Zemětřesení na slovenských železnicích. ŽSR vážně zvažují hromadné propouštění
Modernizovaná trať Haniska pri Košiciach - Moldava nad Bodvou. Foto: ŽSR

O práci by ještě v létě mohly přijít stovky lidí.
O práci by ještě v létě mohly přijít stovky lidí.
SŽ má cca 17000 zaměstnanců. A trojnásobnou síť proto ŽSR.
Nicméně přebujelé byrokratické řízení by také zasloužilo provětrat.
Kolik je na Slovensku jeste zavoraru, hradlaru, vyhybkaru v malych stanicich a dalsich podobnych zeleznicnich delniku z dob analogoveho provozu?
No jo, jenže pokud ty tratě jsou ve stavu, který toto vyžaduje … Ať je to u nás jaké chce, tak se celkem brutálně modernizuje… Na Slovači se zastavil čas…
To je to, co nechápu. Proč se tam daleko víc neinvestuje do dálkového řízení tratí, které by uspořilo stovky pracovních míst (a ŽSR ty lidi nemá).
Protože nejsou bankovky… Mnoho přemnoho jich bylo kamsi odkloněno či se použily na naprosto jiné účely, no a teď už si poskytovatelé dotací dávají veliký pozor, co se s jejich penězi stane… A jelikož je nutno prokázat, že mimo dotaci jsou i peníze na zbytek stavby, jaksi to nemá řešení…
Nikdy se to tak nedělalo.
Hradlařů míň než u nás, u závorářů bych se nedivil kdyby taky, ale ve stanicích je tam ta přezaměstnanost strašná
… mechanického provozu. Elektromotor v PZZ nemusíte řídit digitálně.
O prácu by mali prísť ľudia v kanceláriách, pochybujem ze to ZSR pomôže. Keďže nemá ľudí v prevádzke a na údržb.
Tak pokud přijdou o práci lidé v kancelářích, kteří jsou, jak připouští i šéf odborů (což už je sakra co říct) zbyteční, ŽSR to velmi pomůže finančně – ušetří haldy peněz za jejich mzdy, odvody, benefity, náhrady a podobně… Pokud tedy jsou opravdu zbyteční…