Zlín opatřil zábradlím přejezd, na němž zemřeli dva lidé. „Šikana“ navede chodce k výstražníkům

Přejezd ve Zlíně-Malenovicích po úpravě. Zdroj: Zlin.euPřejezd ve Zlíně-Malenovicích po úpravě. Zdroj: Zlin.eu

Přejezd poblíž železniční stanice ve Zlíně-Malenovicích je nyní bezpečnější.

100 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Honza V.

To je nějaká vlečka, že majitelem přejezdu není stát, ale soukromá společnost? A jak je možné, že zabezpečením přejezdu se zabývá město a ne provozovatel dráhy a drážní úřad? Není Zlín tak trochu stát ve státě?

Jiří Kocurek

To jako vadí, že na to město nekašle?

Leinad

Kdybych stavěl rozpočet města, tak by mě zajímalo, jak je to s majetkovými poměry (na čím pozemku město staví zábradlí a proč, kdo zodpovídá za bezpečnost na přejezdu).
Samozřejmě ať to navazuje na okolní městský nobiliář, výdaj se pravděpodobně dá zdůvodnit.

RadkaS

Aspoň se město snaží a dělá s tím něco. Snad to tedy pomůže zabránit dalším neštěstím

David

Modré zábradlí zachraňuje životy!

dolf

Přejezd u Terna byl postaven na vyjímku MD, ale protože neodpovídal nomě 7363 80 odmítla ho dráha převzít a zůstal v majetku investorovi, provozuje a udržuje ho Správa železnic na základě smlouvy s majitelem. Zábradlí na druhém přejezdu zvýší bezpečnost, protože v letošním roce a na tomto a u terna zahynuly dvě studentky se sluchátky v uších, tak snad když narazí do zábradlí nebo hlavou do výstražníku se jim rozsvítí. Jinak mají pravdu diskutující, že město Zlín dělá něco navíc za Drážní úřad, který by měl dbát na bezpečnost na dráze, ale tak nečiní, odmítá i vydat změnu zabezpeččení na… Číst vice »

Vilem

Řešení ala Zlín.. speciální modré zábradlí..dobrý vtip. Po elektrifikace ..přejezd zrušit udělat podjezd..jelikož se tam zvýší rychlost..

G....

A vážně si myslíte, že tím podchodem/podjezdem bude někdo chodit? Že nepolezou vrchem, kde ale zabezpečení odstraníte?

Jiří Kocurek

Vedle je propust pro potok, takže za dešťů tam zákonitě bude nutné čerpat. Mokrá špinavá díra. Tohle se fakt vyřeší až s rekosntrukcí celé trati.

Jirka

A bude to někdo řešit? U nás na zastávce v Neštěmicich lezou lidé jedoucí z Ústí na dvoukolejku. A zábradlí je z obou stran.
Tam možná by pomohla další nějaká pidizavora s plůtkem, ale otázka je jak dlouho by to vydrželo….

Jenže nejhorší je, že na tohle jednání čumí děti a pak jim vysvětluj, že na červenou se zkrátka na koleje nesmí.

starší pán

Doporučuji se někdy odpoledne podívat do Rostoklat (po příjezdu vlaky z Prahy), taky moc velká paráda.

Trumway

To máte všude. Jenže je to o lidech a ani sebelepší zábradlí neodradí některé hazardovat se zdravím či životem. Zeptejte se strojvůdců co jezdí 030 přes Semily čěho všecho jsou lidé schopní a kudy jsou schopní chodit. Nebo se zeptejte strážných hlídajících staveniště. Není přeci nad to si zkracovat cestu přimo kolejištěm a po vlaky používaném mostním provizoriu.

Jiří Kocurek

Starý dědek vjel na kole až na stavbu přímo pod střešní vazník zavěšený na jeřábu. Se chtěl jenom podívat a co mu mladej má co vysvětlovat. Tak technický dozor volal městské, dědek tam nezavazel prvně.

náhodný kolemčtenář

Neznám situaci na tomto konkrétním místě. Ale rozhodně bych neviděl přímou úměru „více zábradlí = více bezpečnosti“. Zvlášť pokud je to zároveň přejezd pro cyklisty. Cyklista pak musí pozornost věnovat hlavně kličkování mezi zábradlím a na sledování situace (jestli jede vlak, případně auta, když je to na křížení cyklostezky se silnicí) už zbývá méně kapacity. Navíc to zábradlí při vjezdu na cyklostezku může způsobit, že se cyklista zasekne na kolejích místo aby rychle zmizel. S tandemem, dlouhým nákladním kolem, tříkolkou nebo kolem s vozíkem může být velký problém se mezi to zábradlí vůbec vejít (někdy to není možné vůbec), což… Číst vice »

Trumway

Myslím si, že se na šířky běžně používaných kočárků, inv. vozíků a dalších hledí a souhlasím, že zábradlí není vše.

náhodný kolemčtenář

Určitě se nehledí na „nadstandardně“ dlouhá kola (tandemy, nákladní kola). Již se mi párkrát stalo, že jsem se musel několik km vracet, protože přes takovouto zábranu nešlo z cyklostezky vůbec vyjet ani kolo přes ni nějak přenést. Na jakoukoliv neznámou cyklostezku vjíždím s krajní nedůvěrou a vůbec se nedivím cyklistům, kteří cyklostezky šmahem ignorují úplně (to je spíš k věčné debatě o „paralelních cyklostezkách“ a jejich „povinném“ používání (poslední novelou, pokud vím, zrušeno)).

Trumway

Vlastně máte pravdu. Napadlo mě něco podobného ale z jiné oblasti. Takový klecový turniket ze Zoo ve Dvoře. Vyživné pokud člověk tlačí něco, co se před mnoha desítkami let nepoužívalo, ale dnes používá zcela běžně.

Leinad

Ta vymahatelnost byla i dřív sporná. V jedné ulici jsou dvě vozovky rozdělené parčíkem. Protože to není jasné na první pohled, značí se každá zvlášť jako jednosměrka a každej řidič čte svoje značky. Nezajímá mě, že o deset metrů vedle je cyklostezka.

Jiří Kocurek

S vozidlem větším než obvyklým se to stává… a nevejde se. S tím už musí provozovatel tak nějak počítat, že se s přívěsným vozíkem nemusí vytočit bez rozpojení. Někdy i u sebe na dvoře.

náhodný kolemčtenář

To ano. Ale pokud se to stane na značené dálkové cyklotrase bez jakéhokoliv upozornění a musíte se třeba 10 km vracet, tak to naštve. Asi jako by na dálnici byl z ničeho nic „zpomalovací“ kruháč, na kterém se nevytočí kamion. Nebo retardér, přes který přejedete jen off roadem. Za pravoúhlé nájezdy na mosty atp. by taky měli projektantům citelně zkrátit plat, ale tam si říkám, že to třeba nešlo udělat jinak kvůli výkupu pozemků atd. (i když v drtivé většině případů je to prosté diletantství). Ale to zábradlí v jízdní dráze škodí záměrně. (podotýkám, že situaci z článku neznám a… Číst vice »

Jan

Cyklistická infrastruktura má svoje předpisy pro projektanty, ale ty s tandemem neuvazují. Sám jsem pár cyklostezek řešil, ale vzhledem k tomu, že málokdy je dost místa, uvažují se standardní kola. V 99% to vyhovuje i na kolo s přívěsem.

náhodný kolemčtenář

.. a to je právě zásadní chyba. Chápu, že někdy může být dobré povolit výjimky v případě, že místní situace jiné řešení neumožňuje. Ale standardy pro výstavbu nové cykloinfrastruktury by měly vypadat jinak. Např. trasování by mělo být pro rychlost alespoň 25 km/h (radši ještě více). Nyní se staví na cyklostezkách např. spousta úplně zbytečných pravoúhlých zatáček, často ještě klopených směrem ven. Myslím i v situacích, kdy k tomu není žádný důvod (třeba vyhýbání se budovám a vůbec trasování ve stísněném prostoru). Nutnost brzdit a znovu zrychlovat vadí na kole stejně jako na železnici. Představte si, kdyby se podle podobně… Číst vice »

vlachjan

Hezká ohrádka na dobytek.

Jirka P.

Připomnělo starý vtip, jak lidé nadávají šoférovi autobusu: „Pane řidiči, jedete s námi jak s dobytkem!“ a řidič s klidem: „Jedu podle toho, koho vezu…“
Když se lidi na přejezdu neumí chovat a jak dobytek lezou na koleje, pak vám plot připadá jako ohrádka na dobytek…

PeDazOl

To je jinak. „Jedete s tím jak s hnojem. Co jsem naložil to vezu…“

Trumway
Jiří Kocurek

https://mapy.cz/s/husazofohe

Když jdete ocaď, tak máte vlak za zadkem. Někdy se dává silniční zrcadlo, aby jeden viděl tam, kam nemá oči.

Leinad

Zrcadlo by mohlo být i pro chodce.

kodl

Boze Zlin je naprosto tragikomicky co se tyce jakekoliv dopravni ci technicke infrastruktury.

Pan průvodčí

Zlín byl na přelomu 19. a 20. století spádovou vesnicí místního významu, která měla kolem 2 tisíc obyvatel. Zlín prostě není Plzeň nebo Ústí. 🙂 V době, kdy měl Zlín 2 tisíce obyvatel mělo Ústí nad Labem nebo Ostrava kolem třiceti. Tomu odpovídal i historický vývoj infrastruktury.

Jiří Kocurek

Tak zrovna koleje tam má na starosti někdo úplně jiný se sídlem v Praze a právo veta k jakémukoliv projektu má úřad se sídlem v Praze. To platí i jiná města v ČR.

Trumway

Když se podívám na fotografii před ai po mám k tomu jednu připomínku. Nebylo možné to jedno zábradlí udělat tak, aby tvořilo s tím pozinkovaným zábradlím jednu linii? Ano, sice by se průchod mezi krajním a tím co je u výstražníku mírně uzavřel, ale myslím si, že by to nebylo na škodu. Alespoň by nebylo tak snadné tam projet na jízdním kole bez toho aniž by člověk slezl.
Pro zajímavost : -)
https://mapy.cz/letecka?pano=1&pid=91496582&newest=1&yaw=0.425&fov=0.224&pitch=0.154&x=15.4465679&y=50.5287486&z=20

graylag

Nemyslím si, že je tady účel donutit cyklistu sesednout z kola. Účel je donutit ho otočit se dozadu aby viděl i vlak, který měl do té doby za zády.

Trumway

Kdyby tam nebyla ta světla tak neřeknu, ale ona tam jsou.

graylag

Jsou no. A taky jsou vytočené primárně do silnice místo do osy chodníku a odpoledne/večer do nich bude svítit sluníčko. Tím neomlouvám chodce/cyklisty, kteří by si na to měli dát pozor a tak či tak se rozhlédnout, ale každý je někdy nepozorný a tady to uspořádání přejezdu před úpravou šlo nehodě hodně naproti.

Martin II

Výsledkem bude, že se cyklista bude soustředit na průjezd „šikanou“ místo na výstražníky a případně se blížící vlak…

graylag

Tak samozřejmě žádné řešení není dokonalé, ale tady se bavíme o tom, že bez zábradlí cyklista může mít tendenci to v plné rychlosti šoupnout diagonálně přes přejezd nejkratší cestou – přímo pod vlak který má celou dobu za svými zády. To je mnohem pravděpodobnější scénář, než že se bude tak soustředit na průjezd šikanou až přehlédne vlak jedoucí z jedné nebo druhé strany.

Trumway

Hezké. Jako technické provedení dobré. Tam cyklista proklouzne jen stěží. Ale může mi někdo vysvětlit jaký to má smysl, když na druhé straně nic takového není?

Sova

Nádraží Malenovice je celkově dost šílené. Kdo chce odtud na jih, musí buď přeskakovat plot u hlavní silnice a nebo to nějakých 10 minut pěšky obcházet: https://mapy.cz/s/dujusamuna

Trumway

Z mého pohledu…uřčitě bych přecházel přes koleje a přelézal plot k takové frekventované silnici. Obejít to je jediná rozumná varianta.

Sova

Já tím taky nechci nikoho navádět aby tam lezl, jen říkám, že by to tam potřebovalo podchod nebo lávku jako sůl 🙂

Trumway

Ano, podchod/nadchod by to asi chtělo. Druhá varianta by byla vybudovat pro pěší alespoň chodník od nádražní budovy podél kolejí k přechodu, ale na to tam jak jsem koukal není dostatek místa.

Jan

Určitě si na ně pokaždé vzpomenou, když tam budou mezi tím kličkovat…

Trumway

Tohle nevypadá jako přejezd. Vypadá to spíše jako přechod.

Honza V.

Říká se tomu legislativní zkratka. Přechody i přejezdy se označují slovy železniční přejezd.

David

Takhle uprostřed obytné zástavby by měly být závory, už jen kvůli hluku (nemusí to pak cinkat tak dlouho). Zábradlí není řešení ať ho instaluje kdokoli.

Jiří Kocurek

V článku se píše, že tam není místo.

David

To se tam sice píše, ale je to nesmysl.

Jiří Kocurek

Tak to je spíš otázka na Správu, proč tam nejdou dát závory. Tohle má Správa plně ve svých rukou.

A mimochoem takovýhle přejez uprostřed obytné čtvrti ve městě je už z principu špatně. Obzvlášť s výhledem, že by měl být po zdvojkolejnění zavřený 40 a více minut z hodiny. Bariéra jako prase.

Leinad

O kolik je břevno tlustější, než ohrádka?

MTl

Cyklisti objíždí nebo podjíždí i závory.
Včera babka v Brandýse nad Orlicí vede kolo a když zmerci že začal blikat přejezd hbitě naskočí a vší silou se rozjede na přejezd zdatné překoná tři koleje a zůstane stát před zavorama pěkně v kolejišti tak je podlezla .
Kdyby vedla kolo jak před tím tak než došla k přejezdu byl vlak pryč. A to tam má SŽDC asi 6kamer, blikající závory, ty veliké krize a na co?

Jiří Kocurek

Ta dnešní mládež, což?

Leinad

To fakt naskočila? 😀
Dovedu si představit že projede když nechce brzdit (ale to by stihla vyklízecí čas) nicméně rozjezd proti červené je neuvěřitelný 😀

Jiří Mikas

Nechci být detailista ale není to spíše přechod ?

Jan Sůra

Na kole tam můžete také přejet:-)

Rychloběžka

Přes to modré zábradlí už to na tom kole moc přejet nepůjde. 😉

Karel IV.

O průjezdu na kole bych mluvil už spíše v čase minulém. Nyní je to velmi krkolomné a to se tam ještě nesmíte s nikým potkat 😉

Trumway

Právě, že to krkolomné není ani zdaleka tak, jak by to krkolomné mohlo být. Tím, že jsou okraje obou zábradlí v jedné rovině a není tam přesah jednoho vůči druhému a navíc je mezi zábradlími velká vzdálenost nemůže být tohle problém projet.

Granja

Možná tam přidají i značku Cyklisto sesedni z kola.

Modré zábradlí

Moje nevlastní sestra tam evidentně chybí.

Fsp

Nebylo by lepší – „Šikana“ navede chodce ke strážníkům ? 🙂

Petr Voceďálek

Ach to zábradlí, už ho tam instaluje i jiná složka státu. Že by se nakazili od SŽ? Nebo ty zábradlí tam jsou snad kvůli cestujícím, kteří prostě mají s respektováním pravidel zejména v této zemi problém?

Jiří Kocurek

Tohle není přístup na vlak, stanice je o kus dál. Pokud jsou to cestující, tak z MHD, přechod vede (nejen) na zastávku trolejbusu.
A propós stane se i zaměstnancům dráhy.

graylag

Tohle zrovna je takový nešťastný přechod na málo frekventované trati kde chodec z jihu jde do poslední chvíle zády k projíždějícímu vlaku a svádí to přejít ho diagonálně, kdy se chodec nikdy ani k přibližujícímu vlaku plnohodnotně bokem neotočí. Pak už stačí jen chvilka nepozornosti a i člověk který si jinak dává pozor skončí pod vlakem. Nové zábradlí pak funguje tak, že znemožní přejezd přejít diagonálně a donutí i nepozorného člověka otočit se čelem k vlaku, který měl do té doby za zády. Čili v tomhle případě je zábradlí rozhodně v pořádku. Tím neschvaluji úmyslné porušování pravidel nebo přebírání zodpovědnosti… Číst vice »

Granja

Už jsem se bál, že to takto pravdivě nikdo nenapíše.

K6_

Pokud někdo leze přes koleje tak, že se ani nenamáhá se rozhlédnout, tak je to tatar. A kvůli takovým musí být všude zábradlí, závory a podobné zbytečnosti, ach jo.

Modré zábradlí

On se po mojí instalaci bude odstraňovat ten výstražník?

panda

Začátek modernizace 2025 je hezký vtip. U této stavby platí už dlouho pravidlo „T+3“, což nyní s datem které avizuje SŽ (2026) vychází na rok 2029. Bohužel.

Frantík

Neříkalo se „už za dva roky“ ?

Radim

U některých staveb to klidně může být „T+5“, třeba u stavby „Z-20“ (revitalizace trati Vsetín (mimo) – Valašské Meziříčí (včetně)). Před 3 lety byl začátek stavby 2022. Předloni stavba zmizela z mapy. Letos (teď od léta) tam je 2027 🙂 což je o 5 let později, než co tam bylo předtím

Radim

To je úplně jedno, jestli se tam budou chtít nechat srazit tak se tam nechají srazit i kdyby tam bylo před tím bludiště. A nebo budou prostě chodit jinudy, kde ta šikana není. Známe lidi… V jednom městě udělali podchod a lidi stejně chodili vrchem přes 3 koleje. Tak se tam udělalo asi 100m zábradlí (bílo/červené). Začali chodit vedle zábradlí, ať už z jedné nebo druhé strany…

Jiří Kocurek

Což možná znamená, že ten podchod je z nějakého důvodu udělaný špatně, když tam lidi nechcou chodit. V takovém Hulíně přelézá přes koleje málokdo.

Radim

Není blbě, jenom se jim nechce dolů po schodech a pak zase nahoru. Ale možná už to je lepší, dlouho jsem tam nebyl. Tak před 10 lety chodili všichni vrchem, kromě špatně pohyblivých a kočárků.

Jiří Kocurek

Možná kdyste uvedl, kde se nachází, aby se člověk mohl podívat…

Martin M

Tak srovnávat s Hulínem je úplný nesmysl. Jednak je celá stanice výše než zbytek města a pod drahou jsou tři podchody a také 90% lidí na stanici pouze přestupuje. Také není moc důvodu, proč přecházet. Porovnejte třeba s Otrokovicemi. Nadjezdy a podchody daleko od sebe a stejně v těch místech stále někdo cárá, protože jsou líní.

Otrokovják

Klasická Kocurkovina, Hulín viděl akorát z vlaku.

Jiří Kocurek

Nepovídejte? A to jsem tam několirát i nastupoval, vystupoval a to i vlak-bus.

Jiří Kocurek

„V jednom městě“

No nepovídejte, jak mám podle toho poznat, že se to s Hulínem porovnávat nesmí?

vlachjan

Stejně tak ve Zlíně na Náměstí práce pod třídou T.Bati.

Frantík

Tam ale je dobré, že jdete dolů a na druhé straně jdete rovně. Žádné cárání nahoru dolů.

graylag

On je ale rozdíl mezi tím, když někdo zcela vědomě a úmyslně porušuje pravidla nebo je hrubě nedbalý o vlastní bezpečnost za nějakou pochopitelnou míru. A mezi tím, kdy uspořádání přechodu vede k fatálním následkům i při drobné nepozornosti. Tohle zrovna je ten druhý případ, mrkněte se na něj na mapách.

Surio Mario

Znám opačný a podstatně horší případ. Místo, kde při koridorizaci zrušili podchod a od té doby přes koleje vede vyšlapaná pěšina a ne jednou už v těch místech někoho přejel vlak. Ale zrušený podchod se nevrátí, protože o 250 metrů dál je přece další. Který bohužel ústí v jiné části města, odkud se nedá do míst, kam vede pěšina, jednoduše dostat. A tak se chodí a bude chodit přes koleje a je jen otázkou času, kdy tam přibyde další smrťák.

Radim

Jo no, 250m už je fakt dost…

Surio Mario

Až zas tolik to není, ale problém je v tom, že reálně je prodloužení cesty násobně delší, jelikož podchod (na leteckém snímku vlevo vedle nadjezdu) dovede chodce na druhou průtahu městem, který se dá přejít až o řádný kus dál na křižovatce. Zatímco z pěšiny se chodec dostane přímo do ulice mezi domy a navíc nemusí přes 3 přechody na pověstné křižovatce, ke které kvůli četným nehodám vydala radnice manuál správného projíždění.

Jiří Kocurek

To jsou přesně ty „detaily“, které ten podchod dělají špatně navrženým.
Předřečník nám nenapsal kde to je, takže ten „jeho“ nemůžeme posoudit.

Granja

Jenže 250 + 250 (aby se dostali do míst kam směřují) = 500 m! Je tudíž třeba brát skutečnost a nikoli jen jeden směr a návrat ignorovat.

Aleš

Přejezd? V této podobě už jen spíše přechod a rozhodně není a nebyl nezabezpečený.. jsou tam výstražníky, že je lidé ignorují je jiná věc.

Kdo já

Pochopil bych to u normálních lidí, ale pan radní pro dopravu by mohl vědět rozdíl mezi zabezpečeným a nezabezpečeným přejezdem, přechodem.
Tak se akorát zesměšňuje. Asi na něho nezbyla jiná politická funkce.

Petr Voceďálek

Myslím, že to byla informace pro veřejnost a ta pojem nezabezpečený přejezd prostá chápe jinak.

Granja

Veřejnost jako nezabezpečený bere zpravidla přejezd s kříži a nikoli se signalizací.

panda

pan Kovář, není radním pro dopravu, tím je pan Čížek, kterého tento pán doplňuje: cituji „spolupracuje s pověřeným náměstkem primátora v oblasti dopravy“

Honza R.

Někdy je lepší nepouštět se do diskusí a kritiky druhých, natož mluvit o jejich zesměšnění se…
I přechod pro chodce spadá do kategorie železniční přejezd (tedy křížení železnice s pozemní komunikací opatřené dopravním značením).
V citacích pana radního nikde nevidím, že by o přejezdu tvrdil, že byl nezabezpečený. Domnívám se, že legislativa mluví o železničních přejezdech chráněných a nechráněných, nikoli o zabezpečených a nezabezpečených. Neboť jak na tomto serveru psal už před více jak 4 lety mluvčí Drážního úřadu, nezabezpečený železniční přejezd v této zemi neexistuje. Pojem „nezabezpečený přejezd“ je de facto oxymóron.

Jiří Kocurek

Je na to předpis, takže to je zabezpečené a chyba se stát nemůže.
Přesně takovéhle myšlenky pak stojí za situací, kdy vlak vjede do zaměstnanců Správy: Zabezpečené to bylo předpisem, netřebga umisťovat duplicitní návěsti u pracovního místa.

Vasek

Alespoň je to jen dočasná šikana.

Sova

Ano, dočasná. V obvyklých českých jednotkách bych to viděl tak na 2 FURTy…

Radim

Zrovna tady to možná budou spíš 3 😀