Zkušební jízdy na „Osoblažce“ mohou začít, po opravě se vrátil i osobní vůz Balm
Motorová lokomotiva 705.913 s vozem Balm po rekonstrukci. Foto: Osoblažská úzkorozchodná dráha
K návratu pravidelného provozu zbývá dokončení úprav přejezdů.
Se divím že ten nepraktický a hlučný šrot s nutností objezdů na koncových stanicích ještě opravovali. Smysluplnější by bylo pořídit nové obousměrné vozidlo.
Ty přejezdy se nedaly upravit za ten půlrok, co se nejezdilo? A popadaly za půlrok bez provozu nějaké hlavy, nebo nikdo za nic nemůže?
Nějaký fotky interieru toho Balmu po té rekonstrukci někde jsou? A nebo interier je jak byl?
To je překvápko pro cestující….😂…. Tipl bych to na sedačky z hašišbedny….
supr.
Tak bylo by zajímavé vědět jak se NAD projevila v počtu cestujících. A pak ta výmluva o pomalých jízdách přes přejezdy, dyť se tam jezdí 20-40 km/hod….a skoro všechny přejezdy 10 km/hod
Teď jsou na těch přejezdech závory,
Tak aspoň někde TU a Balm budou jezdit…věčná škoda jindřichohradeckých úzkokolejek
Jeden vůz? A kolik jich mají celkem? A další vozy? Není dobré mít jenom jeden…
Ti je tak těžké si to najít? http://www.osoblazsko.com/vozidla
Pravda, nejnovější změny tam ještě nejsou.
905 teď dojel, 901 je v dílnách a 907 stojí v kopřivách.
Jestliže opravy lokomotivy nabraly rok zpoždění, tak by obce neměly být naštvané na ČD, ale na CZ LOKO, neboť ČD plánovaly správně = první lokomotiva se vrátí z opravy dříve než druhé propadnou papíry.
Docela by mě zajímalo, jak by obce chtěly situaci naplánovat (z pohledu ČD) jinak a lépe.
Jen konstatování faktů…aneb zpoždění na straně dodavatele rozloží jakékoli plánování.
Tak obce jsou naštvány (právem) na ČD za jejich nekomunikaci, protože o přerušení dopravy se dozvěděly až daný den ráno… Mailem.
Pro obce je partnerem dopravce.
Pro obce je partnerem především kraj. Žádný smluvní závazek obce–dopravce neexistuje. A kraj o problému který nastane ve věděl.
Děkuji, omlouvám se za nepřesné tvrzení. Podle zákona se sice na ZDO podílejí stát, kraje i obce, ale obce kraj obejít nemůžou. To však nic nemění na skutečnosti, že tím partnerem tak jako tak není CZ LOKO pro nikoho, kdo pořizuje plány ZDO .
A prosím o vysvětlení významu slov „ve věděl“. Děkuji předem.
Když si objednáte z e-shopu novou pračku, ale namísto dvou dní na dodání vám začnou naskakovat měsíce, aniž by vám o tom dal e-shop vědět, budete taky vinit výrobce pračky?
Pračka není lokomotiva
Ne? Ale vibruje to skoro stejně.
Ale princip je naprosto totožný.
Ne, pračka rozhodně není lokomotiva, ale to jsem ani nenapsal.
Vyrobit pračku dneska otázka hodin.. a dovezou vám ji hned. Lokomotivu si koupím v e-shopu asi těžko .. Vaše srovnání je silně mimo
https://wynxpool.cz/cs/gallery/page/projekt-batole-modernizace-pro-cd-04fR52.aspx tady je ten váš e-shop s pračkou
Prvotní příčina je v tom, že ČD odstavily lokomotivu 705.914 už v roce 2016, ale na modernizaci ji poslaly až v roce 2021 a celých 6 let provoz závisel jenom na 705.913. Pak stačilo zpoždění na straně CZLoko a začátek platnosti ECM a ČD přestaly mít s čím jezdit. Kdyby se s modernizací 705.914 nečekalo 5 let, současný stav nastat vůbec nemusel.
Přesně tak. Ta jediná mašina mohla mít nějakou nehodu nebo náhlou velkou technickou závadu a náhrada by stejně nebyla.
ČD udělaly vše správně….. Asi jako v Černobylu…“udělali jsme to správně Sašo“….a elektrárna zbořená, Evropa zamořená….
Proč ČD neposlaly lokomotivu 705.914 mnohem dříve?
Tak snad bude lok spolehlivá, aby se při každé poruše nezaváděla NAD…
Vidím tam dobře, že na jedné straně lokomotivy litá tabulka s číslem je a na druhé chybí?
na te poslední fotce to jsou tramvaje předělaný na vlak nebo vagon?
To už je pravděpodobnější parní lokomotiva předělaná na hyperloop.
stačí kouknout na tu poslední fotku, jak je to „nadraží“ osoblaha, vlak a ty bílé „tramvaje“ vzadu, když sundám ty stařecký brejle, tak vidím tramvaj 😀
Představte si tramvlak, a máte to. 🙂
K hašišbedně to má hodně daleko.
stačí kouknout na tu poslední fotku a vidím tam jedno túčko (vpravo) a dva úzké balmy (uprostřed a vlevo). Žádnou tramvaj tam opravdu nevidím.
Tak bez brejlí, zdálky a na mobilu to mám podobný 😃
🤣🤣🤣 Já myslel, že „apríl“ je až prvního dubna!!! 🤣🤣🤣
Tohle je opravdu zdrcující zpráva. Vždyť ta vozidla patří už cca 40 let do muzea. Na trať spadající do systému zákĺadní obslužnosti MUSÍ být nasazena vozidla bezbariérová s klimatizovaným interiérem.
Tak vzhledem k tomu, ze hlavni duvod provozovani trati je jeji technickohistoricka a turisticka hodnota, tak je zahodno zde prave tato vozidla udrzet. Nove nizkopodlazni vozidlo by musely byt dva specialni prototypy a to by stalo hromadu penez, pritom zbytecne. Az uz nepujde tyhle historicke kusy udrzet v beznem provozu, muze trat prejit na ciste historicky koncept a bezne denni spoje nahradit autobusy.
Takže se investici stejně nevyhnete, jen ji jinak zdůvodníte. Výrobci úzkorozchodných vlaků existují, zas takovyprototyp to být nemusí. A pokud vydrží v provozu tak dlouho jak ty současné vyjde nakonec investice lépe, než každých 10 let nový autobus.
To ja nevim, jak na tom jsou vyrobci, netusim, zda nekdo dela solo motorak. Ale dokud jsou k dispozici tyhle zaslouzile kusy, ktere zvladnou jak bezny provoz, tak i poslouzi jako svebytna technicka atrakce, tak proc je nahrazovat?
Aby vydrželi déle pro ten provoz na atrakci. Památky, které se využívají jen příležitostně, obvykle pustnou.
Zkuseny vyrobca existuje – ZOS Vrutky:
https://www.zos-vrutky.sk/vozne_us.html#obb
Niskopodlazni push-pull… Za par let, je sance koupit to ojete od Zillertalbahn.
V Evropě existují použitelné ojetiny už teď.
Jo? A kdo ten historický koncept bude financovat?
To může být i vícezdrojové. Nakonec i samotný ŽESNAD se bude moci vytáhnout organizací a soustředěním sponzorských darů od nákladních dopravců.
Jako vtip dobrý 👍
Pochopil jste správně jak jsem předpokládal.
No financovat se to bude podobne jako jine technicke pamatky. Hlasi se k tomu obce, predpokladam ze kraj, na udrzbu budov muzou byt granty od ministerstva kultury, fondy eu… Podobne jako hrady a zamky, kdyz to bude mit status technicke pamatky. Vzdyt uz tak funguje rada technickych pamatek.
Takové vozidlo existuje – říká se mu Hašišbedna a díky nájezdům je prý fakt bezbariérový. Ale moc lidí to asi nepochopilo a jezdilo raději Balmem…
Hašišbedna není vozidlo ale tragický a drahý omyl.