Železniční trať v Čakovicích překlenula nová lávka pro pěší. Propojila slepé konce cyklostezky
Lávky měly letos v Praze "silný rok".
Praha otevřela další pěší a cyklistickou lávku. Vede přes železniční trať Praha – Všetaty nedaleko Čakovic a propojila dosud slepá zakončení cyklotrasy spojující Miškovice, lesopark Havraňák a lesopark Letňany.
„Stometrová lávka je navržená velmi vkusně, aby působila vzdušným dojmem a nenarušovala pohled do okolní krásné přírody,“ uvedl náměstek primátora pro dopravu Zdeněk Hřib.
Po lávce vede nadřazená cyklotrasa A4, která pokračuje až do Brandýsa nad Labem. Zhotovitelem jsou stavební firmy Colas a FIRESTA-Fišer.
V oblasti mezi Kbely, Letňany a Čakovicemi vznikl podle Hřiba systém cyklotras a pěších propojení oddělených od automobilového provozu v rozsahu, jaký Praha dosud nikde nemá.
Praha na projekt přispěla 40 miliony Kč, další finance šly z rozpočtu městských částí.
Historickou zajímavostí je, že kdysi už tu jedna lávka stála. „V roce 1943 ji ale okupační moc zbourala. Napravujeme tím 80 let starý dluh,“ uvedl Hřib.
Obrazem: Lávka HolKa láká davy. Netradiční stavba budí emoce, obdiv i hořkost politiků
Lávky měly letos v Praze „silný rok“. Velký zájem veřejnosti poutá od svého červencového otevření Štvanická lávka mezi Holešovicemi a Karlínem nazývaná Hol-Ka.
Dvě nové lávky pro pěší a cyklisty na konci srpna slavnostně otevřeli také v Radotíně.
Radotín slavnostně otevírá dvě nové lávky. Překlenuly Berounku a vytíženou silnici
Minulou sobotu se pro veřejnost zprovoznila také první část lávky přes železniční trať na pražské Rajské zahradě, její pokračování přes Chlumeckou ulici má být dokončeno na jaře.
Obrazem: Na Rajské zahradě finišují přípravy nové zastávky. Lávka má už černou navigaci