Zkušební jízdy na „Osoblažce“ mohou začít, po opravě se vrátil i osobní vůz Balm

Motorová lokomotiva 705.913 s vozem Balm po rekonstrukci. Foto: Osoblažská úzkorozchodná dráhaMotorová lokomotiva 705.913 s vozem Balm po rekonstrukci. Foto: Osoblažská úzkorozchodná dráha

K návratu pravidelného provozu zbývá dokončení úprav přejezdů.

51 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
vilik

Se divím že ten nepraktický a hlučný šrot s nutností objezdů na koncových stanicích ještě opravovali. Smysluplnější by bylo pořídit nové obousměrné vozidlo.

Vašek

Ty přejezdy se nedaly upravit za ten půlrok, co se nejezdilo? A popadaly za půlrok bez provozu nějaké hlavy, nebo nikdo za nic nemůže?

Gajda

Nějaký fotky interieru toho Balmu po té rekonstrukci někde jsou? A nebo interier je jak byl?

Martin

To je překvápko pro cestující….😂…. Tipl bych to na sedačky z hašišbedny….

Mateusz

supr.

Luboš Beneš

Tak bylo by zajímavé vědět jak se NAD projevila v počtu cestujících. A pak ta výmluva o pomalých jízdách přes přejezdy, dyť se tam jezdí 20-40 km/hod….a skoro všechny přejezdy 10 km/hod

jal

Teď jsou na těch přejezdech závory,

Martin

Tak aspoň někde TU a Balm budou jezdit…věčná škoda jindřichohradeckých úzkokolejek

Radim

Jeden vůz? A kolik jich mají celkem? A další vozy? Není dobré mít jenom jeden…

jal

Ti je tak těžké si to najít? http://www.osoblazsko.com/vozidla

Pravda, nejnovější změny tam ještě nejsou.

Chleba Nakup

905 teď dojel, 901 je v dílnách a 907 stojí v kopřivách.

M H

Jestliže opravy lokomotivy nabraly rok zpoždění, tak by obce neměly být naštvané na ČD, ale na CZ LOKO, neboť ČD plánovaly správně = první lokomotiva se vrátí z opravy dříve než druhé propadnou papíry.

Docela by mě zajímalo, jak by obce chtěly situaci naplánovat (z pohledu ČD) jinak a lépe.

Jen konstatování faktů…aneb zpoždění na straně dodavatele rozloží jakékoli plánování.

Poskok

Tak obce jsou naštvány (právem) na ČD za jejich nekomunikaci, protože o přerušení dopravy se dozvěděly až daný den ráno… Mailem.

hank

Pro obce je partnerem dopravce.

Matěj Kováč

Pro obce je partnerem především kraj. Žádný smluvní závazek obce–dopravce neexistuje. A kraj o problému který nastane ve věděl.

hank

Děkuji, omlouvám se za nepřesné tvrzení. Podle zákona se sice na ZDO podílejí stát, kraje i obce, ale obce kraj obejít nemůžou. To však nic nemění na skutečnosti, že tím partnerem tak jako tak není CZ LOKO pro nikoho, kdo pořizuje plány ZDO .

A prosím o vysvětlení významu slov „ve věděl“. Děkuji předem.

Martin Grill

Když si objednáte z e-shopu novou pračku, ale namísto dvou dní na dodání vám začnou naskakovat měsíce, aniž by vám o tom dal e-shop vědět, budete taky vinit výrobce pračky?

Karel

Pračka není lokomotiva

Chleba Nakup

Ne? Ale vibruje to skoro stejně.

Martin Grill

Ale princip je naprosto totožný.

Martin Grill

Ne, pračka rozhodně není lokomotiva, ale to jsem ani nenapsal.

Karel

Vyrobit pračku dneska otázka hodin.. a dovezou vám ji hned. Lokomotivu si koupím v e-shopu asi těžko .. Vaše srovnání je silně mimo

Ondra K.

Prvotní příčina je v tom, že ČD odstavily lokomotivu 705.914 už v roce 2016, ale na modernizaci ji poslaly až v roce 2021 a celých 6 let provoz závisel jenom na 705.913. Pak stačilo zpoždění na straně CZLoko a začátek platnosti ECM a ČD přestaly mít s čím jezdit. Kdyby se s modernizací 705.914 nečekalo 5 let, současný stav nastat vůbec nemusel.

Granja

Přesně tak. Ta jediná mašina mohla mít nějakou nehodu nebo náhlou velkou technickou závadu a náhrada by stejně nebyla.

Martin

ČD udělaly vše správně….. Asi jako v Černobylu…“udělali jsme to správně Sašo“….a elektrárna zbořená, Evropa zamořená….

xyz

Proč ČD neposlaly lokomotivu 705.914 mnohem dříve?

Pepik

Tak snad bude lok spolehlivá, aby se při každé poruše nezaváděla NAD…

Petr

Vidím tam dobře, že na jedné straně lokomotivy litá tabulka s číslem je a na druhé chybí?

Jarda

na te poslední fotce to jsou tramvaje předělaný na vlak nebo vagon?

MHD

To už je pravděpodobnější parní lokomotiva předělaná na hyperloop.

Jarda

stačí kouknout na tu poslední fotku, jak je to „nadraží“ osoblaha, vlak a ty bílé „tramvaje“ vzadu, když sundám ty stařecký brejle, tak vidím tramvaj 😀

Frantisek

Představte si tramvlak, a máte to. 🙂

PvvS

K hašišbedně to má hodně daleko.

vbb

stačí kouknout na tu poslední fotku a vidím tam jedno túčko (vpravo) a dva úzké balmy (uprostřed a vlevo). Žádnou tramvaj tam opravdu nevidím.

Pája

Tak bez brejlí, zdálky a na mobilu to mám podobný 😃

Mirek

🤣🤣🤣 Já myslel, že „apríl“ je až prvního dubna!!! 🤣🤣🤣

Ryk Mat

Tohle je opravdu zdrcující zpráva. Vždyť ta vozidla patří už cca 40 let do muzea. Na trať spadající do systému zákĺadní obslužnosti MUSÍ být nasazena vozidla bezbariérová s klimatizovaným interiérem.

Ondra L.

Tak vzhledem k tomu, ze hlavni duvod provozovani trati je jeji technickohistoricka a turisticka hodnota, tak je zahodno zde prave tato vozidla udrzet. Nove nizkopodlazni vozidlo by musely byt dva specialni prototypy a to by stalo hromadu penez, pritom zbytecne. Az uz nepujde tyhle historicke kusy udrzet v beznem provozu, muze trat prejit na ciste historicky koncept a bezne denni spoje nahradit autobusy.

M19

Takže se investici stejně nevyhnete, jen ji jinak zdůvodníte. Výrobci úzkorozchodných vlaků existují, zas takovyprototyp to být nemusí. A pokud vydrží v provozu tak dlouho jak ty současné vyjde nakonec investice lépe, než každých 10 let nový autobus.

Ondra L.

To ja nevim, jak na tom jsou vyrobci, netusim, zda nekdo dela solo motorak. Ale dokud jsou k dispozici tyhle zaslouzile kusy, ktere zvladnou jak bezny provoz, tak i poslouzi jako svebytna technicka atrakce, tak proc je nahrazovat?

M19

Aby vydrželi déle pro ten provoz na atrakci. Památky, které se využívají jen příležitostně, obvykle pustnou.

Vojtěch (PL)

Zkuseny vyrobca existuje – ZOS Vrutky:
https://www.zos-vrutky.sk/vozne_us.html#obb
Niskopodlazni push-pull… Za par let, je sance koupit to ojete od Zillertalbahn.

hank

V Evropě existují použitelné ojetiny už teď.

Oldřich Sládek

Jo? A kdo ten historický koncept bude financovat?

Granja

To může být i vícezdrojové. Nakonec i samotný ŽESNAD se bude moci vytáhnout organizací a soustředěním sponzorských darů od nákladních dopravců.

Oldřich Sládek

Jako vtip dobrý 👍

Granja

Pochopil jste správně jak jsem předpokládal.

Ondra L.

No financovat se to bude podobne jako jine technicke pamatky. Hlasi se k tomu obce, predpokladam ze kraj, na udrzbu budov muzou byt granty od ministerstva kultury, fondy eu… Podobne jako hrady a zamky, kdyz to bude mit status technicke pamatky. Vzdyt uz tak funguje rada technickych pamatek.

Petr

Takové vozidlo existuje – říká se mu Hašišbedna a díky nájezdům je prý fakt bezbariérový. Ale moc lidí to asi nepochopilo a jezdilo raději Balmem…

Pája

Hašišbedna není vozidlo ale tragický a drahý omyl.