Zlín znovu hledá dodavatele trolejbusů, cena tvoří polovinu hodnocení
Zakázka počítá s dodáním až 25 trolejbusů, jistá je objednávka 12 vozidel.
Dopravní společnost Zlín-Otrokovice (DSZO) zkouší na druhý pokus najít dodavatele nových trolejbusů. Předchozí tendr na až 25 vozidel musel dopravce zrušit.
Nové zadávací řízení zveřejnila DSZO na svém profilu zadavatele. Dopravce zajišťující provoz ve zlínské aglomeraci, již dříve získal na pořízení dvanácti trolejbusů příslib evropské dotace. Podle podmínek soutěže poptává šest dvanáctimetrových parciálních trolejbusů a šest osmnáctimetrových kloubových trolejbusů, rovněž s baterií pro dojezd částečně mimo troleje. Dalších třináct trolejbusů může DSZO ještě objednat ve dvou etapách, záležet bude ale na získání dotací.
V porovnání se soutěžemi na nákup nových vozidel u jiných dopravních podniků má DSZO výrazně jiný vzorec na výběr nejlepší nabídky. Cena má váhu 50 %, dodací lhůty 15 % a náklady životního cyklu 35 %.
Ve Zlíně měly už jezdit čtyři nové trolejbusy od SOR Libchavy s výzbrojí Cegelec. Kvůli zpoždění dodávky ale DSZO od smlouvy odstoupil. Místo trolejbusů nakoupila DSZO dva autobusy Iveco Urbanway.
První soutěž vypsanou loni v létě napadla u Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže společnost Cegelec. DSZO se rozhodl soutěž zrušit a vypsat ji znovu s upravenými podmínkami.