Železniční odbory mají sjezd. Malý zůstává předsedou, Vokouna střídá Nekola z ČD Cargo
Výhybka v Čakovicích. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Hlavní změnou je odchod dlouholeté odborářské ikony Vladislava Vokouna, který opouští vedení organizace dobrovolně.
Já bych dal hlasovat kdo je pro na vánoce fasovat mléčnou kolekci ORION a nejlépe dvoupatrovou.
Odboráři mají polonové vlčáky a co jim nadhodí šéfové ČD a SŽ za kost? Uvidíme. Podle ticha čuju překvápko.
Režijní výhody – to je to nejdůležitější, co se má řešit. No to určitě. 👎
Takže chápu to správně, že úkolem OSŽ je stávkovat? Zajímavé, že odbory v jiných firmách také nestávkují, ale vyjednávají. Ale jo, ať třeba v ČDC stávkují, konkurenci to vadit nebude..
Každý jednou vyhoří nebo ho to přestane bavit, případně má nárok na důchod.
Jasně, více stávek, stát si s vámi dělá co chce. Hlavně u toho, páni odboráři, nezapomeňte na to, že valná část z vás má svůj chlebíček díky státu a jeho penězům plynoucím do SŽ a objednávání výkonů.
Taky by mohli nezapomenout na to, že zaměstnavatelem jejich členů (tzn. subjektem, vůči kterému by se měli primárně obracet se svými požadavky) jsou ČD, Správa železnic atd., ale rozhodně ne „český stát“.
Ale notak, co je špatného na tom, aby odbory poroučely Ministerstvu dopravy, s jakou společností má uzavřít obchodní smlouvu, bez ohledu na výsledky výběrového řízeni a cenu.
Ve Švýcarsku / Nizozemsku nikdo nikomu nic nenařízuje. Ve Švýcarsku dopravci si rozdělí krajíc chleba podle svých možností, ke spokojenosti dopravců, státu, kantonů, obcí, cestujících i akcionářů a cestujícímu je jedno s kým jede, protože jedna jízdenka platí všude a dopravci neřeší pitomosti s režijkami, protože režijka platí u všech ….
Podobně v Nizozemí …
Jen v tuzemsku se řeší a řeší kraviny … a dopravco bojují mezi sebou a současně s provozovatelem infrastruktury a navíc s kraji … mnohde jen proto, že bezvýznamní úředníčci – opilí mocí – si ukájejí svoji ješitnost ….
Obvyklé modrogumní kecy bezvýznamného úředníčka od Dráhy. I ve Švýcarsku jsou veřejné výkony koncesované a o koncese se normálně soutěží, např. v regionu Bern došlo k výměně SBB za BLS.
Ale tu slibovanou stávku za režijky, proti jednomu z největších zákazníků svého zaměstnavatele by zrealizovat měli!
Kdyby jen s kým má uzavřít smlouvu, v Jihomoravském kraji chtěli i diktovat jak ta smlouva má vypadat.
Ještě jednu stávku a DALŠÍ kraj se zařekne, že od ČD pokud možno nic neobjedná.