Zlínský kraj chce obnovit přeshraniční spoje na Slovensko. Z Horní Lidče i přes Vláru
Vlak Českých drah ve Střelenském tunelu mezi Horní Lidčí a Púchovem. Foto: Subterra
Slovenská strana se po zrušení osobní dopravy Zlínským krajem k plánům staví spíše skepticky.
všechno to trvá příliš dlouho…
Musím uznat, že všichni tu píšete zajímavé názory, co a jak by se mělo udělat na Kraji, ale nikdo se neopovážil napsat na Kraj! Ať politikům, či úředníkům, čehož jsem se já zhostil. Zatím jeden mi odpověděl.
A jakou otázku jste položil a co vám na ni odpověděli?
Tak to děkujeme! Obávám se, že z neznalosti věci to bude jen obvyklé blábolení jak už řeší problémy, za vše mohou předchůdci a bla, bla, bla…
Obávat se lze různých věcí, ale když nepoví co konkrétně, tak je to jen jedna paní povídala…
Já jim napsal tohle:,, Dobrý den, zaujal mě článek na webu Zdopravy.cz dne 12.5.2021, že Zlínský kraj chce obnovit železniční spojení na Slovensko přes Lideč a Vláru. link: https://zdopravy.cz/zlinsky-kraj-chce-obnovit-preshranicni-spoje-na-slovensko-z-horni-lidce-i-pres-vlaru-81234/ Já se na Vás obracím s takovým nápadem: ,, Nebylo by celkem dobré tuto myšlenku vylepšit i o zavedení tzv. Spěšných vlaků ze Slovenska? Mám na mysli např.: Sp na trati 341,340 např.: Staré Město u Uh – Trenč.Teplá popř.: Trenčín či Valašské Meziříčí – Půchov (Žilina). Popř.: Dál rozšířit nabídku Sp vlaků Brno-Trenčín. H na Mor-Púchov? Myslím, že když se tomu správně nastaví marketing, užitečnost těchto vlaků na tratiích 340,341,280,283… Číst vice »
A odpověď zněla?
Odpověď je tato: Souhlas. Zkusím o tom pohovořit na zasedání Zastupitelstva Zlínského
kraje v 21.6.2021.Pokud by jste se s tímto návrhem přihlásil do Diskuze
s občany, tak by to mělo daleko větší význam, než pokud to budu
obhajovat sám. děkuji Vladimír Zlínský VZ
A půjdete?
Pokud budu mít v práci volno zajdu
Nechápu proč jezdí vlaky Os 5461 a Os 5463 z Vlárského průsmyku do Trenčianské Teplé pouze v pátek a v neděli mimo červenec a srpen a to jen dva páry za týden. Uvítal bych, kdyby jezdili i v červenci a srpnu, kde podle mého názoru jezdilo mnohem více lidí, kteří by jezdili na Slovensko za turistikou či výlety. Představoval bych, že takové vlaky by mohli jezdit každý den několikrát za den, které by začínali ve Starém Městě u Uh. a končili až v Trenčíně popř. Trenčianské Teplé, kde ve Starém Městě měli garantovaný přípoj rychlíku od Olomouce či Brna v… Číst vice »
Že by od české strany neměly přípoj? To bude asi tím.
Že by to bylo tím, že nemají přípoje z české strany?
Su rád, že v rámci plánu obslužnosti je potřeba zrušit nesmyslné přestupy. Kraj by sa v tomto duchu mohl s příchodem nových panťáků s OC krajem dohodnout a nazpět obnovit přímé spojení Střelná – Přerov – Olomouc.
Lidi na vlak musíte přesvědčovat cca 5 let, ale stačí jedno hloupé rozhodnutí (úprava jízdního řádu) a kašlou na vlak ! Sednou do aut, protože musí být v práci na určitou hodinu. To nedošlo úředníkům, kteří dělají jízdní řády ! Výsledek = auta, ucpaný silnice, není kde parkovat.
Zrovna u Zlínského kraje bylo těch hloupých rozhodnutí víc, např. přechod z elektronického jízdného (tarif ČD) na papírové jízdenky, nenavazující spoje a nulová podpora přepravy kol. Nejlepší by bylo celou dopravu v tomto kraji přenechat IDS JMK, kde organizace krom pár drobných nesmyslů funguje parádně.
Osobní doprava na Vlárské dráze byla v minulosti omezována, osekána a fragmentována. Lidi museli skočit do aut jinak to tady nešlo. Stačí se po ránu podívat na ty kolony aut od Bojkovic v Uherském Brodě. A cestovat někam dál z kopanic je s velkými problémy, chvíli fungovala arriva do Prahy….
Tento zapomenutý kout kraje nikdy mimo nějaké lokální vyjímky moc nikoho nezajímal.
IDS Jmk tady můžeme jen roky závidět.
To je vina nešťastného rozdělení na neústrojné kraje. Uherský Brod byl vždy navázán na Brno, ať železnicí po Vlárské dráze nebo po silnici I/50. Bohužel Zlín má svou vlastní politiku. Začalo to nesmyslnou zatáčkou na D1 u Holubic, aby se dálnice přiblížila blíže ke Zlínu a pokračuje D49 místo tradičního spoje po mezinárodní silnici čídlo 50 (která by měla být rekonstruována nejméně na rychlostní silnicí R50) do Trenčína (největší hustota osídlení a tedy i dopravy na Slovensku je v trojúhelníku Trenčín – Nitra – Bratislava). Trať Horní Lideč- Púchov je snad vhodná pro Vsetín a valašské Meziříčí, ale pro obyvatele… Číst vice »
Napište to někomu z toho gottwaldova, nikdy to nepochopí 🤨. Region tam nikdy netíhl a dodnes tam nic nepotřebujeme, vazby na Brno trvale zůstávají a kdyby UB stihl být zpět okresem zůstali bychom ještě rádi v Jmk.
Podle vas nesmyslna odbocka na D1 u Holubic. Zkuste se zamyslet nad tim, jak narocne by bylo postavit v useku Holubice – Stare Mesto rychlostni silnici nebo dalnici. Kolem Uh. Hradiste a Uh. Brodu je teren rovinaty ale dal na Trencin opet kopce a uzke udoli… Projektanti D1 trasovali mnohem rovinatejsim terenem okolo Vyskova a Kromerize. To ze do dneska nekopli na D49 a teprve se dostavuje D55 u Otrokovic a dostavba dale na jih stle v nedohlednu. A nehraje tu roli zda byl Brod navazany na Brno ci Zlin. Ackoli vazba na vic jak 100km vzdalene centrum oproti 30… Číst vice »
Ten, kdo často cestoval AEX ví, že byla vždy slušně obsazena už ze Slovenska, takže pokud by byly zavedly alespoň ty Sp St.Město-Trenčín k R13 tak si to své cestující najde, viz AEX.
Mě fakt baví jak tu mnozí řeší Vláru aniž by to tam očividně znali. Pár let jsem tam jezdil s děckama na tábory jako instruktor. Vlaky Trenčianská Teplá – Bylnice byly plné v úseku Trenčianská Teplá – Nemšová dál do Horného Srnie tak z poloviny, dál maximálně z poloviny. Pokud přijel do Bylnice plný bylo to tím, že v Sidonii nastoupil tábor. Kdo ví, jak se jmenuje zastávka je v Sidonii, ví o čem mluvím. Jakmile ještě za éry ministerstva došlo k nuceným přestupům šlo to s počtem cestujících zejména na české straně do kytek.
Mne zase baví, jak vy v návaznosti na nostalgii naprosto ignorujete článek o Sp vlacích ze Starého města a neustále se oháníte starými rychlíky z Brna.. Viz moje odpověď dole..
Žádný článek neignoruji, Sp do Starého Města jezdili i přímo z Vláry později byly z kráceny jen z Bojkovic. Z tohoto koutu země je zájem o cesty do Brna, Olomouc tam zajímá pár lidí, i ta Arriva nevozí ze Slovenska lidi do Olomouce, ale až do Prahy a Olomouc je pro ně jen zastávka po cestě. Bez investic do infrastruktury zavádění přímých vlaků ulehčí situaci jen těm, co už jezdí (to je dobře samozřejmě), ale žádný náhlý nával cestujích se konat nebude. Kde čtete v tomto mém příspěvku o vlacích do Brna? Psal jsem o nich jinde v jiné souvislosti… Číst vice »
Karel Kryl – Od Čadce k Dunaju: https://www.youtube.com/watch?v=DouopwsaHbo
Púchov bylo selhání, ale jak je ve článku psáno – zavinění na SK straně. Vlárský průsmyk: Přímé Sp z Brna po dolní Vláře do TT jsou moc pomalé, nejezdily do TN a vynechaly aglomerace jako Staré Město a Uherské Hradiště. Pokud ZLK protáhnou Sp, které už dnes navazují na R13, stane se z toho spoj, který časově obstojí. Navíc bude připoj nejenom na Brno, ale i na Olomouc – časová poloha krásně sedí. Škoda toho nevyužít. Musí se ale myslet hlavou a dotáhnout linku až do Trenčína. Taktéž nechápu, proč Slovenská strana nechce spolupracovat – pokud vznikne dohoda, může polovinu… Číst vice »
Tak může za to částečně i minulé vedení Zlínského kraje, které nedalo přeshraniční dopravu do samostatného smluvního balíku. Asi by nebyl problém, kdyby vlaky Horní Lideč – Púchov jezdily na českém území na licenci ČD, pokud dohoda mezi ZSSK a Arrivou nebude možná.
Královéhradecký kraj dal vlaky do Polska do samostatného balíku. A má to své výhody, protože je tam mnoho odlišných ustanovení ve smlouvách oproti vnitrostátní přepravě.
Takže Zlínský kraj má dělat ústupky podle toho, s kým se ŽSSK chce či nechce dohodnout. Fakt paráda.
Myslíte, že by to prošlo jako podmínka do výběrka, že v krajské objednávce má právo veta zahraniční společnost?
Většina úseku je na slovenském území, což dává slovenské straně silnější pozici a může si diktovat podmínky.
Jinak přeshraniční vlaky bylo možné klidně zadat přímým zadáním.
diktovat? hm, to je ta pravá spolupráce 🙂
Většina trasy Horní Lideč – Púchov je na slovenském území.
Tak tam radši nebude jezdit žádný osobák, jenom protože jednu trať ZLK na konci roku 2019 rozdrbal a na druhé už dlouho přes čáru nejezdí…
CELÝ přeshraniční mezistaniční úsek je už na území SR (stanice Vlárský Průsmyk je cíleně uměle vklíněna z území ČR do slovenského teritoria, což vzniklo až po hodně dlouho trvajících dohadech po rozdělení společného státu, protože původně hranice mezi Moravou a Slovenskem procházela stanicí a stanice snad dokonce měla nějakou dobu název Vlársky Priesmyk – ale už mi paměť o těchto záležitostech selhává: podobné problémy byly i ve Vrbovcích), takže platí pověstné „míč je na slovenské půli hřiště“ a Zlínský kraj s tím nic neudělá: pokud Slováci uznají, že má smysl, aby jejich (regionální) vlaky jezdily až těsně za státní hranici… Číst vice »
Stanice stejně jako celá trať vznikla ještě za Rakouska – Uherska.
Staré Město je velikostně srovnatelné s Kunovicemi, kde ty Sp vlaky stavěly (dříve rychlíky) a Uherské Hradiště je hned u nádraží. Jinak přípoje od UH i St. Města ty vlaky měly. Oni jezdily plné tak po Bojkovice tak v sobotu dopoledne, v neděli odpoledne a pátek odpoledne, pondělí brzy ráno. Poloplné až na Slovensko, ale také na ně ihned navazovali přípoje v Trenč. Teplé jak na Žilinu tak na Trenčín. Jak se vazby rozpojily, šlo to do kytiček…
Staré Město je z pohledu železničního uzlu nesrovnatelné s Kunovicemi. A 4x z TN do Olomouce nikdo přestupovat nebude.. Stačilo se podívat na AEx, jezdil také obsazený – před svátky klidně 300 míst přes čáru.
Uzel je jedna věc, velikost aglomerace druhá. Zajížďka do Staráku je nesmysl. Význam uzlu Staré Město padá s lokálkou od Kunovic jinak by to byla jen průjezdní stanice na trati Břeclav – Přerov.
Jo a z Olomouce., to fakt nemá nic společného s vlaky od Brna na Trencianskou Teplou. Jaksi tam od Staráku ani od Brna nejsou dráty.
Asi každý mluvíme o něčem jiném. Zkuste si přečíst ten článek – tam se o žádných Sp z Brna nepíše. Já se snažím říct, že určitě bude víc cestujících při R13 + přestupu na Sp do Trenčína Ve STARÉM MĚSTĚ, než nějakým Sp trcákem z Brna po dolní Vláře. O tom už ani nikdo neuvažuje, navíc z pohledu krajů to není rentabilní. Navíc díky tomu, že ve StMUh se v jednu dobu setkávají protijedoucí R13 – jeden z OLOMOUCE a druhý z Brna, je možnost jet nejenom na/z Brno, ale i na Olomouc. A jak znám soupravy, které nám sem… Číst vice »
Přímé vlaky z Vláry do UH či do St. Města jezdily. Nyní jezdí z Bojkovic do St. Města, takže do Olomouce to mají s jedním přestupem již nyní. Žádnou díru do světa to neudělalo a pouhým opětovným prodloužením se nic nezmění. Bez investic do infrastuktury je to jen pro současné cestující (pro ty je to samozřejmě dobře). Nových to moc generovat nebude. Lidé z Bojkovicka, UherskoBrodska míří za hranice regionu do Brna či Prahy ne do Olomouce. Tam to nikdy moc velkou poptávku generovat nebude, ta může jen těžit z toho, že je po cestě do Prahy. Nasazování moderních souprav… Číst vice »
Zlínský kraj má pravděpodobně nejhorší železniční dopravu, která už dost let stagnuje. Kromě projíždějícího druhého koridoru, je jedna trať horší než druhá.
Ty tratě ale spravuje Správa Železnic. A jen dodám, že 280 prochází rekonstrucí, značná část je již hotová.
Pochopitelně to spravuje SŽ. Jenže není rekonstrukce jako rekonstrukce. Většina výluk ve Zlínském kraji není nic víc než renovace. Pochopitelně je nutné trať opravovat, ale když je na úrovni 20. stolení, tak by se měla rekonstruovat. A ku příkladu trať 340 (úsek Hradiště – Veselí), trať 341 nebo i trať 331. Zde za 20 let neproběhlo nic víc než renovace.
Dlouho tomu tak bylo, ale naštěstí se to před pár lety obrátilo a výrazně se lepší. Dobré intervaly, úbytek nesmyslných přestupů nebo třeba Sp na horní Vláře.
Před pár lety obrátilo? A CO??? Např. trať 340 (úsek Hradiště – Veselí) trať 341 nebo i trať 331 stojí za houby stejně jak před 20 lety. PS. Změnu soupravy nepovažuji za zlepšení, pokud je rychlost cestování katastrofální, vzhledem k tomu, jak prťavý je Zlínský kraj.
No tak je trochu blbost točit od Půchova vlaky ve Strelence a ne o 8 km dále v Lidči.A může to mít ŽSSK to přeci nevadí já jako vlakoš jsem jezdil na PPS do Německa .Fírové jezdí až do Rajky ,Němec běžne do Prahy .Jenže ono ne jen že kraj udělal tu blbost ,že povolil Arrivě otáčet to ve Střelné a nedal vlaky na vláru ,ale i Slováci co dělají.Co přechodů zaniklo ,Holíč,Skalica,Komárom,Lenártovce,Sl,n mesto ,na Hidasneméti jen 2 páry EC ,přitom ŽSSK tam mohla jezdit a tam obracet zase na Košice,né podle tamního šéfa se nic nevyplatí.To je jako když… Číst vice »
V podstatě se s vámi dá jen souhlasit. Problém je asi hlavně v neschopnosti se domluvit. Kraj s MD a to jak naším tak Slovenským . Myslím že jednání přímo mezi MD by bylo úspěšnější. Prostě další důsledek toho, že o regionální dopravě na železnici rozhodují kraje a předloňské prosincové tzv revoluci v dopravě.
Myslim, ze to neni dusledek toho, ze o regionalni doprave rozhoduji kraje, protoze se neda rict, ze by ministerstvo rozhodovalo lepe. Viz napr. podpisy smluv s dopravci tyden pred zahajenim provozu.
No na Slovenské straně o tom Kraje nerozhodují. A je to právě slovenská strana, která to torpédovala. Takže to sebereme krajům s vidinou že teď už to slovenské strana nebude torpédovat. A když ano, tak se ministerstvo ani nezmůže na omluvu.
Problem pri spojoch do Púchova je hlavne v tom, že ZSSK tam musí nasadzovať panter, ktorý je spolufinancovaný z európskej únie a keby tam nejazdil prišli by o toto financovanie. Preto je nemožné poslať na túto trať vlak Arriva Zlínskeho kraju a ak sa s Zlínský kraj s ZSSK nedohodne, tak bohužiaľ vlak cez hranicu neprejde. Je to absurdné, ale tak to je.
Bylo by to sice „opticky“ hloupé řešení, ale je tam dvoukolejka s nijak extrémním provozem a lze přece jezdit i jen na trať do nějaké zastávky (vždy jedním směrem „proti srsti“), ve které by mohl být umožněn přestup: souhlasím, že by si asi většina lidí ťukala na čelo (a oprávněně), ale technicko-technologicky je to v nouzi řešitelné třeba i takto – jen bych k tomu jako dopravák chtěl ještě prosadit, aby to „ťukání na čela“ bylo směrováno vždy správně jen k politikům a ne k dopravákům.
Púchov má ještě jednu vadu – už nějakou dobu je střídavý, zatímco Lideč je stejnosměrná. Takže cesta vyžaduje vícesystémové stroje. Řešení je samozřejmě otočit Lideč (nejlépe po Hranice na Moravě) na střídavinu. Pokud nejsou ty ešusy a panteři ZSSK vícesystémy, tak smolík.
Ha, tak bude. https://www.zofin.cz/wp-content/uploads/2019/05/Nejezchleb.pdf stránka 15
ARRIVA vlaky zatím elektrickou trakci neprovozuje, takže by motoráky mohly klidně dojíždět do Strelenky a vzájemný přestup se slovenskými vlaky by mohl probíhat třeba i tam: já vím, že to vypadá „uhozeně“, ale v podstatě přesně tak to má být v případě regionálních vlaků (pokud se mezitím něco nezměnilo) třeba mezi Středočeským a Jihočeským krajem v Červeném Újezdu – jen s tím rozdílem, že tam snad budou navíc i nějaké kolejové spojky, takže to bude „regulérní“ výhybna.
Arriva má elektrickou lokomotivu.
která do puchova dojede akorát tak vybehem…a tlacenim.
osobně bych tou bobinou neprovokoval
a co byste dělal s tornady? 😉
Vysoké pece!!! Tyhle ta návštěva mrzet nebude. ETCS do nich stejně nikdo cpát nebude. A ani to není nízkopodlaha. Na rozdíl od žab.
Kompromisem by mohlo byt zajizdeni Janosika z Puchova do Lidce a Arrivy do Trenčína.
Podívejte se, jaké mají 671 obraty ve Strelence, to na dojetí do HL a zpátky nestačí. Strojvedoucí ZSSK seznání do HL mají. Loni – den po nehodě EJ u Českého Brodu jsem jel do Púchova pro „zmenu cestovného poriadku“. Vyvinulo se to tak, že zpožděný Valach byl otočen ve Vsetíně – zpoždění necelé dvě hodiny, do HL nás odvezla Arriva, do HL dojela 671 ze Strelenky – v Púchově něco kolem 20 minut zpoždění …. Tam by se musel překopat celý GVD kvůli obratům 671 v Púchově …. Jezdit do HL se stávajímí polohami by stálo jednu soupravu navíc …… Číst vice »
Bych zavedl Sp z Brna přes Veselí nad Moravou a Uh. Brod do Trenčína. Teď. Jezdí v pátek 1769 do průsmyku jako jediný spoj. A v neděli zpět. Což je škoda.
Bych zavedl denně tyhle spoje a asi 5-7 spoju denně tam i zpět.
Na to, BOHUŽEL, nelze reagovat jinak než tou dávnou klasickou otázkou „a kdo by tím jezdil?“. Ani v dávnější minulosti (třeba i za dob společného státu) tam nijak extrémně velká frekvence nebývala (samozřejmě kromě špičkových období, což trvá dodnes), a když se mezitím podařilo už i ty zbývající nejzatvrzelejší potenciální zájemce zahnat do aut a autobusů, je teď snaha získat je nazpět i při možné nabídce výhodného přeshraničního tarifu jen iluzorní – navíc když pro delší relace jsou teď už jiné přeshraniční tratě výhodnější třeba i díky modernizaci, jež na nich mezitím proběhla. Je to sice škoda, ale tato část… Číst vice »
V okamžiku, kdy z Brna dojedeš busem do Trenčína za necelé tři hodiny a spěšný vlak ti dojede za stejnou dobu tak do Slavičína, tak není co řešit.
Jde o to, ze v soucasne dobe byto ten R za 3h do TN udelal take, i pres Veseli a Kunovice.
Já bych s tím jezdil, kdyby byl o víkendech z Brna spoj brzo ráno a večer zpět, Bílé karpaty a okolí jsou parádní na horskou cyklistiku i turistiku, ale dopravní spojení moc nepřeje a do autobusu mě s kolem nevezmou.
Já měl v Brně na VŠ množství spolužáků z Pováží, kteří týden co týden řešili problém, jak se dostat do/z Brna. Páteční/Nedělní rychlíky v této relaci by jezdili nacpané, je to hlavně otázka organizace. Podobně jako vlaky Praha-Rijeka, dřív také nebyly a dnes jezdí denně.
Ale to jsem přece nijak a nikde nerozporoval – specifická špičková doprava tudy vždycky smysl měla, a měla by jej i teď, aby tudy odvezla část té přebytečné frekvence, která jinak musí jezdit přes Bratislavu, kde ve špičkách kapacita zoufale nestačí. Ale na pravidelnou každodenní dopravu typu „Bych zavedl denně tyhle spoje a asi 5-7 spoju denně tam i zpět.“ tam už v životě nikdy frekvenci nenahledáte (nebyla tam totiž nikdy – ani v dobách společného státu, kdy to vše bylo „vnitro“ a na finance se hledělo mnohem méně důsledně než teď)!
Pořád se dá jet přes Myjavu, nedávno ubyl přestup v NMnV, ještě by to chtělo odstranit ten ve Veliké / Vrbovcích. Velká výhoda je IDSJMK, za 78 Kč se dá jet z Myjavy do Brna včetně MHD např. do Technologického parku.
V minulosti po vlárské dráze jezdili Spěšné vlaky až do Trenčanské Teplé, nechápu, proč neprodloužit znova je.
Pro dopravu do Púchova to pomůže?
Protože by tím minimálně během týdne nikdo nejezdil.
Ranní a odpoledne Ř s BarDotou= Ceculou nebolí 2x Vylky rychlik k tomu M286 s 2 vozy (Bmix a BmixPost) který jel v noci z Brna a ráno do Brna (asi vozil “sazbu” novin)
Jezdil i noční vlak až do Tater.
Ta slovenská reakce je absolutně skandální! Oni radši budou platit devět párů osobáků denně na trase Trenčianska Teplá – Horné Srnie, které mají velmi spornou užitečnost, než aby objednávku prodloužili o pouhých 6 km k hranici, čímž by vzniklo smysluplné spojení s českou železniční sítí, které (když se dobře nastaví dopravní koncepce) má potenciál znásobit počty cestujících, a tedy tržby? Vždyť to prodloužení by se z tržeb zaplatilo samo.
To prodloužení z tržeb by se asi nezaplatilo, ale počet cestujících by se mohl zvýšit. Pro začátek by stačilo vést vlaky alespoň o víkendu jako turistické.
Abych to upřesnil: Kdyby ty vlaky nejezdily dnes vůbec, určitě by se jejich zavedení nezaplatilo z tržeb. Ale když jde jen o navýšení variabilních nákladů stávajících spojů (předpokládám, že česká strana nemá problém zaplatit provoz od hranice do Bylnice, takže tyto náklady do toho nepočítám) na slovenském území, pravděpodobnost návratnosti tam je!
Slováci zjevně správně realisticky odhadují, že skutečně dosažitelnou frekvencí prodloužení svých vlaků až do Vlárského Průsmyku naprosto nemohou zdůvodnit.
O vlakoch na spomenutej trati rozhoduju ministerski uradnici, ktori v danej lokalite nikdy neboli. Dotycny uradnik si mysli, ze ked uz x-rokv sa nikto nepytal na oosbne vlaky na cezhranicne trate, tak uz nikdy o ne nebude zaujem….
Jj, člověk by až řekl, že ti strejcové na MDV SK budou ještě větší odborníci, než ti naši na MD ČR.
Ano, strecove z Ministerstva dopravy a vystavby 🙂
https://www.mindop.sk/
Tu objednávku by musel učunit a ZAPLATIT ZLK ….
Zlínský kraj to rád provede na svém území, až po hranici. Dál za hranicí už to musí zaplatit slovenské MD.
Mohli by zavést přímé Sp z Brna jako jezdí v pátek 1769 „Javořina“. Ta by mohla jezdit denně. Bych Trenčín propojil z Brnem. Zavést 4-6 spojů za den tam i zpět. Nechci to brát Arrive ale myslím si že spolupráce ČD a ZSSK bude lepší
A jakou soupravu byste tam frekvencí aspoň trochu naplnil? Sólo 810?
Možná by stačila i pouhá MUVka s tou větší kabinou (pro „zvětšenou partu“) …
Nejspíš 460+060+560…😂
Arriva do Brna nejezdila.
Na kraji konečně po dlouhých letech neškodí Čunek, je čas jednat. Znovu a lépe. Ještě existuje možnost spojů na komerční riziko, ale této variantě opravdu nevěřím. Pokud jde o výběr vozidel, tak cestování v 845 je ve srovnání nulovým spojem ještě fajn.
Asi by nebyl problém v případě, pokud by 845 (628) jezdila na vlacích zavedených navíc k současným vlakům. Takový scénář by mohl nastat, pokud by spojení Staré Město u UH – Trenčianska Teplá bylo koncipováno jako Sp. Ovšem pokud by se jednalo o prodloužení stávajících Os, tak by to znamenalo zhoršení kvality.
Akorat jde o to, aby ty Sp stihly okrajove uzly, tedy ve StM a V TT(R13 a R Kosice)
On ale za likvidaci osobní dopravy na Vlárské dráze nemůže, podívejte se trochu dále kdo byl u vesla!
Třeba Bobobus do Brna z Bojkovska a zpět jezdil před kovidem totálně narvaný. Ono pro lidi z regionu není třeba jen ten Zlín, ale stále i Brno !!!
Přesně tak. Kdo může, jede raději autem, protože ta nabídka v téhle relaci je tristní.
Pravda, Vláru začali jiní. On má na svědomí zhoršení kvality v jiných částech kraje. Už je naštěstí pryč a jiní se mohou předvést.
ŽSSK chtěly nehorázně prachy za prodloužení OS až do Lidče. Ale může za to Čunek. Jasně.
ZSSK nechtějí nehorázné prachy, ZSSK chtějí prachy, které tu dopravu zaplatí, ZSSK není charitativní organizace, ale dopravní podnik. A že holt náklady na třívozovou dvoupodlažní jednotku jsou velké, to je realita.
A že jízdní doby jsou uhnané a motor řady 628 nestíhal zajistit přípoje v H.Lidči a Púchově, to je taky realita.
Většina úseku je na Slovensku, takže je jasné, že na tomto přechodu si podmínky budou diktovat Slováci.
Peníze jsou „slovenská“ výmluva. Podívejte se na obraty ve Strelence – do HL se dojet nedá. Obraty v Púchově ostré = buď nutnost změnit GVD, aby se prodloužení jízdní doby prodloužilo – s nějakou rezervou obrat ve Strelence o půl hodiny – což nemusí být přijatelné. Púchov – Strelenka = 25 minut.
Výhoda taktové dopravy nebyla místním obyvatelstvem pochopena …
Druhou možností je pak nasazení druhé soupravy, což si nechá dopravce zaplatit.
Musel by se upravit jízdní řád. Ale to není až takový problém, když to fungovalo před rokem 2019.
Ten pán ze slovenského ministerstva neví o čem mluví. Patrně ke svým závěrům došel tak, že si spočítal počet obyvatel v obcích úseku Púchov – št.hr. a počet obyvatel v obcích úseku Tr. Teplá – št. hr. To první mu vyšlo lépe, proč by také ne, když je tam 20-tisícové město Púchov. Jenže, pokud by se napojit Trenčín vlakem až do St. Města (Trenčín je opravdu efektivnější řešení než jen Tr. Teplá a nutný přestup), znamenalo by to pro slovenské cestující: 1) Možnost přestupu ve St. Městě na vlaky do Brna (tedy vlakové spojení Trenčín – Brno s jedním přestupem).… Číst vice »
Ten Zlín autobusem zabolel, ale je pravdivý. Než se do Zlína dostanou elektrické vlaky, budou dnešní studenti už rodiče.
Přijdou nová pokolení, která budou také studovat.
Náruživě studovat a ještě náruživěji platit, protože UTB Zlín bude mezitím zprivatizována…😁
Učiliště Tomáše Bati ☺
Ještě by šlo kolejemi propojit Vizovice se Vsetínem, ale to zase vizovičti nechcou.
Nešlo, započatá, ale nedokončená stavba směřovala k Valašské Polance …
Ono to napojení dávno bylo překresleno na triangl umožňující i přímé vlaky do Vsetína.
Jednou to nechtěl Vsetín, podruhé ta baba, co ve Zlíně škodila na magistrátu, pak zase Vizovičtí. Ten příběh by byl na dlouho.
Zlín se drátuje už takových 15 roků. A podle názorů z nábřeží „Mají hlavní nádraží v Otrokovicích! Ať si nevyskakují!“ se ještě dlouho drátovat bude. Baťa zemřel v roce 1932, ale někteří by se za něj mstili do dneška.
Ano. Ale pro Brno a Ostravu bude ten pád daleko tvrdší.
Brno sice zůstane krajské město, ale NS, NSS, a hlavně ÚS budou zrušeny. Stejně jako ten jejich pomník hrdosti na „Náměstí Svobody“…
Ale Ostrava bude degradována na město okresní. S Dolními Vítkovicemi šlus, s obrovskou radnicí zrovna tak. Dokonce budou i jednání se Svatým stolcem ohledně přemístění diecéze do Opavy…👺
Tak on Baťa nebyl jen Tomáš, ale i Antonín. Trasa Zlín – Otrokovice byla připravena k pokládce druhé koleje ještě před válkou. Jenže v „úžasných devadesátých“ rozšiřovali silnici a sem tam si kus uzobli. Bylo to levnější než výkup pozemků. Teď se řeší s dráty úprava trasy a zdvoukolejnění, Kvítkovice a Podvesná se mají se silnicí křížit mimoúrovně – zadlabávat se mají koleje. Bubáka jménem „přejezd na Bartošce už ani nezmiňuju. S takovými nápady by se za stejné peníze opravdu mohlo jezdit pod dráty už dávno i do Vsetína.
Prarodiče, bydlící v malém okresním městě s 2000 obyvateli…
Ano, bylo to malé ospalé městečko. Bylo potřeba hodně práce hodně lidí. Přemýšlení, plánování, dřina. Dnešní generace by to budování dělala jinak, jsou tu jiné technologie a možnosti, jiné trendy, jiné požadavky na bydlení, životní prostředí, dopravní dostupnost atd atd. To všechno nic nemění na faktu, že lidé tady pracují, studují, bydlí, podnikají a potřebují se nějak dopravit z bodu A do bodu B.
Když kouknete na mapu tak jezdit z UB do Zlína jinak než busem nemá smysl, elektrické vlaky tomu nepomohou…
Přesně tohle jsem si myslel taky, když jsem začínal jezdit do Brna vlakem namísto autobusu. Podle mapy to přes Břeclav nedává smysl. Realita? Stejný čas, cena, nesrovnatelné pohodlí a vyšší přesnost. Jen mapa sama o sobě vždycky nestačí.
Srovnávat cestu z UB do Brna a z UB do Zlína je nesrovatelné. Cesta do Brna je z větší části po koridoru, kde se jede až 160 km/h, cena je ovšem vyšší než přímá. Z UB do Zlína bys te musel jet rychlíkem až do Otrokovic, jinak to moc smyslu nedává. I tak budete zhruba o 10-15 minut pomalejší a za vyšší cenu. Já tu oblast znám, velmi dobře osobně, tak vím o čem mluvím. Z UH do Brna to za současného stavu je autobusem až na couráky rychlejší, z Brodu, to časově vyjde tak zhruba na stejně, cenově je… Číst vice »
Ať žije obnova rychlíků Brno-Veselí nad Moravou-Trenčianska Teplá (Trenčín)! Tyto spoje jezdily minimálně 3x denně mnoho desetiletí a byly slušně využívané. S výhodou by se též uplatnilo postupné zlepšování parametrů Vlárské trati.
Sice hezká vize, ale kdo ty vlaky fyzicky (svými těly) i finančně (jízdné na to jistě stačit nebude) nějak smysluplně „vyfutruje“?
Z Brna do Trenčína ani opačně to po „Vláře“ nebude ještě hodně dlouho rychlejší, než třeba přes Bratislavu – „Vlára“ byla stavěna jako nezbytná obrana ČSR před dopadem okleštění území republiky před 2. světovou válkou, nikoli jako (ani na tehdejší poměry) „rychlé spojení“ Moravy se Slovenskem …
Jakože už za císaři pána s oklešťováním počítali? Zajeďte si na Vláru a na tom pomníku tam si přečtěte ten letopočet na něm, než začnete psát takové hlouposti.
Pravda, je tam rok 1887.
Oni ti študáci jezdí hlavně do Brna a Olomouce a Prahy co sem podsouváte pořád jen uprděný Zlín.
Protože jedině pro ten Zlín by možná mohlo mít spojení se západním Slovenskem právě tudy po „Vláře“ aspoň trochu nějaký smysl – ostatní pojedou pochopitelně raději jinudy.
To byste se divil, kolik študáků sem jezdí. Taky jsem byl hodně překvapený.
Kdysi jezdil BUS Gottwadov – Trenčín, podobně jako Gottwadov – Žilina
Později jezdil Zlín – Nitra, ten jel přes Luhačovice a Trenčín. Pak si ještě pamatují ValKlobouky – Trenčín nebo možná jen do Trenčianské Teplé, to už si nejsem jist.
Jeden spoj do Nitry jezdil přes Myjavu … alespoň pokud se pamatuji.
Ze Zlína? Nebo to byl ještě Gottwaldov?
Usek Horne Srnie-Vlarsky Prusmyk je pro vlaky zaklety. 🙁 Slovaci radeji vytrhaji koleje, nez aby tam neco jezdilo 🙁 Jestli ma Zlinsky kraj dost penez,mozna by pomohlo,ze by platil castecne provoz vlaku az do Trenc.Teple k 2.nastupisti.?
Dle plánu dopravní obslužnosti takovou možnost Zlínský kraj odmítá. Podmínkou, kterou si klade, je společná objednávka, tedy Zlínský kraj za český úsek, MDV SR za slovenský úsek.
O vlakoch na spomenutej trati rozhoduju ministerski uradnici, ktori v danej lokalite nikdy neboli. Dotycny uradnik si mysli, ze ked uz x-rokv sa nikto nepytal na oosbne vlaky na cezhranicne trate, tak uz nikdy o ne nebude zaujem….
Jako občan Zlínského kraje jsem rozhodně proti tomu, aby se vyhazovaly peníze na prázdné vlaky do Trenčianské teplé.
Ano a proč občane ZL kraje ten váš kraj lidi z vlaků vyhnal když ještě měli koho vozit?
Já jsem nikoho nevyháněl, Rudo.
Já jsem proti veškerým kontaktům se Slovenskem. Má to na naše obyvatele neblahý vliv…👺😁
Slováci jezdí víc jak Češi.
Veľký problém slovenského MD je, že vníma „potenciál“ len na základe toho, že na opustených zastávkach stoja davy ľudí, ktorí sa nemôžu dočkať vlaku. Takto sa bohužiaľ vyhodnocujú všetky linky na Slovensku, takže sa potom nemožno diviť.
V nedávnej štúdii návratnosti investícií do tratí vyšlo šokujúce zistenie, že na frekventovaných linkách cestuje viac ľudí, a preto sa do nich oplatí ďalej investovať; zatiaľ čo na rozbitých úsekoch s 4 vlakmi denne nejazdí nikto, a preto „nemajú potenciál“.
Na Slovensku vlaky centrálně objednává MD?
Ano, bohužel. Kdyby to objednávaly kraje, nepochybuji o tom, že dohoda mezi Zlínským a Trenčianským krajem by byla mnohem snazší.
Tohle prosím vytesat do kamene a narvat to před obličej všem těm jelimanům, co prosazují u nás centrální objednávku vlaků z ministerstva.
Jistě – výsledky té vaší teorie můžeme vidět všichni třeba na příkladu Kraje Vysočina nebo Jihočeského kraje …
Zato vámi opěvovanou realitu můžeme vidět na celém Slovensku.
Kde?
Takže to dělají blbě ve dvou krajích. Proto to necháme ministerstvu, aby to dělalo blblě ve zbylých 12 krajích.
Zajímavé – bývaly doby, kdy i primitiv vaší úrovně rozuměl správně slovu příklad. Ale vývoj zřejmě pokročil = ještě hlouběji …
Tak teda ty kraje, kde to dělají blbě, vyjmenujte všechny. Za mě: Jihomoravský, Ústecký, asi i Plzeňský to dělají dobře, a klidně bych k tomu přihodil i ten nenávidělý Liberecký. Průměrně pak Středočeský+Praha, Hradecký, Pardubický, Moravskoslezský, Olomoucký. Vysočina je na tom hůř, ale to je asi dáno malou hustotou obyvatel, kde se hromadná doprava špatně organizuje. Jihočeský je dno, ostatní kraje tak dobře neznám. Objednávku dálkové dopravy bych dal na úroveň té Vysočiny, ale úroveň slovenského ministerstva dopravy, to je ještě o kus pod jižními Čechami. Takže při převvedení objednávání vlaků na MD ČR by podle mě nastalo zhoršení na… Číst vice »
To už je překonané…nějaké objednávky…
Prostě se bude jezdit a šmytec!
Tak kdyby oba kraje moc chtěly, tak by si takovou dopravu u Arrivy objednaly a ta by na Slovensku jezdila jako open access dopravce, úplně stejně, jako tam jezdil její rychlík z Prahy do Nitry.
Jen by na to Trenčianský kraj nedostával peníze z centra, a tak by na to musel najít prostředky ve svém rozpočtu. A to by asi byl ten problém.
No jo, sliby ve strategickém dokumentu. To by radním šlo všude, protože ty dokumenty stejne nejsou zavazne a lidi je nectou.
Neuděláš nic a českej dement tě pozvrací od hlavy k patě. Uděláš opak a českej dement tě opět pozvrací od hlavy k patě. Tahle země by fakt potřebovala nikoli výraznou obměnu politiků, ale polulace.
ne, stačí temhle chytrakum čelit. tím, že je pošleme k šipku nebo na ně budeme kašlat.
podle výzkumů jsou nejlepšími agenty (nevedomymi) te moskevské despocie. sami se popereme tak, že jim se stačí dívat a smát.
Pane kolego, kdo vám zaručí, že ta další populace nebude ještě více debilní? Politici jsou odrazem společnosti, máme takové, jaké si zasloužíme. To platí všude, obměnu populace potřebuje celá Evropa krom Skandinávie.
Chtělo by to pouze nějaký nástroj na jejich kontrolu, tím pádem na snadné odvolání nebo zatčení za všelijaké nekalosti. A to na všech úrovních.
Mám vlastní zkušenosti z komunální politiky, kolikrát by se mohlo ve vazbě sejít nejméně půl zastupitelstva obce.
Vymyšleno, poznamenáno…výměna imunity za indemnitu. A ta se bude vztahovat pouze na jednací sál…
Výměnu popoulace tady chtěl dělat Hitler. Vyvzraždit podlidi a nahradit je árijsou rasou. Takže s tím di do někam.
Celé slavné „strategické dokumenty“ se stejně nakonec strategicky vyhodí do kontejneru…
Napřed rušení a teď jako že by to fungovalo? Na Vlárské dráze jsme byli vyhnáni do aut už před desítkama let a zpět se nevrátíme ani když se v gottwaldově končně proberou. Brno – Tr. Teplá……
Pozn. : elektrifikace do Luhačovic OK, ale jen do Bojkovic? Tomu už vůbec nerozumím.
To někdo vymyslel proto, aby lázeňské rychlíky nemohly jezdit bez přeprahu až do Luhačovic a v okolí na osobce prostě nešlo nasadit například krátké Pantery.
Tomu rozumíme, ale do Bojkovic zbytečnost. To aby trvala fragmentace na bývalé trati Brno – Tr. Teplá?
Takže z Újezde u Luhačovic jen elektrifikace jen do Luhačovic a do Bojkovic kam jezdí spěšné vlaky od Brna a je tam ukončena většina osobních vlaků ne? Pokračovat se dá, ale začít se nějak musí.
Taky se vyřeší…takže se dočkáte dokonce optimálně plných 3 vozových panterů…
Tak toho se stejně jako elektrického provozu do Zlína patrně už nedožiju.
To záleží na tom, kolik je vám let, jestli kouříte, jestli sportujete,…
Jasně, na tom to záleží zejména. Rychlost rozhodování, zpracovávání studií, zpracovávání studií studií, vyjadřování se, soudy, vyvlasťnování, změny politiků po volbách a další kolotoč od začátku na to vlastně vliv vůbec nemají. Nekouřím, rád jezdím na kole.
Tady se mělo po Arrivě dupat, za to že nedodržela to co nabízela ve VŘ. (btw…odkazy v článku máte prohozeny.)
díky za upozornění, opraveno.
A mohl bych se zeptat co Arriva nedodržela? Stáhnutí všech jednotek 628/845 a jejich nahrazení řadou 848 je smluvně zajištěno k 1. 1. 2022. Tedy na tuto náhradu mají u Arrivy tedy ještě více než půl roku. V současnosti jsou turnusově nasazovány jen 2 jednotky řad 628 / 845 plus případné záložní stroje. A nebude problém je nahradit. Jen v Parsu Šumperk jsou teď přistaveny na „bohemizaci“ 4 jednotky řady 848 a ještě nějaké další se připravují do provozu v depu na Vsetíně.
like za to „na Vsetíně“
Hmm…
Říct mi někdo „na Kladně“, tak ho vyhodím z okna…😁
Občas Vsetíňáci ve firmě remcali, že je jim zima, když jedou na autobuse. Poradil jsem jim, ať si zkusí vlézt dovnitř 😀😃
Arriva nabídla provoz provozního souboru Zlínského kraje, jehož součástí byla i tato trať do Slovenska. Po získání tohoto souboru zjistila, že jí provoz od hranic na Slovensko nikdo nezaplatí, ale úspěšně se z toho vyvlíkla. Zlínský kraj místo vymáhání těchto vlaků nad tím mávl rukou a toho se týká můj komentář.
Takže za to může Zlínský kraj,a ne Arriva. Hned na začátku diskuse se tvrdí, že bez dotací je osobní doprava nerealizovatelná,a vy tu Arrivu obviňujete z vyvléknutí se. Takže obvyklé házení blátem.
Bohužel nemáte pravdu. Mezistátní vlaky nebyly součástí tohoto provozního souboru, stačí se podívat do smlouvy mezi Zlínským krajem a Arrivou. Kraj na ně zapomněl a dopravce nemá důvod je provozovat.
Jste si jist, že na ně „kraj“ zapomněl? A na co vlastně? Nebylo to spíše proto, že po „Vláře“ je považoval za zbytečné? Navíc tam je PPS Vlárský průsmyk a další úsek trati na Slovensko je už v podstatě celý na slovenském teritoriu, kam se i stanice z moravské strany vlastně „zařezává“ = viz: https://mapy.cz/zakladni?x=18.0529551&y=49.0323876&z=17&l=0&source=base&id=2118299 – takže nechápu, o čem je tady vlastně řeč a celá ta hloupá debata, když celý problém možné regionální mezistátní dopravy leží vlastně na slovenské straně a o dálkové dopravě nemá s výjimkou špičkových období v týdnu (bohužel) smysl ani vůbec uvažovat. A propos: osobně… Číst vice »
Ano, jsem si jist. Řeč totiž není pouze o Vláře, kde zůstal původní rozsach dopravy zachován, ale také o osobních vlacích na trati Horní Lideč – Púchov 😉
Potřebu obnovení regulérního pravidelného celodenního a celotýdenního mezistátního regionálního spojení v úseku Horní Lideč – Lúky pod Makytou a opačně jednoznačně ani trochu nezpochybňuji = na ní se rozhodně shodneme. A i na „Vláře“ bych ji za sebe považoval (byť zde zjevně v mnohem omezenější míře) za prospěšnou, ale ve srovnání s jinými problémy prioritou (možná bohužel) určitě není.
Byly, ale poté, co se vybraný dopravce nedomluvil se slovenskou stranou byly z navrhované smlouvy vyňaty.
To má tedy velkolepé pazoury…
A vy se tomu divíte? Čekal někdo něco jiného?
Nedivím… – jsme v ČR…
Myslím, že než se Zlínský kraj začne domlouvat se slovenským MD bude rok 2023 a násldně nové volby do krajů, které změní situaci.
Navíc se ukazuje, že pokud dopravci vidí na některých tratích potenciál, tam tam vstoupí a po domluvě se správci infrastruktury jezdí a nepotřebují k tomu objednávky, kde je určeno, kde mají zastavovat apod. A navíc je to i operativnější.
Osobáky na komerční riziko nikdo neprovozuje a provozovat nebude.
Proč?
Jsme v České republice, zemi neomezené retardace…
prosím o sdělení který regionální vlakový spoj v CR kdo jezdí na své riziko bez objednavky. můžete klidně přidat i ty dálkové, list taky nebude dlouhý.
tak si ty ideologické poučky vetknete za klobouk
Že něco neexistuje, ještě vůbec neznamená, že by to existovat nemohlo – takže i v tomto případě jednoznačně platí, že (jak to asi ve skutečnosti myslel „noerf“) „pokud dopravci vidí na některých tratích potenciál, tam tam vstoupí a po domluvě se správci infrastruktury jezdí a nepotřebují k tomu objednávky, kde je určeno, kde mají zastavovat apod.“ = tedy to, že kdyby to nějaký dopravce viděl jako perspektivní, už by se snažil tam jezdit i bez toho, že by na to potřeboval nějaké „memorandum“ ze strany kraje
sanctissima simplicitas….pokud žádný regionální spoj se nejezdí na komeční riziko a to už hezkou řádku let, tak to pro mne znamená, že nelze ho jezdit na komerční riziko. je pro to empirický důkaz.
že v teorii by to jezdit někdy možná mohlo, mne nezajímá, to má pro mne podobnou úroveň dotyku s realitou a relevance jako leibnizova filosofie.
ZDO bez objednávky v ČR neexistuje.
pokud víte jak ZDO bez objednávky zajistit, tak prosím o popis. já alternativní způsob nevidím. vyjma nějakého technologického blouznění o sdílené mobilitě.
Cche! Leibnizova monadologie má s realitou společného víc než si myslíte. 😛
No a jinak: To, že něco nejezdí, není empirický důkaz toho, že by to jezdit nemohlo a neuživilo se to. Empirický důkaz by to do jisté míry byl, kdyby to reprezentativní počet lidí zkusil za všech možných myslitelných podmínek a nikdo z nich neuspěl.
Hypotéza, že pravděpodobně by to nefungovalo, není empirický důkaz. Modelování poptávky funguje pouze se známými informacemi. Třeba by to někde vyhmátnout šlo.
Vlára ani Střelná to ale při dnešnín nastavení s nejvyšší pravděpodobností holt nebudou.
ja jako empiricky důkaz vidím to, že se nikdo v těch „soutěžích“ nepřihlásil, že bude jezdit zadara. ani ten žlutý spasitel R8 zadarmo nejezdí; -)
systematicky asi máte pravdu, ale zjevne není nutné vždy dokazovat.