Železniční podnikání ve středu Evropy. Hostem podcastu bude Jiří Schmidt, stratég RegioJetu

Vlak RegioJetu s lokomotivou Traxx. Pramen: RegioJetVlak RegioJetu s lokomotivou Traxx. Pramen: RegioJet

Zkušený železničář se před 13 lety podílel na založení žlutého železničního dopravce i na jeho pozdější expanzi za hranice.

Hostem Ondřeje Kubaly v dalším dílu podcastu Cesty Zdopravy.cz bude ředitel strategie RegioJetu Jiří Schmidt. Zkušený železničář se před 13 lety podílel na založení žlutého železničního dopravce i na jeho pozdější expanzi za hranice. Do RegioJetu přišel z Českých drah, předtím působil ve společnosti Connex Česká Železniční.

Největším problémem železnice v Evropě podle něj je, že není evropská, ale 27× národní. Podnikat v takovém prostředí na mezinárodních trasách tak je velmi těžké.

RegioJet v minulých letech úspěšně vstoupil do veřejného závazku v regionální i dálkové dopravě a nejnověji se objevil i v segmentu nákladní dopravy, když tento víkend na vlastní licenci odvezl první vlak s nápoji z Prahy do Maďarska.

Jak je firma daleko s přípravami nočních linek do západní Evropy? Jak dnes fungují humanitární vlaky, které stále jezdí několikrát týdně na polsko-ukrajinské hranice? Jak bude vypadat letošní vlak k Jadranu? Kdy se bude muset RegioJet stěhovat ze Smíchovského nádraží a jak je daleko s přípravou nového depa v Hostivaři? Stačí mu ještě opravárenská základna na pražském Zličíně? Co bude s některými typy vozů, které firma nakoupila v Evropě, ale dosud je nezařadila do provozu? Chystá se k nákupu či pronájmu nových lokomotiv? A jak běží schvalování polských elektrických jednotek od Pesy pro linky v Ústeckém kraji?

Tyto a další otázky probereme už tento týden při natáčení podcastu Cesty Zdopravy.cz. Ptát se Jiřího Schmidta můžete i vy, své dotazy pište do komentářů v diskusi k tomuto článku až do středečního večera.

Tagy Jiří Schmidt podcast Cesty Zdopravy.cz RegioJet
99 komentářů