Zeměměřiči mapují území pro VRT mezi Prahou a Lovosicemi
Příprava vysokorychlostní tratě z Prahy do Drážďan pokročila ke sběru geodetických dat v úseku Praha – Lovosice. Zeměměřiči začali s
Příprava vysokorychlostní tratě z Prahy do Drážďan pokročila ke sběru geodetických dat v úseku Praha – Lovosice. Zeměměřiči začali s podrobným mapováním terénu, oznámila Správa železnic. Nejde přitom o vytyčování vlastní stavby, ale o sběr podkladů, ze kterých nová trasa nakonec vzejde.
Mapuje se výrazně širší území, než jaké zabere budoucí stavba. Umístění nové trati z pohledu stavebního zákona bude muset projít územním řízením. To bude ale následovat až po procesu posouzení vlivu stavby na životní prostředí (EIA).
„Včasnou prací geodetů získá Správa železnic mapové podklady v podrobnosti nejen pro samotnou studii, ale současně i pro všechny další fáze přípravy,“ uvedl šéf SŽ Jiří Svoboda.
Ve spolupráci s Němci pak připravuje Správa železnic přeshraniční úsek Ústí nad Labem – Drážďany, jehož součástí je i stavba 26 kilometrů dlouhého tunelu pod Krušnými horami. Vůbec poprvé hledají němečtí a tuzemští správci železnice společně v jedné zakázce dodavatele. Německá společnost DB Netz a Správa železnic vyhlásily tendr na projektové řízení pro vysokorychlostní trať Drážďany – Praha.
Prvním zprovozněným úsekem má být nicméně právě část mezi Prahou a Lovosicemi. Ta patří do takzvané sítě core network, která má být podle Evropské unie hotova do roku 2030. Zda se Správě železnic podaří termín dodržet, není vůbec jisté.