Zlín shání dva autobusy, mají překlenout zpožděné dodávky trolejbusů
Firma nechce důvody nákupu komentovat.
Dopravní společnost Zlín-Otrokovice (DSZO) vypsala soutěž na dodávku dvou standardních dieselových autobusů. Jako důvod uvádí zpoždění dodávky trolejbusů od SOR Libchavy. Firma nechce soutěž vůbec komentovat.
„Vzhledem k prodlení dodavatele trolejbusů zhruba půl roku oproti termínu, ke kterému se nyní již nezpůsobilý dodavatel sám zavázal, je zadavatel uvedenými okolnostmi nucen zajistit v co nejkratším termínu dodávku jiných dopravních prostředků – autobusů, pro zajištění přepravy cestujících,“ uvedla DSZO v dokumentaci.
SOR Libchavy jako dodavatel trolejbusů měl termín 1. března. Pokud DSZO mluví o půlročním zpoždění, měly by trolejbusy být dodány do září. Termín pro podání nabídek je 4. září, na dodávku pak bude půl roku od podpisu smlouvy. V hodnocení ale bude mít čtyřicet procent váhu i kratší termín dodání.
Deník Zdopravy.cz se dotazoval DSZO, zda očekává další zpoždění dodávky trolejbusů či zda budou do té doby vyřazeny jiné trolejbusy či autobusy. „Vzhledem ke stávající situaci nebudeme vůbec dotazy komentovat,“ řekl výkonný ředitel DSZO Josef Kocháň.
Dopravní společnost Zlín-Otrokovice (DSZO) je kromě jihlavského a pražského dopravního podniku třetím dopravcem, který se potýká se zpožděním dodávek nových trolejbusů od SOR Libchavy s elektrovýzbrojí Cegelec.
Jde konkrétně o dodávku čtyř nových parciálních trolejbusů, které měly být dodány do 1. března letošního roku. Dodavatel musí platit za každý den zpoždění 0,05 procenta z celkové kupní ceny vč. DPH. Maximální výše pokuty je pět procent z celkové kupní ceny. Jde o 24 530 Kč denně.
SOR vyhrál zakázku na dodávku čtyř trolejbusů loni v březnu. Vysoutěžená cena je 40,5 milionu korun, což bylo o 22 % méně oproti odhadu.