Zlín znovu hledá dodavatele trolejbusů, cena tvoří polovinu hodnocení

Trolejbus DSZO. Pramen: DSZOTrolejbus DSZO. Pramen: DSZO

Zakázka počítá s dodáním až 25 trolejbusů, jistá je objednávka 12 vozidel.

26 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
král j

Ve Zlíně jezdí, pokud vím, trolejbusy Škoda. Takže není co řešit. Jen se domluvit na vhodné veně.

Pája

Jenže ty novější mají skříně Solaris. Dokonalé nejsou ale když pak dorazily vozy s humpoláckou čtyřdveřovou karoserií SOR a závady na sebe nenechaly dlouho čekat, bylo to kruté prozření. Bohužel s tím několikrát týdně cestuju.

medved

100x opakovaná lež se nestane pravdou 🙂

SYN

No právě, Medvěde!

Jiří Kocurek

Jo, přesně takové „domluvit se“ provedly ČD s řadou 109E.

Pavel

Takže byste zadání veřejné zakázky na nákup trolejbusů zformuloval: „Město Zlín poptává dodavatele trolejbusů zn. Škoda s následujícími parametry …“ – takhle nějak? To by se všem potenciálním dodavatelům a ÚOHS velmi líbilo …

SYN

Proč jim klást ještě dodatečné překážky ve formě parametrů? Možná tak maximálně krátký/dlouhý…

Pája

Pevně věřím, že SOR bude mít dost sebereflexe a vůbec to tady zkoušet nebude. Stačí ty čtyřdveřové příšernosti s výzbrojí Škoda, které jezdi na Podhoří. Jeho dodavatel = jeho problém.

Vojtěch

Vsadil bych se, že stejně dorazí trolejbusy s karoserií SOR 😉

Pája

Pokud už to nebude ta čtyřdveřová hrůza, kde část zaberou dveře, část rozměrná skříň na trakční baterie a něco málo sedaček uvnitř, tak by to asi byl pokrok, i když teda Solaris není na svezení vůbec nepříjemný.

Jirka K.

Řada 30Tr a 31Tr se již nevyrábí, takže to mohou být leda vozy 32Tr/ 33Tr nebo 26Tr/27Tr. Vše se standardním počtem dveří. Ale také to může vyhrát někdo jiný, než Škoda.

Vojtěch

Nemůže.

SYN

Díky bohu že ty 31Tr už se nevyrábějí… když před 10ti lety přišly do Brna, docela dost jsem si od nich sliboval, ale jejich vnitřní uspořádání je pro cestujícího fakt dost nepříjemné… rozměrné „pody“ pod sedačkami nad kolem (větší než obvykle, a ještě šikmo „pokračující“), uzoučký průchod ke kloubu (svislé tyče blízko sebe)…

Lukáš F.

Trolejbusy s karoseriemi SOR NB jezdí i v Hradci a Pardubicích, co je s nimi za problém?

medved

žádný, jen se šotouškům nelíbí že to je SOR 🙂

Pája

Do šotouše mám hodně daleko.

Peeetr

Tak konečně dokázali sepsat pořádnou velkou objednávku, aby měli minimálně roztříštěnou flotilu a do budoucna zajištěné náhradní díly.

jva

Problém je, že nikdy nevíte, s jakou kastlí se zrovna Škoda přihlásí. 24Tr, 26Tr i 30Tr jsou naroubovány v podstatě na ty samé technické požadavky DSZO. Jediné štěstí, že už snad padla Temsa (i Iveco), takže Solaris nebo SOR (když oba od poslední dodávky změnili kastlí)…

kodl

Uz je konecne mozne primo v trolejbuse ci autobuse zaplatit za listek od ridice kartou? 🙂

Vojtěch

To by mělo být možné někdy ke konci roku

Gajda

Po tom co předvádí Cagelec na SORu v Praze by se ve Zlíně měli snažit, aby je nepotkal stejnej osud. A nebo jim tam dát takový sankce, že ty trolejbusy budou jen dárek od výrobce.

smasska

Když dají vysoké sankce, bude o to vyšší i cena, ty peníze nikam nezmizí…

Peeetr

Nesmysl. Prostě vyhraje spolehlivý dodavatel.

Jinak v moderních ekonomikách peníze mizí pořád, to vyrovnává banky, které můžou ze zákona půjčovat až desetkrát více peněz než mají, a tak při koordinovaných krizích může v superpředlužených ekonomikách zmizet teoreticky 90% peněz, prakticky to bohatě stačí do jedné třetiny na totální výprodej lokální ekonomiky.

tarten

Pak cenou zvítězí jiný výrobce, co má důvod si s dodávkou a kvalitou víc věřit.

SYN

Souhlas, s dodatkem „pokud takový existuje“ (který si věří, pokud možno tedy i oprávněně)…

MHD

Cegelec přeskakuje klacky, které mu Škoda naházela do cesty. Ale buďte v klidu, tady je to vypsané na míru Škodovce. O cenu tu tolik nejde, na ostatních kritériích Škoda převálcuje levnější konkurenci.