ŽESNAD.cz chystá speciální seminář. Má ukázat, že dráha není jen šmír a špína
Nová aplikace pro strojvedoucí, která je upozorňuje na změny na trati. Foto: ČD Cargo
Seminář má ukázat nástup nových technologií do drážní dopravy.
„Snažíme se přesvědčit veřejnost a mladou generaci, že dráha není jen šmír, špina a saze,“
„NENÍ JEN“. Samozřejmě, že tam jsou i „čisté“ pozice. Ale bez těch „špinavých“ to jen těžko půjde a to je třeba lidem opakovat, opakovat a opakovat, aby si to konečně uvědomili. Spousta mladých při volbě vzdělávání a kariéry volí raději měkké křeslo a teplou kancelář a proto je třeba spíše dělat osvětu ve smyslu
“ Bez toho, aniž by se někdo umazal vlak nepojede a ten v křesle za monitorem nebude mít co dělat“.
-2 . Bych byl moc rád, kdybych se dočkal toho, že ten kdo uděluje nesouhlasné stanovisko (mínusy pod příspěvkem) alespoň sdělí své argumenty. Rád si je přečtu . Často to může člověku pomoci získat pohled na danou věc i z jiného úhlu pohledu. To, že se mínusy objevují u některých příspěvků řekl bych „ze sportu“ pozoruji již delší dobu, ale bez toho, abych si přečetl PROČ. Také jsem si všiml toho, že někteří nad sděleními příliš nepřemýšlí. Někteří. To píšu proto, že i v mém příspěvku je napsáno „spousta“ a to neznamená „všichni“. Děkuji.
Jedna věc je dělat osvětu a druhá věc je takovou náročnou práci důstojně zaplatit.
V tom s Vámi souhlasím. Ohodnocení v některých profesích mnohdy není odpovídající vyžadované míře odpovědnosti, vědomostí a schopností či pracovního nasazení. Pokud to pak člověk porovná s jinými odvětvími, tak mohou být rozdíly značné a pak se nelze divit tomu, že lidé dají přednost „více (ohodnocení) za méně (starostí). Takové profese se však hledají obtížněji. Ale mluvím o technických profesích, kde se pracuje rukama a kde si člověk musí často prát špinavé montérky doma na vlastní náklady.
Plakáty nás informují:
„Přijď pracovat k dráze,
Pakliže ti vyhovují
Rychlost, šmír a saze“
Ještě to jaro bych bral 😃
Rychlost jistě, šmír někdy, ale saze už dlouho ne.
Pardon? 742 zadýmit umí.
Praha – Beroun je zatím pořád špína a saze. Autoblok se tam projektoval již v roce 1985 a máme rozestavěný akorát SMRAD Smíchov – Radotín a hotový Beroun.
Saze možná tak z okolních komínů. 🙂 Ale přeneseně, svým způsobem, ano.
„Snažíme se přesvědčit veřejnost a mladou generaci, že dráha není jen šmír, špina a saze,“
Pakliže je tento seminář pouze pro odbornou veřejnost, jak konkrétně prosím osloví tu mladou generaci a veřejnost? Veřejnost se na to za ty peníze nedostaví, možná jednotky studentů technických VŠ. Nicméně i tak je to pro lidi z oboru (píše se to i u vstupenky na seminář). Veřejnost zrovna tyto témata nebo spíš program, neosloví.
Mlada verejnost ma preci Masinku Tomase!
Veřejnost, zejména ta mladá, nechce dělat v noci, o víkendech, svátcích a hlavně ne za pár šušní.
Což o to. Ono hlavně jich nejvíc půjde na strojvedoucí a takový ty „lepší“ profese. Že je x dalších potřebných profesí, čert vem. Vidím to u posunu….podstav jako krá…. a nikdo s tím nic nedělá. Když už někdo přijde a zjistí že zkoušky a co to je vlastně za práci, tak zase ahoj. A zrovna teda u posunu šmír nebo špíny je dost. Práce mě baví, svátky a víkend- tím se můj život neřídí a priority mám jinde než mít volný pátek,sobota a jít se vykalit. Jen ten podstav začínám zrovna u nás solidně pociťovat. A řešení nikde a nějaký… Číst vice »
Hezky napsáno .
Přesně tak, za peníze v Praze dům, ale ne za dvojnásobek minimální mzdy.
Beru a všemi deseti 😁
Já se na jednu stranu nedivím, taky bych to nešel dělat, byť je doprava můj koníček, ale z jiného důvodu. Dráha se bohužel ve směnách podle mě naprosto zastavila v čase. Osobně mi přijde tragický skončit bůhví kdesi, jít si na pár hodin lehnout a pokračovat ve směně dál. Já vlastně chápu, proč spoustu lidí utíká k jiným dopravcům, protože ti mají lepší uspořádání směn. Nebo si raději práci rozmyslí. Sestavit nebo upravit oběhy je problém, ale určitě by to šlo nějak minimálně eliminovat nebo upravit, aby se člověk alespoň pořádně vyspal. Dělám ranní/noční, práce hlavou, ráno odcházím z práce… Číst vice »
Je tady někdo, kdo by se chtěl podělit o své osobní zkušenosti, jak mají tuto problematiku upravenou dopravci v Rakousku, nebo Německu?
Zajímalo by mně, jestli je rozdíl pouze v tom, že lépe placeného strojvedoucího odveze taxi z nádraží na hotel, nebo je tam i jiný, „přívětivější“ způsob organizace směn.
Němci mají obecně kratší směny, logicky jdou vícekrát do práce a mají kratší volna v kuse. Vyjímečně spí někde ve světě.( Píši o osobce, náklady to mají jiné). Když jsem ukázal Němčourkovi směnu- dvoudenku, že jeden den ráno nastupuji, pak mám odpočinek, pak zase práce a končím druhý den večer, šly na něho mdloby. Následné třídenní volno mi ale záviděl. Zkrátka každá mince má dvě strany a nic není zadarmo.
Děkuji Vašku!
Pokud není dostatek lidí do směn (kdekoliv), těžko to nějak lze vyřešit. Pak přichází i další problém ve smyslu zastupitelnosti. Pokud jeden člověk onemocní tak se vše bortí jak domeček z karet a pocítí to zbývající zaměstnanci, na něž výpadek byť jen jednoho jednoho dopadne.
Zvláštní… a co všecky ty zdravotní sestřičky?
Těm také není co závidět. Je ale přece jen rozdíl sloužit noční od 18 hod, do 6, než nastoupit ve 2 v noci a dělat třeba do 14. Zkuste se někdy naspat do ,,foroty“.
Moc si neumím představit, že by si jakýkoliv student mohl dovolit dát 1 550 Kč za vstup. Jakkoliv akci a jejímu záměru fandím.
A dovedete si představit, že studenti jezdí lyžovat, na dovolenou…..
Myslím si, že již dávno není doba, kdy by studenti museli jíst studentský řízek.