Zisk Českých drah klesl, nákladní doprava propadla do téměř miliardové ztráty

Řídicí vůz ComfortJetu. Foto: Vojtěch Očadlý / Zdopravy.czŘídicí vůz ComfortJetu. Foto: Vojtěch Očadlý / Zdopravy.cz

Dopravci klesl počet cestujících, tržby a zisk z osobní dopravy ale výrazně stoupl.

Odebírat
Upozornit na
guest
4 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Karel Svobodovič

Je fakt zajímavé si zprávu přečíst. ČDC v pololetí 25 utržilo na nakladní dopravě o 300mio kč více než v pol. 2024 a celkově odvezli více tun materiálu ale lehčího nákladu, tedy počet přepravených vagonů stoupl ještě výrazněji. Objem přepravené tonáže narostl o 1.8%. Bez restrukturalizacních opatření by zůstali v zisku. Pak je tedy otázka, jestli ty restrukturalizační opatření nedělají špatně, když táhnou skupinu ke dnu. Mohli ty uhláky, které již nenajdou využití prostě odstavit do kopřiv a náklady na šrotaci rozpustit v delším období. A také začít dříve kupovat vozy pro intermodál, cívky plechu, tanky a další komodity, o… Číst vice »

Twix

U toho počtu cestujících by se hodilo doplnit, které objednávané výkony ČD od letoška ztratily (nebo získaly). Kromě dieselového balíčku Arrivy na Jižní Moravě je tam ještě něco?

noerf

Myslím, že ne. Další ztráty budou mít ČD až od prosince 2026 – na R9 a elektrickou trakci v Ústeckém kraji bude jezdit Regiojet a na lince Plzeň – Domažlice Arriva.

Twix

Taky myslím že nic dalšího teď neztratily, a naopak nově získaly Baltiky. Dále by se už musel rozebírat počet spojů na jednotlivých relacích, jestli se změnil, třeba s novým konceptem regionálky z Prahy do Kolína (Kutné Hory) bych také řekl, že vlaků přibylo.