Zlínský kraj má nové smlouvy s Českými drahami, potrvají do roku 2029

RegioPanter v Otrokovicích. Foto: České dráhyRegioPanter v Otrokovicích. Foto: České dráhy

Novinkou na tratích bude jednotka RegioPanter, do kraje zamíří více RegioSharků.

91 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Michal82

jak to vypadá s reko do Vizovic? Protažení trate z Vizovic do Vsetína bohužel padlo.

Pája

Ono prodloužení padlo několikrát a to i ve chvílích, kdy finance byly. Vždycky do toho někdo hodil vidle

Nyvlt

Proč na sebe vlaky ČD a Arivy nečekají? 5 minut je potento?

Martin M

O tom, zda vlak odjede či neodjede rozhoduje úplně někdo jiný a na základě technologických opatření v rámci čekacích dob.

Vlaky

Dispečer

Anelim

Tohle nejde nepřeposlat https://www.youtube.com/watch?v=9-lPjp_Qvb0 – zatímco u nás v ČR jde kvalita drážní dopravy soustavně nahoru – nová vozidla všude v ČR, opravené a opravované nádražní budovy a nové přestupní terminály a opravená nástupiště s podchody a výtahy, navyšování kapacity napřimováním a hlavně zdvojkolejňováním – u sousedů v Německu to jde dlouhodobě do kytek – přesnost v toleranci v roce jen 60 % !!!! – spousta dlouhých zpoždění – zaznívají stále častěji slova jako: kolaps, zoufale nedostačující kapacita tratí, zanedbaná údržba, nedostatek personálu na obsluhu a provoz vlaků, a mnoho dalších: – jinými slovy maj tam pěknej bordel a opravdu… Číst vice »

Kování

Tak to není žádná novinka, také proto v ČR využívá hromadnou dopravu větší procento lidí než v Německu.

Jan Z

Každý někdy nadává na dopravce nebo SŽ, ale toto si musíme uvědomovat. Na některých tratích kde jezdí 810 by v Německu už dávno trať zrušily.

nomadm

Technická pro autora článku. Stávající smlouvy na A + C končí v 12/2023, a ne v roce 2026 jak je v článku uvedeno. Takže nově uzavřené smlouvy nahradí ty stávájící a nic se nemusel vypovědět.

Vtvt

Pokud se k tématu budete ještě vracet, tak proč osobní vlaky Břeclav-Přerov jsou smluveny pouze do 2029?

Tipuji, že krajští politici čekají jak se projeví ty dokončené části D55 na poptávce o související věř. dopravu

Vlaky

Tipují hádám..teoretik amatér

Granja

…. ovšem nepostradatelný….

XP3

Určitě 😄😄😄 Pak zruší regionální vláčky a budou místo nich po té dálnici jezdit autobusky a sdílená autíčka 😄😄😄 A nastane ráj na Zemi 😄😄😄

Vtvt

Připadá Vám, že dálnice od Hulína do Brna silně nekonkuruje vlakům na téže trase? Podobný efekt předpokládám u D55.

*h8*

vzhledem k tomu, že z Hulína a Kroměříže do Brna je cesta vlakem spíše dobrodružným zážitkem pro masochisty – s přestupem (na zpátečním směru bez přímého přípoje) po jednokolejce a ještě s různými dopravci (=dvě jízdenky nebo zlodějina Onenet) – prostě železnice není konkurenceschopná — vs. Přerov/Hulín – Břeclav – koridor na 160

prosím, srovnávejte srovnatelné !

To máte jako porovnávat trasu Praha – Liberec s trasou Praha – Pardubice a odvozovat z toho že do těch Pardubic nebudou cestující jezdit, protože nejezdí ani do Liberce

Pája

😃

Kování

Ne je to proto že v tom roce se předpokládá dokončení elektrizace Zlínský a od té doby bude jiný dopravní model nez5je dneska.

Vtvt

Díky

Danny

Já měl za to, že všechny opce na pantery jsou již vyčerpány a ví se, kam co půjde. Jak se můžou objednávat navíc? Muselo by být VŘ…. Ví někdo, jak to je?

Vtvt

Čili v Hodoníně v JMK budou až 7 verzí Panterů:
Typ 530
550
640
640.2
650
660
660.1

Pletu se?

Chada

Myslím, předpokládám a tipuji, že skoro do všeho.

Vtvt

Díky smlouvě s ZLK budou v Hodoníně další verzebPanterů

Trojvagonové po dualizaci (640.1) to do Hodonína mají daleko.

Nejsem si jistý u dvouvagonových Panterů 3. generace (650.2).

A žádné jiné Pantery prozatím v ČR nejezdí.

Je otázkou, jestli by budoucí baterkoPantery byly vhodné z Veselí n. M do Hodonína

Kování

Je otázkou zda ty panteři které jsem přijdou nejsou právě 640.1 z Ústí, kde je chtějí nahradit novými jednotkami.

Vtvt

Aha, to mě nenapadlo.

M H

Jen jestli neměli uzavřít smlouvu až do 2033…aneb co když ani 2029 nebude elektrizace Vizovic hotova?

PS. Už aby to bylo (spolu s Kroměříží a „novostavbou“ Brno – Přerov)…přímý elektrický rychlík Brno – Kroměříž – Zlín bude super 🙂

Radim

Jestli bude… Spíš tam podle mne dají Sp/REX

Frantík

Když tu stavbu odmítla SŽ rozdělit…

Jiří 3

Co chcete rozdělovat. Trať 331 se musí udělat v celku, jinak bude stavební akce vyhozené peníze, jelikož Os budou i nadále vozeny DMU.

Pája

Bylo by to super, ale nenapadá mně žádný legální způsob, jak k tomu SŽ bez použití násilí dokopat. Vás ano? Opakuju znovu – legální…😃

Kování

Tak nejdříve na to musí být peníze,až potom k tomu můžete SŽ dokopat.

Pája

Peníze už několikrát byly. Neštěstí této trati je, že už od stavby Trati Družby se penízky určené pro dostavbu nebo aspoň modernizaci pravidelně přesouvaly jinam. Za všech vlád a režimů.

Kování

No protože jich nikdy nebylo pro železnici dostatek.

Teo

Škoda, byl jsem rád, že tady ještě jezdí normální soupravy, první by se měli modernizovat rychlíky.

Kování

Honeckery nejsou normální soupravy. Kdyby tam jezdily staré velkoprostory tak bych nějakou nostalgii cítil, ale kvůli honeckerum opravdu ne.

Pája

Honeckerovu Pomstu se Syslem nazývat normální vlak – to je teda síla. Rychlé ESO je na rovinaté trati v pohodě, ale co ten zbytek vlaku?

Richard

Trochu uvažuju, odkud chtějí ty sharky vzít a nic mě nenapadá, poradíte někdo?

Kleist

Liberecký kraj?

Kubrt

Tam žádný nejsou.

Avlaky

byly tam 2

zdenek102

Richarde,

zkuste si zjistit kde jsou Sharky nasazovány dnes, projít informace (třeba zde na serveru zdopravy) kam mají přijít nové polské naftové Pesy link, a pokud najdete průnik, tj. dnes tam jezdí SHARK ale od nové smlouvy má být nasazen nový Link, tak máte pravděpodobně odpověď. Chce to čas ale věřím, že svou odpověď najdete.

Poskok

Asi Plzeňský kraj, ne?

Vlaky

Vypadá to tak

Kubrt

Vsadil bych na dva z tratě Pardubice-Hlinsko (tam mají přijít 847). Pak nevím- nebudou ještě nějaké pantery pro KV kraj? Na tamní osobáky?

55p

nedostane KV kraj pantery?

Kubrt

Však na to se taky ptám 🙂

Petr

Tak žraloci mají jezdit na celém úseku až do Brodu.. tak nevím, jestli na to sedm nových jednotek stačí.. spíš bych řekl ze ne.

Kování

Řekl bych Pardubice a Děčín tam nejezdí pod dotacemi. A v Pardubicích budou brzo nahrazeny.

Apollo 17

A v Děčíně také(jiným dopravcem na trati Děčín-Rumburk).

Chada

Nemyslel jste Děčín-Liberec?

Pája

Ukrást, ale pssst 😉

Avlaky

jednoduše, vezmou se tam kde mají přijít nové, a k těm novým se přidá ještě 6 kusu

takhle se sjednotí aspon trochu žady v jednotlivých krají

noerf

Vcelku by mne zajímala výše odpisů u jednotek regiopanter, které mají být uvedeny do provozu v roce 2025 a smlouva končí na konci roku 2029, to znamená doba odpisů na 4 – 5 let.
Trošku mám obavu, že pokud spadne tržní podíl ČD do roku 2033 někam pod 60 %, tak by díky odpisům jednotek pořízených v následujících letech mohli dostat do ekonomické pasti.

M H

Pokud nové soutěže nebudou vypsané podobně jako pravobřežka Ústí – Kolín, tj. antipanter, tak bude vlastnictví částečně odepsaných Panterů výhoda proti konkurenci. Aneb soutěž na cenu vyhraje nejpravděpodobněji ten, kdo sežene nejlevněji vyhovující ojetinu…tedy vyhovující částečně/úplně odepsaný vlak ve vlastnictví je největší možná výhoda.

55p

může tam být podmínka pro nového dopravce, že odkoupí stávající provozované vozidla. Resp. pro kraj, že po konci smlouvy v roce 29 zajistí odkup vozidel novým dopravcem.

Pája

Tak nic nebrání kraji jít stejnou cestou jako Jihomoravský kraj a pořídit si SVOJE vlaky. Jihomoravský Ibalgin nás dnes mimochodem zachraňoval z neschopného Pantera ČD. Závady se samozřejmě mohou stát komukoliv, já na rozdíl od remcalů ocenil přestup z jednoho vyhřátého vlaku do druhého na stejném nástupišti i fakt, že šikula PAN fíra za námi po restartu dofrčel do Břeclavi a pak nás zase vzal směr Olomouc. Sice to pak přes 99 km/h nejelo, ale topilo, svítilo a to je o moc lepší než klepat kosu někde pod typizovaným přístřeškem SŽ. Tudíž veliký dík, umím to ocenit.

Lukáš Chytil

No nedávno jsem jel Panterem 99 km/h z Prahy až do Brna přes Českou Třebovou a vyfasoval skoro +20 (výlukama to opravdu nebylo, všude na hladko).

Pája

Možná by to byl dotaz na chlapy, co s nima jezdí. Předpokládám, že to omezení rychlosti bude v určitém režimu. V tu chvíli je nefunkční zabezpečovač a softwerové omezení rychlosti? Nebo nefunkční část pohonu?

Tom

VZ, nebo vzduchové vypružení, možná něco dalšího. Kdysi jsem jel 100 s panterem z Olomouce do Břeclavi kvůli VZ, díky plánovaným dlouhým pobytům to bylo jen +5 minut.

K.K.

Pokud je problém na ep brzdě tak si automaticky omezí rychlost na max 100kmh

K.K.

Pokud je problém na ep brzdě tak si automaticky omezí rychlost na max 100km

Pája

Děkuju za objasnění oběma.

Vlaky

Ještě vrátit spojení Přerov – Lideč .. saryky na zlince ano. Hlavně tu trať zmodernizovat ..ostuda

Jan

No super, jak budu ráno naskakovat na RegioPantery? Dneska si RegioPanter 330 projížděl, ale snad nám alespoň 1 syslograf nechají na zálohu.

malejjarda

RegioPanter na 330 čas od času jede. Už jsem se ním na téhle trati svezl.

Jan

To včas jezdí, ale já mám zpoždění.

Erik85

Další výběr, kde ČD porazily ostatní. Snad se po předchozích neúspěších poučily.

***** Petr

To je dobrej vtip 🙂

Vlaky

ČD mají nějaké ..problémy ale pořád jsou ve vyberkach nové stroje . Konkurence většinou ojetiny z raichu

***** Petr

Já myslel v Čechách. Nevím nic o zahraničí. Zde víceméně jen slibují a pokračují se šroty dále, max princip putovní výstavky. Bohužel už ani ty vraky nejedou.

Stanislav Domanský

Zlínský kraj se nachází na Moravě, Čechy vždy byly od Jihlavy na západ

***** Petr

Ne ne. Ty musí jezdit nebo je vyrábět někde až za Banánistánem. Zatím sem nedorazily ani ty na Kladno takže musí jet z ohromné dálky 🙂

Vlaky

Co vy ste myslel.. pokračují se šroty . Kolik jezdi saryku rs1 atd.. a další stroje přicházejí. Arriva nebo gw train koupil něco nového? Ne

MajsterN

Porad to jsou dost často stroje od Skody.. takze zadny zazrak.

Jiří 3

Arriva na Zlín e byla realna hrozba. Všichni pp zkušenostech z Vláry se modlili, aby Arriva na 331 nenastoupila.

Jiří 3

Prosím Axela, aby se zdržel komentáře.

Rejpal

Toho už zaměstnaly ČD jako poradce topmanagmentu, tak nemá čas jsem psát svoje komentáře.

MajsterN

Arriva, co se tyce vozidel a tak funguje. To, co tam nefunguje jsou treba pokladni, ktere oproti CD ani nerozumí tarifu, co tam prodavaj.

Martin M

Absolutní neschopnost zajistit jakýkoli prostředek NAD, pokud je na trati mimořádnost, průvodčí úplně mimo realitu. Informace o navazujících spojích, přestupech, jízdném One Ticket nula. Sedí v rohu a čumí do telefonu.

Avlaky

to neumí ani ČD v MS kraji a to se nejedná o mimořádnosti, je to denně že nejede třeba 10párů vlaků

Lomb

Mopaj, to je to co neumí brát ani platební karty? Tak hodně štěstí..

Izvornjak

Nová verze Mopaje právě pro Zlínský kraj už je bude umět. A budou ji umět i ty menší validátory okolo, které jsou zmíněny v článku… takže Mopaj bude sloužit hlavně pro nákup složitějších jízdenek.

Vašek

Pozor, mopaje neumí brát dokonce ani papírové bankovky. Zaplatíte jen drobnýma. Hromada lidí se trápí s neintuitivním zpracováním a zejména starší ročníky to bez pokusu rovnou vzdávají. Dál nemají mopaje dotykové obrazovky (i když se tak tváří a všichni mladší je tam očekávají) ale tlačítka po stranách. V době kde si koupíte jízdenku i v trolejbuse v xkrát menším zařízení které karty bere je tohle velké zklamání a jako kasičkovej strojvedoucí nad tím protáčím oči denodenně.

Anelim

Když je to podle Vás tak strašně k ničemu, tak proč si Vy i ostatní nekupujete jízdenky on-line??
Tohle prostě nepochopim!!!! Vždyť je to mnohem jednodušší a můžu si to koupit kdykoliv a kdekoliv…. Proboha, už se všichni konečně přepněte do 21. století…!

Výpravčí

Dobrý večer. Dobrá zpráva. Žraloci budou na zlínce super.

Pája

Dobrý večer, máte naprostou pravdu. Oni už tu přece byli a opravdu to byla jiná úroveň cestování. Návrat Regin byl obrovský krok zpět vzhledem k tomu, že spojují koridor se Zlínem. Ovšem dnes ten Regiokřáp opět stejně na opožděný Moravan nepočkal a tak namísto ČD zachraňoval i cestující s jízdenkami do Zlína trolejbus DSZO. Kam můžu nosit jízdenky MHD v takovém případě? Asi leda do koše…. Od SŽ slibovanou elektrizaci a zdvoukolejnění radši nekomentuju.

Výpravčí

Dobrý den, já Vás chápu. Ale vzhledem k novému jř, který je na zlince to čekání v OTE není bohužel moc reálné…..

Pája

Dobrý den, to byl spíš takový zoufalý výkřik nad letitou neschopností dotáhnout po Baťovi zdvoukolejnění. Takhle se zpoždění z koridoru přenáší úplně zbytečně po celý den. K tomu absence některých přípojů… Za ty desetiletí beznaděje si opravdu iluze nedělám.

Výpravčí

Jjo. Rozumím. A nic velkého se ani nechystá, nejméně další 3 roky. Mějte se hezky a klidné svátky.

Výpravčí

Jjo. Chápu. Nicméně min. další 3 roky se nic dělat nebude a výhledově jen nějaké úpravy perónu atd Mějte se hezky a klidné svátky přeji.

Pája

Vám také hezké svátky