Zlatý týden české dálniční sítě začal. Ministr obkrouží při stříhání pásek celou zemi
Dálnice D3 u Budějovic před otevřením (listopad 2024). Pramen: ŘSD
Letos se zprovozňuje 111 kilometrů dálnic, většina tento týden. Desítky kilometrů přibudou i příští rok.
Jj, jsou to dlouhé a souvislé úseky, které se staví od 2019-2021 a připravovaly se ještě dříve. Pan Kupka s nimi nemá nic společného…
Jinak 100km se oteviralo docela nedávno, Pokud se počítá přestavba D48, D7 či otevírání nedokončených dálnic, tak by se měla počítat i přestavba D1…
Ono to vypadá, že všechno zařídil ministr Kupka a máme díky němu dalších 100km dálnic, ale není tomu tak. Pokud někdo zaslouží medaili, tak je to Radek Mátl a jeho tým.
Kupka ale to tempo podporuje a drží rekordním rozpočtem pro ŘSD
Kupka pro to ale neudělal absolutně nic, pouze se veze. Jeho zásluha to opravdu není.
A co D49? O té se p. Mátl nazmínil?
Už jsem pochopil, proč se dálnice staví po takových kouscích… Kdyby se stavěly delší, souvislé úseky, nebylo by tolik „otvíráků“ a poté zase „slavobrán“ se stříháním pásky a následným „poplácáváním po ramenou“ a velkohubým chlubením, jak nám ty kilometry „přes nesmírné obtíže a finanční problémy“ utěšeně přibývají… A ten spolek „pokleptomanů“ a „střihačů“ (asi si dokážete představit, koho tím myslím) by ztratil smysl života… Bylo by možná zajímavé sečíst, kolik hodin (dnů, týdnů) ze své jistě úmorné pracovní doby strávil ministr dopravy a ředitel silnic a dálnic se svými suitami a klakou při těchto divadélkách pro voliče… A kolik to… Číst vice »
A prášky už nezabírají?
Je to hezký mít tenhle pocit, že se u nás výstavba dálnic projednou skutečně rozjíždí a zároveň, že je cíl(dostavba páteřní sítě) poprvé skutečně na dohled. Mátl si zaslouží velkou chválu.
A kolik přibylo nových železnic? Opět nula jako každý rok, jen pár rekonstrukcí. Který typ dopravy si pak většina lidí vybere, když na jedné straně stát jeden druh dopravy zásadně zlepšuje a u druhého s bídou udržuje stav, aby se dopravní cesta nerozpadla.
Přesně. Pořád se brečí jak je železnice zaostalá, ale že bychom vyvinuli nějaké masívní úsilí pro zlepšení, to se fakt neděje. Mapa SŽ dokončených staveb je velmi ubohá a vesměs jde pouze o údržbu.
Jenže ona železnice bohužel není tak politicky vděčná, protože Česko je zaseknuté někdy v 80. letech. A jestli bude příští ministr dopravy volant über alles, tak budeme nakonec ještě rádi i za tu údržbu.
Jo, tak SZ na investice utratí jen 26mld ročně, možná by stálo za to si stěžovat tam?
Tak celková investice do železnice byla letos rekordní a v příštím roce bude ještě vyšší. Bohužel je nutné nejdříve dát tak nějak dokupy tu současnou infrastrukturu, kterou nám tu předchozí vlády nechaly vyhnít. Nicméně příští rok by se měla začít stavět modernizovaná trať Brno-Přerov.
Ale jinak souhlas, VRT musí být top prioritou. Obávám se, že ovšem případný nástup Andyho by tento typ investicí silně přidusil.
Ono by pomohlo, kdyby to mělo SŽ připravené tak, aby se dal nějaký relevantní úsek VRT postavit za jediné volební období.
Polaci postavili za 10 let 2500km dálnic, my tu slavíme 111 km za rok, to je strašná ostuda
To vychází na 250km za rok. Polsko je 4x větší takže v porovnání s našimi 111 kilmetry docela slabé. 🙂
Ovšem letos nejsme na tom v porovnání s Polskem zase tak zle.
Ale muselo by to tempo být takto každý rok. v průměru jsme totiž i s letoškem za posledních 10 let otevřeli necelých 30km dálnic ročně.
Polsko sice postavilo okolo 2,5tis km dálnic za 10 let. Ale také je 4x (přesně 4,3x větší). Takže když to vydělíme 4x a přepočteme na 1 rok. Tak to odpovídá otevření 62km dálnic ročně. Tzn. v Polsku staví více než 2x více km než my.
Opět jsou míchány polské dálnice a rychlostní silnice dohromady. Zatímco nové české rychlostní silnice (s. pro motorová vozidla) ignorujete. Jen minulý rok byly otevřeny I/68 Třanovice-Nebory, I/44 u Šumperka, I/27 u Plzně atd. Když srovnávat, tak se vším všudy.
Jako bychom se ocitli o 40 let zpět v době největší slávy budovatelského socialismu, kde počet vyasfatovaných čtverečních kilometrů, vylitých kubíku betonu a počet spálených vagonů uhlí byl známkou prosperity. Škoda jen, že je rok 2024 a všechny okolní země už mají dálniční síť postavenou. Někde dokonce i VRT.
Den dokončení D1 bych zařadil mezi státní svátky 😀
jak to myslí s těmi „posledními“ 20km D11, které chce dostavět? z TU na hranice se to dostavět nemusí?
to už se staví
Tak šup šup, pane Mátle. Rozjet zbytek D3 a D0 a přesunout se do Dlážděné. Vyházet ty nekňuby a rozjet tam výstavbu VRT. Ať to sviští!
Svoboda je neschopný lůzr. Řekněme si to veřejně a kdo souhlasí dejte +.
Kterého tam ale drží mafie, které naprosto vyhovuje. Někam ho postaví a on se usmívá. Ten probém je v těch, co ho tam instalovali.
Je to smutné porovnání, kéž by se takhle nějaký rok otevřelo 111 km nových koridorů či VRT na železnici. Ale autíčkáři jsou holt přednější a u voleb mají větší slovo.
Doufám, že to dotahnu aspoň na dvacet mínusů. Adorovat v dnešní době další kilometry čtverečních plochy s malým albedem a narušeným vodním cyklem určené převážně pro dieselové smradomety… no asi fakt poslední zhasne, kolem roku 2100 bude půlka Země neobyvatelná.
Já bych vám doporučil se přestěhovat do Vysokého Mýta, nebo Moravského Písku, vlastní zkušenost je totiž nepřenositelná,. doslova k nezaplacení!
Já bych to úplně nesrovnával. Přeci jen D1 a vůbec většina dálnic je v plánech kolik? Tak 50 let? A až v posledních letech se můžeme trochu radovat. Nutno dodat, že ten rekordní rok je způsoben průtahem stavby obchvatu ČB.
VRT v podstatě nějakých cca 8 let, od doby co se odsouhlasilo, že je potřebujeme. Věřím, že jako se radujeme z dálnic, tak za pár let budeme každý rok otevírat desítky či stovky kilometrů VRT
Došly prášky? A jinak SŽ taky utrácí dost peněz, ale je nutné opravit všechny ty potřebné budovy…
…a nejen budovy;)
A neni to dane spise tim, ze SZ oroti RSD ma uplne jiny vytlak? Maji velice podobne rozpocty, ale vystupy diametralne jine.
Že Správa železnic je příšerná organizace, souhlasím, ale tím spíš by s tím Ministerstvo dopravy mělo něco dělat, ne?
Přesně tak. Na co si ty příživníky na SŽ platíme. Abychom se kodrcali po klikatých lokálkách se zastávkami v polích motorákem pomaleji než v době císaře pána? Abychom měli ucpané dálnice, protože nemůžeme tranzit poslat nákladními vlaky, protože nejsou koleje? Abychom poslouchali, že VRT všechno vyřeší, jenže VRT musíme odložit? Táák určitěěě.
Skoro 80 km dálnic v příštím roce: současný plán km dle mapy ŘSD je 61,8 vč. dokončení D49. D1 u Přerova v podstatě potvrzena, takže 71,9km. A dál? Bzenec-M. Písek není hotov, to by bylo plus 4,1. Celkem 76km. Takhle myšleno skoro osmdesát? Nebo přidají D3 u rakouských hranic (v půlprofilu, ehm), práce jdou svižně. Nebo malou část D48, která je souč. Palačov-Šenov? Hm?
Chybí Vám tam skoro 15 km na D6!
Nechybí, to jsou úseky v plánu otevření na 2025. Informace z článku o urychlení se týká zkrácení jejich výstavby o pár měsíců tzn. neotevřou je v prosinci, ale v září.
Tak z těch nejdůležitějších chybějících úseků dálnice chybí severní část D0, D3 ve středních Čechách a D52 z Brna na Vídeň a základní síť dalnic v ČR bude kompletní. Pak se začnou řešit pozvolna další komunikace.
Další komunikace už se řeší průběžně k tomu, takže paráda…
Pořád se neobjevilo to řešení D4-D5. Tedy ze strany ŘSD a kraje. Druhá strana peticuje a jedná o stošest. Z řešení jsem viděl jen projednávání prostupu Brdy přes CHKO a ve stopě II/118. Tedy pouze návrhy ORP do změny ZUR.
Pche, Havlíček dokázal otevřít za jediný rok 438 km dálnic!
Jenom? Já myslel, že Double Karl dostavil D1, pražský i brněnský okruh a dokončil dálniční síť.
A druhej Havlíček ještě jednou to samý. A co jestli se zase vrátí na dopravu. Tentokrát už mu tisícovka neodolá!
Mapy cz již zobrazují nové dálniční úseky
Ve vrstvě dopravní mapa je na nich uzavírka až do stříhání pásky…
Uzavírka Krsic je do 23.59 17.12. To na to budou blbě vidět.
Na předělání dopravního značení … jo, ale druhá možnost je za zvýšeného provozu.
Dle aktualní informace dojde ke zprovoznění v dopoledních hodinách 17.12.2024
Letovská křižovatka Dálnice D4, poblíž křižovatky Lety (exit 63);
GPS 49.5184617N, 14.0729069E
10.30 – zahájení akce
následně – projev předsedy vlády
10.40 – slavnostní přestřižení pásky a vpuštění prvních vozidel
Velký úspěch a nejlepší na tom je, že to bude další roky pokračovat. Moc díky všem, co se na tom podíleli a podílejí.
My Vám pane Prezidente také děkujeme za veškerou Vámi odvedenou práci a těšíme se v novém roce!
Rozkaz!
Chudáci nůžky…
Mají pokaždé nové. Mohlo by se šetřit. Jedny erární s vynášecí dobou.
Až to NKÚ zjistí…..
Stříhají souvisle, anebo s mezidechem?
Dúležité je nežvejknout.