Železniční trať jako solární elektrárna. V Německu začalo testování fotovoltaických panelů na pražcích

Podle autorů projektu by při délce železniční sítě v Německu mohly panely na pražcích pokrýt výkon pěti jaderných elektráren.
Železnice by mohly v budoucnu sloužit nejen pro přepravu osob a nákladu, ale také jako elektrárny. Počítá s tím koncept britské společnosti Bankset, která začala v Německu testovat výrobu elektřiny z fotovoltaických panelů umístěných na pražcích.
O testu informují německá média, například Bahnblogstelle.com. Testování probíhá v Sasku. Podle společnosti Bankset by touto stavbou mohlo být vyrobeno v průměru 0,1 megawattu elektřiny na kilometr. Při délce tratí v Německu to znamená výkon pěti jaderných elektráren.
Projekt je zatím na začátku. Pro německý drážní úřad nyní zkoumá tento projekt TÜV Rheinland. V Německu je již poměrně časté využití střech nádražních a dalších drážních budov pro umístění solárních elektráren, panely se objevují také na protihlukových stěnách.