Zlín chystá proměnu parkovacího systému. Dojíždějící za prací blokují místa, vysvětluje radnice

Parkování ve Zlíně. Foto: Zlin.euParkování ve Zlíně. Foto: Zlin.eu

Podle nového systému bude město rozděleno do čtyř zón.

30 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Formánek

Pro zlínské radní a krajské zastupitele, je jednodušší „malovat barevné lajny“ parkovacích zón, než kdyby konečně zafinancovali a nechali postavit parkovací domy, nebo kapacitní podzemní parkoviště na místě stáv. povrchových parkovišť. Vytipovaných míst přímo v centru města, v tzv. červené zóně) je více než dost, např. (Nám. Míru, parkoviště Městského divadla, prostor „Farské louky“, parkoviště Gahurova, a Březnická, prostor U Stadiónu L. Čajky. Rovněž se nabízí využití podzemního prostoru pod náměstím T.G.Masaryka na jehož střeše může zůstat tráva, jaká tam roste doposud. Zkrátka současné vedení města, vč. kraje se řídí heslem „Kdo nic nedělá, nic nepokazí, kdo nic nepokazí, tak… Číst vice »

Radek

A tyhlety parkovací domy předpokládám má zaplatit daňový poplatník, protože..? Nehledě na to, že vy fakt věříte, že potom zavládne ráj a harmonie a parkování bude dostatek pro všechny, kdo jej budou potřebovat, bude zdarma a všude. Nezní vám to náhodou příliš podobne jako nesmysly minulého režimu?

Tomáš

Ano blokuj! V našem případě hlavně studenti, kteří přijedou každý svým autem i když jsou z jednoho města. Stoji zde až do večerních hodin. Já který přijedu z práce a z nákupu némám kde auto zaparkovat ani odstavit abych si odnesl nákup!

Radek

Tohle by hezky řešil trh. Studenti by jezdili vhd a vy byste měl kde parkovat.

Humpolák

No je to sice hezké, ale malinko nedotažené. Vůbec se tu nemyslí na skupinu lidí jako jsme my s manželkou. A myslím si, že nás bude dost. Oba dlouhodobě již 8 let žijeme ve Zlíně. Pracujeme ve zlínských firmách, takže daně odvádíme ve Zlíně. Konzumujeme to služby a utrácíme peníze. Naše auto jsme si koupili u zlínského prodejce, je registrováno ve Zlíně a má zlínskou SPZ. Akorát z důvodů vlastnění nemovitostí mimo zlínský kraj zde nemáme ani jeden trvalý pobyt. Bydlíme v nájemním bytě. A v tomhle systému nejsme vůbec podchyceni. Budeme spadat do sekce návštěvník a platit. Zatímco cizinec,… Číst vice »

Pavla

To že pracujete pro zlínské firmy neznamená, že odvádíte daň z příjmu do rozpočtu Zlína. Ta jde za vaším trvalým bydlištěm. Pokud jde o vaši útratu, asi myslíte DPH, tak ta zase směřuje do státního rozpočtu. Jedno jestli ji platíte v Šumperku nebo Opavě. Jinak Vás chápu, jen daně bych zrovna jako argument nepoužívala.

Humpolák

Dobrý den. Ne nemyslím DPH. Myslím to, že utrácím peníze, které sklízí zlínské firmy a podnikatelé, z nichž zase platí daně. Jinak já nejsem odborník na daně, a z tou daní z příjmů je to tak jak píšete v případě že jsem OSVČ. Ale pokud pracuji jako zaměstnanec, tak za mě odvádí daně zlínská firma, a ty pak jdou do Zlína, ne? Ale možná se pletu. Nicméně to není podstatou mého příspěvku. Měli jsme tu svatbu na magistrátu, nyní čekáme baby. Zlín je pro nás hezké město. Ale tohle je na nás tak trochu podpásovka.

FandaX

Nejdřív radnice zvýšila daň z nemovitostí aby firmy odešly, teď k tomu zamezí dojíždění pracujících, aby pracovníci jezdili „někam jinam“. Smrádek, ale teploučko, počet obyvatel bude dále klesat, ale ti správní voliči budou spokojení.

Vrták

Zlín nemá dořešenou efektivní příměstskou dopravu vlakem z východního směru a mělo by se k tomu přihlížet. Co mám možnost pozorovat, autobusem skoro nikdo nejezdí, protože je rozdíl jet 45 minut autem, nebo skoro 2 hodiny busem, který vymetá i osady zajížděním mimo hlavní trasu. Dokud se nedostaví dráha do Polanky, nijak se to nepohne k lepšímu.

Radek

Vůbec nechapu, proč to pořad ty Vizovice blokují. A koneckoncu mi přijde i bizarni, ze vůbec mají “sílu” tohle blokovat. NIMBY.

Jirka

Zlinska radnice je opravdu absolutne mimo. Misto toho aby konecne zacali resit ten dopravne-technicky skanzen, kterym Zlin rozhodne a bez debat je, resi kdo kde bude a nebude smet zaparkovat a zvedaji poplatky za hodinu parkovani nad pomery jistych vice ci mene znamych berlinskych ctvrti.

To nepochopeni celkoveho dopravniho stavu mesta Zlin radnici je pro me naprosto tristni a nepochopitelne. Kdyby Bata zil a mohl videt, kam se do dnesni doby Zlin neposunul, rozhodne by radost nemel.

Formánek

Kdyby pan Baťa žil, tak by vzal bič a vypráskal by celý magistrát i s krajskými zastupiteli…….

Nikolaj M.

Jsem ze Zlína a pokud si radnice myslí, že dojíždějící místa blokují, místo toho, že je využívají, tak to lepší nebude.
Přijde mi, že moc nechápou aktuální stav, a co je potřeba udělat, a že je potřeba si přiznat že velká města do sebe stahují lidi z okolí, a neslouží tedy jen obyvatelům.

medvěd

Ale to je problém všech měst. Nejen Zlína. Zónama přesunou problém do nezón. A že lidi dojíždějící do měst parkují v ulicích měst = špatná doprava do práce. Autem musí, protože jinak se včas nedostanou do práce a dom.

Petr

1) Celej tenhle system zvyhodnovani rezidentu patri zakazat zakonem.
2) Parkovani ve Zline, stejne jako vsude jinde, se nejlip vyresi zavedenim trzniho parkovnyho.

medvěd

Co to je tržní parkovný? Kolik lidí má na to.

Jan Tichavský

Tržní cena je taková, kdy se vyrovná nabídka (dostupný počet míst) i poptávka. Evidentně dnes má spoustu lidí na to, aby nechávali svoje auto stát na ulici 95% času a jen občas někam zajeli anebo pro dojíždějící je stále levnější parkovat zadarmo bez zón anebo za nějaký poplatek v zóně než použít MHD.

Pája

Ne, nevyřeší. Parkuje se v ulicích k velké „radosti“ obyvatel.

mimochodem

Tak ten jejich dotaznik na webu je fakt skvelej 😀 1. Jste občanem města Zlína s trvalým pobytem zde ve městě? Pokud NE, dotazník NEVYPLŇUJTE! Himl, holoto, co tady mas co pohledavat, kdyz tady nemas pravo domovske?! Hybaj zaparkovat na P+R ve sve vesnici a dojed metrem…err, teda, tram… er, vlastne, trolej… errr, tedy, autobusem! BTW: Pozoruhodny pristup k parkovani maji treba v Neratovicich. Tam je aut zejmena okolo sidlist ohromne mnozstvi. A svete div se, modre zony tam nejsou a snad ani nejsou uvazovany. Proc? Protoze vsechna auta jsou… ano, spravne, auta rezidentu, takze nejake rezidentni parkovani by krom… Číst vice »

Pája

Ale ne, tak to není 🤦 Tohle je dotazník opravdu určený pro obyvatele Zlína. Píše ho Magistrát, ne Zlínský Kraj. My taky nehlasujeme v okolních vesnicích. Jinak si nemyslím, že cílem by bylo lidi vzájemně rozeštvat, spíš tomu blázinci konečně dát nějaký ten řád. Navíc Zlín – na rozdíl od Brna ani neodtahuje, což samo o sobě je až neuvěřitelné. A je pochopitelné, že zájmy obyvatel se se zájmy dojíždějících nemusejí potkat. Pojďme to udělat tak, aby jsme tu ještě mohli bydlet my i naše děti.

Otrokovják

Dotazník je bizár. Kromě úsměvného bodu 1) je úlet hned druhá otázka: Jste muž nebo žena? Jakože prosím? Co taková otázka dělá v dotazníku o dopravě?

Zodpovědní lidé na radnici jsou naprosto odtržení od reality. Aby ten dotazník nedopadl jako anketa airBaltic 🙂

mgr.pavel

Zlínská radnice argumentuje, že jsou místa zablokována auty. Zvídavá otázka: které auto blokuje dané místo více: dojíždějícího, co tam nechá auto cca 9 hodin přes den, 5 dní v týdnu? Anebo rezidenta, co tam auto nechá přes většinu týdne, a na víkend jede pryč?

Chápu, že chce město umožnit parkování hlavně svým volič.. eh, rezidentům, ale mělo by to říct na férovku.

Jan

Ten dojíždějící. Kvůli němu se místo musí postavit, avšak využívá jej jen zhruba z 27 %.

mgr.pavel

A po zbylou dobu tam může stát i někdo jiný.

Které parkovací místo je víc využívané – to kde pořád stojí to stejné auto, nebo to kde se za den protočí 4 auta? Co je pro mobilitu lepší, hm?

Pája

Takže naše ulice dál má sloužit jako parkoviště pro dojíždějící? I když v ní není dodnes chodník, přestože je vlastně v centru? Máte Vy vůbec děti?

mgr.pavel

Mám tři děti, ale souvislost mé osobní rodiny s odůvodněním řešení parkování ve Zlíně tedy nechápu.

Pája

Pokud by chodily denně do školy ulicí, která slouží cizím jako bezplatné parkoviště nebo zkratka a vzhledem k absenci chodníku se o ně bojíte, pochopil byste rychle.

mgr.pavel

Takže když mé dítě srazí místní řidič, je to v pořádku, ale když přespolní, je to špatně?

Nechápu.

Pája

V určitých ulicích jsou nebezpečí opravdu jen přespolní. Místní vědí, kde kdo bydlí a cestou domů opravdu jezdí opatrně. Řešili jsme to už 10 let a zbytečně.

Radek

Však stačí jen postavit více parkovacích stání a rozdat je lidem zdarma. Tím zabezpečíme dostatek parkování pro všechny. Posledních 30 let potvrzuje funkčnost této strategie. Oh wait…