Země FLIRTů. Stadler získal ve Švýcarsku zakázku na další nové jednotky

Stadler Flirt pro Sihltal Zürich Uetliberg Bahn (SZU). Foto: SZUStadler Flirt pro Sihltal Zürich Uetliberg Bahn (SZU). Foto: SZU

V provozu v kantonu Curych nahradí jednotky soupravy s dvoupodlažními vozy.

6 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Twix

Sihltalbahn je zajímavá i tím, že začíná v podzemní stanici původně plánované pro curyšské metro, následně vede tunelem pod řekou Sihl. Pak se od ní odpojuje Uetlibergbahn, normálněrozchodná adhezní trať se stoupáním 79 promile. Ta byla až do roku 2022 stejnosměrná a aby po jedné koleji mohlo projet obojí, měla trolej posunutou do strany a vozidla vybočený pantograf (nejnovější dvousystémové vlaky posuvný do strany). V tunelu se v jednom úseku mohly míjet jen sihltalské vlaky a ve druhém jen uetliberské.

Michal Němčanský

Přijde mi odvážné tvrdit, že SZU je „ryze soukromý dopravce“. Stejně jako významná část dalších „privátních“ dopravců ve Švýcarsku je většinou významná část akcií těchto společností vlastněna veřejným sektorem tj. obce, kantony, bund.

SYN

Inu, že tam nevyhrává výrobce (kolejových vozidel) Škoda je poměrně normální… kvalitou na to nemá a tlačenku ve Švajcu těžko sežene… kromě toho kdo by jim zaplatil vývoj a certifikaci 15kV verze? Přece by to neplatili z vlastního??

Bartol

Rozumím sarkasmu.

Ale co se týká 15 kV:

ŠT měla původně do roku 2018 dodat 39 pětidílných Regiopanterů pro »National Express« na S-Bahn v Norimberku. DB podala 2015 námitku k výsledku výběrového řízení provozovatele. Proběhlo několik jednání, která nakonec vyhrála 2017 společnost National Express. Uvedení do provozu ale časově nevycházelo. Vítěz National Express však odstoupil a zůstala tam DB.

SYN

Príma, takže ta vozidla už schválená měli nebo ne?

Ares

Kvalitou se Škoda nemá za co stydět a fakt nevybočuje z průměru ostatních výrobců.