Zlín znovu hledá dodavatele trolejbusů, cena tvoří polovinu hodnocení
Trolejbus DSZO. Pramen: DSZO
Zakázka počítá s dodáním až 25 trolejbusů, jistá je objednávka 12 vozidel.
Zakázka počítá s dodáním až 25 trolejbusů, jistá je objednávka 12 vozidel.
Ve Zlíně jezdí, pokud vím, trolejbusy Škoda. Takže není co řešit. Jen se domluvit na vhodné veně.
Jenže ty novější mají skříně Solaris. Dokonalé nejsou ale když pak dorazily vozy s humpoláckou čtyřdveřovou karoserií SOR a závady na sebe nenechaly dlouho čekat, bylo to kruté prozření. Bohužel s tím několikrát týdně cestuju.
100x opakovaná lež se nestane pravdou 🙂
No právě, Medvěde!
Jo, přesně takové „domluvit se“ provedly ČD s řadou 109E.
Takže byste zadání veřejné zakázky na nákup trolejbusů zformuloval: „Město Zlín poptává dodavatele trolejbusů zn. Škoda s následujícími parametry …“ – takhle nějak? To by se všem potenciálním dodavatelům a ÚOHS velmi líbilo …
Proč jim klást ještě dodatečné překážky ve formě parametrů? Možná tak maximálně krátký/dlouhý…
Pevně věřím, že SOR bude mít dost sebereflexe a vůbec to tady zkoušet nebude. Stačí ty čtyřdveřové příšernosti s výzbrojí Škoda, které jezdi na Podhoří. Jeho dodavatel = jeho problém.
Vsadil bych se, že stejně dorazí trolejbusy s karoserií SOR 😉
Pokud už to nebude ta čtyřdveřová hrůza, kde část zaberou dveře, část rozměrná skříň na trakční baterie a něco málo sedaček uvnitř, tak by to asi byl pokrok, i když teda Solaris není na svezení vůbec nepříjemný.
Řada 30Tr a 31Tr se již nevyrábí, takže to mohou být leda vozy 32Tr/ 33Tr nebo 26Tr/27Tr. Vše se standardním počtem dveří. Ale také to může vyhrát někdo jiný, než Škoda.
Nemůže.
Díky bohu že ty 31Tr už se nevyrábějí… když před 10ti lety přišly do Brna, docela dost jsem si od nich sliboval, ale jejich vnitřní uspořádání je pro cestujícího fakt dost nepříjemné… rozměrné „pody“ pod sedačkami nad kolem (větší než obvykle, a ještě šikmo „pokračující“), uzoučký průchod ke kloubu (svislé tyče blízko sebe)…
Trolejbusy s karoseriemi SOR NB jezdí i v Hradci a Pardubicích, co je s nimi za problém?
žádný, jen se šotouškům nelíbí že to je SOR 🙂
Do šotouše mám hodně daleko.
Tak konečně dokázali sepsat pořádnou velkou objednávku, aby měli minimálně roztříštěnou flotilu a do budoucna zajištěné náhradní díly.
Problém je, že nikdy nevíte, s jakou kastlí se zrovna Škoda přihlásí. 24Tr, 26Tr i 30Tr jsou naroubovány v podstatě na ty samé technické požadavky DSZO. Jediné štěstí, že už snad padla Temsa (i Iveco), takže Solaris nebo SOR (když oba od poslední dodávky změnili kastlí)…
Uz je konecne mozne primo v trolejbuse ci autobuse zaplatit za listek od ridice kartou? 🙂
To by mělo být možné někdy ke konci roku
Po tom co předvádí Cagelec na SORu v Praze by se ve Zlíně měli snažit, aby je nepotkal stejnej osud. A nebo jim tam dát takový sankce, že ty trolejbusy budou jen dárek od výrobce.
Když dají vysoké sankce, bude o to vyšší i cena, ty peníze nikam nezmizí…
Nesmysl. Prostě vyhraje spolehlivý dodavatel.
Jinak v moderních ekonomikách peníze mizí pořád, to vyrovnává banky, které můžou ze zákona půjčovat až desetkrát více peněz než mají, a tak při koordinovaných krizích může v superpředlužených ekonomikách zmizet teoreticky 90% peněz, prakticky to bohatě stačí do jedné třetiny na totální výprodej lokální ekonomiky.
Pak cenou zvítězí jiný výrobce, co má důvod si s dodávkou a kvalitou víc věřit.
Souhlas, s dodatkem „pokud takový existuje“ (který si věří, pokud možno tedy i oprávněně)…
Cegelec přeskakuje klacky, které mu Škoda naházela do cesty. Ale buďte v klidu, tady je to vypsané na míru Škodovce. O cenu tu tolik nejde, na ostatních kritériích Škoda převálcuje levnější konkurenci.