Zemědělská společnost se odvolala proti povolením pro stavby související s D55 z Olomouce

Vizualizace D55 Olomouc - Kokory. Foto: ŘSDVizualizace D55 Olomouc - Kokory. Foto: ŘSD

ŘSD analyzuje dopady odvolání na chystané zahájení stavby tento měsíc.

33 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jan Sova

Myslím že teď to došlo do bodu zlomu, kdy se opravdový záměr Agry ukáže. Pokud ŘSD přijde s nějakou smírnou variantou, aby Agře odpadl ten důvod s přístupem k pozemkům, a Agra odmítne, je vše jasné a pojede to v původní linii blokády (dříve byl důvod nemožnost pasení dobytka, hluk atp., ačkoliv tam pastviny nikdy nebyly).

autobusik2

Nevie niekto k tomuto prípaduniečo viac, hlavne kedy to tí zemělcedělci vlastne začali riešiť? Našiel som od nich až rozklad proti vydanému SP, nevie niekto či mali vôbec nejaké pripomienky skôr?

Ak mali propomienky skôr, tak je to chyba štátu, že silou pretláča to čo chce a nie je schopný ustúpiť ani v takýchto dorbnostiach, ktoré by cenu stavby nijako nenavýšili!

Ak sa zobudili až pri SP, tak kašlať na nich, je to len a len ich chyba, že to neriešili skôr a zobudili sa až desať minút po dvanástej!

Ondra K.

Tohle těžko soudit. Klidně mohl nastat stav kdy ti zemědělci neměli důvod protestovat už v územním řízení. Zrovna výškové řešení sjezdů je taková podrobnější věc, která vůbec nemusela být dokumentaci pro územní řízení řešena.

Zbyněk

výškové převýšení sjezdů se muselo řešit už při ÚZ

Lysimachia

„přeložka silnice III/43“ je evidentně nějaká chyba.

Daniel Bečvář

Tipoval bych, že ředidel Mátl už připravuje nějakou dohodu. Uvidíme, jestli bude mít Agra zájem. Zatím moc konstruktivní nebyla, ale vzhledem k tomu, že ohledně hlavní trasy všechno prohrála, třeba dostala rozum.

Ondra K.

Pokud je opravdu problém výškové řešení sjezdů a případně jejich počet, ŘSD by bylo hloupé, kdyby si kvůli tomu nechalo shodit SP. Taky bych čekal dohodu a následné stažení námitky.

Alexand D.

Agra jsou deblové. Ostuda republiky! Impotence v rozhodnosti místních komunálních politiků a orgánů je tragikomická. Onen kousíček dálnice z Olomouce do Přerova, který tomuto místu hodně pomůže jsou neschopni dostavět nejen v celku, ale ještě těsně pře zahájením nějaký ubožáček dělá naschvály.

J.M.

Nevíte, o jaký objekt se jedná? Např kdyby někdo ve videu vizualizace od ŘSD napsal, jaký je to čas. Bylo by to fajn.

Ing. Vafek Michael

Stavební povolení na dálnice včetně všech přeložek vydává Ministerstvo dopravy a ne Krajský úřad Olomouckého kraje. Ten vydává stavební povolení na stavby silnic I. třídy. V tom článku je pak spousta odborných nepřesností.

Jan Sůra

Na hlavní trasu jistě. Ale na řadu souvisejících objektů ne. Ostatně proto visí odvolání tam, kde visí. Jaké konkrétní nepřesnosti máte na mysli?

IGCT

Přes všechny hejty si myslím, že tady je odvolání naprosto vpořádku a předložené argumenty jsou opravdu relevantní.

Gajda

To asi ano, ale ta doba kdy přišlo teda rozhodně v pořádku není.

Vll

No jo na Hané neví jak vypadá kopec, tak je to vyděsilo.

mgr.pavel

Pokud má nějaký „kopec“ 40 procent, tak to fakt traktorem nevyjedete.

Berry

V článku se píše 40 stupňů. Nikoli procent. To je celkem zásadní rozdíl.

Adam Ř

Doplním, že 40° odpovídá asi 84%

rumpeak

40 stupňů bude problém vyjít i pěšky.

Václav

Tady nejde o přírodní kopce v krajině, ale o svahy, které se uměle vytvoří při stavbě dálnice.

Kodl

Bože a nekonečná sága pokračuje..

J. Špalek

No, ono už se tam normálně začala, takže ZO nebude tak horké

Ivo Benda

Ten, který ničí pole dusáním těžkými stroji a chemizací, si stěžuje – to je směšné !!!

Honza

A jak to souvisí s tématem?
Agra si ztěžuje, že příjezdovky na pole jsou moc prudké, takže to ty stroje nevyjedou/nesjedou. Co s tím má co společného chemie a hmotnost strojů?

Lysimachia

Tak to měla připomínkovat v rámci stavebního řízení a ne teď.

Honza

To určitě ano, ale mě zajímá, jak hmotnost strojů a používání chemie v zemědělství souvisí se stížností těch zemědělců.

Josef

Až lidi pochopí to, že dusáním a hnojením polí chemií zabíjí vše živé v půdě. Dále až přestanou kácet lesy (zadržování značné množství vody právě pro pole) tak to bude dobré. Jinak se vše bude dále horšit a hlavně na to doplatí ničitelé přírody. Pochopení zdar !!!

Pavel

Jen tak info – proč v úvodu článku je foto z provozované MÚK? To není vizualizace, to je realita. Vizualizace snad vypadá jinak než aktuálně provozovaná MÚK.

noerf

Když vidím poslední dobou křížení dálnic nebo dálnice a komunikace 1.třídy, tam mám pocit, že místo jednoduchých sjezdů a nájezdů se vytváří uměle další propojovací komunikace, což znamená další mosty, více betonu a asfaltu a do budoucna dražší opravy a rekonstrukce.

***** Petr

Taky mi to vrtá hlavou. Dnes to platí „unie“ a za pár let nebudou mít ani na údržbu těch mostů. Mimo jiné některé jsou nelogické a místo obyčejného „motýlka“ zaberou neskutečně mnoho místa, většinou nejúrodnějších polí v daném okruhu s minimálním dopadem na bezpečnost provozu.

Pezos

„Motýlek“ (oficiálně „čtyřlístek“) má taky svoje problémy, třeba zvýšené riziko kolizí v průpletových úsecích (to souvisí s její omezenou kapacitou). To co je na vizualizaci je furt lepší než ta šílenost D35xD46

PetrN

Souhlas, ve vytížených směrech jsou velmi žádoucí polopřímé rampy… v extrémním případě může čtyřlístek způsobit velké kapacitní špunt, což dnes a denně vidíme na křížení D1xD2 , které se bude v dohledné době předělávat… Škoda že když se to tehdy stavělo vyhrál zrovna čtyřlístek, pritom byly navrhované i jen o 20-30% dražší varianty kompletní turbíny či spirály, mohl být relativně klid… Křížení D35xD55 (na fotce) bylo navrženo a postaveno naprosto v pořádku…

Couler

Co je špatného na křížení D35xD46 ? Napadají mě akorát délky přídatných pruhům, ty jsou tam kratší než normální sjezdy do horní dolní, jinak tvar křižovatky je vpohodě, ne ? Naopak lepší, že pro ten nejvytíženější směr se postavila polopřímá rampa (Ova>PV). Co je na ní šíleného ?

PetrN

Varianta na fotce zabere úplně stejně prostoru jak klasický čtyřlístek a z kapacitniho i bezp. hlediska je to rozhodnělepší řešení… Doporučuji se podívat na mapu na různé důležité dálniční křižovatky na západě… Čtyřlístek opravdu není nejvhodnější, ale dříve byl běžný, v Německu jich je fakt hodně už z doby dávno minulé, ale mraky těchto křižovatek prošlo zásadní přestavbou právě s aplikací poloprimych ramp a rušením nekapacitních krátkých prupletovych useků