Zlaté vejce Českých drah. VUZ dosáhl rekordních tržeb, zisk nepatrně klesl
Polep lokomotivy Siemens Vectron. Foto: VUZ
Firma loni rozšířila své portfolio služeb pro dopravce.
Firma loni rozšířila své portfolio služeb pro dopravce.
Okruh není ve Velimi, ale v Cerhenicích. To je jiná obec. Když něco píšu, tak si to ověřím pane redaktore.
Ověřte si to, především, Vy, Pepycku! Je v řadě obcí včetně Velimi, ne náhodou bývá někdy také nazýván „sokolečský“.
Zisk 270 milionu pri obratu 700 to je sileny. Dobra prace.
Pokud činnost firmy neni „nákup zboží za účelem prodeje“ tak to nemusí být nic extra zvláštního.
To mate pravdu, ale i tak je to uctyhodny vysledek.
Který jde ale z kapes těch, kteří nemají jinou možnost než si za 100 000 za směnu ten okruh pronajmout.
Zájemců je moc, okruhů je v Evropě málo, tudíž konkurence moc nehrozí.
A to se to pak vydělává…
(vzpomínáte na počátky mobilní telekomunikace u nás? Odchozí hovor byl tuším za 16 korun (tenkrát!!!) a platil se dokonce i příchozí hovor, 8 korun za minutu. No a pak přišla konkurence a dnes platíte za minutu příchozího hovoru kolik? A ani to nemusíte dělit inflací za těch 30 let 🙂 )
Ono to není jen konkurencí, ale i počtem, techonologiemi, infrastrukturou apod. To samé internet. Asi si pamatujete vytáčené připojení a čekání do 17 hodiny, až začne být levnější volání.
Já měl tarif Go quattro a levně jsem volal už od 16 h, heč! 😉
Njn to se tak někdo měl 😀
Však se nebojte. Zisk se nasype do ČD, kde se z něho ani nestihne zakouřit a bude pryč.
Taky nechápu proč VUŽ není samostatná firma.
Jako že by měl přicházet vladě, nebo SŽ, kde by se z něj nějak zakouřit mohlo?
Anebo ještě lépe, vyvést ho někam za hranice.
A to si ho ČD snad mají nechat v trezoru? Asi vás to překvapí, ale je to běžné, že se zisk dceřiných společností převádí na matku. Kam taky jinam, když je matka 100% vlastníkem v tomto případě.
Překvapuje mě, že ve 20. letech 21. století někoho překvapuje, že vlastník společnosti si se ziskem svých dcer dělá to, co uzná za vhodné.
Nejvyšší čas to privatizovat. Nejlíp nejvyšší nabídce známému někoho z vlády. : – )
Teď jsem to chtěl napsat. Státní firma a vydělává? Podezřelé!! Prodat! Doufám, že to nějakého blba z Ministersva nenapadne…..
Pokud si MD jako akcionář oddělí VÚZ, ČD Cargo a ČD Telematiku od společnosti ČD a prodá je, bude příjem pro státní pokladnu a částka může být věnována do rozvoje a zkapacitnění železniční infrastruktury.
Bude to rozhodně přínosnějsí, než když tyto firmy odevzdají dividendy ČD a ta skončí jako obvykle ve ztrátě a stát z toho nemá nic.
To je ovšem odvážné tvrzení. Stát z toho má minimálně to, že nemusí dotovat ztráty. Hádám, že vaším úhlem pohledu je i výdělečný státní podnik k ničemu, když se zisk utopí ve státním rozpočtu.
Problém je, že ČD podobně jako kdysi ČSA mají do prosperující firmy daleko. Jedním z důvodů. Jedním z důvodů jsou i nákupy techniky, vybavení vlaků WiFi či zajišťování náhradní autobusové dopravy, kdy konkurenční společnosti jsou v tomto efektivnější.
Protom mzdy strojvedoucich, vlakvedoucích jsou v ostatních společnostech podobné.
Regiojet, jako jediný velký dopravce, má zajišťování náhradní autobusové dopravy efektivní. 😀 😀 Hlavně když s ním po Jančurově nemožným chování ti dopravci nechtějí nic mít.
Možná by stálo porovnat, kolik platí za autobusy GWTR, Arriva a ČD nebo Regiojet.
Ono instalace wifi do vagonů zvládali dopravci jako Arriva, LE či Regiojet za cca 100 000 Kč/vagon, ČD při instalaci od ČD Telematiky uváděli cenu okolo 200 000 Kč za vagon.
A podobně nákupy lokomotiv atd.
Ještě bych věděl o jednom pivovaru, k rozfofrování.
Ten pivovar měl být prodaný už dávno
Stát tím naopak dotuje dvakrát a někteří pak prožívají agónii ve firmě na zrušení .
Prodávat strategickou infrastrukturu státu jako je Telematika, by byla naprostá blbost. VUZ prodávat, když vydělává také nemá smysl.
Hmm – když VUZ svůj zisk neodvede ČD …. tak ČD budou v ještě větší ztrátě, protože ji nebudou mít z čeho snížit.
Takže logika vašeho příspěvku je .. no, vlastně tam žádná není.