Železný Brod – Turnov bez aut. Podél Jizery dokončili nejsložitější část cyklostezky
Nový úsek cyklostezky Greenway Jizera Železný Brod - Líšný. Foto: Město Železný Brod

Cesta k budování byla značně složitá, dlouho se nedařilo získat povolení kvůli odporu Správy železnic a Povodí Labe.
Tak jsem koukal, že asfalt není na celé trase. Řekl bycg, že to je docela škoda, protože pokud by byl byla by trasa použitelná nejen pro cyklisty, ale i pro bruslaře.
„Relativně vysoká cena v přepočtu na kilometr je dána především složitým terénem.“
Co se těchto obtížných podmínek pro stavby týče měl bych pro redakci námět na článek. Pojizerka tedy silnice č. 292 kde probíhá rekonstrukce silnice která se v současné době úplně stala minulostí.
https://mapy.com/cs/zakladni?l=0&x=15.3925263&y=50.6080176&z=19&ovl=8
Skvělý počin. Obtloustlá většina společnosti bude hulákat nesmysly, ale to nikoho nezajímá.
Obtloustlá většina by měla jezdit pořád přes Vrát 😀
to se pořád kecá o klimatických cílech a tady postaví asfaltové topení vedle Jizery
Já tomuto počinu tleskám stejně jako mu jistě tleskají všichni cyklisté kteří mohou nyní využít tuto cestu místo velmi frekventované silnice Ž Brod-Malá Skála a jistě mu tleskají i řidiči motorovových vozidel.
Výborně, já původně z Turnova pocházím, vzpomínám si, jak za mlada jsem do Železného Brodu párkrát na kole dojel, právě po té hlavní silnici… Od té doby provoz asi ještě zhoustl.
I na Malou Skálu jsem jezdil přes kopce, prý ale už pár let se dá jet po pěkné cyklostezce podél vody, musím to někdy přes léto vyzkoušet a rovnou i do toho Železného Brodu. Pokud by se podél Jizery či Kamenice pak nějak pokračovat dál, bylo by to taky fajn…
Vlastně když teď dál za Turnov vlaky nejezdí, šlo by to pojmout jako taková náhradní doprava. 🙂
Tak asi víte, že postavit ze Spálova dál proti proudu kterékoliv z obou řek cyklostezku je prakticky nemožné.
Jinak ale super nápad, postavit před brodské a turnovské nádraží pár kol jako náhradní dopravu za vlak 🙂 Jen s dodržováním přípojů by to nebylo nic moc.
A nevím, kdy u Vás bylo „za mlada“, každopádně provoz na silnicích od té doby zhoustl velmi. Po I/10 a celkem po jakékoliv české silnici 1. třídy bych na kole jezdit nechtěl. Kde jsou ty časy, kdy jsme s dědou jako děti jezdili po I/32 do Dymokur, hezky opatrně po široké krajnici…
Co se týče toho provozu na téhle hlavní asi největší problém pro cyklistu jsou nákladní vozidla která tudy projíždí od D 10 na hraniční přechod Harrachov a opačně. A co se týče toho pokračování z Brodu dál tak to se dá. Z Brodu na Spálov a pak do Podbozkova. Cyklostezka tam sice nevede, ale vede tam cyklostrasa. Ten provoz tam tak velký není. Cestou můžete navštívit vyhlášenou restauraci Hotel Spálov která je zrekonstruovaná a vypadá opravdu hodně dobře. 😉
Z Brodu do Turnova se opravdu bez kolizi s auty dostat nedá, to je nepřesné tvrzení, v Lišném a na Malé Skále vede cyklostezka po normálních komunikacích s provozem, stejně tak v Křížkách a pak od Rakous až do Dolánek vyjma úseku přes železniční most. Takže ve výsledku více jak třetina trasy opravdu nevede na vyhrazené cyklostezce.
No ale že na těchhle místních silničkách ve vesnicích je provoz téměř jako na souběžné I/10, což dosud byla jediná možnost, kromě horských prémií přes Koberovy nebo Vrát!
vyhrazené cyklostezka a nebo místní silnička je trochu rozdíl, ale zrovna na některých úsecích v létě ten provoz není zrovna malý, ale s I/10 to srovnávat nelze. Jinak GW nevedla po I/10, ale přes kopec přes Vrát.
Ze Skály do Turnova je to čistě cyklostezka. Bez aut. Nechápu, kudy jste jel.
Není, naopak tenhle úsek má nejvíc částí po veřejných komunikacích, cca 2/3 trasy vede po veřejných komunikacích s provozem. Přesně je to 9,1 km od zákazu vjezdu na Malé Skále u Boučkova statku, po elektrárnu v Turnově, z toho 5,76 km vede po veřejných komunikacích a jen 3,34 km po vyhrazené cyklo/pěší stezce.
Tady máte jednotlivé úseky s provozem
https://mapy.cz/s/konacozora
https://mapy.cz/s/bupomadobe
https://mapy.cz/s/ramazuramo
a celá trasa https://mapy.cz/s/cetofedoco
Konečně! Jezdím na kole často z Prahy do Jizerek, nebo zpět, a tohle byl jediný úsek, kde jsem musel na tu silnici 1. třídy. Alternativou jsou samozřejmě kopce, nebo trasa o 10 až 30 km delší.
„Cyklostezka povede záplavovým územím.“ „Cyklisty čeká štěrkový povrch.“
Tak to jsem zvědavý, jak dlouho stezka vydrží. Nejspíš se při první povodni přesune někam po proudu.
U nás v Ml. Boleslavi na ni netrpělivě čekáme! Ne, vážně, u Brodu dobrá práce. Nevím, proč se mezi Bakovem a Boleslaví musí přes kopec, když tady, kde jsou pomalu skály až k řece, to šlo.
Přírodní překážky a další nevyvratitelne faktory jsou tím posledním, co v Čechách limituje rozvoj cyklodopravy.
Při takovém to uvažování, by nebyl u žádné řeky ani chodník, či stezka. Proč nevyužít krásu údolí kolem řeky, že? Každý nechce s rodinkou jezdit přes kopec.
Nevím, zda jste z regionu, já ano, takže dokončení stezky vítám.
Také to pomůže rozložit množství návštěvníků…, protože na Malé Skále je to s sezóně mazec.
Prosím čtenáře typu „všechno špatně“ , že mi nebudou odpovídat a raděj i si stezku vyzkouší:)
Já jsem to pochopil tak, že je škoda, že to není zpevněný povrch, ne že to nemělo být vůbec
Ano.
Jednak je otázka, pod úrovní jak velké povodně se vozovka nachází: pětileté? stoleté? To je poněkud rozdíl. Druhak velká voda vždycky přenáší velká množství štěrku, bahna a všemožných dalších naplavenin. Kdyby cyklostezka byla zpevněná, tak ji sice velká voda možná nepoškodí – pokud nebude moc velká – ale minimálně znečistí tak, že se poté bude muset důkladně vyčistit. A o kolik náročnější bude obnovit štěrkový povrch? Tím spíš ve srovnání s tím, o kolik náročnější by bylo ji při stavbě vyasfaltovat? A pěší nezpevněný povrch ocení, i když ti už teď mají k dispozici cestu přes Závrší.
odhadují spíš jednoleté, nakonec i úsek Malá Skála – Lišný je pravidelně pod vodou
dnes jsem se tam byl podívat, cyklostezka je cca 2m nad aktuální (tj. skoro žádnou) hladinou, takže první jarní tání nebo vydatnější deště a bude to pod vodou
To jste mi připomněl právě budovanou cyklostezku v Semilech pod novým mostem. Ta bude také v záplavovém území a vidíte, také se staví.Prostě když bude hodně vody tak se uzavře a až voda opadne tak se zase zprovozní. A pokud jde o štěrk tak to je jednoduché. Ten co bude na cyklostezce bude odplaven a voda přinese materiál jiný 🙂
Otevřená bude bohužel se spožděním. Lidi tam již měsíc chodí přes zákaz. Pořád hlásí rozhlasem zákaz vstupu.
Teď ještě úsek z Brodu do Semil.