Železniční unie vyhlásila nejlepší nádraží na světě. Leží pár kilometrů za českými hranicemi

Szklarska Poręba Górna. Foto: PKP SASzklarska Poręba Górna. Foto: PKP SA

Vítězná stanice je velmi dobře dostupná z Česka, po více než půlroční výluce na zubačce sem nyní opět zajíždějí přímé vlaky z Liberce.

Odebírat
Upozornit na
guest
17 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
peter

Vysloveně mi tam chybí Alzabox, zásilkovna, ppl a nějaké bilbordy.

Petr

Uznávám, taková hodnocení jsou docela subjektivní ale proč jen mně po přečtení diskuze napadlo konstatování, že česká přejícnost je typický oxymoron. Zvykejme si, Poláci si ve stále více oblastech zaslouží obdiv, a ten obrat nastal v relativně krátkém čase. Ještě v roce 2016 jsem nevěřícně zíral v Ústí nad Orlicí na z Polska zajíždějící soupravu „dřevolino“.

Karel M

Takové věci jsou vždy věc názoru. Já nikdy takovým věcem nepřikládám váhu.

Pavouk

Asi by mne lákalo to bydlení v apartmánech na tomto nádraží, které jsou docela levné (asi od 500 do 1100 Kč za osobu a noc), ale Szklarska Poręba jako taková je zřejmě jen šíleným turistickým centrem ve stylu Špindlu, Pece, Kvildy a podobných humusů.
Nádraží je opravdu moc hezké.

Intrus

Ten rozdíl, že se tu najíte za třetinu, za třetinu si skočíte do wellnessu a vše v trojnásobné kvalitě oproti Špindlu. Zákazník tu není jen měšec na odrání.

Martas

Za třetinu tedy určitě ně, o třetinu? 🙂

Twix

Zřejmě? Tak se tam někdy vypravte, je to sice velké středisko, ale v Polsku je to takové pohodové, služby dostupné, ceny neurazí.

Pavouk

Děkuji. Ale asi se tam raději nevypravím. Úspěšně se vyhýbám místům, kde jsou turisté přemnožení. Často se mi u nás na Šumavě stává, že za celý výlet nepotkám nikoho nebo jen občas lesáky.

David

Tolik miliard do reko nadrazi a nechaji si to u nas vyfouknout? Skoda

Libor

V Kájově to zbourali, tak to vyhráli jinde 😁

Nose Peak

Aj modrý zábradlí tam maj 🙂

Modré zábradlí

👍

Brzda dopravy

Zvýšené pohodlí cestujících? 😂 Nechal bych tam železniční únii nosit celou zimu kufry přestupujícím…

Už na první pohled je vidět tragický přístup na nástupiště, opičí dráha zábradlí, zbytečně dlouhé přístupové cesty a zastřešených asi tak deset procent celkové plochy nástupišť. Za mě tragédie, železniční únie evidentně jezdí autem…

Pavouk

Pokud někomu je v podhorském městečku na obtíž si kousek poponést batoh nebo kufr, tak bych řekl, že tam nemá co pohledávat.

Twix

Tak mezi Impulsem a Pavoukem se tam zpravidla přestupuje hrana-hrana na prvním nástupišti, ale je pravda, že to druhé je takové nešikovné, tím jak je nutné použít přechod na samém okraji stanice a pak jít za plotem podél celého vlaku. K tomu zvýšenému pohodlí bych ještě dodal, že když jsem tam byl poprvé asi v roce 2007, v tom období (konec listopadu) tam jezdil jeden jediný vlak za den (osobák Kamienczyk do Poznaně), ale osobní pokladna tam otevřená byla 🙂

Tomáš Záruba

Proč ty mínusy by mě fakt zajímalo. Napadlo mě přesně totéž, když jsem četl článek.

Brzda dopravy

Protože tady je veškerá diskuze marná, mínusy stejně dávají jen zřejmě zainteresovaní do podobně zprzněných rekonstrukcí a nebo narušení lidé, kteří blouzní o nějaké povinnosti být horalem, pokud chce jet člověk vlakem přes hory…