Zemětřesení na slovenské železnici, správce kolejí má nového ředitele
Bratislava hlavná stanica. Foto: ŽSR
Po necelém roce mění Železnice Slovenskej republiky svého generálního ředitele. Ministr dopravy Árpád Érsek (Most – Híd) odvolal z pozice
Analýzy Útvaru hodnoty za peniaze nestoja ani za cenu papiera, nemaju ziadnu odbornu kvalifikaciu, len behaju s kalkulackami a porovnavaju neporovnatelne veci. A pre zaujimavost jeden z UHP bol az doteraz na teplom miestecku na strategii ZSR ako jej sef!!!, kde nastupil pred par mesiacmi, zjavne mu bola genialna sprava uradu, z ktoreho prisiel uplne na xxx. Dalsi co vyzral prachy, nic neurobil a este dostane odstupne 🙂 nech zije UHP na vecne casy, ale za vlastne peniaze!
Chobotnice Smeru odklidila Juru Kubáčka z MDVRR, nestihl tedy dokončit to, co rozjel (např. standardy stanic a zastávek aj.), vládne všeobjímající bordel a z železničářů je, slovy výše uvedeného, stádo vyděšených kávových automatů.
Uvidíme po volbách.
ŽSR jsou přesně takové, jaké si je slováci udělali. A stav tratí je přímo strašný. Inu vidíme výsledky hrdého slovenského štátu.
co je to za lziva propaganda? slovenske zeleznice nejsou vubec ve spatnem stavu, prave naopak. od ledna do zari jim shorelo devet lokomotiv, a v rijnu zadna! copak nevidite jak manazment uspesne implementuje nove nastavene pajplajny a ono to jiz zacina vykazovat pozitivni mezikvartalni zmeny klicovych parametru?
Tak na ŽSR generálneho riaditeľa odvoláva Správna rada a nie minister dopravy. Správna rada na základe žiadosti ministra dopravy rozhodla o tom, že generálny riaditeľ bude odvolaný. Nový generálny riaditeľ bol jeho námestníkom pre dopravu a prevádzku a tu je ten hlavný problém, keďže námestník na tejto pozícií koná v obore kompetencii generálneho riaditeľa… Všetci vieme ako dopravná prevádzka na sieti ŽSR funguje, takže je to z dosť značnej časti aj vďaka neschopnosti novovymenovaného generálneho riaditeľa, ktorý pred tým pre dopravnú prevádzku toho veľa nespravil – vlastne nič. Zemetrasenie na ŽSR bude, keď na konci februára budú nové parlamentné voľby… Číst vice »
V jednom ale přece jen napřed jsou a to v konverzi napájení. Zatímco na Slovensku schválili změnu na 25 kV v polovině 90. let, my jsme se probudili vloni a zatímco oni už mají hnatatelné výsledky, my máme až na pár drobných kroků jen vzdušné zámky.
To je pravda, nicméně oni to rozhodování – díky konfiguraci sítě a nezbytné „koridorizaci“ KBD – měli mnohem snazší. Osobně jsem pro konverzi i v ČR, ale faktem je, že to rozvážení plusů a mínusů této akce na SŽDC je vyrovnanější než na ŹSR, kde prakticky žádné mínusy nejsou.
Nevím a ptám se, existují ještě nějaké jiné hmatatelné výsledky, než jedna konvertovaná stanice, která rozsekla souvislou stejnosměrnou trasu, s tím že potrvá ještě roky, než bude střídavina pokračovat dál? A další jen zdánlivě rýpavý dotaz, patří mezi ty hmatatelné výsledky také to, že se pořád nějak vyčkává se zadrátováním Humenného?
Být vámi, tak mluvím hoodně opatrně, na to, že změnu na ac 25 kV odsouhlasili myslím v roce 2005, tak jediný reálný a vpodstatě i nesmyslný počin za celou dobu bylo přepnutí Púchova. Takže není moc čemu tleskat.
Proč „nesmyslný“ počin (v kontextu konverze u ŽSR, resp. okolních staveb) ?
Počet ještě nezrušených tratí je tam s trochou nadsázky jednociferné číslo…… 13000 lidí ??
ŽSR má proti SŽDC (mimo jiných) dva hendikepy – neformální status „sociálního podniku“ a s tím související pomalejší prosazování dálkového řízení. My na SŽDC často nadáváme, ale proti ŽSR je to docela funkční podnik.
Áno, ŽSR oproti SŽDC má ešte veľmi ďaleko. Len taká perlička, v Košiciach na hlavnej stanici nie sú na každej koľaji odchodové návestidlá. Povolenky na odchod niekedy riešia vysielačkami.
Potom na trati medzi stanicami Bratislava hl. st. a Bratislava Nové Mesto je iba jednokoľajka. Tzv. „S-Bahn“ medzi Petržalkou a Novým mestom chodí iba 1x za hodinu a to iba cez pracovné dni.
Je to bieda, keď to porovnám napr. s Brnom, Prahou a Viedňou.
Buďte rádi za ty vysílačky. Ještě by ty rozkazy mohl nosit k tomu určený zaměstanec, jehož jediná kvalifikace jsou zdravé nohy a že trefí na správný peron, ne do hospody.
Něco jako S-bahn chybějící v Bratislavě ovšem vůbec není vyvolán chybami ŽSR ani jednokolejkou mezi hlavnou stanicou a Novým Mestom: tam by vlaky mohly i za současného stavu jezdit v obou směrech bez problémů v maximálně patnáctiminutových intervalech i při stávajícím stavu infrastruktury!
Problém trate Nové Mesto – Petržalka je najmä absencia dopytu, bez ohľadu na to o čom šotouši snívajú svoje mokré sny. Trať odnikiaľ nikam a ešte aj okľukou. Tam sa nikdy doprava obnovovať nemala, ako dokazuje mizerná obsadenosť tých vlakov. Je to takmer komické, v preklade po cca polhodine idú vlaky od Senca do centra a do Petržalky – z vlaku do centra pomaly vypadávajú ľudia a potom príde prázdny vlak do Petržalky. Win!
Vždyť by byla ohrožena bezpečnost provozu, takový závorář v Sečovské Poliance by třeba nekontroloval přejezd přes který se stejně jede desítkou na OP (když tam jednou za pár let jede vlak).
A v čem má spočívat to „zemětřesení“? To, že Tkáč odstoupí se vědělo již od července a šlo o jeho vlastní rozhodnutí.