Zlín shání dva autobusy, mají překlenout zpožděné dodávky trolejbusů

Trolejbusy SOR TNS 12 pro Dopravní společnost Zlín - Otrokovice. Foto: DSZOTrolejbusy SOR TNS 12 pro Dopravní společnost Zlín - Otrokovice. Foto: DSZO

Firma nechce důvody nákupu komentovat.

25 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Lojza

Už není ani kde vypůjčit? Vlastně se rozdávaly 🤣

Pája

Zprovoznit odstavené busy před dvojkou vozovnou by nešlo? Jen se ptám, odstavení mívá svůj důvod.

Lukas

To by mě také zajímalo. Stojí tam 3, ať mi nikdo neříká, že z toho nejdou udělat 2 funkční jako „provizorní“, než dorazí ty zázraky ze soru??

Mystifying oracle

Zajímavé požadované parametry. Podle mě takový autobus neexistuje. 🙂

Vojtěch

Já bych za tímto VŘ nehledal nic divného, prostě potřebují dva autobusy, které zaskočí za nějaké jiné kýbly na lince 55. Kýbly se vyřadí, a až konečně přijdou trolejbusy, tak se nové autobusy přesunou na jiné linky a hotovo.
Takže ani nepůjde o nějakou dočasnou výpomoc, jak tady někteří spekulují, ty vozy budou „na furt.“

Bartol

Otázkou je: Potřebuji stejně autobus po dodání trolejbusů na jinou linku? Když ano, to je v pořádku. Když potřebuji jen provizorium tak bych šel spíš na ojetý autobus a nebo půjčit.

Gajda

Pokud to má být na překlenutí – tak dva trolejbusy by se možná našli na půjčení v Brně, dva autobusy snad v každým větším dopravním podniku a ojetejch autobusů je taky docela dost. k tomu nechtějí o tom mluvit, dodání je hodnota 40% – to úplně voní čistotou ta soutěž.

M19

Co se vám na tpm nezdá konkrétně?

SYN

asi se pletu, ale mě to připadá že ta deklarovaná nouze (která už v okamžiku podpisu možná ani nebude trvat) má zajistit aby nikdo moc nehledal hnidy ve způsobu vyhodnocení a nákupu…

M19

Vás jsem se neptal a stále nevím v čem má spočívat ta chyba, že se nehodnotí jen cena, ale je tam i rychlost dodání.

Gajda

Jelikož je spousta možností, jak mít ty dva autobusy na dvoře během maximálně měsíce a za relativně malou částku – podle toho pro jak starý by se rozhodli a nebo zda pro pronájem či koupi – tak to co si naspecifikovali, to jaký si tam dali maximální termín dodání – to vše je cesta k tomu, aby se koupilo něco daleko dráž než se to kupuje jinde. Navíc i tak může vyhrát někdo, kdo ten autobus dodá ne za 6, ale za 5 měsíců, což mu pomůže oproti konkurenci, ale DPZO to moc nepomůže s tím překlenováním.

M19

Trošku si odporujete. To co je v poptávce specifikované jako minimální požadavky to splní dost vozidel. Termín dodání je delší než vámi uváděny měsíc pri jiném postupu. Z čeho by měla vzniknout ta vyšší cena? Když někdo něco dodá dřív, tak to pro ně není lepší?

OndraS

Máme tu pár jednadvacítek, rok by možná daly. Ve Zlíně by na to dost čučeli 😀 Aby to bylo absurdní úplně, nebyl by problém vybrat second-hand z Hradce nebo Jihlavy.

Pája

DSZO je potřebují funkční. Denně a za každého počasí 😉

Pavel B.

Na překlenutí kratší doby bych se vůbec nebál koupit dva ze sedmi nabízených měšťáků od Borsu, r.v.2012, Euro 5, za 400 tisíc kus, když jsem s ním naposledy jel, jel jak drak. Sice manuál, ale to snad nevadí. Bors je neprodává proto, že by nejely, ale že přišel o linky, kam je nasazoval.

Tomáš Kowalski

… a ještě by to měli rovnou v korporátních barvách 😃

Pája

S manuálem do MHD už ne. Pokud nepočítám linkové provedení Irisbus, tak naposledy u DSZO s manuálem jezdily tuším právě vozy od SOR a předtím Ikarus.

Pavel B.

Co je špatného na tom, že si zařadím jak potřebuji a nemusím čekat, až se automat probere?

Guest

Protože manuály obvzlášť v LE Crossech jsou brutálně tuhé, spousta řidičů by s tím bojovalo a na městské popojíždění to fakt dobré není 😉

Pája

Se zeptejte řidiček, co měly to „štěstí“ na manuál.

Pavel B.

Nemusím se nikoho ptát, jezdil jsem s tím brněnskou linku 48, tedy centrem Brna a pak na venkov do Prace. Jsou řidiči a „řidiči“. Pokud mají ve Zlíně jen ty druhé, nemohou mít manuál. Ale věřím, že by se tam našlo pár, kteří by si pouhé dva kusy rádi podělili. Vždy je to o seřízení konkrétních kusů. Všechny Croswaye, se kterými jsem kdy jezdil, řadily lépe, než cokoli od jezeďáků z Libchav.

slawe

Snad se už konečně někteří poučí, že vybírat primárně podle ceny je pitomost.

Bobes

V tomto případě to díky dobré smlouvě tak nebolí. Maximální penále za jeden vůz je cca 0,5 Mega. Tedy za 4 vozy jim cinknou 2 Mega. Za to už se dají koupit slušný autobusy, který jim po dodání levných trolejbusů zůstanou nebo je prodají dál.

Jiří Kocurek

Kdokoliv, kdo by bral elekroniku téhož dodavatele, odkud nakupoval Cegelec, by se ocitl v podobné situaci.

Bartol

A podle čeho jiného než primárně podle ceny a nákladu při provozu? Podle toho co naslibuje výrobce a nemůže očekávat co se stane na světovém trhu?