Zemětřesení na slovenských železnicích. ŽSR vážně zvažují hromadné propouštění

Modernizovaná trať Haniska pri Košiciach - Moldava nad Bodvou. Foto: ŽSRModernizovaná trať Haniska pri Košiciach - Moldava nad Bodvou. Foto: ŽSR

O práci by ještě v létě mohly přijít stovky lidí.

52 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vokurka

Ivan to vyčistí…je škoda,že to v ČD CARGO nedotáhl dokonce…

Tomáš

Bednarik. Kam přišel, tam začal „čistit“. ČD Cargo, ČD. Asi neumí nic jiného než chodit po chodbách a křičet a vyhazovat.

Tomáš Záruba

Vzhledem k tomu, že jsou odbory v klidu, tak mě to trochu děsí. Protože to poněkud smrdí tím, že „se to bude týkat jen kancelářskejch“ a to taky může být přímá cesta ke ztrátě (zbytku) schopnosti modernizace, i kdyby mělo být potrefeno „jen“ tempo výběrových řízení. Přitom tady bych to viděl naopak na potřebu posílení, aby se rychleji daly rušit věci jako „stanice u tří (čtyř) volů“ všude možně – zejména v situaci, kdy jsou výluky služby třeba Sekule, bo „nejsou lidi“. Takové tratě jako Komárno – NZ – Prievidza nebo BB – Margecany (a spousta dalších) po DOZ vysloveně… Číst vice »

Addams

Sú voľné stoličky výpravcov, dozorcov výhybiek, výhybkárov, atd. Rušiť sa budú pravdepodobne pozície typu „referent pre veci zbytočné“ na GR a OR.
Darmožráči dostanú pracovnú ponuku vo firme a tým pádom nemajú nárok na odstupné (podľa zákona, v Kolektívnej zmluve však môže byť čosi iné – neviem, lebo nemám). Problémom bude, ak darmožráč nemá vyhovujúci zdravotný stav.

Karl vB.

Přesně to samé jste odpověděl dole i panu „Otik“.
Kolikrát ještě hodláte ctrl c/ ctrl v použít ?

marek hudec

asi tolikrat az to vsem oslovenym dojde, co myslite, Karliku?

N.N.

Pokud s tím souhlasí i odbory, tak to už fakt musí být něco.

Addams

Zatiaľ sa len plánuje, čoho súčasťou bude musieť byť aj prerokovanie s odbormi. Môže to byť o mesiac alebo aj o rok.

petr

Vida,u nás teď půjdou 4 do důchodu,tak to by mohli dorazit😄

Martin Hanzal

Dokud se bude na železnici (lhostejno zda u SŽ nebo ŽSR) živit stádo darmožroutů, jejich jedinou náplní práce je hledat chybějící nuly v předávkách, znamená to, že peněz je zjevně stále dost. Všichni tihle KD, HKD, ÚKD a cojávímjakéKD se většinou rekrutovali z řad lidí, kteří měli problém vykřižovat dva vlaky, ale zato přesně věděli, co se píše v článku 2765 předpisu Bž82. Nikdy jsem nepochopil, proč se před takovými pijavicemi bylo potřeba klanět. S jedním takovým inženýrem s červenou propiskou jsem pár měsíců dělal u jednoho soukromého dopravce a ten člověk tam způsobil maximálně tak personální rozvrat, ale pozitivního… Číst vice »

Pan průvodčí

Není z Pardubic a nepřešel k SŽ od ČD asi před sedmi lety ?

Martin Hanzal

My sice nesmíme ani nazačovat, ale tohle datumově nesedí.

Výpravčí

Podpis.

Martin Hanzal

Tak, bezprecedentní ohrožení bezpečnosti provozu!

vagonář

Jen bych se jako nezasvěcený rád zeptal, co vlastně znamenají ty zkratky?

Addams

Neviem, čo to je oficiálne, ale čosi ako Kancelársky De*bil / Kancelárska krysa a pod.

Michal M

Kontrolor dopravy. Dohlíží na výpravčí.
U takovýchto výkřiků je to vždy tak, že kontrola odhalila nějaký větší přešlap (o kterém potrefená husa mlčí) a k tomu nějaké formální pitomosti (o kterých potrefená husa kejhá, aby relativizovala význam kontrol a obhájila si svůj salámismus).

Martin Hanzal

Jste na velikém omylu a naopak se zdá, že jsem šlápl na kuří oko já vám! Za mou osmiletou kariéru výpravčího to byly pouze přesně marginálie typu nula v předávce a i tak by se ty „stržené stokoruny“ daly spočítat na prstech jedné ruky a ano, jednou špatný sled vlaků, kdy jsem vážně nedobře odhadl schopnosti jednoho strojvedoucicho. Co mě ale vážně sralo (pardon my French), že daná osoba (ne stále ta samá!) vždy nakráčela jako celebrita, před kterou bylo potřeba chodit v úklonu, vypila X mých kafí/čajů, pomalu to vypadalo, že se s ní budu muset rozdělit o oběd… Číst vice »

Výpravčí

Je to tak. Oni totiž KD neumí nic jiného, než jen hledat v zápisech a dokumentaci. Skutečný výkon dopravní služby hodnotit neumí, protože ji sami neumí vykonávat. A s neschopnýma výpravčíma, co nechtěli ani otočit souhlas pro jízdu proti srsti, s těma nikdy nic neudělali.

K.B.D.

Mohu z vlastní, více než 20ti leté praxe strojvedoucího potvrdit, že u nás (lhostejno či Cargo nebo osobka) to bylo u různých podobných funkcí z GŘ stejné. Tímto zdravím do důchodu pana B.V. z Plzně, který si sice pletl na mašině brzdový rozvaděč a brzdič (stáli jsme ve strojovně přímo u předmětných zařízení), ale kontroloval zda má strojvedoucí ČDC u sebe píšťalku a poslední vzor papíru o RID (od předposledního k nerozeznání:-) ) Jít se vyčůrat bez reflexní vesty byl málem hrdelní zločin…:-)
Čest těm slušným a znalým, což jsou většinou stále „jezdící“ cviční, co tu práci ještě nezapomněli…

Marek Janík

Těch 13K můžou klidně vydělit dvěma a pořád to tam bude fungovat stejně. Jenomže na SK supluje ŽSR funkci správy sociálního zabezpečení.

Libor Smejkal

Volit levici se ani Slovákům (tvrdě) nevyplatilo. Vypadá to, že až ⅓ místních trati nebude provozována.

Addams

To nie je o probléme ľavica vs. pravica (Americkú кu*r*ѵu a diktátora Robertka IV. Hluchého Retardovaného, veliteľa koaličného zlepenca nemám rád ani ja), ale o tom, že sa premnožili kancelárske krysy.

Qoper

SŽ má cca 17000 zaměstnanců. A trojnásobnou síť proto ŽSR.

Dave

Nicméně přebujelé byrokratické řízení by také zasloužilo provětrat.

David

ŘSD + TSK + všechny krajské SUS maji 14-16k. Dalnice a sulnice první třídy (to co jde pod ŘSD) 7.2kkm vs 9.4kkm zeleznic.

Ty dopravní výkony tomu pak neodpovídají vůbec.

TnM

Kolik je na Slovensku jeste zavoraru, hradlaru, vyhybkaru v malych stanicich a dalsich podobnych zeleznicnich delniku z dob analogoveho provozu?

Marťas

No jo, jenže pokud ty tratě jsou ve stavu, který toto vyžaduje … Ať je to u nás jaké chce, tak se celkem brutálně modernizuje… Na Slovači se zastavil čas…

Aaabbb

To je to, co nechápu. Proč se tam daleko víc neinvestuje do dálkového řízení tratí, které by uspořilo stovky pracovních míst (a ŽSR ty lidi nemá).

Marťas

Protože nejsou bankovky… Mnoho přemnoho jich bylo kamsi odkloněno či se použily na naprosto jiné účely, no a teď už si poskytovatelé dotací dávají veliký pozor, co se s jejich penězi stane… A jelikož je nutno prokázat, že mimo dotaci jsou i peníze na zbytek stavby, jaksi to nemá řešení…

Martin

Na pumpe stratil 300-tisíc, ktoré vraj našiel na povale: Prípad bývalého riaditeľa ŽSR uzavreli

Zdroj: https://tvnoviny.sk/domace/clanok/94017-na-pumpe-stratil-300-tisic-ktore-vraj-nasiel-na-povale-pripad-byvaleho-riaditela-zsr-uzavreli?campaignsrc=tn_clipboard

Josef Pešek

Nikdy se to tak nedělalo.

David

By mohli byt uz v dobových CK uniformách, když skanzen, tak pořádně

Addams

Slovenský diktátor miluje maďarského diktátora, takže možno to zajtra niekto podá ako „zlepšovák“.

2101

Hradlařů míň než u nás, u závorářů bych se nedivil kdyby taky, ale ve stanicích je tam ta přezaměstnanost strašná

Franta Palkoska

Jak to tam vypadá? Budu rád za popis. Díky.

2101

Ve spoustě menších stanic mají ručně stavěné výhybky, takže nutnost tam mít kromě výpravčího ještě minimálně jednoho výhybkáře (např. ve stanici Lietavská Lúčka na trati Žilina – Rajec, kde je 11 minutový pobyt při jízdě z Rajce kvůli křižování a výhybkář přejíždí na kole z jednoho zhlaví na druhé). Na trati Kraľovany – Trstená jsou snad všude výpravčí s výhybkáři, z Hronské Dúbravy do Horné Štubně to samé. Dálkové řízení tam je asi jen na úseku Bánovce nad Ondavou – Humenné a na koridoru Bratislava – Žilina… V Košicích je provizorní zabezpečovací zařízení snad ještě z dob Československa s několika… Číst vice »

Pezos

Ještě je dálkové řízení na trati Prešov – Plaveč.

Povazan

Aj Nové Mesto nad Váhom – Myjava

Mark

To sice je, ale každá stanice je obsazena stále dopravním zaměstnancem, to samé Kúty-Trnava. Na mnoha tratích vedlejších tratích by přitom postačovalo osadit například samovratné výhybky, či stanice úplně zrušit, než tam v nepřetržité službě držet 3-4 zaměstnance.

M.M

Přečtěte si můj komentář

platamond

Nevím, kolik jich je na Slovensku, ale u náa jsou poslední tři hradla nwzi Radotínem a Dobřichovicemi, tj.se zálohou 17 lidí. Hlásky poslední dvě mezi Hradcem Králové a Týništěm, se zálohou 11 lidí. Závoráře sčítal zdopravy cca před rokem a myslím, že jich bylo do 30, z toho dost nočních, místo výpravčích. Celkově tedy analogu sakra málo.

2101

Nevím kolik je na Slovensku závorářů, ale hradlo mají poslední jedno, jinak ta naše na 171 letos nebo příští rok skončí

M.M

Zavoraru 30 nebude, mate valtinov tam je vyluka služby, takze 4 tak staci, Chotěvice 4 budou taky, Pertoltice jsou 2 a žim 2, to je 12 lidi

M.M

Ty noční nebudou zavorari, ale dozorci výhybek

M.M

Hradlo je Mlynárce u Nitry, v ČR máme 3, hlásky tam nejsou, v ČR máme 2, závoráře jsou 2 co ja teda vim, Zavádka, Nová Máša, u nás jsou 4, je to krásný kus historie, řekl bych, že co se týče zaměstnanců v dopravě, žsr jich ma vic, inu v každé stanici kde je výpravčí bývá dozorce, kvuli ručním výměnám

N.N.

… mechanického provozu. Elektromotor v PZZ nemusíte řídit digitálně.

Otik

O prácu by mali prísť ľudia v kanceláriách, pochybujem ze to ZSR pomôže. Keďže nemá ľudí v prevádzke a na údržb.

Marťas

Tak pokud přijdou o práci lidé v kancelářích, kteří jsou, jak připouští i šéf odborů (což už je sakra co říct) zbyteční, ŽSR to velmi pomůže finančně – ušetří haldy peněz za jejich mzdy, odvody, benefity, náhrady a podobně… Pokud tedy jsou opravdu zbyteční…

Michal Tvrdý

No, ale má to jeden háčik. Väčšina týchto miest je politicky obsadených (teda rodinkárstvo, protekcia, …). Takže je dosť možné, že sa budú prepúšťať skutoční odborníci, ktorí nemajú žiadne „krytie“ a zostanú práve tí politickí nominanti … a potom to tak aj bude vyzerať (teda, ono to tam už teraz tak vyzerá) ….

Marťas

Tak to pak potěš zadní střední část těla…

Addams

Sú voľné stoličky výpravcov, dozorcov výhybiek, výhybkárov, atd. Rušiť sa budú pravdepodobne pozície typu „referent pre veci zbytočné“ na GR a OR.
Darmožráči dostanú pracovnú ponuku vo firme a tým pádom nemajú nárok na odstupné (podľa zákona, v Kolektívnej zmluve však môže byť čosi iné – neviem, lebo nemám). Problémom bude, ak darmožráč nemá vyhovujúci zdravotný stav.