Zlatý hřeb dálničního týdne. Budějovice se dočkaly dálničního obchvatu
První motoristé na nově otevřeném obchvatu ČB (D3) 21.12. 2024. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Tunelem Pohůrka bude možné jet rychlostí 100 km/h, což lze dosud jen v tunelu Valík na D5.
No tak si to užívejte. MY z z D8 každopádně závidíme tu stovku v tunelu. U nás v Libouchec a Panenská jen 80..tedy aktuálně dokonce 60..proč? To ví jen Bůh a ŘSD…
Takže od teď v ČB nebudou kolony. Jakmile někdo bude stát v koloně okamžitě převést do sběrného tábora za sabotàž silniční dopravy.
V Českých Budějovicích by ode dneška opravdu chtěl žít každý…
Ironicky se každý chtěl Budějovicím vyhnout. Ještě že se už buduje i severní spojka.
Vedle toho stále stará jednokolejná trať. Jaký dopravní prostředek si tak asi člověk vybere, když se pro silniční dopravu otevírá jeden nový úsek vedle druhého a na železnici jako každý rok nula nových tratí. Tolik asi k nárůstu silniční dopravy a stagnace železnice, až se zase bude někdo divit.
Asi bych se spíše koukal po novém autě než lokomotivě. Jak to máte vy? Vůbec třeba nevím, kde by ho lokomotivu v Praze parkoval.
Taky to auto odeze tisíc tun nebo 400 občanů? Srovnáváte mák s pomeranči.
Byť je tam kousek jednokolejné tratě, tak jízdní doba 1:39 jak autem, tak vlakem se mi jeví docela srovnatelná 🙂
Zdroj: jízdní řád 220 SŽ, mapy.cz, zadáno bez jakéhokoliv ovlivňování Praha a České Budějovice.
Však NemaŠe má termín 2026, první stavební povolení vydána. Ve 2025 zcela určitě výběrové řízení, tvrdí SŽ.
12km pět let. To je doslova porod. A cestu k moři to fakt neurychlí. Vždyť od Benešova jedete s kamiony po okreskách.
Zdržel to tam tunel Pohůrka. Jinak, pokud se nepletu, ostatní úseky byly dostavěné v termínu. A jak to může neurychlit cestu? To jako že od Benešova po hranici s Jihočeským krajem, když jedete po jedničce, znamená, že teď těch několik desítek kilometrů dálnice cestu neurychlí? Vždyť je to zcela nemocné nelogické, co jste napsal.
Tihle stěžovači se vyjadřují strašně nepřesně a zaměřují se na slovíčkářství. Chtěl napsat, že D3 k cestě k moři nepoužívá a nebude ji používat ani nyní. Že jezdí jen do Chorvatska přes Vídeň a nechápe, že někdo jezdí třeba do Itálie (taky Jadran) nebo že někdo v Čechách jezdí do Chorvatska přes Alpy.
Moji cestu do Bibione to urychlí.
Už se jezdí. Velká paráda to je!
Tak to bychom měli. Od Kaplice na hranice se staví. Teď je třeba napnout maximální úsilí a povolit D3 včetně přivaděče na úroveň Benešova. Cokoli navíc by byl v dohledné době zázrak. Ale držím palce! P.S. Nevěřím, že se to povede bez průtahů povolit z Nové Hospody až do Prahy a i D3 od Benešova byla lepší než čekat 10 – 15 let jen na povolení celého zbylého úseku.
Prý je podmínka EIA, že se zprovozní celý středč. úsek D3 najednou
Tak to je velká škoda. Ale rozum mi to nebere. Ta doprava od Benešova už je v tom území teď, jen by se přeložila na dálnici.
Tak to teď nastane v Českých Budějovicích dopravní armagedon a díky dopravní indukci se město totálně zahltí auty, protože všichni ti, kteří doteď autem nejezdili, budou jezdit po Budějovicích autem sem a tam dokolečka.
Přesně indukce Indukce a zase ta indukce, vše nastane hned zítra ráno v 5!
Nene, indukce je povolená až od 06:00!
Jo, ale ta indukce zachrání evropský automotive, ted ti lidi v okolí určitě nakoupi dalších 50-100k aut, aby tam už už byly kolony!
Jaaa si dneska nějak přispal… Nebo je v terénu a dopravní indukci monitoruje osobně?
Kéž by se 100km ročně nově otevíraných dálnic stalo novým standardem.
Po dobu pár let ano, ale zase si nepotřebujeme vyasfaltovat celou republiku (po pár letech už by nebyla místa, kde je dálnice užitečná).
Tak 8 let…
Sportoviste v miste kde je silny aut. provoz? Je to sice nad tunelem, ale i tak…
V Praze se kvuli tomu stehovala i Sparta s treninkovym hristem…
Urcite bych sportoviste nestavel u portalu tunelu, ani u vydechu z tunelu…
U jižního portálu tunelu je komunikace z Ledenic a Srubce do Českých Budějovic. U severního portálu je další komunikace. A mezi jsou dva technologické domky pro každý tunel zvlášť.
Áno, motorkář vyskočí z tunelu, popadne dítě a odveze ho do Ruska!
Mluvim o ovzdusi…
Tleskám, zrovna tento úsek byl rozhodně potřeba a dopravě v Českých Budějovicích uleví. Jen mě mrzí, že na silnicích jsme tady letos otevřeli 100 km nových dálnic, a na železnici s trochou nadsázky otevřeli jedno nové nádraží v Pardubicích.
V Pardubicích je nové nádraží? Kde??? Pokud myslíte rekonstrukci toho starého, tak letos nebylo jediné. Druhé bylo právě v ČB.
Děkujeme Martinu Kubovi, že to všechno dojednal a postavil.
Cože
Vcera jsem jel po D4 a na billboardu Karel dekoval sobe.
O výsledku nerozhoduje (plná) pravda, ale styl – lehce parafrázovaný Oscar Wilde.
Hodíte do něj pětikorunu a kulometně řeční na jakékoli téma (přesněji šikovně překrucuje, uštědřuje dloubance, jež konvenují méně přemýšlivým…). Tahle multiosoba je hodně nebezpečná. Bohužel zjistíme již za rok.
🤭😃
Ironie, doufám.
U toho úseku Nažidla-hranice se ještě tak před půl rokem udávalo zprovoznění 12/2025. Od té doby, co se staví úsek Kaplice-Nažidla, se najednou mluví o společném otevření 2027. Věděl by někdo, jestli tam taky nastal nějaký problém, nebo proč to zpoždění? Jinak dnešní otevíračka je samozřejmě úžasná zpráva, už se těším na nejbližší cestu do Rakouska.
Předpokládám, že nemá smysl otevírat čtyři kilometry dálnice začínající aktuálně v polích a čekají, aby se poslední dva úseky zprovoznili najednou.
To by snad ale věděli od začátku ne? Je mi právě divné, že se roky mluvilo o 12/2025 a najednou je to posunuté.
Pravděpodobně to bude otevřené dřív než 2027, ale zatím ne jako dálnice. Protože jeden jízdní směr D3 je část současného obchvatu Dolního Dvořiště, provoz po nové části určitě veden bude. Ale otevíralo by se jen 2,5 km z celkové délky 3,5 km (do roku 2031 se bude sjíždět v Dolním Dvořišti, protože bude chybět rakouská strana) takže mi dává smysl otevřít to jako dálnici až s úsekem z Kaplice
Sjíždět se bude provizorně přímo „na čáře“. Je to vidět ve výkresech, mluvil o tom i Kupka a Mátl.
Ta dálnice nezačíná v polích, ale na stávající I/3. Nejprve půjde v roce 2025 do provozu aktuálně stavěná pravá polovina (na levé půlce se z 70% jezdí už přes třicet let). Je tam sice nějaký skluz na některých SO, ale do léta 2025 se to asi stihne, na některých mimodálničních SO už leží první vrstva asfaltu. Je vybetonována polovina z nejdelšího mostu na úseku. Pak se odstraní stávající levá polovina komunikace včetně mostu a postaví znovu.
Mátl psal dneska na twitteru, že úsek státní hranice – Nažidla bude 2026.
Viz “ Hraniční úsek D3 bude dokončen v r.2026, kompletní D3 v Jihočeském kraji bude dokončena v roce 2027.”
Podle videí ze stavby jde tenhle krátký úsek svižně. Využívá část postavenou už dřív. Vypadá to, že na konci 2025 otevřou v režimu 1+1. U Dvořiště je totiž starý most, vedle něho budují nový dálniční a ten starý budou muset pak zbourat, převést dopravu na hotový nový a postavit druhý dálniční v místě starého. Takže až ve 2026 bude umožněn čtyřpruh.
Proboha, 100kmh v tunelu! Úplná apokalypsa, snad tam hned vedle portálů zřídili už prázdný hřbitov při všechny ty, které to bude stát život!
No, minimálně jednu dobu byla vedle tunelu nouzová márnice (klasická byla v rekonstrukci)
Co to placaté za nesmysl?
Jezděte si klidně 200, když to vašemu egu udělá dobře. Ale tunel je místo, kde je nutno zohlednit složitost zásahu i nebezpečí požáru a z toho vyplývají nějaké předpisy a normy a ty si nikdo ze zodpovědných nedovolí nedodržet.
Tyhle výkřiky z davu už nejsou ani vtipné.
Jj, proto vždycky té složitosti pomůžou úsekovým radarem, kterej místo měření před portálem tunelu měří až někde uvnitř. Ti co tam nejedou prvně brzdí až v tom tunelu. Třešnička na dortu je to, že vybírají jen o těch s českou SPZ a bez exekucí – spravedl totiž musí být jen tam, kde je to pro úředníky snadné.
Áno, prudké brždění v tunelu u radaru, to bezpečnosti dozajista pomůže …
Zvláštní, že radar změří více překročení rychlosti daleko před sebou, než přímo u vlastního sloupu. Jeden by čekal, že na základě těchto zkušeností bude radar s displayem už před tunelem, aby se rychlosti srovnaly už na vjezdu.
Uveďte zdroj toho, že se cizinci nepokutují.
A proto třeba Rakousko, které samozřejmě s tunely žádné zkušenosti nemá, povoluje 110 km/h v jednosměrných tunelech a 80 km/h v obousměrných tunelech. A dokonce 130 km/h pokud má tunel odstavný pruh. Zato my jsme museli být papežtější a u Valíku povolili 100 km/h až po rekonstrukci za desítky milionů, přesto že je zde i odstavný pruh.
Všechny tunely na S10 jsou 100
Včera všechny tři tunely na D8 před Německem šedesátkou, nahoru i dolů. To je normální šikana řídíčů tam…
Jako u jiznich sousedu na dalnici v tunelech byva 100 bezne a to se bavime o vyrazne temnejsich a uzsich tunelech nez jsou u nas. Proc my mame jenom 80 nechapu, jako s velkou slavou jsme zrekonstruovali tunel na D5, ktery byl doted jediny se 100 a to je proti tem rakouskym pomerne luxusni tunel co se tyka prostoru.
Ten chybějící sjezd z Novohradské je velká chyba. Úplně zbytečně budou všichni od Nových Hradů jezdit skrz zástavbu plus musí cestou na dálnici místo jednoho kruháče si jich užít pět.
Chyba to rozhodně není, dálnice nemá mít každý kousek sjezd. Navíc udávaný směr plně řeší druhá etapa Jižní tangenty, která začne u Nové Vsi.
Chyba to rozhodně je, protože dálnice, vedená městem, má s tím městem být co nejlépe prorostlá. Nemá smysl nutit auta jezdit lidem kolem baráků, když vedle vede dálnice.
Chápu váš argument o příliš mnoho sjezdech – ale to se holt řeší tak, že se na té dálnici sníží rychlost, aby kvůli těm častým sjezdům nedocházelo k nebezpečným situacím.
Viz např. vedení dálnice A7 Lincem.
Jenže to by zase tady byl křik proč omezení rychlosti. Fakt nevyhovite všem.
Dálnice prorostlá s městem určitě být nemá, protože je to z principu rychlá tranzitní komunikace, která nemá suplovat lokální dopravní vazby.
Nemluvě o tom, že život u těch sjezdů se zpravidla dost zhorší, protože každý logicky chce jet nejkratší cestou, což samozřejmě lokálně zvyšuje intenzity. Takže takto je to naprosto v klidu.
Rozumím, ti Rakušáci to zase zvorali. Ještě že my Češi umíme všechno líp.
Jo zvorali, kdyby tušili co se tam stane po revoluci, tak by nikdy A7 přes město netrasovali. Před 40 lety to byla dálnice od nikam pro místní provoz pendlerů. Teď se snaží prosadit východní obchvat města (Ostumfahrung) z A7 přímo na A1 mimo Linec.
A když se podíváte vedle, tak Linec jediný případ v okolí. Že by v tom byl terén?
https://mapy.cz/s/jolupososu
Je to tak, je to dalnice, obecne kazdy sjezd stavbu vyrazne prodrazuje,… a u nas jich je fakt hodne…
U kruháku nad Novohradskou by stačilo jen doplnit čtyři nájezdy/sjezdy. To fakt není žádná finanční raketa.
Nejde o jeden sjezd, ale o pocet takovych sjezdu na dalnici a k tomu navaznych komunikaci…
To je ale pěkné, že to už „plně řeší“ druhá etapa Jižní tangenty. Až příští rok pojedu do Nových Hradů, tak si tuhle novou silnici určitě projedu…
Neplánuje se silnice od sjezdu 141 někam za Novou Ves?
https://dopravnistavby.kraj-jihocesky.cz/cs/jizni-tangenta-ceske-budejovice-ii-etapa