Zemědělec neuspěl s protesty proti obchvatu Havlíčkova Brodu, stavba se znovu rozjede
Obchvat má být dokončen příští rok.
Ministerstvo dopravy zamítlo odvolání zemědělce Miroslava Hrtúse proti stavebnímu povolení pro jihovýchodní obchvat Havlíčkova Brodu. Stavební práce by se tak měly v nejbližší době obnovit. Zablokovalo je březnové rozhodnutí soudu, které stavební povolení zrušilo.
Vyplývá to z rozhodnutí zveřejněného na úřední desce. Po patnácti dnech od vyvěšení bude verdikt pravomocný, nelze se proti němu odvolat. Soud rozhodnutí zrušil po třech letech od zahájení stavby. Podle Hrtúse nejsou řádně vyřešeny budoucí vlivy stavby, zejména její emise působící na okolní pozemky. Kvůli tomu požadoval přezkoumání tzv. závazných stanovisek, což ministerstvo odmítlo. Soud mu dal za pravdu a stavební povolení zrušil. V novém řízení ministerstvo původní verdikt krajského úřadu Kraje Vysočina potvrdilo.
Podle Martina Bučka z týmu komunikace ŘSD rozhodnutí znamená, že nabytí právní moci tohoto rozhodnutí bude moci stavba pokračovat podle původního rozhodnutí z roku 2018.
Postupná konzervace
„Do té doby budou práce stále probíhat v souladu rozhodnutím téhož stavebního úřadu Kraje Vysočina k zajištění konzervace této rozestavěné stavby. Od června tohoto roku probíhaly práce na jednotlivých stavebních objektech v hlavní trase pouze v rozsahu stanoveným v tomto rozhodnutí směřujícím ke konzervaci stavby. Samozřejmě na dalších stavebních objektech, nedotčených zrušeným SP se pracovalo dle harmonogramu, pokud to bylo možné,“ řekl Buček.
Podle něj zatím není možné uvést, kdy lze přesně očekávat dokončení stavby. „To bude možné nejdříve po jednání se zhotovitelem, z kterého vyplyne aktuální stav rozestavěnosti jednotlivých stavebních objektů a požadavek na aktualizaci harmonogramu ve vztahu k jeho technologickým, personálním a technickým možnostem,“ dodal Buček. Informační leták ke stavbě uvádí příští rok.
Stavbu čtyřkilometrového obchvatu ŘSD zahájilo na konci roku 2019.Zakázku získalo sdružení firem Strabag, M-Silnice a Porr, které nabídlo cenu 1,6 miliardy korun. Nová část silnice propojí výpadovku I/34 na Žďár nad Sázavou a Pardubice se silnicí I/38 směřující na Jihlavu. Městu s 22 800 obyvateli by měla ulevit od části tranzitní dopravy.