Zkušební jízdy na „Osoblažce“ mohou začít, po opravě se vrátil i osobní vůz Balm
K návratu pravidelného provozu zbývá dokončení úprav přejezdů.
České dráhy překonaly další překážku k návratu pravidelné dopravy na úzkokolejnou trať z Třemešné ve Slezsku do Osoblahy. Už přes půl roku místo vlaků jezdí náhradní autobusy.
Po dokončení opravy motorové lokomotivy 705.913 dnes do Třemešné dorazil po rekonstrukci osobní vůz řady Balm. Informovala o tom společnost Osoblažská úzkorozchodná dráha na svém facebookovém profilu.
K obnovení pravidelného provozu po více než šesti měsících by mělo dojít 26. ledna. „Na trati ještě aktuálně probíhají úpravy železničních přejezdů a vlak by tak musel jezdit sníženou rychlostí, což by znamenalo nárůst jízdní doby. Došlo tedy k dohodě se Správou železnic a náhradní autobusová doprava na trati je prodloužena do 25. ledna, kdy opravy skončí. Od čtvrtka 26. ledna bude na trati 298 Třemešná ve Slezsku – Osoblaha opět obnoven železniční provoz,“ řekla mluvčí Českých drah Vanda Rajnochová.
K zastavení dopravy došlo v červnu. Důvodem jsou chybějící lokomotivy. Zatímco jedna lokomotiva byla v té době už na modernizaci, druhou musel dopravce odstavit, protože jí v červnu vypršela lhůta pro provoz bez periodické kontroly. V červenci ji odvezl na opravu do Přerova do své dceřiné společnosti DPOV. Druhá lokomotiva, která prochází modernizací, zůstává stále v dílnách, zakázku získalo CZ LOKO. Úpravy nabraly více než rok zpoždění. „Aktuálně máme od dodavatele modernizace termín dodání druhé lokomotivy stanoven na květen 2023,“ dodala Rajnochová.
Obce podél trati se netají nespokojeností se situací a chtějí provoz na trati převzít.