Autobusy

Zlín – Mnichov, Plzeň – Krakov. Flixbus spustí netradiční linky, zrychlí do Mostu

Autobus VDL Futura FHD2 v barvách FlixBus na Florenci. Foto: Jan Sůra
Autobus VDL Futura FHD2 v barvách FlixBus na Florenci. Foto: Jan Sůra

Společnost Flixbus rozšíří od 11. dubna počet měst, kam v Česku jezdí. Zelené autobusy se nově objeví v Telči či Jindřichově Hradci. Kromě zavedení nových linek změní i koncept linky z Prahy do Mostu.

Od 11. dubna začne Flixbus nově nabízet přímé spojení Zlína a německého Mnichova, zavede také přímé spojení Plzně a Krakova. Nejde o první netradiční linku: už loni firma otevřela spojení z jihočeské Horní Plané do Prešova přes Vídeň a Budapešť.

Flixbus necílí jen na cestující, kteří by mohli jet na trase od počáteční až na konečnou stanici, ale i na vytížené úseky části trasy, kde vidí potenciál rozvoje. Spoj ze Zlína do Mnichova například znamená i vstup na trasu přímého autobusového spojení mezi Brnem a Českými Budějovicemi, kde aktuálně jezdí jen Tourbus. Oproti němu je Flixbus s nejlevnějšími jízdenkami o stokorunu levnější (149 Kč). Autobus mezi Brnem a Českými Budějovicemi bude o více než hodinu rychlejší než přímý vlak.

Trasa povede přes Kroměříž, Brno, Třebíč, Telč, Jindřichův Hradec, Třeboň, České Budějovice a Český Krumlov, v Rakousku staví v Linci a v Německu v Mnichově. Jindřichův Hradec a Telč jsou přitom úplně nová města v síti zastávek Flixbusu.

Spoje budou vyjíždět ze Zlína každý den v 8:45, zastaví i v Malenovicích. Z Milíčova náměstí v Kroměříži odjedou v 9:30, z Brna v 10:30, z Českých Budějovic v 14:10 a do Mnichova je příjezd naplánován na 19:45. Ve směru z Mnichova budou spoje vyjíždět každý den v 9:00, z Českých Budějovic odjedou v 14:40, z Brna v 18:20 a do Zlína dorazí ve 20:00. Cena jízdenek ze Zlína do Mnichova začíná na 649 Kč.

Nové je i spojení z Plzně do Krakova přes Prahu. Centrální autobusové nádraží v Plzni opustí každý den v 7:30 a zastaví ještě u Divadla Alfa v 7:40. Pokračuje přes Prahu, kde zastaví hned třikrát – 8:45 na Zličíně, 9:20 na Florenci a hlavní nádraží opustí ve směru na Krakov v 10:00. Do cíle přijede v 17:05. V opačném směru vyjíždí z Krakova v 9:00, do Prahy přijede v 16:05 a na konečnou do Plzně v 18:35. Cestu z Prahy do Krakova zvládne o 55 minut rychleji, než dosavadní spoje v síti Flixbusu.

V případě linky do Krakova nasadí Flixbus autobusy VDL provozované firmou Umbrella Services z Liberce. Linka ze Zlína do Mnichova i expanze spojů na lince Praha – Most je zajištěna autobusy společnost Gumdrop.

Od 11. dubna se mění i jízdní řád na lince z Prahy do Chomutova. Dosud všechny autobusy jedou přes Chomutov, nově ale zavede Flixbus expresní spojení Mostu a Prahy. Dojde tak k ušetření celkem 40 minut jízdní doby.
Celkem máme v plánu zvýšit nabídku našich spojení na této trase o více než třetinu. Týdně přidáme 28 dalších spojů a také novou zastávku Most Rudolická,“ dodává mluvčí Flixbusu Martina Čmielová. Autobusy na mostecké lince staví v Praze kromě Florence i na Hradčanské.

Do jízdního řádu tak přibudou spoje s odjezdem z Mostu každý všední den v 7:40, od pondělí do čtvrtka v 15:40, v pátek v 16:00, v sobotu v 10:10 a 17:10 a v neděli v 11:10 a 18:05 ve směru na Louny a do Prahy. Opačně na odjezdu z Florence do Mostu přibudou spoje každý všední den v 11:20, od pondělí do čtvrtka v 18:20, v pátek v 18:50, v sobotu v 12:50 a 19:50, v neděli v 13:50 a 20:30.

tagy
18 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Julius

Nejde o nic jiného než o to, že se zelenému v Česku nedaří. Například Zlín je pro ně tragický a tak změnili všechny časy odjezdu ze Zlína tak, že to jede o 10 min dřív než RJ a z Brna do Zlína o 15 minut před RJ. Přitom je tady tolik možností.. .ale ne, to nejde o službu… a perlička na závěr – když jsem tohle napsal na Facebooku Flixbusu, byl jsem zablokován

showman

Dycky Most!

Ondra Vaněk

Spojení Brno-Budějice je tragické. Pomalu lepší to vyjde přes Prahu, sem tam vyjde 12 min přestup s přesunem v Jihlavě RJ/ČD, tak se to stihne za 3,5 hod. Ale tento pár spojů jedoucí ve stejných časech jako Tourbus tomu nijak nepomůže.

Jan Soukup

Autobus mezi Brnem a Českými Budějovicemi bude o více než hodinu rychlejší než přímý vlak.

Jen si dovolím upozornit, že Flixbus pojede Brno – Budějovice 3 hodiny a 35 minut, vlak jede stejnou trasu 4 hodiny a 20 minut. Takže Flixbus nebude o více než hodinu rychlejší, ale konkrétně o 45 minut.

svojsin

Škoda, že nepojedou na ČB – Brno v jiný časy.
Hlavně z ČB odjezd ve 14:40 a Tourbus v 15:00, pak nic, kromě neděle.

petr.r

v 20,10? ale když z kroměříže bude jezdit v 16,10 on nebude zastavovat v brně?

petr766

Tak předpokládám, že je to samozřejmě úmysl, sebrat Tourbusu nějaké cestující. Podobně jako u Mostu je to úmyslné proti Jančurovi – dalo by se tam vymyslet spousta možností, jak by mohli jezdit trochu jinak, ale o to nejde, jde o to se tahat s Jančurou. Jen očekávám, kdy se Zelení nakýblují pro Arriva Expressu do Teplic.

MartinS.

Jestli se nepletu, tak Plzeň s Krakovem spojoval Flixbus už loni o prázdninách na lince Mnichov – Plzeň – Praha (Zličín) – Brno – Krakov. Jezdilo to na noc, autobusy v obou směrech se potkávaly někde na Pražském okruhu, protože oba odjížděly ze Zličína mezi 2:00 – 3:00. Vím, že jsem na Zličín směřoval 3 cizince v noční lince 957 a díval jsem se, co chtěji v tuhle dobu hledat na Zličíně? Takže taková novinka to není…
A v obchodním rejstříku vidím, že jedna firem rodiny Umbrella už je v konkurzu… že by se jim tak úplně nedařilo?

petr.r

jestli to není nějaké hecování pro jančuru, viz moje diskuze…….

Leoš Konečný

To je jasny ze se nedari, zoufale pokusy s novymi linkami, s kterymi nikdo nejezdi, jsem zvedavy, kdy to uz investory prestane bavit a konecne cely flixbus posle do kopru

Svojsin

Co vidívám ČB , Brno a Krakow. tak bych neřekl, že se nedaří. A takový Košice v sezoně jezdí vyprodaný kolikrát i v sobotu.

Leoš Konečný

No tak se podívejte pořádně. Žluté autobusy vždy totálně vyprodané i s posilami a tahle zelená parodie nic

petr.r

díval jsem se na jízdní řád a jedou dva busy zároven? jeden jede půl hodky více a večer taky? Dva v 16,10?

Matěj

Jo, vyjet z Plzně v 7:30 a být za hodinu a čtvrt na kraji Prahy na Zličíně… to je jen o čtvrt hodiny delší než RegioJet a o pár minut delší než vlak. Jenže vlak jede až do centra Prahy, zatímco ze Zličína si připočtete 20-30 minut (jasně, jsou lidé, kterým to naopak vyhovuje, třeba kvůli nákupům v IKEA nebo práci na Stodůlkách). Autobus má navíc častěji zpoždění na dálnici než vlak, lidé jsou v něm víc namačkaní, pořádně si nerozložíte počítač při práci… No prostě to se vyplatí! 🙂

Kubrt

Co kdybyste rozhodování o způsobu dopravy nechal na těch cestujících? Jsou snad svéprávní a uměj si vybrat, co jim vyhovuje. Cestující z autobusů do vlaků přivede kvalitní služba za přiměřenou cenu, ne šotosociální inženýrství. To píšu jako člověk, co nikdy nejel ani Flixbusem, ani žlutobusem – protože mě jejich služby neoslovují, ale chápu, že někoho osloví.

Leoš Konečný

Tak vas asi oslovovaly sluzby CSD co?

Kubrt

Dost zbytečně se do mě navážíte. Prostě nejezdím tam a v takové časy, kdy by se mi jejich nabídka hodila, žádná ideologie za tím není.

MartinS.

Mne by spíš zajímalo, jak to ten autobus udělá, aby v 8:45 vyjel ze Zličína a v 9:20 byl na Florenci? Zrovna v tuhle dobu všechny radiální komunikace ze západu do centra Prahy připomínají spíš parkoviště než aby se po nich jezdilo…