Špalky, přepínání, ETCS. Nákladní železniční dopravci řešili budoucnost

CD Cargo Poland. Autor: ČD CargoCD Cargo Poland. Autor: ČD Cargo

Železniční nákladní dopravce čeká v příštích letech řada změn, která jim zvýší náklady. Největší obavy mají aktuálně z nových hlukových

21 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martin

Ředitel AWT se skutečně nejmenuje Kostelecký.nekdo by měl kontrolovat co píše !

Oldřich Sládek

Ano, je tam chyba, jmenuje se David Kostelník.

Jirka

Největší brzda provozu firma SŽDC bude plácat nesmysly na konferenci nákladních dopravců.Nějak mi dochází slušná slova.

Asdf

Přijde mi docela pozoruhodné, že konference o železnici se pořádá ve městě, kam ani nevedou koleje. Asi kvůli neutralitě 😉

Quenya

Ne, to by mě snad ani nenapadlo – pořádáme to ve Špindlu ze dvou důvodů – jednak výborný poměr cena/výkon hotelu Harmony včetně kongresového zázemí a jednak se odsud navečer blbě zdrhá 🙂

Kubík

To zrušení staré trati z Chrástu do Plzně-Doubravka je naprostý nesmysl, mohla by to být pojistka, kdyby se něco stalo v tunelu, navíc to podrazí cestování z tratě Radnice-Chrást- ta mohla být tudy vedena trvale. Mohli by tam nechat aspoň jednu kolej! Kdyby se něco stalo v tunelu je to pro nákladní dopravu katastrofa, jelikož to není kudy pod dráty objet. Stejně tak měla zůstat v Praze jednokolejka přes Vítkov, teď když se stane něco na „novém spojení,“ stojí všechno. Zrušení té trati v roce 2008 a nahrazení drahou cyklostezkou bylo šílené. Pěkné je to jen pro cyklisty a hospody… Číst vice »

Xaver

Přesně tak. Nejvtipnější na tom je to, že dodnes vede skoro až k východním portálu starého žižkovského tunelu trať i s trolejema. Úplně zbytečně se za trať snesla.

K.S.

Xaver:
Mol byste o tom prozradit něco více? Nebo se mám spíš obrátit na Káčko? Tunel se k něčemu používá, nebo je zaslepený?

Pavel

Tunelem je vedená cyklostezka.

K.S.

Pavel:
Díky, takže je případně opět zneužitelný 🙂 Nebývala náhodou ještě i trať po úbočí, ta je také cyklostezkou?

Michal

Bambulové jako vy dva si to asi neuvědomují, ale udržovat provozuschopnou kolej taky něco stojí, dvě ještě víc. Nehledě na detail, že trať přes Chrást byla ve stavu zralém na totální rekonstrukci, což by vaše pitomé nápady ještě prodražilo. Buďte rádi za tunel a podobné věci si stavějte doma na modelovém kolejišti.

To

Trať přes Chrást úplně jako náhrada asi není nutná, páč na přeložce jsou tunely o dvou tubusech, ale… jestli se jednou ten tunel využije pro VRT, to budou po VRT jako jezdit osobáky, případně šukafony?)))

Rado

Re. To
Ano. Pochopil jste to naprosto přesně.
Jen k vrt vlakům a šukafónům přidejte ec,ic,rx,sp,os,cargo, retro, nostalgie jo a ještě Lv.
🙂

K.S.

Reakce na pana Hořínka v 15:05 To není jenom o atraktivitě, tedy tom aby to bylo „sexy“, ale o poměru mezi zátěží, nároky, pracovním harmonogramem a dalších věcech, třeba i tom jak navenek komunikují odbory atp. S dovolením na veřejnost železniční odbory působí jako, a teď se prosím neurazte, spolek zapšklých tlustých smradlavých socialistických páprdů. Jejich obsese soukromníky tím jak je to špatně že tu jsou také moc nepřidává. Pokud zlepšovat atraktivitu železničních oborů, tak je třeba zvýšit celou aktivitu železnice jako takové, udělat z toho něco co alespoň vypadá moderně. Ano může to být změna která totálně nesouvisí s… Číst vice »

Petr Šimral

Jo jo. Proto i místo: lokomotivní technik, pracoviště Praha Uhřiněves a Kolín, požadavek: německý jazyk slovem i písmem, není vyžadována státní zkouška, služební telefon ano, služební automobil ne, ČD Byznyss card pro 1. třídu ano není 1,5 roku obsazené. A tam se o noční práci nejedná.

Rado

Re. Petr Šimral Nedávno jsem byl v Polsku. Na čerpací stanici mi tankoval strojvedoucí z ukrajiny. Odešel z uprchlického tábora. Celý svět se na nás vykašlal, jen Polsko nám dovolilo jednoduše získat pracovní vízum. Na Ukrajině pro nás není práce. Jsem Ukrajinec, ale z Doněcka a úřady na nás pohlížejí jako na zrádce. Nechtějí nás. Jedině do první linie. Bratr odešel už před dvěma roky. Pracuje v Gdaňsku jako svářeč. To já nechci. Zničím si oči. Za rok, za dva budu umět polsky a rád bych opět dělal svou práci strojvedoucího. Múj údiv, překvapení? Ne ! Situaci na Ukrajině znám… Číst vice »

Frantisek

Obecně přátelštější než železniční nákladní doprava je ještě bezmotorová nebo žádná doprava.
Jinak si nemyslím, že by rušení rozsahu (ne)udržované sítě bylo nejlepší cestou, jak na SŽDC ušetřit

Michal

Jakože jsou ty tratě bezúdržbové?

K.S.

Ehmmmm, on-line přenos? No možná sem zmlsaný ze západních stránek a médií, ale pod tím se většinou myslí buď přímo streaming dané akce, nebo alespoň automaticky aktualizovaný obsah stránky, kdy se překresluje její část podle toho jak autor píše.

Zlesak

Velmi zajímavá reportáž, díky za ni. Osobně jsem z ETCS taky velmi rozpačitý. Za ohromné prachy to přinese co? Navíc na nově chystaných stavbách (modernizacích tratí) již údajně nelze uvažovat o zvýšení rychlosti nad 100 km/h. Jedině s ETCS.