Autobusy

Zlín – Mnichov, Plzeň – Krakov. Flixbus spustí netradiční linky, zrychlí do Mostu

Autobus VDL Futura FHD2 v barvách FlixBus na Florenci. Foto: Jan Sůra
Autobus VDL Futura FHD2 v barvách FlixBus na Florenci. Foto: Jan Sůra

Společnost Flixbus rozšíří od 11. dubna počet měst, kam v Česku jezdí. Zelené autobusy se nově objeví v Telči či Jindřichově Hradci. Kromě zavedení nových linek změní i koncept linky z Prahy do Mostu.

Od 11. dubna začne Flixbus nově nabízet přímé spojení Zlína a německého Mnichova, zavede také přímé spojení Plzně a Krakova. Nejde o první netradiční linku: už loni firma otevřela spojení z jihočeské Horní Plané do Prešova přes Vídeň a Budapešť.

Flixbus necílí jen na cestující, kteří by mohli jet na trase od počáteční až na konečnou stanici, ale i na vytížené úseky části trasy, kde vidí potenciál rozvoje. Spoj ze Zlína do Mnichova například znamená i vstup na trasu přímého autobusového spojení mezi Brnem a Českými Budějovicemi, kde aktuálně jezdí jen Tourbus. Oproti němu je Flixbus s nejlevnějšími jízdenkami o stokorunu levnější (149 Kč). Autobus mezi Brnem a Českými Budějovicemi bude o více než hodinu rychlejší než přímý vlak.

Trasa povede přes Kroměříž, Brno, Třebíč, Telč, Jindřichův Hradec, Třeboň, České Budějovice a Český Krumlov, v Rakousku staví v Linci a v Německu v Mnichově. Jindřichův Hradec a Telč jsou přitom úplně nová města v síti zastávek Flixbusu.

Spoje budou vyjíždět ze Zlína každý den v 8:45, zastaví i v Malenovicích. Z Milíčova náměstí v Kroměříži odjedou v 9:30, z Brna v 10:30, z Českých Budějovic v 14:10 a do Mnichova je příjezd naplánován na 19:45. Ve směru z Mnichova budou spoje vyjíždět každý den v 9:00, z Českých Budějovic odjedou v 14:40, z Brna v 18:20 a do Zlína dorazí ve 20:00. Cena jízdenek ze Zlína do Mnichova začíná na 649 Kč.

Nové je i spojení z Plzně do Krakova přes Prahu. Centrální autobusové nádraží v Plzni opustí každý den v 7:30 a zastaví ještě u Divadla Alfa v 7:40. Pokračuje přes Prahu, kde zastaví hned třikrát – 8:45 na Zličíně, 9:20 na Florenci a hlavní nádraží opustí ve směru na Krakov v 10:00. Do cíle přijede v 17:05. V opačném směru vyjíždí z Krakova v 9:00, do Prahy přijede v 16:05 a na konečnou do Plzně v 18:35. Cestu z Prahy do Krakova zvládne o 55 minut rychleji, než dosavadní spoje v síti Flixbusu.

V případě linky do Krakova nasadí Flixbus autobusy VDL provozované firmou Umbrella Services z Liberce. Linka ze Zlína do Mnichova i expanze spojů na lince Praha – Most je zajištěna autobusy společnost Gumdrop.

Od 11. dubna se mění i jízdní řád na lince z Prahy do Chomutova. Dosud všechny autobusy jedou přes Chomutov, nově ale zavede Flixbus expresní spojení Mostu a Prahy. Dojde tak k ušetření celkem 40 minut jízdní doby.
Celkem máme v plánu zvýšit nabídku našich spojení na této trase o více než třetinu. Týdně přidáme 28 dalších spojů a také novou zastávku Most Rudolická,“ dodává mluvčí Flixbusu Martina Čmielová. Autobusy na mostecké lince staví v Praze kromě Florence i na Hradčanské.

Do jízdního řádu tak přibudou spoje s odjezdem z Mostu každý všední den v 7:40, od pondělí do čtvrtka v 15:40, v pátek v 16:00, v sobotu v 10:10 a 17:10 a v neděli v 11:10 a 18:05 ve směru na Louny a do Prahy. Opačně na odjezdu z Florence do Mostu přibudou spoje každý všední den v 11:20, od pondělí do čtvrtka v 18:20, v pátek v 18:50, v sobotu v 12:50 a 19:50, v neděli v 13:50 a 20:30.

tagy
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Julius
Host
Julius

Nejde o nic jiného než o to, že se zelenému v Česku nedaří. Například Zlín je pro ně tragický a tak změnili všechny časy odjezdu ze Zlína tak, že to jede o 10 min dřív než RJ a z Brna do Zlína o 15 minut před RJ. Přitom je tady tolik možností.. .ale ne, to nejde o službu… a perlička na závěr – když jsem tohle napsal na Facebooku Flixbusu, byl jsem zablokován

showman
Host
showman

Dycky Most!

Ondra Vaněk
Host
Ondra Vaněk

Spojení Brno-Budějice je tragické. Pomalu lepší to vyjde přes Prahu, sem tam vyjde 12 min přestup s přesunem v Jihlavě RJ/ČD, tak se to stihne za 3,5 hod. Ale tento pár spojů jedoucí ve stejných časech jako Tourbus tomu nijak nepomůže.

Jan Soukup
Host
Jan Soukup

Autobus mezi Brnem a Českými Budějovicemi bude o více než hodinu rychlejší než přímý vlak.

Jen si dovolím upozornit, že Flixbus pojede Brno – Budějovice 3 hodiny a 35 minut, vlak jede stejnou trasu 4 hodiny a 20 minut. Takže Flixbus nebude o více než hodinu rychlejší, ale konkrétně o 45 minut.

svojsin
Host
svojsin

Škoda, že nepojedou na ČB – Brno v jiný časy.
Hlavně z ČB odjezd ve 14:40 a Tourbus v 15:00, pak nic, kromě neděle.

petr.r
Host
petr.r

v 20,10? ale když z kroměříže bude jezdit v 16,10 on nebude zastavovat v brně?

petr766
Host
petr766

Tak předpokládám, že je to samozřejmě úmysl, sebrat Tourbusu nějaké cestující. Podobně jako u Mostu je to úmyslné proti Jančurovi – dalo by se tam vymyslet spousta možností, jak by mohli jezdit trochu jinak, ale o to nejde, jde o to se tahat s Jančurou. Jen očekávám, kdy se Zelení nakýblují pro Arriva Expressu do Teplic.

MartinS.
Host
MartinS.

Jestli se nepletu, tak Plzeň s Krakovem spojoval Flixbus už loni o prázdninách na lince Mnichov – Plzeň – Praha (Zličín) – Brno – Krakov. Jezdilo to na noc, autobusy v obou směrech se potkávaly někde na Pražském okruhu, protože oba odjížděly ze Zličína mezi 2:00 – 3:00. Vím, že jsem na Zličín směřoval 3 cizince v noční lince 957 a díval jsem se, co chtěji v tuhle dobu hledat na Zličíně? Takže taková novinka to není…
A v obchodním rejstříku vidím, že jedna firem rodiny Umbrella už je v konkurzu… že by se jim tak úplně nedařilo?

petr.r
Host
petr.r

jestli to není nějaké hecování pro jančuru, viz moje diskuze…….

Leoš Konečný
Host
Leoš Konečný

To je jasny ze se nedari, zoufale pokusy s novymi linkami, s kterymi nikdo nejezdi, jsem zvedavy, kdy to uz investory prestane bavit a konecne cely flixbus posle do kopru

Svojsin
Host
Svojsin

Co vidívám ČB , Brno a Krakow. tak bych neřekl, že se nedaří. A takový Košice v sezoně jezdí vyprodaný kolikrát i v sobotu.

Leoš Konečný
Host
Leoš Konečný

No tak se podívejte pořádně. Žluté autobusy vždy totálně vyprodané i s posilami a tahle zelená parodie nic

petr.r
Host
petr.r

díval jsem se na jízdní řád a jedou dva busy zároven? jeden jede půl hodky více a večer taky? Dva v 16,10?

Matěj
Host
Matěj

Jo, vyjet z Plzně v 7:30 a být za hodinu a čtvrt na kraji Prahy na Zličíně… to je jen o čtvrt hodiny delší než RegioJet a o pár minut delší než vlak. Jenže vlak jede až do centra Prahy, zatímco ze Zličína si připočtete 20-30 minut (jasně, jsou lidé, kterým to naopak vyhovuje, třeba kvůli nákupům v IKEA nebo práci na Stodůlkách). Autobus má navíc častěji zpoždění na dálnici než vlak, lidé jsou v něm víc namačkaní, pořádně si nerozložíte počítač při práci… No prostě to se vyplatí! 🙂

Kubrt
Host
Kubrt

Co kdybyste rozhodování o způsobu dopravy nechal na těch cestujících? Jsou snad svéprávní a uměj si vybrat, co jim vyhovuje. Cestující z autobusů do vlaků přivede kvalitní služba za přiměřenou cenu, ne šotosociální inženýrství. To píšu jako člověk, co nikdy nejel ani Flixbusem, ani žlutobusem – protože mě jejich služby neoslovují, ale chápu, že někoho osloví.

Leoš Konečný
Host
Leoš Konečný

Tak vas asi oslovovaly sluzby CSD co?

Kubrt
Host
Kubrt

Dost zbytečně se do mě navážíte. Prostě nejezdím tam a v takové časy, kdy by se mi jejich nabídka hodila, žádná ideologie za tím není.

MartinS.
Host
MartinS.

Mne by spíš zajímalo, jak to ten autobus udělá, aby v 8:45 vyjel ze Zličína a v 9:20 byl na Florenci? Zrovna v tuhle dobu všechny radiální komunikace ze západu do centra Prahy připomínají spíš parkoviště než aby se po nich jezdilo…

Partneři



CSCARGO