Zlín spouští obří soutěž. Obmění polovinu všech trolejbusů, chce bezemisní MHD
Nákup pětadvaceti nových trolejbusů s bateriemi má vyjít na 350 milionů korun.
Dopravní společnost Zlín-Otrokovice (DSZO) vypsala soutěž na nákup pětadvaceti nových trolejbusů v celkové hodnotě kolem 350 milionů korun (bez DPH). Dopravce hodlá pořizovat sólo i kloubové vozy, všechny s klimatizací a rovněž s trakčními bateriemi.
Zakázka patří k největším historii dopravního podniku. Jde o jednorázovou obměnu téměř poloviny trolejbusového vozového parku dopravce. Až 85 nákladů mají pokrýt evropské dotace.
DSZO chce pořídit s dodáním do 12 měsíců od podpisu smlouvy 16 sólo trolejbusů o délce 12 metrů a devět článkových trolejbusů o délce 18 metrů. Trakční baterie mají umožnit plnohodnotnou jízdu na vzdálenost až 12 kilometrů mimo trolejové vedení. Celkové náklady soutěže se odhadují přibližně na 350 milionů korun.
„Nová vozidla nám umožní zavádět bezemisní elektrickou dopravu i v okrajových částech sítě MHD bez nutnosti výstavby trolejového vedení. Díky bateriím můžeme s výrazně nižší mírou hlučnosti a bez jakýchkoli výfukových plynů nahradit starší trolejbusy s dieselagregáty,“ uvedl ředitel DSZO Josef Kocháň.
Bateriová vozidla mají také možnost rekuperace elektrické energie při brzdění. Podle Kocháně nové trolejbusy doplní výstavba napájecí sítě v centrech měst. Cílem je podle něj zcela bezemisní MHD.
Ještě větší trolejbusovou zakázku vypsal před několika dny Dopravní podnik města České Budějovice. Poptává 35 parciálních kloubových trolejbusů v předpokládané hodnotě 665 milionů korun. Jde o největší zakázku v dějinách podniku.