ŽESNAD.cz je silnější, vrátilo se PKP Cargo International

Polep k 70. výročí PKP Cargo International. Foto: PKP CIPolep k 70. výročí PKP Cargo International. Foto: PKP CI

Sdružení železničních nákladních dopravců spojuje firmy s více než 97 % trhu.

15 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vtvt

Dotaz na redakci: Těch firem v ŽESNADu s víc než 97% trhu zahrnuje pouze výkony na síti SŽDC anebo také výkony na vlečkách?

Oldřich Sládek

Tak jako ředitel ŽESNAD.CZ snad mohu odpovědět – jde o výkony v hrtkm a jen na síti Správy železnic. Jde o (skoro) neveřejná data přímo ze SŽ a po písemném souhlasu všech dopravců je máme zveřejněna u nás na našich sharepointovych webech. Navíc jsou klíčová pro stanovení poplatků za členství. A, jak píše Petr Šimral, jsou pravdivá.

Vtvt

Díky. Ještě mám jeden dotaz k té statistice. Když jede sólo lokomotiva bez vagonů, tak je zahrnuta do oné statistiky? Nebo se to rozlišuje podle činnosti firmy = např. ČD ne, ČD Cargo ano?… ptám se, protože v minulosti SŽDC uváděla výkony nákladních vlaků ČD a současně uváděla i výkony nákladních vlaků ČD Cargo. A když mimořádně jede např. vlak 810 z velkého servisu DPOV zpět do své garáže (tj. není to jízda dle veřejného jízdního řádu pro pasažéry) tak je zahrnuta do oné statistiky? A když jede vlak SŽDC ze své základny na své místo např. jak byly projížky… Číst vice »

Vtvt

Tj. když za předloňský rok 2021 SŽDC uváděla na síti ŠZDC celkové výkony 60 miliard hrubých tunokm, tak Vámi uváděných 97% je 97% z 35 miliard hrtm, o kterých SŽDC tvrdí: „Výkony dopravců“+“Nákladní doprava“? Nebo je to z 97% z nějakého menšího čísla bez něčeho čemu se říká nákladní doprava, ale já jako laik si pod nákladní železniční dopravou představuji lokomotivy s nákladními vagony. Neptal bych se takhle šťouravě, kdybych nebyl mystifikován např. ve výročce ČD, která v rámci tržeb z jízdného, což chápu jako od pasažérů, uvádí také částku, kterou ČD dostala od Ministerstva financí za přepravu penzistů a… Číst vice »

Petr Šimral

Pokud i osobní dopravce vykáže výkon v nákladní dopravě, je klasifikován ve statistice pro nákladní dopravu. Typicky Lv jízdy lokomotiv, přepravy souprav do oprav či šrotu, případně i nákladní doprava ( RJ).

Vtvt

Děkuji

MilanSima

Doba, kdy se na silnicích pokutovaly náklady za to, že nebyly vytížené, už je pryč 🙂

Vtvt

Mohu se zeptat na zdroj tvrzení, že zastupuje dopravce s výkony 97% z celého trhu?

Výročka SŽDC totiž není tak podrobná a bez rozlišení uvádí, krom 9 větších firem, také několik desítek menších dopravců s výkony necelých 20%. Čili z výročky SŽDC nelze dopočítat těch 97%.

Zná-li někdo veřejný věrohodný a podrobnější zdroj info o výkonech jednotlivých dopravců, tak prosím se podělte zde do diskuze. Díky

Petr Šimral

Nevím o veřejně přístupném materiálu. Asi nám budete muset věřit 🙂

Vtvt

Díky

Zyx

Nic proti Vam, ale take jsem se zamyslel nad tim cislem, a ten zaklad je tak neurcite popsany, ze zde plati onen vyrok o statistice od W. Churchill a, pripadne ten o neco starsi o stupnovani slova lež ☺️

Petr Šimral

Ale tak to není. Jen ten materiál není veřejně dostupný.

Vtvt

Nezpochybňuji Vámi uváděné číslo. Věřím Vám. Ještě jednou díky.

Radek

Statistiky výkonu dopravců vydává každý rok Železniční magazín.

Vtvt

Děkuji.