Dispečer
Tohle nejde nepřeposlat https://www.youtube.com/watch?v=9-lPjp_Qvb0 – zatímco u nás v ČR jde kvalita drážní dopravy soustavně nahoru – nová vozidla všude v ČR, opravené a opravované nádražní budovy a nové přestupní terminály a opravená nástupiště s podchody a výtahy, navyšování kapacity napřimováním a hlavně zdvojkolejňováním – u sousedů v Německu to jde dlouhodobě do kytek – přesnost v toleranci v roce jen 60 % !!!! – spousta dlouhých zpoždění – zaznívají stále častěji slova jako: kolaps, zoufale nedostačující kapacita tratí, zanedbaná údržba, nedostatek personálu na obsluhu a provoz vlaků, a mnoho dalších: – jinými slovy maj tam pěknej bordel a opravdu… Číst vice »
Tak to není žádná novinka, také proto v ČR využívá hromadnou dopravu větší procento lidí než v Německu.
Každý někdy nadává na dopravce nebo SŽ, ale toto si musíme uvědomovat. Na některých tratích kde jezdí 810 by v Německu už dávno trať zrušily.
Technická pro autora článku. Stávající smlouvy na A + C končí v 12/2023, a ne v roce 2026 jak je v článku uvedeno. Takže nově uzavřené smlouvy nahradí ty stávájící a nic se nemusel vypovědět.
Díky za upozornění, konzultoval jsem to narychlo s tím, kdo je uzavíral tehdy. Ale vidím v registru, že máte pravdu.
Pokud se k tématu budete ještě vracet, tak proč osobní vlaky Břeclav-Přerov jsou smluveny pouze do 2029?
Tipuji, že krajští politici čekají jak se projeví ty dokončené části D55 na poptávce o související věř. dopravu
Tipují hádám..teoretik amatér
…. ovšem nepostradatelný….
Určitě 😄😄😄 Pak zruší regionální vláčky a budou místo nich po té dálnici jezdit autobusky a sdílená autíčka 😄😄😄 A nastane ráj na Zemi 😄😄😄
Připadá Vám, že dálnice od Hulína do Brna silně nekonkuruje vlakům na téže trase? Podobný efekt předpokládám u D55.
vzhledem k tomu, že z Hulína a Kroměříže do Brna je cesta vlakem spíše dobrodružným zážitkem pro masochisty – s přestupem (na zpátečním směru bez přímého přípoje) po jednokolejce a ještě s různými dopravci (=dvě jízdenky nebo zlodějina Onenet) – prostě železnice není konkurenceschopná — vs. Přerov/Hulín – Břeclav – koridor na 160
prosím, srovnávejte srovnatelné !
To máte jako porovnávat trasu Praha – Liberec s trasou Praha – Pardubice a odvozovat z toho že do těch Pardubic nebudou cestující jezdit, protože nejezdí ani do Liberce
😃
Ne je to proto že v tom roce se předpokládá dokončení elektrizace Zlínský a od té doby bude jiný dopravní model nez5je dneska.
Díky
Já měl za to, že všechny opce na pantery jsou již vyčerpány a ví se, kam co půjde. Jak se můžou objednávat navíc? Muselo by být VŘ…. Ví někdo, jak to je?
Čili v Hodoníně v JMK budou až 7 verzí Panterů:
Typ 530
550
640
640.2
650
660
660.1
Pletu se?
Myslím, předpokládám a tipuji, že skoro do všeho.
Díky smlouvě s ZLK budou v Hodoníně další verzebPanterů
Trojvagonové po dualizaci (640.1) to do Hodonína mají daleko.
Nejsem si jistý u dvouvagonových Panterů 3. generace (650.2).
A žádné jiné Pantery prozatím v ČR nejezdí.
Je otázkou, jestli by budoucí baterkoPantery byly vhodné z Veselí n. M do Hodonína
Je otázkou zda ty panteři které jsem přijdou nejsou právě 640.1 z Ústí, kde je chtějí nahradit novými jednotkami.
Aha, to mě nenapadlo.
Jen jestli neměli uzavřít smlouvu až do 2033…aneb co když ani 2029 nebude elektrizace Vizovic hotova?
PS. Už aby to bylo (spolu s Kroměříží a „novostavbou“ Brno – Přerov)…přímý elektrický rychlík Brno – Kroměříž – Zlín bude super 🙂
Jestli bude… Spíš tam podle mne dají Sp/REX
Když tu stavbu odmítla SŽ rozdělit…
Co chcete rozdělovat. Trať 331 se musí udělat v celku, jinak bude stavební akce vyhozené peníze, jelikož Os budou i nadále vozeny DMU.
Bylo by to super, ale nenapadá mně žádný legální způsob, jak k tomu SŽ bez použití násilí dokopat. Vás ano? Opakuju znovu – legální…😃
Tak nejdříve na to musí být peníze,až potom k tomu můžete SŽ dokopat.
Peníze už několikrát byly. Neštěstí této trati je, že už od stavby Trati Družby se penízky určené pro dostavbu nebo aspoň modernizaci pravidelně přesouvaly jinam. Za všech vlád a režimů.
No protože jich nikdy nebylo pro železnici dostatek.
Škoda, byl jsem rád, že tady ještě jezdí normální soupravy, první by se měli modernizovat rychlíky.
Honeckery nejsou normální soupravy. Kdyby tam jezdily staré velkoprostory tak bych nějakou nostalgii cítil, ale kvůli honeckerum opravdu ne.
Honeckerovu Pomstu se Syslem nazývat normální vlak – to je teda síla. Rychlé ESO je na rovinaté trati v pohodě, ale co ten zbytek vlaku?
Trochu uvažuju, odkud chtějí ty sharky vzít a nic mě nenapadá, poradíte někdo?
Liberecký kraj?
Tam žádný nejsou.
byly tam 2
Richarde,
zkuste si zjistit kde jsou Sharky nasazovány dnes, projít informace (třeba zde na serveru zdopravy) kam mají přijít nové polské naftové Pesy link, a pokud najdete průnik, tj. dnes tam jezdí SHARK ale od nové smlouvy má být nasazen nový Link, tak máte pravděpodobně odpověď. Chce to čas ale věřím, že svou odpověď najdete.
Asi Plzeňský kraj, ne?
Vypadá to tak
Vsadil bych na dva z tratě Pardubice-Hlinsko (tam mají přijít 847). Pak nevím- nebudou ještě nějaké pantery pro KV kraj? Na tamní osobáky?
nedostane KV kraj pantery?
Však na to se taky ptám 🙂
Tak žraloci mají jezdit na celém úseku až do Brodu.. tak nevím, jestli na to sedm nových jednotek stačí.. spíš bych řekl ze ne.
Řekl bych Pardubice a Děčín tam nejezdí pod dotacemi. A v Pardubicích budou brzo nahrazeny.
A v Děčíně také(jiným dopravcem na trati Děčín-Rumburk).
Nemyslel jste Děčín-Liberec?
Ukrást, ale pssst 😉
jednoduše, vezmou se tam kde mají přijít nové, a k těm novým se přidá ještě 6 kusu
takhle se sjednotí aspon trochu žady v jednotlivých krají
Vcelku by mne zajímala výše odpisů u jednotek regiopanter, které mají být uvedeny do provozu v roce 2025 a smlouva končí na konci roku 2029, to znamená doba odpisů na 4 – 5 let.
Trošku mám obavu, že pokud spadne tržní podíl ČD do roku 2033 někam pod 60 %, tak by díky odpisům jednotek pořízených v následujících letech mohli dostat do ekonomické pasti.
Pokud nové soutěže nebudou vypsané podobně jako pravobřežka Ústí – Kolín, tj. antipanter, tak bude vlastnictví částečně odepsaných Panterů výhoda proti konkurenci. Aneb soutěž na cenu vyhraje nejpravděpodobněji ten, kdo sežene nejlevněji vyhovující ojetinu…tedy vyhovující částečně/úplně odepsaný vlak ve vlastnictví je největší možná výhoda.
může tam být podmínka pro nového dopravce, že odkoupí stávající provozované vozidla. Resp. pro kraj, že po konci smlouvy v roce 29 zajistí odkup vozidel novým dopravcem.
Tak nic nebrání kraji jít stejnou cestou jako Jihomoravský kraj a pořídit si SVOJE vlaky. Jihomoravský Ibalgin nás dnes mimochodem zachraňoval z neschopného Pantera ČD. Závady se samozřejmě mohou stát komukoliv, já na rozdíl od remcalů ocenil přestup z jednoho vyhřátého vlaku do druhého na stejném nástupišti i fakt, že šikula PAN fíra za námi po restartu dofrčel do Břeclavi a pak nás zase vzal směr Olomouc. Sice to pak přes 99 km/h nejelo, ale topilo, svítilo a to je o moc lepší než klepat kosu někde pod typizovaným přístřeškem SŽ. Tudíž veliký dík, umím to ocenit.
No nedávno jsem jel Panterem 99 km/h z Prahy až do Brna přes Českou Třebovou a vyfasoval skoro +20 (výlukama to opravdu nebylo, všude na hladko).
Možná by to byl dotaz na chlapy, co s nima jezdí. Předpokládám, že to omezení rychlosti bude v určitém režimu. V tu chvíli je nefunkční zabezpečovač a softwerové omezení rychlosti? Nebo nefunkční část pohonu?
VZ, nebo vzduchové vypružení, možná něco dalšího. Kdysi jsem jel 100 s panterem z Olomouce do Břeclavi kvůli VZ, díky plánovaným dlouhým pobytům to bylo jen +5 minut.
Pokud je problém na ep brzdě tak si automaticky omezí rychlost na max 100kmh
Pokud je problém na ep brzdě tak si automaticky omezí rychlost na max 100km
Děkuju za objasnění oběma.
Ještě vrátit spojení Přerov – Lideč .. saryky na zlince ano. Hlavně tu trať zmodernizovat ..ostuda
No super, jak budu ráno naskakovat na RegioPantery? Dneska si RegioPanter 330 projížděl, ale snad nám alespoň 1 syslograf nechají na zálohu.
RegioPanter na 330 čas od času jede. Už jsem se ním na téhle trati svezl.
To včas jezdí, ale já mám zpoždění.
Další výběr, kde ČD porazily ostatní. Snad se po předchozích neúspěších poučily.
To je dobrej vtip 🙂
ČD mají nějaké ..problémy ale pořád jsou ve vyberkach nové stroje . Konkurence většinou ojetiny z raichu
Já myslel v Čechách. Nevím nic o zahraničí. Zde víceméně jen slibují a pokračují se šroty dále, max princip putovní výstavky. Bohužel už ani ty vraky nejedou.
Zlínský kraj se nachází na Moravě, Čechy vždy byly od Jihlavy na západ
Ne ne. Ty musí jezdit nebo je vyrábět někde až za Banánistánem. Zatím sem nedorazily ani ty na Kladno takže musí jet z ohromné dálky 🙂
Co vy ste myslel.. pokračují se šroty . Kolik jezdi saryku rs1 atd.. a další stroje přicházejí. Arriva nebo gw train koupil něco nového? Ne
Porad to jsou dost často stroje od Skody.. takze zadny zazrak.
Arriva na Zlín e byla realna hrozba. Všichni pp zkušenostech z Vláry se modlili, aby Arriva na 331 nenastoupila.
Prosím Axela, aby se zdržel komentáře.
Toho už zaměstnaly ČD jako poradce topmanagmentu, tak nemá čas jsem psát svoje komentáře.
Arriva, co se tyce vozidel a tak funguje. To, co tam nefunguje jsou treba pokladni, ktere oproti CD ani nerozumí tarifu, co tam prodavaj.
Absolutní neschopnost zajistit jakýkoli prostředek NAD, pokud je na trati mimořádnost, průvodčí úplně mimo realitu. Informace o navazujících spojích, přestupech, jízdném One Ticket nula. Sedí v rohu a čumí do telefonu.
to neumí ani ČD v MS kraji a to se nejedná o mimořádnosti, je to denně že nejede třeba 10párů vlaků
Mopaj, to je to co neumí brát ani platební karty? Tak hodně štěstí..
Nová verze Mopaje právě pro Zlínský kraj už je bude umět. A budou ji umět i ty menší validátory okolo, které jsou zmíněny v článku… takže Mopaj bude sloužit hlavně pro nákup složitějších jízdenek.
Pozor, mopaje neumí brát dokonce ani papírové bankovky. Zaplatíte jen drobnýma. Hromada lidí se trápí s neintuitivním zpracováním a zejména starší ročníky to bez pokusu rovnou vzdávají. Dál nemají mopaje dotykové obrazovky (i když se tak tváří a všichni mladší je tam očekávají) ale tlačítka po stranách. V době kde si koupíte jízdenku i v trolejbuse v xkrát menším zařízení které karty bere je tohle velké zklamání a jako kasičkovej strojvedoucí nad tím protáčím oči denodenně.
Když je to podle Vás tak strašně k ničemu, tak proč si Vy i ostatní nekupujete jízdenky on-line??
Tohle prostě nepochopim!!!! Vždyť je to mnohem jednodušší a můžu si to koupit kdykoliv a kdekoliv…. Proboha, už se všichni konečně přepněte do 21. století…!
Dobrý večer. Dobrá zpráva. Žraloci budou na zlínce super.
Dobrý večer, máte naprostou pravdu. Oni už tu přece byli a opravdu to byla jiná úroveň cestování. Návrat Regin byl obrovský krok zpět vzhledem k tomu, že spojují koridor se Zlínem. Ovšem dnes ten Regiokřáp opět stejně na opožděný Moravan nepočkal a tak namísto ČD zachraňoval i cestující s jízdenkami do Zlína trolejbus DSZO. Kam můžu nosit jízdenky MHD v takovém případě? Asi leda do koše…. Od SŽ slibovanou elektrizaci a zdvoukolejnění radši nekomentuju.
Dobrý den, já Vás chápu. Ale vzhledem k novému jř, který je na zlince to čekání v OTE není bohužel moc reálné…..
Dobrý den, to byl spíš takový zoufalý výkřik nad letitou neschopností dotáhnout po Baťovi zdvoukolejnění. Takhle se zpoždění z koridoru přenáší úplně zbytečně po celý den. K tomu absence některých přípojů… Za ty desetiletí beznaděje si opravdu iluze nedělám.
Jjo. Rozumím. A nic velkého se ani nechystá, nejméně další 3 roky. Mějte se hezky a klidné svátky.
Jjo. Chápu. Nicméně min. další 3 roky se nic dělat nebude a výhledově jen nějaké úpravy perónu atd Mějte se hezky a klidné svátky přeji.
Vám také hezké svátky