Zlín opatřil zábradlím přejezd, na němž zemřeli dva lidé. „Šikana“ navede chodce k výstražníkům
Přejezd ve Zlíně-Malenovicích po úpravě. Zdroj: Zlin.eu
Přejezd poblíž železniční stanice ve Zlíně-Malenovicích je nyní bezpečnější.
To je nějaká vlečka, že majitelem přejezdu není stát, ale soukromá společnost? A jak je možné, že zabezpečením přejezdu se zabývá město a ne provozovatel dráhy a drážní úřad? Není Zlín tak trochu stát ve státě?
To jako vadí, že na to město nekašle?
Kdybych stavěl rozpočet města, tak by mě zajímalo, jak je to s majetkovými poměry (na čím pozemku město staví zábradlí a proč, kdo zodpovídá za bezpečnost na přejezdu).
Samozřejmě ať to navazuje na okolní městský nobiliář, výdaj se pravděpodobně dá zdůvodnit.
Aspoň se město snaží a dělá s tím něco. Snad to tedy pomůže zabránit dalším neštěstím
Modré zábradlí zachraňuje životy!
Přejezd u Terna byl postaven na vyjímku MD, ale protože neodpovídal nomě 7363 80 odmítla ho dráha převzít a zůstal v majetku investorovi, provozuje a udržuje ho Správa železnic na základě smlouvy s majitelem. Zábradlí na druhém přejezdu zvýší bezpečnost, protože v letošním roce a na tomto a u terna zahynuly dvě studentky se sluchátky v uších, tak snad když narazí do zábradlí nebo hlavou do výstražníku se jim rozsvítí. Jinak mají pravdu diskutující, že město Zlín dělá něco navíc za Drážní úřad, který by měl dbát na bezpečnost na dráze, ale tak nečiní, odmítá i vydat změnu zabezpeččení na… Číst vice »
Řešení ala Zlín.. speciální modré zábradlí..dobrý vtip. Po elektrifikace ..přejezd zrušit udělat podjezd..jelikož se tam zvýší rychlost..
A vážně si myslíte, že tím podchodem/podjezdem bude někdo chodit? Že nepolezou vrchem, kde ale zabezpečení odstraníte?
Vedle je propust pro potok, takže za dešťů tam zákonitě bude nutné čerpat. Mokrá špinavá díra. Tohle se fakt vyřeší až s rekosntrukcí celé trati.
A bude to někdo řešit? U nás na zastávce v Neštěmicich lezou lidé jedoucí z Ústí na dvoukolejku. A zábradlí je z obou stran.
Tam možná by pomohla další nějaká pidizavora s plůtkem, ale otázka je jak dlouho by to vydrželo….
Jenže nejhorší je, že na tohle jednání čumí děti a pak jim vysvětluj, že na červenou se zkrátka na koleje nesmí.
Doporučuji se někdy odpoledne podívat do Rostoklat (po příjezdu vlaky z Prahy), taky moc velká paráda.
To máte všude. Jenže je to o lidech a ani sebelepší zábradlí neodradí některé hazardovat se zdravím či životem. Zeptejte se strojvůdců co jezdí 030 přes Semily čěho všecho jsou lidé schopní a kudy jsou schopní chodit. Nebo se zeptejte strážných hlídajících staveniště. Není přeci nad to si zkracovat cestu přimo kolejištěm a po vlaky používaném mostním provizoriu.
Starý dědek vjel na kole až na stavbu přímo pod střešní vazník zavěšený na jeřábu. Se chtěl jenom podívat a co mu mladej má co vysvětlovat. Tak technický dozor volal městské, dědek tam nezavazel prvně.
Neznám situaci na tomto konkrétním místě. Ale rozhodně bych neviděl přímou úměru „více zábradlí = více bezpečnosti“. Zvlášť pokud je to zároveň přejezd pro cyklisty. Cyklista pak musí pozornost věnovat hlavně kličkování mezi zábradlím a na sledování situace (jestli jede vlak, případně auta, když je to na křížení cyklostezky se silnicí) už zbývá méně kapacity. Navíc to zábradlí při vjezdu na cyklostezku může způsobit, že se cyklista zasekne na kolejích místo aby rychle zmizel. S tandemem, dlouhým nákladním kolem, tříkolkou nebo kolem s vozíkem může být velký problém se mezi to zábradlí vůbec vejít (někdy to není možné vůbec), což… Číst vice »
Myslím si, že se na šířky běžně používaných kočárků, inv. vozíků a dalších hledí a souhlasím, že zábradlí není vše.
Určitě se nehledí na „nadstandardně“ dlouhá kola (tandemy, nákladní kola). Již se mi párkrát stalo, že jsem se musel několik km vracet, protože přes takovouto zábranu nešlo z cyklostezky vůbec vyjet ani kolo přes ni nějak přenést. Na jakoukoliv neznámou cyklostezku vjíždím s krajní nedůvěrou a vůbec se nedivím cyklistům, kteří cyklostezky šmahem ignorují úplně (to je spíš k věčné debatě o „paralelních cyklostezkách“ a jejich „povinném“ používání (poslední novelou, pokud vím, zrušeno)).
Vlastně máte pravdu. Napadlo mě něco podobného ale z jiné oblasti. Takový klecový turniket ze Zoo ve Dvoře. Vyživné pokud člověk tlačí něco, co se před mnoha desítkami let nepoužívalo, ale dnes používá zcela běžně.
Ta vymahatelnost byla i dřív sporná. V jedné ulici jsou dvě vozovky rozdělené parčíkem. Protože to není jasné na první pohled, značí se každá zvlášť jako jednosměrka a každej řidič čte svoje značky. Nezajímá mě, že o deset metrů vedle je cyklostezka.
S vozidlem větším než obvyklým se to stává… a nevejde se. S tím už musí provozovatel tak nějak počítat, že se s přívěsným vozíkem nemusí vytočit bez rozpojení. Někdy i u sebe na dvoře.
To ano. Ale pokud se to stane na značené dálkové cyklotrase bez jakéhokoliv upozornění a musíte se třeba 10 km vracet, tak to naštve. Asi jako by na dálnici byl z ničeho nic „zpomalovací“ kruháč, na kterém se nevytočí kamion. Nebo retardér, přes který přejedete jen off roadem. Za pravoúhlé nájezdy na mosty atp. by taky měli projektantům citelně zkrátit plat, ale tam si říkám, že to třeba nešlo udělat jinak kvůli výkupu pozemků atd. (i když v drtivé většině případů je to prosté diletantství). Ale to zábradlí v jízdní dráze škodí záměrně. (podotýkám, že situaci z článku neznám a… Číst vice »
Cyklistická infrastruktura má svoje předpisy pro projektanty, ale ty s tandemem neuvazují. Sám jsem pár cyklostezek řešil, ale vzhledem k tomu, že málokdy je dost místa, uvažují se standardní kola. V 99% to vyhovuje i na kolo s přívěsem.
.. a to je právě zásadní chyba. Chápu, že někdy může být dobré povolit výjimky v případě, že místní situace jiné řešení neumožňuje. Ale standardy pro výstavbu nové cykloinfrastruktury by měly vypadat jinak. Např. trasování by mělo být pro rychlost alespoň 25 km/h (radši ještě více). Nyní se staví na cyklostezkách např. spousta úplně zbytečných pravoúhlých zatáček, často ještě klopených směrem ven. Myslím i v situacích, kdy k tomu není žádný důvod (třeba vyhýbání se budovám a vůbec trasování ve stísněném prostoru). Nutnost brzdit a znovu zrychlovat vadí na kole stejně jako na železnici. Představte si, kdyby se podle podobně… Číst vice »
Hezká ohrádka na dobytek.
Připomnělo starý vtip, jak lidé nadávají šoférovi autobusu: „Pane řidiči, jedete s námi jak s dobytkem!“ a řidič s klidem: „Jedu podle toho, koho vezu…“
Když se lidi na přejezdu neumí chovat a jak dobytek lezou na koleje, pak vám plot připadá jako ohrádka na dobytek…
To je jinak. „Jedete s tím jak s hnojem. Co jsem naložil to vezu…“
JJ. Např.
https://www.youtube.com/watch?v=idgkbq_nUTs
https://mapy.cz/s/husazofohe
Když jdete ocaď, tak máte vlak za zadkem. Někdy se dává silniční zrcadlo, aby jeden viděl tam, kam nemá oči.
Zrcadlo by mohlo být i pro chodce.
Boze Zlin je naprosto tragikomicky co se tyce jakekoliv dopravni ci technicke infrastruktury.
Zlín byl na přelomu 19. a 20. století spádovou vesnicí místního významu, která měla kolem 2 tisíc obyvatel. Zlín prostě není Plzeň nebo Ústí. 🙂 V době, kdy měl Zlín 2 tisíce obyvatel mělo Ústí nad Labem nebo Ostrava kolem třiceti. Tomu odpovídal i historický vývoj infrastruktury.
Tak zrovna koleje tam má na starosti někdo úplně jiný se sídlem v Praze a právo veta k jakémukoliv projektu má úřad se sídlem v Praze. To platí i jiná města v ČR.
Když se podívám na fotografii před ai po mám k tomu jednu připomínku. Nebylo možné to jedno zábradlí udělat tak, aby tvořilo s tím pozinkovaným zábradlím jednu linii? Ano, sice by se průchod mezi krajním a tím co je u výstražníku mírně uzavřel, ale myslím si, že by to nebylo na škodu. Alespoň by nebylo tak snadné tam projet na jízdním kole bez toho aniž by člověk slezl.
Pro zajímavost : -)
https://mapy.cz/letecka?pano=1&pid=91496582&newest=1&yaw=0.425&fov=0.224&pitch=0.154&x=15.4465679&y=50.5287486&z=20
Nemyslím si, že je tady účel donutit cyklistu sesednout z kola. Účel je donutit ho otočit se dozadu aby viděl i vlak, který měl do té doby za zády.
Kdyby tam nebyla ta světla tak neřeknu, ale ona tam jsou.
Jsou no. A taky jsou vytočené primárně do silnice místo do osy chodníku a odpoledne/večer do nich bude svítit sluníčko. Tím neomlouvám chodce/cyklisty, kteří by si na to měli dát pozor a tak či tak se rozhlédnout, ale každý je někdy nepozorný a tady to uspořádání přejezdu před úpravou šlo nehodě hodně naproti.
Výsledkem bude, že se cyklista bude soustředit na průjezd „šikanou“ místo na výstražníky a případně se blížící vlak…
Tak samozřejmě žádné řešení není dokonalé, ale tady se bavíme o tom, že bez zábradlí cyklista může mít tendenci to v plné rychlosti šoupnout diagonálně přes přejezd nejkratší cestou – přímo pod vlak který má celou dobu za svými zády. To je mnohem pravděpodobnější scénář, než že se bude tak soustředit na průjezd šikanou až přehlédne vlak jedoucí z jedné nebo druhé strany.
A co teprve toto 😀
https://mapy.cz/letecka?pano=1&q=hlu%C4%8D%C3%ADn&source=muni&id=4680&pid=97027069&newest=0&yaw=0.071&fov=1.571&pitch=-0.031&x=18.1942740&y=49.9007163&ds=2&z=19
Hezké. Jako technické provedení dobré. Tam cyklista proklouzne jen stěží. Ale může mi někdo vysvětlit jaký to má smysl, když na druhé straně nic takového není?
Též u našich sousedů v Polsku, věc běžná :
https://www.google.cz/maps/@54.7082501,18.6543103,3a,78.8y,17.12h,88.28t/data=!3m7!1e1!3m5!1sf26WkA8tswjLSKXiBlW9uw!2e0!6shttps:%2F%2Fstreetviewpixels-pa.googleapis.com%2Fv1%2Fthumbnail%3Fpanoid%3Df26WkA8tswjLSKXiBlW9uw%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D13.841193%26pitch%3D0%26thumbfov%3D100!7i16384!8i8192?entry=ttu
Inspirace pochází asi z pevnosti Boyard . Jen ten otec Fura a Paklíč chybí : – )
Nádraží Malenovice je celkově dost šílené. Kdo chce odtud na jih, musí buď přeskakovat plot u hlavní silnice a nebo to nějakých 10 minut pěšky obcházet: https://mapy.cz/s/dujusamuna
Z mého pohledu…uřčitě bych přecházel přes koleje a přelézal plot k takové frekventované silnici. Obejít to je jediná rozumná varianta.
Já tím taky nechci nikoho navádět aby tam lezl, jen říkám, že by to tam potřebovalo podchod nebo lávku jako sůl 🙂
Ano, podchod/nadchod by to asi chtělo. Druhá varianta by byla vybudovat pro pěší alespoň chodník od nádražní budovy podél kolejí k přechodu, ale na to tam jak jsem koukal není dostatek místa.
Určitě si na ně pokaždé vzpomenou, když tam budou mezi tím kličkovat…
Tohle nevypadá jako přejezd. Vypadá to spíše jako přechod.
Říká se tomu legislativní zkratka. Přechody i přejezdy se označují slovy železniční přejezd.
Takhle uprostřed obytné zástavby by měly být závory, už jen kvůli hluku (nemusí to pak cinkat tak dlouho). Zábradlí není řešení ať ho instaluje kdokoli.
V článku se píše, že tam není místo.
To se tam sice píše, ale je to nesmysl.
Když je místo tady https://mapy.cz/turisticka?pano=1&pid=94718997&newest=1&yaw=2.990&fov=1.068&pitch=0.030&x=14.4046166&y=50.0979352&z=18 tak proč ne tam?
Tak to je spíš otázka na Správu, proč tam nejdou dát závory. Tohle má Správa plně ve svých rukou.
A mimochoem takovýhle přejez uprostřed obytné čtvrti ve městě je už z principu špatně. Obzvlášť s výhledem, že by měl být po zdvojkolejnění zavřený 40 a více minut z hodiny. Bariéra jako prase.
O kolik je břevno tlustější, než ohrádka?
Cyklisti objíždí nebo podjíždí i závory.
Včera babka v Brandýse nad Orlicí vede kolo a když zmerci že začal blikat přejezd hbitě naskočí a vší silou se rozjede na přejezd zdatné překoná tři koleje a zůstane stát před zavorama pěkně v kolejišti tak je podlezla .
Kdyby vedla kolo jak před tím tak než došla k přejezdu byl vlak pryč. A to tam má SŽDC asi 6kamer, blikající závory, ty veliké krize a na co?
Ta dnešní mládež, což?
To fakt naskočila? 😀
Dovedu si představit že projede když nechce brzdit (ale to by stihla vyklízecí čas) nicméně rozjezd proti červené je neuvěřitelný 😀
Nechci být detailista ale není to spíše přechod ?
Na kole tam můžete také přejet:-)
Přes to modré zábradlí už to na tom kole moc přejet nepůjde. 😉
O průjezdu na kole bych mluvil už spíše v čase minulém. Nyní je to velmi krkolomné a to se tam ještě nesmíte s nikým potkat 😉
Právě, že to krkolomné není ani zdaleka tak, jak by to krkolomné mohlo být. Tím, že jsou okraje obou zábradlí v jedné rovině a není tam přesah jednoho vůči druhému a navíc je mezi zábradlími velká vzdálenost nemůže být tohle problém projet.
Možná tam přidají i značku Cyklisto sesedni z kola.
Moje nevlastní sestra tam evidentně chybí.
Nebylo by lepší – „Šikana“ navede chodce ke strážníkům ? 🙂
Ach to zábradlí, už ho tam instaluje i jiná složka státu. Že by se nakazili od SŽ? Nebo ty zábradlí tam jsou snad kvůli cestujícím, kteří prostě mají s respektováním pravidel zejména v této zemi problém?
Tohle není přístup na vlak, stanice je o kus dál. Pokud jsou to cestující, tak z MHD, přechod vede (nejen) na zastávku trolejbusu.
A propós stane se i zaměstnancům dráhy.
Tohle zrovna je takový nešťastný přechod na málo frekventované trati kde chodec z jihu jde do poslední chvíle zády k projíždějícímu vlaku a svádí to přejít ho diagonálně, kdy se chodec nikdy ani k přibližujícímu vlaku plnohodnotně bokem neotočí. Pak už stačí jen chvilka nepozornosti a i člověk který si jinak dává pozor skončí pod vlakem. Nové zábradlí pak funguje tak, že znemožní přejezd přejít diagonálně a donutí i nepozorného člověka otočit se čelem k vlaku, který měl do té doby za zády. Čili v tomhle případě je zábradlí rozhodně v pořádku. Tím neschvaluji úmyslné porušování pravidel nebo přebírání zodpovědnosti… Číst vice »
Už jsem se bál, že to takto pravdivě nikdo nenapíše.
Pokud někdo leze přes koleje tak, že se ani nenamáhá se rozhlédnout, tak je to tatar. A kvůli takovým musí být všude zábradlí, závory a podobné zbytečnosti, ach jo.
On se po mojí instalaci bude odstraňovat ten výstražník?
Začátek modernizace 2025 je hezký vtip. U této stavby platí už dlouho pravidlo „T+3“, což nyní s datem které avizuje SŽ (2026) vychází na rok 2029. Bohužel.
Neříkalo se „už za dva roky“ ?
U některých staveb to klidně může být „T+5“, třeba u stavby „Z-20“ (revitalizace trati Vsetín (mimo) – Valašské Meziříčí (včetně)). Před 3 lety byl začátek stavby 2022. Předloni stavba zmizela z mapy. Letos (teď od léta) tam je 2027 🙂 což je o 5 let později, než co tam bylo předtím
To je úplně jedno, jestli se tam budou chtít nechat srazit tak se tam nechají srazit i kdyby tam bylo před tím bludiště. A nebo budou prostě chodit jinudy, kde ta šikana není. Známe lidi… V jednom městě udělali podchod a lidi stejně chodili vrchem přes 3 koleje. Tak se tam udělalo asi 100m zábradlí (bílo/červené). Začali chodit vedle zábradlí, ať už z jedné nebo druhé strany…
Což možná znamená, že ten podchod je z nějakého důvodu udělaný špatně, když tam lidi nechcou chodit. V takovém Hulíně přelézá přes koleje málokdo.
Není blbě, jenom se jim nechce dolů po schodech a pak zase nahoru. Ale možná už to je lepší, dlouho jsem tam nebyl. Tak před 10 lety chodili všichni vrchem, kromě špatně pohyblivých a kočárků.
Možná kdyste uvedl, kde se nachází, aby se člověk mohl podívat…
Tak srovnávat s Hulínem je úplný nesmysl. Jednak je celá stanice výše než zbytek města a pod drahou jsou tři podchody a také 90% lidí na stanici pouze přestupuje. Také není moc důvodu, proč přecházet. Porovnejte třeba s Otrokovicemi. Nadjezdy a podchody daleko od sebe a stejně v těch místech stále někdo cárá, protože jsou líní.
Klasická Kocurkovina, Hulín viděl akorát z vlaku.
Nepovídejte? A to jsem tam několirát i nastupoval, vystupoval a to i vlak-bus.
„V jednom městě“
No nepovídejte, jak mám podle toho poznat, že se to s Hulínem porovnávat nesmí?
Stejně tak ve Zlíně na Náměstí práce pod třídou T.Bati.
Tam ale je dobré, že jdete dolů a na druhé straně jdete rovně. Žádné cárání nahoru dolů.
On je ale rozdíl mezi tím, když někdo zcela vědomě a úmyslně porušuje pravidla nebo je hrubě nedbalý o vlastní bezpečnost za nějakou pochopitelnou míru. A mezi tím, kdy uspořádání přechodu vede k fatálním následkům i při drobné nepozornosti. Tohle zrovna je ten druhý případ, mrkněte se na něj na mapách.
Znám opačný a podstatně horší případ. Místo, kde při koridorizaci zrušili podchod a od té doby přes koleje vede vyšlapaná pěšina a ne jednou už v těch místech někoho přejel vlak. Ale zrušený podchod se nevrátí, protože o 250 metrů dál je přece další. Který bohužel ústí v jiné části města, odkud se nedá do míst, kam vede pěšina, jednoduše dostat. A tak se chodí a bude chodit přes koleje a je jen otázkou času, kdy tam přibyde další smrťák.
Jo no, 250m už je fakt dost…
Až zas tolik to není, ale problém je v tom, že reálně je prodloužení cesty násobně delší, jelikož podchod (na leteckém snímku vlevo vedle nadjezdu) dovede chodce na druhou průtahu městem, který se dá přejít až o řádný kus dál na křižovatce. Zatímco z pěšiny se chodec dostane přímo do ulice mezi domy a navíc nemusí přes 3 přechody na pověstné křižovatce, ke které kvůli četným nehodám vydala radnice manuál správného projíždění.
To jsou přesně ty „detaily“, které ten podchod dělají špatně navrženým.
Předřečník nám nenapsal kde to je, takže ten „jeho“ nemůžeme posoudit.
Jenže 250 + 250 (aby se dostali do míst kam směřují) = 500 m! Je tudíž třeba brát skutečnost a nikoli jen jeden směr a návrat ignorovat.
Přejezd? V této podobě už jen spíše přechod a rozhodně není a nebyl nezabezpečený.. jsou tam výstražníky, že je lidé ignorují je jiná věc.
Pochopil bych to u normálních lidí, ale pan radní pro dopravu by mohl vědět rozdíl mezi zabezpečeným a nezabezpečeným přejezdem, přechodem.
Tak se akorát zesměšňuje. Asi na něho nezbyla jiná politická funkce.
Myslím, že to byla informace pro veřejnost a ta pojem nezabezpečený přejezd prostá chápe jinak.
Veřejnost jako nezabezpečený bere zpravidla přejezd s kříži a nikoli se signalizací.
pan Kovář, není radním pro dopravu, tím je pan Čížek, kterého tento pán doplňuje: cituji „spolupracuje s pověřeným náměstkem primátora v oblasti dopravy“
Někdy je lepší nepouštět se do diskusí a kritiky druhých, natož mluvit o jejich zesměšnění se…
I přechod pro chodce spadá do kategorie železniční přejezd (tedy křížení železnice s pozemní komunikací opatřené dopravním značením).
V citacích pana radního nikde nevidím, že by o přejezdu tvrdil, že byl nezabezpečený. Domnívám se, že legislativa mluví o železničních přejezdech chráněných a nechráněných, nikoli o zabezpečených a nezabezpečených. Neboť jak na tomto serveru psal už před více jak 4 lety mluvčí Drážního úřadu, nezabezpečený železniční přejezd v této zemi neexistuje. Pojem „nezabezpečený přejezd“ je de facto oxymóron.
Je na to předpis, takže to je zabezpečené a chyba se stát nemůže.
Přesně takovéhle myšlenky pak stojí za situací, kdy vlak vjede do zaměstnanců Správy: Zabezpečené to bylo předpisem, netřebga umisťovat duplicitní návěsti u pracovního místa.
Alespoň je to jen dočasná šikana.
Ano, dočasná. V obvyklých českých jednotkách bych to viděl tak na 2 FURTy…
Zrovna tady to možná budou spíš 3 😀