Zlaté časy letectví. Emirates ohlásily největší zisk v historii firmy
Airbus A380 Emirates v Los Angeles. Foto: LAX
Skupina zvýšila počet zaměstnanců meziročně o pětinu.
Skupina zvýšila počet zaměstnanců meziročně o pětinu.
Obnovená a zesílená poptávka po cestování jde jasně vidět v nabídkách zájezdů od cestovních kanceláří. Lidi chtějí po kovidu zase cestovat, tak jsou jak z řetězu utržení.
Nevím jestli je to návratem cestujících, určitě to je tím, že jsou ceny dálkových letenek podstatně výše než před covidem. Pomalá saturace poptávky asi hned tak k návratu cen nepovede.
Ještě aby neměli super zisk když na všech trzích zdražili o 30-50% 🙂
Jsem zvědav jestli s tím do budoucna zamíchají nějak Saudové nebo to Emirates a Qatar udrží.
No, vzhledem k tomu, koho si vybrali jako CEO, tak v letecké komunitě ke spíše skepse, přestože bude mít k dispozici neskutečné prostředky…
Je vidět, že sázka šejků před mnoha lety na Tima Clarka a jeho relativně tradiční pohled na to, jak má fungovat letecká společnost, stále platí a nese své ovoce.
A ignorování protiruských sankcí, resp. přímá podpora ruských vrahů s tím zajisté nemají vůbec nic společného, že ano…
No to nevím, ale řekl bych, že to není jediná společnost na světě, která tam léta. Ano, nepochybně ty linky byly profitabilní, ale vzhledem k počtu letů do Ruska, ve srovnání s objemem ostatních letů v rámci celé sítě, to nepochybně mělo jen velmi malý podíl. A navíc, oni žádné sankce neuvalili, takže nemají co ingorovat. Nemusí se nám to líbit, ale musíme se prostě smířit s tím, že velká většina světa tento konflikt nahlíží jinak, je to pro ně něco vzdáleného a tím nezajímaveho, stejně jako pro nás jsou konflikty v částech světa, které jsou nám vzdálené a o… Číst vice »
Jsem z oboru logistiky, byť tedy nikoliv přímo z leteckého byznysu, ale také bych asi relativně úspěšně uměl šéfovat aerolinku, kdybych měl doslova neomezené zdroje ropných financí na nákup letadel, keráček levnější než vodu, megahub přesně napůl cesty mezi Evropou a Asií a v docházkové vzdálenosti od terminálu město Dubaj – největší centrum byznysu a turistiky v okruhu asi pěti tisíc kilometrů … tím nijak nechci snižovat Timovu práci … jen poukazuji na jisté „polehčující okolnosti“ 🙂
Do jisté míry máte pravdu, ale… To mají třeba šéfové Etihadu také (ne-li více, protože v UAE se ropa těží právě v emiratu AbuDhabi, v Dubaji prakticky žádná těžba není), ale není to vidět. Jianky ten megahub vyrostl právě díky rozvoji EK, bajky o levném kerosinu jsou pochopitelně nepřesné, minimálně z poloviny, protože všude, kam EK doletí, tak platí stejné ceny jako kdokoliv jiný a divil bych se, kdyby naopak v DXB platili méně než ostatní, to by asi neprošlo. U tohoto pohledu mají asi největší výhodu v systému zdanění v Emirátech. Mně spíše šlo o to, že drží nastavenou… Číst vice »
Dodal bych ještě tyto dvě výhody EK. Prakticky nulovou možnost, že bude pozemní nebo letový personál stávkovat, a domácí letiště (hub) s nonstop provozem bez hlukových omezeni. Našlo by se toho ale víc. 🤷♂️
A co české aerolinie?
Ty jsou k smichu
Naopak, oproti Emirates zdvojnásobily svoji flotilu. Ať to ukáže Emirates!
Skvělá zpráva, snad co nejdříve vrátí A380 do Prahy.
Podle mě je potřeba tu zprávu číst tak, že součástí rekordního úspěchu skupiny je i to, že do Prahy zatím A380 nelétá.
Ne. Jednak jde o výsledky loňského roku, který byl obecně náběhový. EK mají nedostatek posádek (a to oslovují i ty, kdo musel odejít nebo odešel za covidu s tím, že vrátí na původní pozice), což je hlavní důvod, proč 380 nelétala a zatím nelétá do Prahy. Ostatně, to neplatí jen pro PRG, ale i dalších destinací, včetně např. zde tak oblíbené a obdivované VIE… Prostě nemají možnost nasadit 380 na všechny trhy, kam dříve létala a nasazují je tam, kde kapacitně 777 nestačí.
Píšete „NE“, ale říkáte „ANO“. Prostě do Prahy A380 zatím nelétá, protože v situaci, ve které jsou, jim nasazení A380 na jiných linkách přinese větší užitek než do Prahy. Nebo myslíte, že si to neumějí spočítat a spletli se?
Chtělo by to návrat A380 do Prahy. 🙂