Železniční unie vyhlásila nejlepší nádraží na světě. Leží pár kilometrů za českými hranicemi
Szklarska Poręba Górna. Foto: PKP SA

Vítězná stanice je velmi dobře dostupná z Česka, po více než půlroční výluce na zubačce sem nyní opět zajíždějí přímé vlaky z Liberce.
Jj, mají to tam fakt pěkné a navíc čisto! A ty výhledy od nádraží. 😍
Vysloveně mi tam chybí Alzabox, zásilkovna, ppl a nějaké bilbordy.
Uznávám, taková hodnocení jsou docela subjektivní ale proč jen mně po přečtení diskuze napadlo konstatování, že česká přejícnost je typický oxymoron. Zvykejme si, Poláci si ve stále více oblastech zaslouží obdiv, a ten obrat nastal v relativně krátkém čase. Ještě v roce 2016 jsem nevěřícně zíral v Ústí nad Orlicí na z Polska zajíždějící soupravu „dřevolino“.
Takové věci jsou vždy věc názoru. Já nikdy takovým věcem nepřikládám váhu.
Máte tam málo věcí. To už je snad OKP🤣
Asi by mne lákalo to bydlení v apartmánech na tomto nádraží, které jsou docela levné (asi od 500 do 1100 Kč za osobu a noc), ale Szklarska Poręba jako taková je zřejmě jen šíleným turistickým centrem ve stylu Špindlu, Pece, Kvildy a podobných humusů.
Nádraží je opravdu moc hezké.
Ten rozdíl, že se tu najíte za třetinu, za třetinu si skočíte do wellnessu a vše v trojnásobné kvalitě oproti Špindlu. Zákazník tu není jen měšec na odrání.
Za třetinu tedy určitě ně, o třetinu? 🙂
Zřejmě? Tak se tam někdy vypravte, je to sice velké středisko, ale v Polsku je to takové pohodové, služby dostupné, ceny neurazí.
Děkuji. Ale asi se tam raději nevypravím. Úspěšně se vyhýbám místům, kde jsou turisté přemnožení. Často se mi u nás na Šumavě stává, že za celý výlet nepotkám nikoho nebo jen občas lesáky.
To zcela chápu, ale pak asi není potřeba tomu bez vlastní zkušenosti nadávat do zřejmých humusů.
Psal jsem především o Špindlu, o Peci a o Kvildě, to prostě naprosté humusy jsou. Stejně jako třeba Dobrá na Šumavě, Železná Ruda, Modrava.
Vzhledem k lokalitě obce Szklarska Poręba a vzhledem k množství ubytovacích možností se nedá předpokládat, že tam turistů bude méně. Já se těmto místům vyhýbám a vždy to pro mne bude přelidněný humus.
Naštěstí jsou tisíce možností, kam vyrazit a nezakopávat o davy lidí.
Tolik miliard do reko nadrazi a nechaji si to u nas vyfouknout? Skoda
V Kájově to zbourali, tak to vyhráli jinde 😁
Aj modrý zábradlí tam maj 🙂
👍
Zvýšené pohodlí cestujících? 😂 Nechal bych tam železniční únii nosit celou zimu kufry přestupujícím…
Už na první pohled je vidět tragický přístup na nástupiště, opičí dráha zábradlí, zbytečně dlouhé přístupové cesty a zastřešených asi tak deset procent celkové plochy nástupišť. Za mě tragédie, železniční únie evidentně jezdí autem…
Pokud někomu je v podhorském městečku na obtíž si kousek poponést batoh nebo kufr, tak bych řekl, že tam nemá co pohledávat.
Tak mezi Impulsem a Pavoukem se tam zpravidla přestupuje hrana-hrana na prvním nástupišti, ale je pravda, že to druhé je takové nešikovné, tím jak je nutné použít přechod na samém okraji stanice a pak jít za plotem podél celého vlaku. K tomu zvýšenému pohodlí bych ještě dodal, že když jsem tam byl poprvé asi v roce 2007, v tom období (konec listopadu) tam jezdil jeden jediný vlak za den (osobák Kamienczyk do Poznaně), ale osobní pokladna tam otevřená byla 🙂
Proč ty mínusy by mě fakt zajímalo. Napadlo mě přesně totéž, když jsem četl článek.
Protože tady je veškerá diskuze marná, mínusy stejně dávají jen zřejmě zainteresovaní do podobně zprzněných rekonstrukcí a nebo narušení lidé, kteří blouzní o nějaké povinnosti být horalem, pokud chce jet člověk vlakem přes hory…
Podle toho, jak popisujete zábradlí, se železniční unie řídí podle Správy Železnic.
Ono to bude spíš obráceně: SŽ(DC) se inspirovala na západě. Když jsem viděl modrý zábradlí ve Zwieselu, řekl jsem si zlaté SŽ(DC).