Železniční odboráři píší ministrovi kvůli rychlíkům. Kvůli „balkánskému způsobu“ i ohrožení 1 700 míst

Motorová jednotka 845 Arriva vlaky v Turnově. Foto: Petr JežekMotorová jednotka 845 Arriva vlaky v Turnově. Foto: Petr Ježek

Odboráři poukazují na údajné znevýhodnění Českých drah i škody, které státnímu dopravci vzniknou.

461 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
paja

Ono ne každý má chytrý telefon nebo si umí lístek koupit přez internet. Co takový důchodce? Ve větších stanicích jsem pro zachování osobních pokladen ( poradí vám, vydávají klíče od WC apod.) a tam kde pokladny nebudou možnost nákupu ve vlaku bez přirážky. GŘ SŽ se diví kam zmizeli z nádraží staré ručičkové hodiny a proč není jednotný info systém. Kdyby pánové shora zašli mezi lid a svezli se místo autem vlakem to by se divili. Chybějící záchody, není si kde sednout, nekryté perony, tříděný odpad vyváží soukromá firma a to v jednom pytli atd. A jednotnost? Ha, jen typů… Číst vice »

xyz

„Co takový důchodce?“
Může si koupit jízdenku + nechat si poradit u průvodčího.

„osobních pokladen ( poradí vám, vydávají klíče od WC apod.)“
Nedávno zde proběhl článek, že sama Dobrá správa předělá nádražní WC tak, aby vstup na ně byl řešen turniketem a ne vydáváním klíčů od pokladních ČD, a. s.

„není si kde sednout, nekryté perony, tříděný odpad vyváží soukromá firma“
Jevy nezávislé na tom, zda diskutovaná dvojice rychlíkových linek bude provozována Arrivou nebo národním dopravcem ČD, a. s.

Leinad

Nedělejme z důchodců neschopné. Kdo „dneska“ odchází si důchodu, dostává plat na běžný účet s kartou, jezdí do práce veřejnou dopravou, můj táta běžně platí v marketu u samoobslužných pokladen, chodí po areálu zaměstnavatele se dveřmi/turnikety na kartu…. Kdo odcházel do důchodu v době kdy se plat dával v hotovosti, bankomat byl jeden na Václaváku,… Ten toho veřejnou dopravou už moc nenajezdí. Představme si dědka prostatika, jak se došourá k WC na nádraží, přečte návod a může 1) Vytáhnout kartu, pípnout si 10 Kč za otevření dveří, vykonat potřebu 2) Plazí se dál k pokladně, zařadí se na konec fronty,… Číst vice »

Petr

Vlastně komentáře jsou tu úsměvné. Prostě vše předejme soukromníkovi (i-když to žádný soukromník neni, ale statní dopravce jiného státu) ušetříme ( hmm jenže peníze pouze vyvedeme mimo stát místo aby zůstal v systému) a co za to dostaneme? Vlastně to samé ale bez možnosti to jakkoliv ovlivnit…celkově se stát zbavil zodpovědnosti téměř za vše ,a to vše předal do zahraničí …vodu ,dopravu atd ale co, stačí nám přeci jen kost

xyz

„a to vše předal do zahraničí …vodu“ Jednak to neudělal (v některých regionech) stát, ale konkrétní samosprávné orgány, a hlavně – tento příměr by k železnici seděl jen v případě, pokud by stát předal infrastrukturu (tzn. dopravní cestu) některému ze zahraničních správců. Protože tou předanou „vodou“ je myšlena infrastruktura pro dodávku vody. „hmm jenže peníze pouze vyvedeme mimo stát místo aby zůstal v systému“ Naprostá většina peněz, které MD za kontrakt zaplatí, bude použita na zajištění provozu (tzn. zůstane na českém území v podobě plateb zaměstnancům Arrivy, plateb za naftu atd.). Jen menšinová část, tedy zisk nad rámec nákladů, bude… Číst vice »

jadris

„EK: České dráhy nabízely mezi Prahou a Ostravou podnákladové ceny. Hrozí jim obří pokuta“ – nemám dalších otázek.. 🙂

Spravedlnost

Odborari jsou legrační. 😀

Šimon

Držím ČD palce.

Bob

Taky držím ČD palce, aby se zbavily té odborážské přítěže.

mgr.pavel

Proč tak odboráři lpí na prodejích lístků z okánka? Proč potřebuji člověka na nákup lístku? Vždyť to je takové plýtvání lidmi..

Odboráři jsou zaseklí asi podobně, jako Svěrák ve filmu Vratné lahve.

Gwann

Tak jsou pořád lidí, co si to jinak nekoupí. Třeba proto, ze neví co a jak, potřebuji poradit. Nebo… Mobil se vybije, nemá kartu, vše se může po… Taky v menších stanicích bude dost možná konec pokladny znamenat konec čekárny a záchodu. Servis na stanici má primárně poskytovat SZDC. Ne dopravci. Nebo pokud dopravci – pak všichni na určitých linkách. Tenhle bordel se soutěžemi nesoutezemi je děsivý. Neumíme to vypsat nebo to nechceme umět vypsat? Obdobně je problém brutto vs netto kontrakt aj. Mělo by to být vše co nejstandardnejsi na celé dráze. Koordinovaně mezi kraji a MD. Ale asi… Číst vice »

xyz

„Tak jsou pořád lidí, co si to jinak nekoupí. Třeba proto, ze neví co a jak, potřebuji poradit.“ Není problém. Ochotně jim poradí + jízdenku vydá průvodčí ve vlaku. „Taky v menších stanicích bude dost možná konec pokladny znamenat konec čekárny a záchodu.“ Např. v Kraji Vysočina (tedy v tom kraji, kde ČD získaly smlouvu na dalších 10 let bez soutěže, přesto tam – v souladu s požadavkem kraje – byl v 6 stanicích zrušen výdej jízdenek vydávaných komerčním pracovníkem ČD, mj. v okresním městě Pelhřimově!) jsou WC i v „odnedávna bezpokladnových“ stanicích v provozu (mj. právě i v Pelhřimově… Číst vice »

DOPRAVAK 01

Některé názory o trafikách a prodeji jízdenek u průvodčího jsou dle zkušeností z praxe pouhým mokrým snem některých diskutérů. U pokladen nejde jen o prodej jízdenek, ale také doplňkových služeb, informací a prodej/výdej nejen IN karet, ale i regionálních jízdních dokladů a karet. Jejich zrušením dojede k tomu, že vznikne nutnost vytvořit další distribuční místa pro výdej karet pro regionální dopravu. Už nyní jsou pokladny ČD to takový multifunkční kiosek kde si cestující může koupit téměř jakoukoliv jízdenku a za mě není problém tuto službu v některých stanicích zachovat, mimo jiné pro totální neznalost lidí …70% stále neví, že je… Číst vice »

xyz

„Už nyní jsou pokladny ČD to takový multifunkční kiosek kde si cestující může koupit téměř jakoukoliv jízdenku“
Přičemž realita je taková, že právě samy ČD, a. s., od 1. 5. 2017 ukončily v takových „multifunkčních kioscích“ výdej jízdenek jiných dopravců.

Přičemž realita je taková, že i tam, kde jezdí Arriva, jsou ve větších stanicích pokladny otevřeny. Zato např. v okrese Pelhřimov je jediná nádražní pokladna otevřena v… Kamenici nad Lipou (JHMD), protože ČD ani neumějí (byť na své komerční riziko) mít svoji pokladnu ani přímo v okresním městě Pelhřimově.

DOPRAVAK 01

Uvádět zde Vysočinu a Jižní Čechy, kde téměř neexistuje IDS je proto lehce úsměvné, zde samozřejmě nemají pokladní smysl. Až jednou vycestujete mimo tyto regiony, je realita následující: Existují totiž stanice ale i zastávky, kde koupíte krom jízdenky ČD současně také jízdní doklady IDOL a zároveň IREDO a lidé běžně zvažují, na jaký jízdní doklad pojedou a ještě běžnější je, že nemají vůbec ponětí o tom, odkud kam jim jednotlivé jízdenky vůbec platí, jaké mají podmínky a jaké dopravce mohou použít. A to, že ČD neprodává jízdenky Arrivy je totálně mimo…na základě čeho by je prodávali? vytvořilo snad MD před… Číst vice »

xyz

„Uvádět zde Vysočinu a Jižní Čechy, kde téměř neexistuje IDS“
V Kraji Vysočina existuje, na celém jeho území, IDS od 1. 3. 2020.

Mimochodem, v autobusech platí coby výhradní tarif, zato ve vlacích ČD je potřeba (u průvodčího či u pokladny) si o něj výslovně požádat, jinak bude vydána jízdenka dle tarifu ČD.

„A to, že ČD neprodává jízdenky Arrivy je totálně mimo…na základě čeho by je prodávali?“
Na základě toho, na základě čehož ČD prodávaly do 30. 4. 2017 jízdenky dalších dopravců.

DOPRAVAK 01

Vím, jak funguje VDV, nechci se nikoho dotknout, ale jistě uznáte, že papírový přestupný doklad není plnohodnotný IDS. Jak jsem již uvedl, zde není potřeba distribuce karet, ani nahrávání časových jízdních dokladů, nejsou zde též přesahy do sousedních krajů resp. hodně alibistická formulace „jeďte na tarif dopravce“ – jestli se na tom od té doby něco změnilo, netuším.
Uveďte tedy prosím na základě čeho to bylo, a zda to „něco“ je stále v platnosti. Já to nevím a rád si doplním obzory.

xyz

Zbytečně rozmělňujete jádro diskuse. ČD, a.s., vybrané Krajem Vysočina bez soutěže + bez poptávkového řízení, (v souladu s parametry této nesoutěžené smlouvy), neprovozují v okrese Pelhřimov žádnou pokladnu (ve které by – jak zde někteří jiní – mj. vydávaly své In-Karty, nahrávaly na ně finanční částky, podávaly informace cestujícím atd.).

P. S. Spletl jsem se – v okrese Pelhřimov není otevřena jedna, ale hned dvě pokladny JMHD – kromě Kamenice nad Lipou též Černovice u Tábora.

Pink

Tedy jestli se má výpravčí starat i o půjčování klíče od hajzlu, tak to už teda nevím.

Bob

Ještě by měl vydávat povolenky, když se někdo chce vysmrkat nebo si uprdnout.

xyz

Vzhledem k tomu, že zanedlouho to Dobrá správa vyřeší jinak (viz nedávný zdejší článek o instalaci turniketů na WC), tak už klíče nebude půjčovat ani výpravčí, ani pokladní žádného dopravce.

mezera

Kde si vyřídíte inkartu*), studentský průkaz*) atp?
Kde si zaktualizujete peněženku na inkartě*)?
Kde získáte informace které Vás zajímají?
Při jízdě autem nic z toho nepotřebuji a tak když nejsou pokladny tak je to malé nevyznamné plus pro automobil.

*) Vím že toto Arriva neposkytuje, ale i info o IDS jízdenkách se také někdy hodí.

Bob

To všechno snad může dělat kterákoliv smluvní trafika.

Pink

Proč a jak by to dělala? Ve městě je třeba 20 trafik (na Kladně víc). A to mám jak idiot běhat od trafiky k trafice, a koupit si dvoje Sparty a jednu In kartu?

xyz

„Kde si vyřídíte inkartu*)“ (…) “ Kde si zaktualizujete peněženku na inkartě*)?“
To ať si řeší samy ČD, a. s. Je to jejich komerční produkt. Arriva s ní nemá nic společného.

“ Kde získáte informace které Vás zajímají?“
U průvodčího.

Pink

Takže nejprve nastoupím, prolezu vlak a pak se zeptám průvodčího? Nemáte to trochu zpřeházený?

xyz

Ne. Nastoupíte, sednete si na nejbližší vhodné/volné místo a vyčkáte příchodu průvodčího.
Mimochodem má to své výhody – nemusíte čekat frontu u pokladny + tím pádem nemusíte na nádraží přicházet s takovým předstihem.

Pepa

99% lze vyřešit online akcí a studentské prukazy? Proč je má vyřizovat resp. potvrzovat dopravce, když kdyby si to celé mohl udělat vzdělávací institut sám ? Stejně musí být potvrzen v první řadě jim.

Robil

Kolik ti je? Jinak za mě jsi peachus

Luboš Beneš

Pokladny v dnešní době chytrých telefonů? Automaty špatně? Když se zaváděl samoobslužný způsob odbavení (třeba do Konstantinek) tak to ti samí modří vydávali za pokrok! Navíc v minulé době nedostatku pracovních sil zcela zbyteční lidé. Po čínské nemoci to bude jinak. Lidí bude dost, možná budou opět chtít dělat průvodčí a pokladní….Jinak např. Waldbahn v Bavorsku (regionální dráha) měl také pár let odbavení automaty, ale už druhý rok mají průvodčí – prostě vyberou víc než při občanské kontrole revizory. A navíc ten mezilidský kontakt je tak nějak fajn…

Luboš Beneš

občasné kontrole-)

Leinad

Pokladní jako sociální program, proč ne – dočasné řešení nezaměstnanosti vytvářením umělých pozic.
Ale když je důvod (vysoká nezaměstnanost i lidí kteří jsou schopni se naučit modrogumí tarif s výjimkami a kterým lze svěřit hotovost). A z příslušných fondů MPSV, ne z výdajů na dopravní obslužnost.
V běžném stavu(mimo krizi) stačí když obce budou platit zametání chodníků.

Negattor

Téměř každá obec ( pokud je mi známo) tak má své/svého zaměstnance na tyto uklízecí práce. Zeptejte se u vás na obci, třeba vás přijmou.

Leinad

Moc se mi nechce od software, a nevím o obci která by nabízela víc než můj plat 🙂 pro dobrý pocit a pokec se sousedy mi stačí účast na Úkliďte Česko.

Negattor

ČD a asi žádná podobná firma nemůže suplovat zaopatřovací ústav, ale někteří jedinci se ZPS by mohli úspěšně fungovat na pozici pokladní/pokladního u ČD. Většinou se jedná o velmi komunikativní a obětavé jedince, takže je docela škoda, že jsou tato pracovní místa rušena a nahrazována novými technologiemi.

xyz

„Jinak např. Waldbahn v Bavorsku (regionální dráha) měl také pár let odbavení automaty, ale už druhý rok mají průvodčí“
Však Arriva v Česku má na svých spojích průvodčí také.

Diskuse však je o pokladnách. A Waldbahn má pokladny v Plattlingu, Deggendorfu, Zwieselu a (v tomto případě asi ne přímo na nádraží, ale v přilehlém domě, kde sídlí centrála firmy – ?) Viechtachu, viz https://www.laenderbahn.com/waldbahn/tickets/ticketkauf/ (dalších několik míst jsou turistická centra, kde je prodej jízdenek jednou, nikoliv jedinou z nabízených služeb).

Ostatní nádraží nabízejí odbavení jen ve vlaku.

Daniel Mach

Arriva na svých spojích mezi Turnovem a Železným Brodem v letní sezóně nasazuje na některé vlaky i dva průvodčí. Zjistili, že tu jezdí tolik lidí z Dolánek, kde není výdejna ani automat, že se jim zdvojení průvodčích vyplatí. S ČD se jezdilo zdarma. Pro cestující výhoda, pro provozovatele ne.

Thijs

vzhledem k tomu, že smlouvy jsou brutto, tak se to může vyplatit objednateli

IGCT

Odboráři jsou pěkně trapní. Komunismus z nich ještě nezmizel.

Krušnohorec

Zmizel, za komunistů by si takhle psát nedovolili.

kosmik68

Co brání ČD na R 14 mít 2 páry komerčních vlaků v nejlepších časech a vymazlit si poskytované služby, s tím že kdyby se ARRIVĚ nedařilo, tak to převzít zpět? Takovéto popichování nikam nevede.

švestka

Nikdy se to tak nedělalo.
Bylo by to složité.
Cestující by to nepochopili.
Není na to předpis.

Jaaaa

Že by se to nezaplatilo?

švestka

No jo, ale takhle režistům zbydou pro spojení do Liberce pouze Os od Lípy, ty by ty dva pár určitě naplnili po střechu, ne? Jo aha oni si vlastně lístek nekoupí.

Krušnohorec

Nikoliv odboráři, ale Vy jste zastydnul. Muhehe.

Daniel Mach

Nezlobte se, ale podle způsobu vyjadřování je asi jasné, kdo zastydnul.

Krušnohorec

Nezlobte se, ale nic lepšího jste nevypotil.

Michal

mohly by tam nasadit ta Desira co už léta jezdí do Kladna. Ale svet je nevidel

Jaaaa

2 páry? Co s tím? Jedině, že by měly taktový provoz celý. Ale protože ZDO má na trati přednost, tak by byly dost znevýhodněné.

Prostě nic mimo ZDO se na takových tratích nevyplatí.

Leinad

Kdyby měla ZDO přednost, tak v přípraze jezdí ve špičkách jenom ZDO 😀
ROPID/IDSK chtějí interval kratší než 15 minut.

Guláš

Kapacita tratě

Miky

Drážní kapři s hrůzou sledují, jak klesá hladina modrého rybníka a místo „boje“ se svým zaměstnavatelem (managmentem ČD) bojují se zákazníkem (státem), to jsou dobré odbory.. Zajímavé, že nízká úroveň vozidel vlastní firmy a zavírání pokladen na tratích, kde ČD provozují vlaky v závazku krajů i státu, jim nevadí.

Osobní názor

Hezky napsáno, jen pojmenování není přesné, jejich zaměstnavatel ať chcete, nebo ne je taky stát, manegment ČD zásadně řídí, ovlivňuje a dosazuje taky stát ať již přímo, nebo pres MDČR.
Správné pojmenování je nutné k pochopení tohoto honu státu na stát 🙂

Michal

Na všechny trate postupně vyhlásit vyberko na 10 let s novými vozidly a byl by pokoj. Takové tahanice jsou proste na nic. ALE vyhlásit tak, aby byly 3 roky na objednání a vyrobení nových souprav. Piece of cake 🙂

Leden

Přesně proto to ministerstvo nemůže udělat.

Pražák

Soutěže ano, o tom není sporu. Ale ta podmínka nových vozidel je bohužel mokrý sen. V kontextu toho co se dnes děje a zřejmě v nějaké (doufejme příznivější podobě) bude dít zřejmě i příští rok a ekonomických škod z toho vyplývajících si prostě veřejné rozpočty nebudou moci nové vlaky dovolit. Ve výhledu několika příštích let bude problém vůbec ufinancovat ZDO ve stávajícím rozsahu a se stávajícím vozovým parkem. Tlak na cenu ještě vzroste, zvýší se nezaměstnanost, část lidí se v plném rozsahu do kanceláří již nevratí…..

Michal

Ano, bude to ted ekonomicky hoodně napjaté. ale kdyby všechny kraje i stát jasne dopředu avizoval, že vše vysouteží a bude chtít nové vlaky třeba na 30-50 procent výkonů, tak se dají udělat velké rámcové mlouvy na velké množství souprav a cenově se pak dá dostat uplně jinam, než je nakupování vozů či lokomotiv po 10 kusech. Zaroven EU bude ted v dotacích tlačit na ekologickou stránku a to vlaky splnují, takže část peněz by se mohlo pokrýt z těchto penez. Ono jde o to jednat rychle a racionálně a mužeme z krize vyjít nakonec v lepší kondici než se… Číst vice »

Pražák

A kdo by měl podle Vás jednat rychle a racionálně? Kraje, které nevědí jak budou příští pár let jejich rozpočty vypadat a tak se logicky do ničeho velkého nebudou pouštět? Navíc část z nich má již dlouhodobé smlouvy z minula. Stát, který řídí banda Burešových amatérů? Vedení ČD, které patří považuje vakuový záchod za diskriminaci? Jako optimismus je hezká věc, ale musí vycházet z reality. A ta realita je, že na příštích pár let jsme v pěkném srabu.

Jiří Šrámek

Nevím, jestli tlak na „ekologickou stránku“ pomůže na svět novým dieselovým vlakům / jednotkám. Jiné na Liberecku ale jezdit nemůžou. A fantazie o bateriích či vodíku si nechte na dobu, až tyto technologie budou reálně použitelné jinak, než jen jako experiment.

Leden

To je tak za pět let, čili nejvyšší čas začít.

xyz

To by ČD (+ odbory) asi jako první nadávaly, že tím pádem budou mít vícenáklady spojené s odprodejem/šrotací svých starých vozidel, že jsou v tomto znevýhodněny atd.

Ladakl

Základní obslužnost by měla dělat vždy státní společnost a zbytek výkonu na dané trati by se měl soutěžit. Jeden monopol nahrazujeme jiným. Doufám, že si všichni poradí s přechodem na ETCS a nevypoví smlouvu těsně před uvedením ETCS do provozu. Uvidíme co přinese budoucnost. Pokladny mají zůstat tam, kde je to výhodné. Nádraží bez lidí se celkem rychle a dobře pozná, rozmetat zaměstnance je rychlé, dát je dohromady o hodně těžší, hlavně v opravárenství , a také ty profese, které jen tak na ulici nenajdete Ale asi to tak má být, musíme si tím projít a za čas budeme znovu… Číst vice »

NightmareFreddy

Nějak nerozumím, jaký je rozdíl mezi „Základní obslužnost“ a „zbytek výkonu“ … to, co si ministerstvo objednává, že vždy základní obslužnost. Nic jiného se ani soutěžit nedá (pominu-li možnost přidělování slotů v komerční dopravě).

Ladakl

Myslím to takto, že by zůstala asi polovina výkonu státní firmě a druhá část na stejné trati by se soutěžila a připadla by lepší nabídce. Obě ty části by objednával stát. K tomu ještě by si pak mohl klidně i jezdit na komerční riziko. Dnes je v ZDO celá trať a připadá jednomu zájemci, to se mi nezdá dobré. Měla by být pojistka, aby v připadě náhlého ukončení nebyla trať úplně bez obsluhy. Pojem základní obslužnost jsem užil špatně, uznávám. Na každé trati bych si přál vidět nejméně dva dopravce. Rozdělit tedy na ZDO kterou stát přiřkne státní firmě a… Číst vice »

Krušnohorec

Tohle se nebude líbit: Franz Joseph zestátňoval železnici aby byla funkční. Ale netroufl si na Aussig – Teplitzer Eisenbahn a Bustehrader Eisenbahn. Německých vlastníků se bál.

David

Líbit se to nebude, protože to je pitomost.

Jaaaa

Až na to, že FJ zestátňoval, protože bankroty drah. KBD taky nezestátnil.

Leden

Přesně tak – zestátněné byly hlavně ty dráhy, které byly už postaveny se „státní garancí“ a za celou dobu své existence nebyly v zisku. Další stát vykoupil (např. ÖNWB za 368 milionů rakouských korun), protože je považoval za (vojensky) strategickou infrastrukturu (to už dávno neplatí). A taky stojí za to připomenout, že ten nejnej stát dokázal v roce 1854 luxusně zkrachovat a prodat železnice privátnímu konsorciu nazvanému StEG…

Bram

ATE a BEB byly velice bohaté železniční společnosti a stát by na jejich zestátnění pěkně krvácel. Zestátnění za starého mocnářství totiž nebylo tím, co si představujeme z neblaze proslulé éry, která začala v roce 1948. Po roce 1948 už šlo jen o sprosté odebrání majetku bez náhrady a obvykle provázené ještě šoupnutím majitelů na dlouhá léta do vězení. Za starého mocnářství se muselo vše majetkově řádně vypořádat, což v mnoha případech lezlo pěkně do peněz.

Y.K.

Třeba Česká pošta nebo ex. Telecom jsou pro mě důkzem, že by se nic nemělo svěřovat automaticky státním společnostem. Konkurenci potřebují velmi silně.

Viktor

Německé jednotky jsou možná z konce 80 let. Jel jsem s nimi a z pohledu cestujícího jsou pohodlnější.
ČD 854 jsou sice prošli rekonstrukcí na přelomu milenia, ale konstrukčně vycházejí z výroby roku 68-70

Daniel Mach

ČD nabízejí v Olomouckém kraji repasované Stadlery. Taky nejsou nejmadší.

Od lesa

Ale mají tu správnou barvu.

Jiří Podolský

Dopis odborářů mě opravdu „pobavil“. Už neví, co by za větší ptákoviny vymysleli.

David

Možná že příště přijde i kouzelník.

High Speed

Modří odboráři. Naprosté dno.

ezechiel

K cemu je tenhle clanek, tahle smes citaci a parafrazovani z dopisu, ktery je volne na internetu?? K cemu vlastne, navic kdyz minimalne jedna parafraze je zde dezinterpretacni? To ctenar neumi kliknout na odkaz na dopis?

Chronosphere

To tu má být jen sbírka odkazů? Nechcete si takovou stránku založit?
Přeji úspěch!🤪

ezechiel

Jiste ze ne, kolik je takovych dopisu? a neni lepsi a presnejsi si prolistovat ten dopis, nez cist citace a parafraze, Chronosphere?

Chronosphere

A jak se tedy běžný občan o tom dopise asi dozví,aby si „v něm mohl listovat“? Tady se mu dělá reklama, a vám se to nelíbí? Vzpamatuje se. Snad se za ty argumenty které obhajuje nestydíte. Nebo vám vadí že ta bolševická nátura byla vytažena na světlo boží?A mimochodem,víte co to je parafráze,a kde jste ji ve článku našel?

joska

Pomalu se asi budeme zvykat, že si už jako Česká republika nebudeme moci rozhodovat o své dopravní infrastruktuře . Pravidla EU zcela semelou naše zákony, bohužel za přispění našich úředníků.. Nebude ani náhodou reálné vyhrát zakázky proti silnější ekonomice Němců ,kteří s Frantíky mávají s celou slavnou EU. Jen hlupák může věřit ,že ČR bude rovnoprávný člen EU.

bkp

Nebudeme si moc rozhodovat o své dopravní infrastruktuře? Na to jste přišel jak? Kde konkrétně bylo rozhodnuto za nás. Napište konkrétní případ.

Juraj

Samé dojmy, žádný argument.
V čem ČR nerozhoduje o své dopravní infrastruktuře – mimochodem infrastruktuře, kterou z velké části buduje a rekonstruuje z evropských fondů?
Jakože v uplynulých letech české firmy neuspěly v žádné zakázce? To trochu odporuje realitě, ne? A to teď pominu fakt, že Arriva vlaky s.r.o. je česká firma s českými zaměstnanci.

Prostě jen strašení, nic víc.

David

Byl jsi v Okamurově ordinaci na výplachu mozku?

Luboš Beneš

Třeba takové Španělsko si z EU peněz vybudovalo 2 největší vysokorychlostní síť…co jsme s penězi z EU udělali my? Rozkradli je….

xyz

„co jsme s penězi z EU udělali my?“
Modernizaci všech čtyř koridorů, dále vybraných železničních uzlů a také (i když paradoxně vlivem nerealizace některých velkých staveb) „revitalizaci“ mnoha tratí středního významu.

Španělsko = země s velmi prořídlou (vůči velikosti země) a do té doby i zanedbanou (neelektrizované jednokolejky) železniční sítí (navíc s rozchodem „nekompatibilním“ vůči většině Evropy). Tzn. VRTky tam jsou v jiné pozici než u nás (nemluvě o rozložení osídlení ve Španělsku – např. větší vzdálenosti než u nás; mimo aglomerace pak dost nízká hustota zalidnění).

xyz

K hustotě zalidnění Španělska přidám ještě odkaz na jednu velmi výstižnou mapku: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/6f/EspDens2.jpg

Osobní názor

Paráda jak se zde řeší výlučně povrchnosti z toho vyjádření, ale to podstatné, ukryté v těch výčtech paragrafů, do toho nikdo nejde, to už je vyšší dívčí, kde nestačí brblat nad pokladnou, cenou, použitou technikou. Věřte, že pokud se bude lámat chleba v této záležitosti, bude to bitva právníků, právě o těch ustanoveních. Sice to oběma stranám nakonec zaplatíme my daňoví poplatníci, ale to už je jen kapka v moři. Ještě Vám sdělím názor, že pokud jste Češi, mělo by Vám všem záležet na našem společném majetku, majetku státu a bedlivě sledovat jak stát s tímto majetkem hospodaří. ČD patří… Číst vice »

joska

Proč píšete o břemenu starých struktur, proč nevidíte , že naše vagonky, lokomotivky jsme si díky po 90 letech pomocí vedoucích politických zlodějských vlád nechali vykrást a zruinovat. Modernizace vozového parku se určitě dala úspěšně zrenovovat. Do 90 let byli československé lokomotivy konstrukčně na solidní úrovni a konkurečně schopné. Pouze osobní vozový park vyžadoval nové technologické řešení. Byla to pouze otázka doby ,kdy jsme mohli vyrábět ve spolupráci se zahraničmimi vagonkami nový osobní vozový park.

bkp

Jediné, co Československý průmysl nějak slušně vzládl a dosahoval ve srovnání se západem průměrné výsledky, byly elektrické lokomotivy. Dieslové lokomotivy mimo realitu, motorové vozy nespolehlivé a zastaralé (vyjma 810), motorové a elektrické jednotky prakticky nula, řídící vozy tabu.

Od lesa

Dovolím si poopravit: elektrické lokomotivy byly vývojově nejdál, ale za západem jen pokulhávaly, traktory souhlas, motory včetně 810 zastaralé, motorové jednotky nic a elektrické zastaralé a málo jich tady nebylo.

Luboš Beneš

Co o blábolíte?! Elektrické lokomotivy byly dobré tak akorát do Ruska kde i kolečko je pokrok….Právě proto, že jsme vyráběli šunt jsme tam kde jsme.

Martin 11

Elektrické lok nejezdí jen v Rusku.Ale v Bulharsku atd

Od lesa

Atd. kde? Pokud tedy nemyslíte těch pár kusů v Asii, v Iráku nebo v Egyptě před nějakými 50 – 60 lety, které jsou už na smetišti dějin. Bulhaři je šrotují nebo rozprodávají. Ve vyspělých zemích NULA.
Proto také řada fabrik u nás skončila, protože je soudruzi dovedli do … (víte kam).

ezechiel

cast tech 4 milionu, ne-li dokonce vic, zaplati cestujici za drazsi jizdenky. Cili na jedne strane cestujici usetri (ze st. rozpoctu), na druhe zaplati vic (z penezenky). Dalsi formou zdrazeni je pro neho, ze nedostane za jizdenky cd body, tudiz za pripadne dalsi vylety musi platit. CD prodaji mene inkaret. Cestujici nove bez inkarty nebude motivovan na vikendove vylety, resp. pojede levnejsim busem nebo autem. Ale tohle vsecko urcite na ministerstvu do rozhodovani zapocitali, jsou tam jiste studovani ekonomove zejo.

bkp

Dost pokrytecký názor, uvědomím-li si, jaký vyjebávák na cestující je inKarta a inslevy. Zdražení jízdného, no já si ještě pamatuju nedávné lkaní nad tím, jak krajské jízdné na Vysočině je mnohdy levnější, než jízdné ČD a jak na něm ČD tratí a cestující jsou tak necitliví. Takže jestli máte takovouto starost o cestující, tak ji směřujte na Pobřeží tak, aby zrušili koncept placených slev na inKartě a v regionální dopravě přednostně nabízeli jízdné místního IDS, které je mnohdy (výrazně) levnější, než modré jízdné. Na MD to jistě vědí a takto tlačí na ČD, které se svých dogmat nechtějí jen tak… Číst vice »

ezechiel

jak pokrytecky? Vzdyt na teto strance hodne lidi pise, ze se jim in50 nevyplati, ze ted budou cestovat za vic, jeden pan to vycislil na nejakych 14 000 rocne. A neni to jen inkarta. Ja ji nemam, ja tam muzu jet bud za jizdne nebo za cd body. Za CD body (krajska jizdenka 150 b./celodenni 350 b./jeden smer 200b.) uz jet nemuzu. Paklize pojedu za jizdne, nedostanu za jizdenku zadne CD body. Jizdenka na leto mi bude taky k nicemu, proste pojedu nekam jinam, zatim jeste nejaky vyber je. Co je na tom pokrytecky nazor??

bkp

Pokrytecké je schovávat volání po výlučné pozici ČD za nějaké tarifní rozdíly.
Jestli chcete bojovat za nižší jízdné, kritizujte systém placených slev u ČD, ne nástup jiného dopravce, ten za kroky ČD vážně nezodpovídá.
Pokud pro někoho vážně rozhodují ČD body, tak by se měl spíš zamyslet sám nad sebou.

ezechiel

Ja si prave myslim, ze pokud pro někoho NErozhodují ČD body, tak by se měl spíš zamyslet sám nad sebou. CD body jsou totiz taky penize. Jestli vam je jedno, ze pojedete z Brna do Decina za pet stovek a ne za 200 bodu co vam dali za predchozi jizdenky nebo za vylety z aplikace, tak byste se mel nad sebou zamyslet vy. Nebo, ze vam ted akcni jizdenka napr. z bratislavy do liberce od prosince bude platit jen po nejakou zastavku kde zacina trat arrivy. Za nic bojovat nebudu, ja jen chci aby se pri vyberu zohlednilo i to… Číst vice »

bkp

Obě diskutované linky prakticky patří do regionální dopravy, kde hrají významnou roli jízdní doklady místního IDS, takže z tarifního hlediska pro velikou část cestujících žádná změna. Na akční jízdenku z Bratislavy do Liberce jezdí tak zanedbatelné množství cestujících, že to nestojí za řeč. Navíc nic nebrání ČD a Arrivě se dohodnout na nějaké takové jízdence, ale podle zdrojů z Pobřeží jsou to právě ČD, kdo se takového spolupráci brání, přestože zájem ze strany jiných dopravců tu je. Vlakem jedu, kdy potřebuju jet pro danou variantu vlak dává smysl. Nějaký body (přestože i mě nabíhají a občas je využiju) v tom… Číst vice »

ezechiel

akcni jizdenka z bratislavy do liberce je jedno z mnoha kde jezdi zanedbatelne mnozstvi cestujicich, kteri si ted priplati. summa summarum je jich povazlive moc. Jestli se dohodnou nebo nedohodnou, zcela urcite za stejnou cenu jiz nepojedete. kdyz body nepotrebujete, darujte mi je!

bkp

Upřímně řečeno, pokud železniční dopravu vnímáte jako způsob jak cestovat levně, levně, ještě jednou levně a hlavně levně, tak se moc daleko nedostaneme.

ezechiel

a z ceho tak usuzujete? Ja vnimam, ze je dost mozne, ze se ten obchod nevyplatil. Ze sice na jedne strane si pujcime jako stat o 300 mil. mene, to je ta uspora, ale zaplatime vic za jizdenky. U nekoho plati, ze za vsechny jizdenky, kdyz se mu jiz in50, in100 nevyplati. Mimochodom to by zajimalo kolik ted na tom CD ztrati, kdyz se tam ted nebude tolik kupovat in50, in100.

Luboš Beneš

Demagogie…. v celku jízdné bude stejné nebo levnější

ezechiel

v celku?

bkp

Hele, já už tomu fakt nerozumím.
Pro většinu cestujících se nic nemění (protože IDS), nebo jim může cena klesnout. Pro pár cestujících (třeba náhodný cestující mající kvůli dojíždění ze Svitav do Brna IN 50) to znamená něco navíc. To tak prostě je, netřeba se nad tím pozastavovat.
Jestli klesne ČD tržba za prodej slev je jejich podnikatelské riziko a třeba to budou brát jako impuls k zamyšlení. (V praxi to nebude tak horké, protože zejm. IN50 si kupuje jiná klientela, než ta regionální mezi Děčínem, Libercem a Pardubicemi.

Od lesa

Tak mohou místo vyděračských kariček dát levnější jízdné.
Ono by se pak ale mohlo zjistit, že není potřeba tolik systémových specialistů a dalších panáků na nábřeží a to přece nikdo nechce.

Od lesa

A kolik lidí si kupuje jízdenku Blava – Liberec?
Předpokládám, že alespoň 10 na každý spoj a nebo jste si nevzal opět tabletky, jak to předepsal pan doktor.

A bodíky sbíráte?

Karl vB.

Milý ezechiel,
možná, že ty Vámi zmiňované a propagované ČD-Body jsou pokryté z části rozdílem 4 mil.CZK/ měsíc mezi nabídkou ČD a Ariva.

David

„A bodíky sbíráte?“

ezechiel

Ano, za jizdenky i za vylety s aplikaci.

Od lesa

A co super osma, máte už všechny plyšáky?

David

4 miliony měsíčně je 130.000 tisíc denně. To je málo?

Osobní názor

Z pohledu ztrát na státním, tedy i Vašem majetku na druhé straně, je to zanedbatelná částka, navíc není, nebyla by vynaložená do větru, bylo by za ní zasmluvněno lepší vozidlo dle požadavků, operativnost a zajistění instalace ETCS, když chcete větší bezpečnost, take je nutné na to ETCS vyškolit personál a věřte, že při věkovém složení profese to nebude vůbec lehký úkol na 4 hodinky školení. A hlavně vězte, že dohoda o ceně je kdykoliv možná, protože objednavatel na straně jedné, je v případě dopravce ČD i ten kdo službu poskytuje. Proto je zcela nelogické, proč nabídková cena vlastního dopravce objednavatele… Číst vice »

xyz

“ MDČR plnou kontrolu nad tím dopravcem, takto budeme mít utrum a všichni víme jak to v této zemi vypada, když se smluvní zavazek neplní – nezajem, roky tahanic…“
Zeptám se – např. u linky Praha – Č. Tř. – Brno, kde ČD v rozporu se stanoveným řazením a deklarovanými službami u části spojů nasazují soupravy s lokomotivou namísto InterPanterů, tuto situaci MDČR „plně kontroluje bez let tahanic“ jakým způsobem?
Děkuji za odpověď.

Osobní názor

To se musíte zeptat toho ministerstva, k tomu slouží zákon o přístupu k informacím. V tom Vám nic a nikdo nebrání a nezabrání. Pak se o výsledek podělte a rovnou se zeptejte jak řeší nedodržení řazení u Arrivy a GWJ alespoň budete mít jistotu zda zachází s dopravci stejně, padni komu padni.

xyz

„To se musíte zeptat toho ministerstva, k tomu slouží zákon o přístupu k informacím.“
Ne, nemusím. Jste to vy, kdo tento názor zastává, tak se vás ptám, zda podle vás tahanice okolo tohoto stavu potrvají roky.

Osobní názor

Banální spor s ministerstvem dopravy justice řeší, řešila, stejně jako jiné firemní spory v řadu pětiletek, spisy mají tisíce stran a nemusíme chodit daleko, vime poměrně presně jak dlouho trvá soud mezi OSŽ a panem Duškem.
Ale mohl jste mít přesná data 🙂 a vědět proč je to buď bleskem, nebo na leta a hlavně, zda se všem měří stejným metrem.

Pražák

Totální nesmysl, za ty 4 miliony navíc by bylo vozidlo řady 843, to co nabídly ČD za lepší vlaky po 4 letech (možná) ví jenom oni a MD. Ale logicky by to bylo ještě víc než to co chtěly za 843. ETCS se bude muset instalovat tak jako tak a dotaci by ČD na tom dostala také. Takže výsledkem by bylo jen 220 mil. v luftu.

Osobní názor

Vozidlo, nové, se musí právě podle ministerstva v podání ČD vysoutěžit, vyrobit, případně schálit, to není jako jít si koupit bagetu, to by úředník na ministerstvu, na kraji atd. pochopit měl. Hodnotit vozidlo 843 nebo jednotku Arrivy je subjektivni, osobně a subjektivně vidím v 843 potenciál na modernizaci podstatně větší než u jednotek Arrivy, základ je tam položen v tom elektrickém přenosu výkonu, EDB, koncepci trakčního alternátoru, oproti tomu je jednotka Arrivy tak na nižší úrovni 854. Vámi založený text na slově možná je sám o sobě totální nesmysl. Vůbec jste nepochopil, že ty 4 miliony rozdílu vůbec být nemusejí,… Číst vice »

Bram

Z řady 843 se ale již nic kloudného vytvořit nedá. Souprava 843 + 943 si zcela zbytečně veze tři stanoviště strojvedoucího, je zbytečně těžká a pokud se posílí o další vůz řady 043, má již nízký měrný výkon. Řada 843 je prostě poplatná dřívější době, kdy se nebral ohled na ekonomiku a pořídila se zcela nesmyslně plně pohonná lokomotiva nízkého výkonu s možností přepravy cestujících a nikoliv motorová jednotka vypadající právě jako řada 628 (845). Ta, ač tehdy ještě moderní, už byla také koncepce, kterou výrobci postupně opouštěli a dnes vcelku logicky nic jiného, než to, co uspořádáním vypadá jako… Číst vice »

xyz

“ Věřte, že pokud se bude lámat chleba v této záležitosti, bude to bitva právníků, právě o těch ustanoveních.“ Podle vaší (ne)logiky to bude vinou těch odborů. Jejich mínus. „pokud jste Češi, mělo by Vám všem záležet na našem společném majetku, majetku státu a bedlivě sledovat jak stát s tímto majetkem hospodaří.“ Zjevně vidím, že s tím stát hospodaří špatně, vlivem čehož ČD, a. s. (obchodní společnost, se kterou ani jako Čech nemám absolutně nic společného) nezvládly podat nabídku cenově srovnatelnou s jiným zájemcem. Jako Čech a daňový poplatník tím pádem nemám problém s tím, když začne jezdit dopravce, který… Číst vice »

xyz

“ pak je na čase se spíš ptát koho jste po revoluci chodili volit, že to s ČD nedopadlo, je vizitkou každého z Vás!“ Nesmyslné osočování. Jednak, část lidí krátce po revoluci ještě neměla volební právo. Jednak, každé volby jsou o mnoha politických tématech, z nichž železnice je jen jedna z mnoha. A hlavně – jsou to samy odbory, které v minulosti brzdily liberalizaci i transformaci ČD (ostatně, samy byly nakloněny tomu, aby SŽDC vznikla jen jako „skoro prázdná schránka“ s tím, že budovy/výpravčí/pracovníci údržby i po 1. 1. 2003 zůstaly u „jednoho z mnoha dopravců“ ČD, a. s.). „proč… Číst vice »

xyz

„Jak se zde psalo, rozdíl v nabídce činí pouhé 4mil měsíčně, což je pro toho majitele směšná častka“
Což je částka 336 mil. Kč za 7 let.

Relativizace tohoto vyhazování peněz je mimochodem pro ČD, a.s., velmi příznačná.

P. S. Jaký finanční rozdíl mezi nabídkou Arrivy a ČD by musel být, abyste to takto nerelativizoval?

Chronosphere

No a podle dnešních zpráv ze Seznamu se na ČD řítí další problémy,proti nímž je tahle každá jen takové drobné rozptýlení. To se Berounský po…..

Chronosphere

Zase ta predikce..kauza samozřejmě.

Ludva

A vy z toho asi jak, to tak vypadá máte radost? A kdo myslíte, že ty miliardy pokut zaplatí? A kdo si myslíte, že doplatí na důsledky jaké to bude mít na ČD ?

bkp

Bylo by hodně troufalé chtít to nějak linkovat, nebo zmínit?

Pražák

Tady to máte, max. možná pokuta jsou 4 mld. Kč, to by se soudruzi z odborů asi po….
https://www.google.cz/amp/s/www.seznamzpravy.cz/clanek/ceskym-draham-hrozi-obri-pokuta-z-bruselu-verdikt-muze-prijit-uz-dnes-126528%3famp=1

švestka

Rozbijí prasátka a odborářskou pokladničku na turnaj v šipkách.

Chronosphere

Ten Berounský je takový drážněbolševický Goebbels,asi si myslí, že čím více a častěji bude lhát a překrucovat, tím víc to bude pravda.
Ty bláboly jsou tak mimoběžné,ne to nemá ani cenu rozporovat.

Krušnohorec

Technická poznámka:
Tarif TR10 stanovuje Ministerstvo financí. Národní dopravce se toho musí držet, alternativci ne. Národní dopravce musí k nákupům udělat výběrové řízení, alternativci ne.
Až budou srovnány tržní podmínky lze mluvit o konkurenci.

xyz

Technická poznámka: ČD, a. s. dostaly při svém založení (1. 1. 2003) do svého majetku „zdarma“ i mnoho věcí, které „jednomu z mnoha dopravců“ v žádném případě nepatří. Až v pozdějších letech, kdy se začalo logicky stanovovat, že např. nádražní budovy apod. logicky mají patřit správci infrastruktury, byly tyto budovy PRODÁNY z rukou ČD, a. s., do rukou SŽDC, s. o., a to za miliardové částky; dle některých názorů neodpovídající reálné hodnotě budov. Totéž se postupně stalo i s různými pozemky apod., kde ze získaných peněz mohly ČD sanovat své ztráty, podstřelovat nabídnuté ceny apod. (např. vzpomínka na rok 2008,… Číst vice »

Krušnohorec

Všechno bylo jejich. 1.1.2003 došlo ke změně ze státního podniku na akciovou společnost. To je celé. Co tam máte dál?

xyz

K 1. 1. 2003 došlo k transformaci za cílem oddělení „správce infrastruktury“ (SŽDC) od „jednoho z mnoha dopravců“ (ČD). Státní organizací mimochodem zůstala SŽDC; zato ČD, a. s. byly zřízeny jako nová a. s.

Zcela nelogicky onen „jeden z mnoha dopravců“ dostal do majetku budovy, pozemky; na mnoho let i pracovníky údržby tratí či řízení provozu.

Krušnohorec

Zároveň ČD byly mandátní smlouvou pověřeny vykonávat činnost SŽDC. Ta činnost se předávala postupně.
Vy byste si přechod přes silvestrovskou noc představoval jak?

xyz

Ta „dočasnost“ trvala 5 let u údržby a více než 8 let u řízení provozu.
Především bych si to představoval tak, že do majetku „jednoho z dopravců“ nepůjdou budovy či pozemky použitelné pro kteréhokoliv z dopravců a typické pro správce infra. Ale to už jsem napsal.

Krušnohorec

Komu byste to konkrétně přisoudil k 1.1. 2003?

xyz

Samozřejmě Správě železniční dopravní cesty coby vlastníkovi infrastruktury (ty budovy jsou pochopitelně také infrastrukturou).

A tím pádem bez jakýchkoliv miliardových „zpětných odprodejů“ o X let později.

xyz

Plus budovy „dočasně“ v majetku ČD, a.s. po 14,5 roku po rozdělení na SŽDC, s.o., a ČD, a.s.

xyz

** Oprava: budovy „jen“ 13,5 roku po rozdělení (k převodu došlo v polovině roku 2016; ne 2017).

švestka

Tak koleje a nádraží zvládli nechat u správce infrastruktury přes silvestrovskou noc dokonce i v Horních Uhrách a to je co říct!

Jiří Kocurek

Tarif TR10 stanovuje Ministerstvo financí.

FINANCÍ? opravdu?

Jiří Kocurek

Narážím na to, že jestli ČD nedokáží samy nacenit vlastní jizdné a musí to za ně dělat ministerstvo, tak jsou prostě neschopné.

Krušnohorec

Narážejte. Samozřejmě, že umí nacenit vlastní jízdné, ale předpis je předpis. Ten měl stát již dávno zrušit.
Ke zvýšení konkurence schopnosti ČD je potřebné zrušit Muzeum Lužná a exponáty předat NTM. Tam už jezdit nebudou, budou se pouze oprašovat a to se vyplatí!

bkp

Co ČD brání se Lužné zbavit?
Další věc, stojí Lužná tolik, aby nabídku ČD ve výběrku zvedla o 25 % proti konkurenci?

Krušnohorec

Vždyť to píši. Proč se má momentálně v Meiningenu opravovat 365.024? Při prodeji do šrotu by ČD přišly k trochu penězům.

bkp

Píšete blbosti. To muzeum stojí řádově méně, než o kolik ČD za posledních pár let podaly vyšší nabídky.

Krušnohorec

Jakou roli ve vyšších nabídkách hraje inflace?

bkp

Ale notak, neučte mě počítat. Chápu že jste se na PŠM naučil nové slovíčko, ale nemusíte ho hned strkat všude možně.
V celkovém obratu skupiny České dráhy tvoří částka muzea něco mezi jedním a dvěma procenty, to doopravdy není důvod požadovat částku o 25 % vyšší než jiní. Zkuste rovnou napsat, že protože DBL vám vadí samotný fakt, že zde může dostat zakázku na ZDO i někdo jiný a nemaskujte to za argumenty, kterým rozumíte jak koza petrželi.

Krušnohorec

Ve svém rozčilení jste zapomněl zmínit vliv inflace. Dále proč nabídky na R27 byly stejné. To měla trasa R14 sanovat Lužnou?

Ano Dý Lendrbán mi vadí. Na tratích 137 a 124 jsem cestoval s kolem velmi pohodlně. Nyní cyklisté strkají své velocipédy mezi sedačky a na pohodlí při sezení možno zapomenout. Nevíte dne ani hodiny kdy pojede mikrobus jako NAD (co s koly?) nebo muzeální M152.0517
Očekávám vysvětlení proč změna dopravce na 124 a zvláště na 137 je pro cestující výhodnější.

bkp

Co jsem zapomněl na inflaci? Ta je pro všechny stejná, je na každém jak se s ní popere. Ano, to jak se s ní popere (odhad i praxe) může být to, co nakonec rozhodne.
Pokud chci mít muzeum, musím na něj sehnat peníze, to tak bývá. Podstata mého sdělení ale byla v tom, že v rámci skupiny ČD je muzeum tak malá položka, že se na ní vymlouvat jako na nespravedlnost je naivní.
Jakákoli situace na 124 a 127 je pro cestující výhodná, protože jediná reálná alternativa je (při stávajícím jízdném) zastavení provozu.

Krušnohorec

„Jakákoli situace na 124 a 127 je pro cestující výhodná, protože jediná reálná alternativa je (při stávajícím jízdném) zastavení provozu.“
Nic pitomějšího jste nevymyslel?

bkp

Já jen ať si uvědomíme význam těch tratí.

švestka

A ještě se tam teď musí kupovat jízdenka a to je to nejhorší!

Krušnohorec

O kolik stoupla za tu dobu inflace? Pokud by ČD nabídly stejnou cenu a vyhrály (což jsem ani na minutu nepředpokládal) rozlehl by se řev, že nebraly ohled na inflaci a cenu podsekly.

ezechiel

vtipne, ze CD delaji reklamu na to muzeum, spousta lidi tam jezdi vlakem jen kvuli muzeu ale z cestovneho nema CD vubec nic, kdyz tam jezdi i jini a jak rikate, nove uz tam zadny vlak cd nepojede. Ted by tam o tu ztratu meli zvysit cenu vstupenky.

bkp

To je taky majstrštyk ČD, umístit železniční muzeum do z železničního hlediska zcela odlehlého místa.

V.N.

Já myslím, že je to hloupost. Jediné co stát v oblasti přepravy osob nařizuje jsou obecná pravidla přepravy… tzv. Železniční přepravní řád. Vše ostatní jsou interní předpisy dopravce.

Jaaaa

To myslíte blbě. 🙂

bkp

MF stanovuje maximální cenovou hladinu. ČD nic nebrání udělat z TR10 prakticky nepoužívanou věc a řešit to třeba používáním výhradně jízdného z IDS v regionální dopravě a relačním jízdným v dálkové a mezinárodní dopravě.

MartinS.

TR10 nestanovuje ministerstvo financí. TR10 vydávají České dráhy a pouze se řídí platným výměrem Ministerstva financí ČR. Tento výměr platí pro všechny provozovatele osobní drážní dopravy, ale neobsahuje žádný ceník, pouze výpočet věcně usměrněné ceny a potom nařizuje různé slevy na jízdném.

Cyklista

TR10 je stanoven pro cestující, ne pro nabídku objednateli.

Cenotvorba ČD je trochu zvláštní, vyplývající i z vyjádření p. Ješety.

Od lesa

MF stanovuje strop. TR10 je interní předpis ČD. Navíc nedávno zavedli flexi tarify a tam si čarují jak chtějí. Guláš v tarifech si navíc dělají sami různými tzv. slevami, které ještě často mění aby se ani průvodčí a pokladní náhodou nenudili.
Osobně jsem za jednouchý tarif srozumitelný pro všechny zákazníky. A když nějaká sleva, tak za jasných podmínek a ne že se to bude měmit 3x do roka.

Y.K.

Podle mě odborům vůbec nepřísluší se politicky angažovat v takových věcech. Odbory zastupují zaměstnance před zaměstnavatelem a jestli se jim nelíbí jak dopadají soutěže, asi by měli zatlačit na vlastní vedení nebo nabídnout vlastní řešení (což je pochopitelně těžší než kritizovat a vyhrožovat).

Druhá věc je, že spousta zmíněných argumentů se týká i ČD, nevím jestli je vhodně přitahovat pozornost zrovna k věku a přebarvenosti techniky. Nebo jsou zaslepení a nevidí to?

Mám dojem, že ČD strojvedoucí za výcvik zavazují, takže pokud někdo odešel, závazek musel být srovnán.

Nováček

Každý se snaží maximalizovat své zisky, odboráře nevyjímaje.

Jiří Kocurek

Vyděrači taky, ale to už je nezákonné.

xyz

Další příklad nepravdivosti jednoho z odborářských argumentů: Kraj Vysočina sjednal s ČD, a. s., novou 10letou smlouvu (2019 – 2029) bez soutěže + bez poptávkového řízení. Veškeré výkony v kraji (vyjma úzkokolejky + sezónního provozu do Jemnice) získaly výhradně ČD. Přesto kraj stanovil, ve kterých stanicích touto částkou proplácí provoz pokladny a ve kterých ne. Následkem čehož od 15. 12. 2019 zavřely ČD pokladnu v těchto místech Kraje Vysočina (zdůrazňuji, že jde o pokladnu, ve které pracoval komerční pracovník ČD, tzn. toto uzavření nesouvisí se zrušením výdeje jízdenek výpravčími, ke kterému došlo shodou okolností o pouhé 2 týdny dříve): Pelhřimov,… Číst vice »

Iveta

S odbory je to těžké ,bez nich také ,byl jsem u jednoho dopravce co odbory nikdy nepřipustil a z pár motoráčků a lidí za pár let vyrostla docela slušná firma,ale se zaměstnanci si pan majitel vytře řit kdy se mu zachce.Ale k ČD ,moc drahé a drží se zbyteční lidé.Já jsem nějaké roky dělal turnusy pro SVČ a jasně jsem pochopil ,že tam kde by stačilo 5 lidí v turnuse bylo 10 a odbory to procpaly. A to už jsem napsal tabulkově na x lidí v provoze bylo x ve vedení a tak to funguje do dnes.A i já protože… Číst vice »

Jarda

ČD by se měli reorganizovat ostatně dopravu v Rakousku či Švýcarsku provozují pošty žádný speciální dopravce jako to je tady

ezechiel

jake posty v rakousku?

Petr

Soutěž je teď nesmyslná, hned od prosince bude chtít Arriva další peníze za to, že nejezděj lidi. Mělo se počkat než se to zase srovná.

Leinad

Chtít může, otázkou je, zda dostane. Smlouva netto, navíc podepsaná v době kdy už některá opatření platila a spousta zaměstnavatelů měla práci z domova.

švestka

Zatím brečí všude možně a prachy navíc chtějí ČD, takže ještě, že to nedostaly. Ty by chtěly prachy navíc a ještě jsou o 300 míčů dražší.

Jarda

ono 123:99 za kilometr je znát…ČD se chovají jako odbory ale je to přínosné pro zákazníka? asi ne vždy…

Jarda

navíc se stejným „šrotem“ takže navýšili cenu za stejný nekomfort ? to nedává smysl

Ludva

Brečí a prachy chtějí teď všichni dopravci ne jen ČD. A teď kontrolní otázka. Co myslíš, že by vyšlo levněji, podpořit a zachránit jednoho velikého a silného dopravce, nebo řadu malých k potížím v krizovém období náchylných dopravců?

švestka

Levněji jednoznačně vyjde zachránit ty menší firmy, než obří moloch, který potřebuje dosypat nejvíc, proto je taky vždy a všude tak drahý.
Až na to,že tady brečeli ČD, jak chtějí změnit smlouvy na brutto, i když ještě před rokem vyřvávali opak, dokonce jsi se k tomu pochvalně vyjadřoval.

Ludva

Je vidět, že ekonomice vůbec, ale vůbec nerozumíš. V celém světě velké firmy požírají ty malé a proč asi ? Při krizích se většinou nejprve položí ty malé a slabé firmy a proč asi ? Ty velké potřebují dosypat míň . Proč se asi musí dělat antimonopolní zákony a úřady ? Jen podle tebe čím menší, tím lepší :-).

švestka

Co mají socialistické ČD společného s tržní ekonomikou? Vzhledem k tomu, kolik už jsme museli do ČD dosypat nedobrovolně z našich daní v časech prosperity se docela děsim kolik to bude stát teď. A mmch je vidět, že ekonomice především nerozumíš ty, jinak bys věděl, že zachraňovat má smysl pouze u firem, které mají alespoň elementární šanci se pak postavit na nohy, ne předlužený kolos na hliněných nohou, pro který to bude rána z milosti. I když proti Italii, která takhle zachraňuje Alitalii už 70 let jsme na tom ještě dobře.

Ludva

Ty asi nerozumíš ani dopravě. ČD byly v posledních letech až do letoška v plusu, na rozdíl od některých jiných dopravců. Žádné hliněné nohy se nekonají. O tom svědčí i to, že si ČD udržely i příznivý rating a tím i levné půjčky, nebo myslíš, že tomu rozumíš víc než bankéři? Asi ne. Odlož tu nenávist a začni přemýšlet normálně :-).

švestka

Mít bokem dosyp 12 mld za nádraží a ve finále z toho vyrobit zisk cca 500 mio., který se následně rozplynul neznámo kde (protože na dividendách do rozpočtu), tak to je teda kumšt. A teď mi spočítej, kolik by byl bez dosypů zisk? To už tak veselé není, co. Na tobě je vidět, že nerozumíš ekonomice, dopravě a už vůbec ne bankovnictví. Jinak bys věděl, že už pouze vlastnictví firmy státem zaručí dobrý rating, protože je všem jasné, že ji stát když tak zachrání.

Rajče

Odbory jsou sdružením neschopných a lemplů. Obzvláště na železnici.

Tom

To museli psát nějací soudruzi odboráři, kteří dělají to samé cca od roku 1983. ta argumentace je zoufalá. Nic se nesmí zeefektivnit, jelikož přijdeme o místa apod. Hrůza!

ušatá

Mají naprostou pravdu. Stát odpovídá za dopravu celkově a musí ji umět zajistit a to v prvé řadě svými silami, svými podniky, protože jen tak lze zajistit to, co je potřeba, nařídit, kontrolovat a zajistit i výhody pro ekonomiku a různá odvětví. K tomu stačí selský rozum. A ten nějak není.

NightmareFreddy

Nicméně selským rozumem lze také vidět to, že dříve stát prostřednictvím svých ČSAD zajišťoval autobusovou dopravu. Nyní tomu tak není a funguje to … podstatně lépe. Stejným selským rozumem bychom mohli dospět k závěru, že stát by měl péct rohlíky, tisknout noviny, vyrábět počítače,… A selským rozumem bychom mohli dospět i k tomu, že existuje určitý právní systém, kterým se řídí všichni lidé i podniky. A právě ten zajišťuje, že když si něco objednáte, tak to skutečně dostanete. A nemusíte být státem a nemusíte mít pod sebou státní podnik, abyste to skutečně dostal. A když to nedostanete, tak existuje určitý… Číst vice »

Ludva

Podle vás funguje autobusová doprava i když ji už prostřednictvím ČSAD nezabezpečuje stát ? Ale to je váš veliký omyl. Jinak by v koncepci dopravy nebylo to, že stát bude zasahovat do autobusové dopravy protože nefunguje tak jak by měla. Tam to stát již zjistil. Trochu mě udivuje, že se stejnou chybu rozhoduje udělat i na železnici.

xyz

Regionální autobusovou dopravu objednávají + zajišťují kraje. Kde v některých (Ústecký, Liberecký) jsou i snahy o to, aby ji provozoval dopravce vlastněný přímo krajem, tzn. obdoba vztahu státu vůči ČD.

Obecně – mícháte dohromady roli dopravce vs. roli objednatele.

Ludva

Nic nemíchám. Jen odpovídám na názor že autobusová doprava dnes funguje lépe, než když ji stát zařizoval prostřednictvím ČSAD. A to zřejmě není pravda, když budou nutné zásahy státu.

Bram

Stát do celé věci v autobusové dopravě zasahuje v roli objednatele a to stačí. Na železnici máme jednoho státem vlastněného majoritního dopravce a další státem nevlastněné menší. Nechal bych to tak být, krom toho, že bych dále ještě snížil podíl ČD v objednávané dálkové dopravě.

Chronosphere

Nemohl byste to přebásnil ještě jednou a srozumitelněji? Autobusů jezdí málo nebo moc?

NightmareFreddy

Co prosím? Vůbec nerozumím, co to píšete 🙂

Ludva

Co nechápete 😀 ? Napsal jste, že teď autobusová doprava funguje lépe, než když ji provozoval stát prostřednictvím ČSAD. Ale přitom v koncepci dopravy se stát chystá provést zásahy do autobusové dopravy, protože nefunguje, tak jak by měla. Což je v rozporu s vaším tvrzením.

NightmareFreddy

Aha, děkuji za přelouskání původního sdělení, nyní to konečně dává i smysl 🙂 Jinak samozřejmě, co píšete, jsou jen spekulace některých politiků, nikoliv reálný problém autobusové dopravy 🙂 Upřímně netuším, komu může inklinovat ČSAD. Když jsem viděl, jak ten moloch je vytunelováván, tak jsem konečně pochopil, co je to morální hazard ve veřejné správě 🙂

ezechiel

V rakousku autobusova doprava funguje? A zajistuje ji stat, ze? V tom pripade ten vas selsky rozum je asi naprd, jestli vam rika, ze kvalitni sluzbu posyktne jen soukromnik a nikdy stat.

xyz

„V rakousku autobusova doprava funguje? A zajistuje ji stat, ze?“
Stát ne. To jednotlivé spolkové země.

ezechiel

ale Freddy pise o autobusech, ne? postbus je statni

Karl vB.

Postbus je státní.

Die Österreichische Postbus Aktiengesellschaft steht:
– zu 99,93% im Eigentum der ÖBB-Personenverkehr AG
und
– zu 0,07% im Eigentum von Mag. Peter Piskaty

https://personenverkehr.oebb.at/de/postbus/impressum

…a v Postbus.at pracuje paní Silvia Kaupa, zmińovaná v předchozích příspěvcích ohledně kartelu ÖBB a ČD s prodejem vagónů.

https://www.postbus.at/das-unternehmen/organe.html

Jinak rakouskému Postbusu patří v Česku firma ČSAD AUTOBUSY České Budějovice a.s. Na firemních stránkách se k rakušákům nějak nehlásí – Impressum jsem bohužel nenašel, ale na peníze.cz informace o vlastníkovi ano.

https://rejstrik.penize.cz/26060451-csad-autobusy-ceske-budejovice-a-s

xyz

Bral jsem zajišťování z pohledu objednávky + spolufinancování dopravní obslužnosti. (ne z hlediska dopravce)

Kernteriér

A nemá se náhodou stát chovat jako správný hospodář a platit tak jinému méně, než po něm chce jeho vlastní společnost?

Ludva

Tak předně, v původním návrhu od ČD se počítalo s nasazením úplně nových vozidel již vybavených ETCS. U Arrivy se ETCS bude řešit dodatečně. To znamená nejspíše příspěvek na instalaci. Jestli se cena s tímto příspěvkem nakonec dostane nad cenu nabídnutou ČD stát se rozhodně jako ten dobrý hospodář nezachoval a ještě své občany připravil o možnost cestování v nových vlacích.

M262

V původním….ne v tom posledním. Ta,m již s novými vozidly ČD nepočítalo. Pouze 843. A původní návrh byl vyšší, než ten poslední, který je i tak o 24 na km dražší……

Ludva

A trochu si připlatit za to, že budou nová vozidla, je něco špatného? Pokud to tu dobře čtu, mnozí zde v diskuzích po tom volají. Bez toho se nových vozidel nedočkáme. V tomto případě to MD odmítlo. A jestli bude doplatek za ETCS větší ani moc neušetří.

Daniel Mach

Je vtipné číst připomínky odborářů, které opakují stokrát omílané hlouposti typu nasazení šrotu nebo ohrožení prodejních míst jízdenek. Z pohledu cestujícího je „šrot z Německa“ pohodlnější než třicet let stará novinka ze Studénky. Na nádražích v Železném Brodě nebo v Semilech jsou dnes dvě pokladny pro každou společnost samostatně, což působí chaoticky. Také se ukazuje pozitivní vliv konkurence, kdy dnes je pernonál ČD o mnoho ochotnější než dříve, kdy měl na dráze monopol. Tam mohly odbory „konat“ dříve, ale chování pracovníků vůči cestujícím jim bylo léta fuk. No a k prodeji jízdenek ve vlaku – kdo nutí ČD, aby si… Číst vice »

NightmareFreddy

Nikdy jsem nebyl ten, který by zpochybňoval důležitost odborů. Podle mě naopak mají důležitý význam. Nicméně čtení těchto pasáží, které se mentálně podobají rozbíjení strojů z 19. století za účelem zvýšení zaměstnanosti, ve mně vyvolávalo zajímavý mix smíchu, pláče a studu.

Frantisek

Možná jen nejsou všichni takové technokraté.

František Krejčí

Arriva nemá slevy pro cestující jako ČD. Co ušetří kraje a ministerstvo, doplatí cestující. Spíše přeplatí. A zaplacené IN karty od ČD můžou vyhodit, i ti co jezdí denně do zaměstnání.

Daniel Mach

Mám In-kartu ČD (IN25), ale z Liberce do Semil je levnější jet na krajský tarif IDOL než s In-kartou, takže o její vyhození uvažuji bez toho, že by se zde měnil provozovatel. Ono to platí i v jiných krajích. Otázkou je spíš to, proč mají ČD tak složitý systém neefektivních tarifů.

ušatá

A co in 50, IN 100????

Daniel Mach

Počítal jsem si to, a když se mi nevyplatí I25, tak IN50 a IN100 už tuplem ne.

pkajetan

Protože ČD léta zaměstnávají na odboru osobní přepravy jedno celé oddělení lidí (tariférů?), které tyto pitschoviny vymýšlejí – a věřte sedí tam od osmdesátých let.
Apropós – víte kolik lidí „pracujících“ u ČD má ke svému dobře placenému místu řadu výnosnějších vedlejšáků? A víte proč? Protože mají za a) taková volna mezi šichtami, že jim to dává ohromnou svobodu
a za b) nikdo v práci nepozná, že dělají něco jiného pro jiného zadavatele a tak si to užívají
A to je naprosto otřesné …
Výsledný stav vidíme na všem, kam se v tomto oboru podíváme…

ezechiel

to neurcite za a a za b tady v diskuzi nevyresime, to musite napsat na ministerstvo

švarc

Arrivu nemám rád a mám In 25 od ČD, ale s tou Arrivou, pokud jedete okolo 100 km, tak je to levnější než s IN25, takže není pravda, že to doplatí cestující – minimálně ne nepravidelní cestujícíc. Každopádně je potřeba vyřešit In100 a traťové jízdenky – měsíční apod.

M&R

Oneticket? 🤔

Jan Sova

Tak jak to, že tam kde jezdí Arriva, stojí to cestujícího jako když tam jezdila ČD i se zakoupenou slevou (IN 25/50) ??

Leinad

Arriva je levnější, než TR10.
A co s INkartami je věc ČD.

Zdenda

Navrat k parni trakci by vytvoril spoustu novych pracovnich mist na zeleznici. Myslim, ze z pohledu (techto) odboru by podobna myslenka stala za zvazeni.

xyz

Právě. Že vůbec tehdy zrušení parní trakce prošlo. Asi Federace topičů protestovala příliš málo/měkce.

Petr Novák

ČD by na trati měli zůstat.

Gajda

Neměli, jsou prostě dražší a to i proto, že se nikdy nechovaly jako řádnej hospodář. A ty pokuty co platily, za to, že se tak nechovaly, za to co předvedly s posledníma lokomotivama od Škodovky, to se prostě projeví na ceně, i to jsou peníze co jim z nwbe nespadnou a někde chybí. Teď můžou být rády, že přišly o něco málo, protože většinou byly osamoceným uchazečem, ale aby v budoucnu mohly uspět, o todle přijít jim svým způsobem prospěje. Už poznají, že samo to nepůjde.

Jadris

Uz jenom kvuli tomu nesmyslnemu vztekani a uvedeni zamestnancu na vyse uvedenych linkach do posledni chvile v nejistotu by to mely okamzite polozit. Nebo je to taktika, jak do uplneho konce drzet (a pak logicky nepustit) zamestnance?

Jarda

víte, to by si museli České Dráhy to zasloužit a nechodit jen s nataženou rukou ale zlepšovat i služby které poskytují…tím, co nasadili do výběrka stačilo ARRIVĚ nabídnout stejně staré vlaky které jsou navíc nízkopodlažné což je v dnešních požadavcích důležitý. ČD brečí ale nemá proč strategicky to pos..la

Jarda

zákazníky nezajímají problémy odborů ČD ale když ČD nedokáže modernizovat vozový park, který by pak nabídla nic lepšího si nezaslouží než jít do kopru…blbý je jen to, že to platíme všichni k čemuž by daňový poplatníci měli přistoupit a doříznout moloch od jednostranného financování, který je naprosto nevýhodné a jak je vidět, lepší služby komfortu určitě nenabízí

M262

Arr nabídla vozy 845. Ty nejsou nízkopodlažní…..

xyz

Zajímavá je i reálná situace z tratě, na které od 12/2016 došlo k vystřídání Arrivy právě Českými drahami – tedy tratě Šumperk – Kouty nad Desnou.

Z dob Arrivy (resp. ještě předtím Veolie Transport, v obou případech s vozidly + na objednávku tamního svazku obcí) si vzpomínám na otevřenou pokladnu v Koutech n/D., též ve Velkých Losinách; mám dojem, že přinejmenším svého času i v Petrově n/D. (?).

Teď podle stránek ČD je otevřená jen pokladna ve Velkých Losinách, zato v Koutech n/D. už ne.
Tato skutečnost je ale přesným opakem toho, čímž odbory „argumentují“.

Frantisek

Možná proto, že to tak chtěl Svazek obcí, nikoli stát.

Daniel Mach

Možná to bylo proto, že po povodních z místní železnice stát utekl a nechal obnovu na obcích. A obce si vybraly firmu, která jim vyhovovala. Jestli se nemýlím, tak ČD po obnově ani zájem o provoz neměly. Stát si je tam nasadil až poté, co trať elektrifikoval.

Jarda

to asi ne, v Libereckém kraji kraj doptává vyšší kvalitu poskytovaných služeb než ministerstvo dopravy na páteřních linkách jejichž kritérium je pořád cena a ne služba ale přiznejme si, že ČD stálo o přímé zadání a neočekávalo, že jim to zmaří ARRIVA…jednoduše řečeno ČD uklouzlo po svém vlastním lejně

xyz

„Možná proto, že to tak chtěl Svazek obcí, nikoli stát.“
Možná, že Olomoucký kraj. Každopádně je zvláštní, že se proti tomu odbory neozvaly – proti tomu, že s převzetím osobní dopravy od Arrivy k ČD dochází k takovému zhoršení služeb v podobě zavření pokladny v Koutech nad Desnou.

Srov. s jejich nynější iniciativou.

Bpee

Já odboráře asi i chápu, problém je, že odboráři nechápou dnešní svět.

Zvláště pak pasáž o vozidlech působí mimořádně hloupě a nedivil bych se tomu, kdyby se někteří zaměstnanci ČD styděli za to, že je někdo takto mimořádně chudými argumenty obhajuje.

MiKi

Víte jak to je, žádný kapr si dobrovolně svůj rybník nevypustí. A odborářský kapřík už vůbec ne. To se raději naučí ryčet jako tygr a bude doufat, že tím odvrátí pozornost a jeho teplý bahnitý rybníček zůstane zachováno. Jako názorný příklad může posloužit PJ Bohumín. Tam je jeden turnus, tzv. „panterový“, kde si svou 11 tarifní třídu užívají zasloužilí (rozuměj ti, kteří drží basu s panem K) a ti, kteří se nenechají umlčet a neustále rozvracejí morálku, tím že poukazují na špatné věci , které se strojvedoucím nelíbí. Toto je pro strojvedoucí turnus snů. 20´jízdy, 1,5 odpočinku a zase 20´minut… Číst vice »

MiKi

5 mínusů ? Za objektivitu ? Je vidět, že kapříci se bojí o svůj rybníček.

M262

To je pan K, vrchní FS a tři fírové, kteří nechtěli, abys to tady takhle pěkně a naostro popsal. Blbé je ovšem to, že se to neděje jen v PJ Bohumín……

ezechiel

co znamena 1,5? pul druhe hodiny? a to maji placene?

M262

Je to přes odpory protlačený, tak zkus hádat. Kdyby to měli přerušený (což by mohli, dá se od 1:01), tak by to nebyl prémiový turnus a nikdo by tam nechtěl jezdit.

MiKi

No samozřejmě, že to mají placené. V tomto turnuse přerušení nepřichází v úvahu. Prostě výhody na úkor druhých posvěcené FS ČR.

Leinad

Arriva podstřelila cenu, aby mohla vyvádět zisky DB.

MartinS.

Tak jestliže ČD jsou i při vyšších cenách za vlkm stále ve ztrátě a Arriva dokáže při nižších cenách za vlkm vydělat, budiž jí to přáno a nechť se DB pomějí. Daňového poplatníka to stojí méně.

pozorovatel

Těm cenám v tomto konkrétním případě ovšem vůbec nerozumím: jak může ARRIVA vlaky nabízet provoz za tak nízké „doplatky“ od státu, když současně tvrdí, že bude (kvůli spolehlivosti) jezdit stále dvojmo (byť samozřejmě „na kabel“)? Za jaké sazby na vlkm jezdí vlastně na těch výkonech, které obsazuje už teď a které jsou co do „kopcovitosti“ tratí srovnatelné (= Rakovník a „protivínka“) – může to někdo nějak kvalifikovaně doložit?
Čímž nijak nechci hájit zoufalost toho nešťastného odborářského „kopání kolem sebe“, v němž mnoho logiky (bohužel pro ně) objevit vůbec nelze.

Jan Neruda

Myslíte že méně? Arriva do našeho rozpočtu neodvádí žádné daně, naopak je vyvede do Německa. Tedy to může poplatníka stát i víc

Leden

O jakých daních je řeč? DPH z jízdenek odvede do Německa? Daň z příjmu zaplatí zaměstnanci v Německu? Spotřební daň v naftě zaplatí v Německu?
A jestli mluvíte o „dani ze zisku“, tak odboráři jedním dechem dodávají, že je předlužená a DB ji sanují. To nějak nepasuje do sebe (jako většina odborářského blábolení).

xyz

Nejen DPH, spotřební daň a DPFO ze závislé činnosti zaměstnanců, ale i DPPO bude firmou Arriva vlaky s.r.o. zaplaceno v České republice.

MartinS.

Myslíte, že společnost s ručením omezeným, která je založena podle čekých zákonů a registrována u českého soudu neplatí v České republice daně?

Tomáš K.

ČD jsou ve ztrátě protože musí provozovat i tratě ztrátové s malou dopravní obslužností. Soukromníci si můžou vybírat tak, aby měli profitující tratě.

David

ČD žádné ztrátové traťe provozovat nemusí. MD / Kraje jim dotují vše na čem by tratily. (Tedy pokud někde nepodseknou cenu tak jako kdysi na lince R14)

MartinS.

Kam na tyhle nápady chodíte?

petruskasalte

Jak daňového polatníka to stojí méně? Každá koruna, která jde za hranice samozřejmě chybí nám všem….

MartinS.

A kolik těch korun tam asi tak odejde? Z toho, co Arriva utrží na jízdném a na platbách od MD musí zaplatit zaměstnance, dopravní cestu, pohonné hmoty, pravděpodobně splátky vozidel a jejich rekonstrukci a potom také daně. Jestli jí potom něco zbyde, tak to nejpíš bude méně než o kolik by to bylo dražší s ČD.

Petr Novák

Zisky z Česka tečou za předražené mizerné potraviny a současně i výkon JE Temelín a Dukovany. My platíme každým rokem dražší elektřinu a mnoho dalších základních potřeb.

Marcel Štancl

Zakázané to není.

Leinad

Právně možná, ale ekonomicky je to nesmysl.
Pokud vlastník platí Arrivu, aby jezdila pod cenou, nebude Arriva ve zisku, který by vlastníkovi přinášel dividendy.

Daniel Mach

Arriva je výrazně levnější, a ještě bude vyvádět zisk do Německa? A proč nenabídly ČD alespoň podobnou cenu, aby jim zisk zůstal, když je provoz i při nižší ceně ziskový natolik, aby to DB pomohlo? Nechtěly náhodou ČD nepřiměřený zisk?

M262

Že prej čeká vozy 843 letos hodně vyvazovaček. Tak se to muselo zohlednit. Ale zajímá toto objednatele?

xyz

„Že prej čeká vozy 843 letos hodně vyvazovaček. Tak se to muselo zohlednit.“
Úplně stejně jako např. Arriva u své kalkulace musela zohlednit rekonstrukci jednotek řady 845.
(P. S. Aspoň se využije ten půlrok kritizovaný panem Ješetou – mezi prosincem t. r. a červnem příštího roku, který dle p. Ješety bude pro tyto rakve znamenat nevyužití – a hle, ony mezitím mohou projít vyvazovacími opravami.)

„Ale zajímá toto objednatele?“
Údržbou procházejí vozidla všech řad, všech dopravců.
Objednatele nemusí zajímat, kdy mají 23letá vozidla jednoho z dopravců termín vyvazovaček.

Robert

Odporuješ sám sobě. Pokud podstřelíš cenu, tedy funguješ pod náklady, tak nemůžeš tvořit zisk.

Guláš

Co napsat jako první asi to že pravdou je ze předávat peníze ze státního rozpočtu do Německa je špatně, mot. jednotky německého výprodeje svím výkonem nedokáži ani náhodou konkurovat motorovém vozu ve středních letech, Arriva se nějak přihlásila na konci hledání nového dopravce to je mi dost divný, že by někdo vynesl utajené informace o konkurenci? To v Čechách snad není ani možný. Někdo má zas něco málo v kapse. A všichni co si myslí že se v Čechách mají prohánět potomci Konráda ať si trhnou. Já tu prostě Němčoury nechci to ať tu radši jezdí někdo z Čech.

xyz

„předávat peníze ze státního rozpočtu do Německa“ Peníze ze státního rozpočtu jsou poskytnuty obchodní společnosti Arriva vlaky s.r.o., kterážto společnost je plátcem daní (DPH, DPPO) v České republice a tím pádem je i českou společností (české IČ, DIČ). „Arriva se nějak přihlásila na konci hledání nového dopravce“ Je-li pro něco stanovena nějaká lhůta s konkrétním termínem, tak je jedno, jestli se někdo přihlásí měsíc před tím termínem nebo zda podá přihlášku např. hodinu před koncem termínu. Důležité je, že ji podal do okamžiku toho „deadlinu“. „A všichni co si myslí že se v Čechách mají prohánět potomci Konráda ať si… Číst vice »

Martin

Proč když je to tak česká firma jezdí s přelakovanymy vlaky Deutsche Bank a ještě to mají na nich napsáno Arriva konc. DB.

xyz

Tato skutečnost se s tou skutečností, že Arriva vlaky s.r.o. jsou českou firmou (viz https://or.justice.cz/ias/ui/rejstrik-firma.vysledky?subjektId=303944&typ=UPLNY), nijak nevylučuje.

P. S. Připomenu, že ČD dokonce na jedné (?) trati jezdí s nepřelakovanými Desiry v majetku DB.

Martin

https://cs.wikipedia.org/wiki/ARRIVA_vlaky
Pořád je vlastník DB. Arriva vlaky s.r.o je jen odnož založena v CR.

xyz

Ne. Arriva vlaky s.r.o. jsou v tomto ohledu česká firma. Jediný dopravce v železniční osobní dopravě v rámci České republiky, který je jakousi „odnoží“, je Die Länderbahn GmbH DLB, organizační složka. S dovolením odkáži na tvrdší zdroj než je wiki: https://or.justice.cz/ias/ui/rejstrik-firma.vysledky?subjektId=303944&typ=PLATNY 100% vlastník firmy Arriva vlaky s.r.o. = firma ARRIVA TRANSPORT ČESKÁ REPUBLIKA a.s. Pokud zadáte do rejstříku tuto mateřskou firmu, objeví se vám “ Jediný akcionář: Arriva International Limited SR33XP Sunderland, Tyne & Ware, Anglie, 1 Admiral Way, Doxford International Business Park, Spojené království Velké Británie a Severního Irska Registrační číslo: 17 37 852″ A (jestli se nepletu) až… Číst vice »

MartinS.

Tam je to ještě složitější. Matkou Arriva International Limited je tuším Arriva Plc. a ani tu nevlastní přímo DB, ale nějaká jejich dceřinka. Tuším, že mezi Arriva vlaky a DB je asi 6 nebo 7 stupňů vlastnictví.

Gwann

DPH platí ten kdo si koupil jizdenku. Ze je odvede Arriva je nepodstatné detail. Stejně to odvádí CD.

xyz

DPH platí plátce DPH. Tedy Arriva vlaky s.r.o., tedy i ČD, a.s.

ezechiel

billu vlastni rakousaci!

švestka

Níže se zase modrogumy vztekají, že Arriva je od DB subvencovaná, tak jak to teda je?

Leinad

Je subvencovaná, aby mohla vyvádět zisky.

Jiří Kocurek

Přesně tak! Navíc nabízejí vyšší mzdy a to je špatně. Odbory ČD by měly vyhlásit stávku za snížení mezd u Arriva s.r.o. a ve Škoda Auto a.s. když už u toho budou.

ABC

Komunisti melou z posledního

Jakub (easydrink)

Jací komunisti?

Od lesa

To jsou taková individua, co vyvraždili miliony lidí a náš stát dovedli do zaostalosti. Ale to nepamatuješ.

švestka

Podporou současné vlády se snaží o repete, ale za rok už snad budou definitivně v propadlišti dějin.

Od lesa

Doufejme, a to i se svými oranžovými souputníky.

Greta

A z který partaje?

Bob

A co na to říká odborové sdružení údržbářů prodejních automatů?

Frantisek

Že bude nedostatek IT pracovníků. 🙂

xyz

Napadá mě otázka – pod toto prohlášení jsou podepsány jen odbory coby zástupci pracovníků ČD?
Anebo (zejména v případě OSŽ) jde i o vyjádření názoru pracovníků Správy železnic (připomínám, že v minulých diskusích na Zdopravy.cz s odborářskou tématikou uváděli někteří diskutující, že OSŽ se člensky a názorově zaměřuje primárně na pracovníky SŽDC)?

Neboli že by pracovníci správce infrastruktury vyjadřovali postoj vůči „jednomu z mnoha dopravců“ (ČD, a. s.) a naopak proti „jinému z mnoha dopravců“ (Arriva vlaky, s. r.o.), kde s ani jedním nemají „vůbec nic společného“? 🙂

Od lesa

Upřesním, OSŽ má buňku i u Arrivy. Ale oni léta pomáhali vést k šípku i ČD, takže tradice.

BND30

Pane prezidente – ústavní činiteli
píšu Vám stížnost, že ministři na nás zapomněli
jde o pana Karla a z financí Alenu
rok jsme nevyhráli, dali tam Arrivu

xyz

„A to díky odpisům náhle nepotřebných vozidel“ Aneb rakve řady 843, u kterých (tehdejší) mluvčí ČD už v roce 2006 tvrdil, že jsou účetně odepsané (čímž zdůvodnil, proč ČD nabídly u tehdejší dvojice soutěžených rychlíků velmi nízkou nabídkovou cenu 40 Kč/km, resp. 16,70 Kč/km netto; argumentoval, že v položce „odpisy“ kalkulovali nulo), jsou po dalších 14 letech podle odborářů nadále podléhající odpisům. 🙂 „po „balkánském způsobu přelakovanými a na oko modernizovanými jednotkami z německých šrotišť a let 1986-88″“ Vakuové WC je „na oko“. Instalace druhé WC-jednotky je „na oko“. Instalace displejů je „na oko“. Totéž pak nové sedačky. Aha. „České… Číst vice »

Od lesa

Tak samozřejmě, že je to po balkánsku, vždyť to dělá dvorní dodavatel ČD.

Od lesa

Nejhorší je na tom to, že by ani nepomohlo, kdybychom se tady složili na partu ukrajinců, aby Berounskému ručně vysvětlili, že by se měl dráze vyhýbat velkým obloukem. On dostal už několikrát nakládačku a nebylo to nic platné.

xyz

I když považuji Berounského za demagoga, lháře a v konečném důsledku snad i škůdce pro ČD, tak sorry, ale přát mu fyzické napadení rozhodně nechci.

Od lesa

Tak to samozřejmě bylo nadnesené, ale to, že dostal a že to nebylo nic platné to proběhlo.

Frantisek

Vážně se chlubíte násilím místo argumentace? Smutné a varovné.

Od lesa

Já jsem mu nikdy nic neudělal, i když po tom, co dělal on mě bych mu klidně mohl něco udělat. Ono však nebylo třeba, protože si svým jednáním nasekal tolik nepřátel, že se o něj několikrát „postarali“ jiní.

xyz

„Odboráři tvrdí, že tím stát vlastního dopravce připraví o 280 milionů korun výnosů. Ty podle nich „pošle do Německa, aby sanoval předluženou Arrivu,“ Vždyť český stát těch 280 mil. Kč UŠETŘÍ. Vůbec je nikomu nezaplatí. Neuvěřitelná odborářská demagogie. „přinese první rok státem vlastněnému dopravci ještě větší škodu než samotná úspora peněz za levnější služby“ Jestli je ztráta těchto dvou linek pro ČD natolik finančně bolestivá, měly přijít s nižší nabídkou tak, aby vyhrály. Také připomínám, že už jedna situace, kdy ČD nahradily Arrivu, už tu byla – od 12/2016 mezi Šumperkem a Kouty nad Desnou (a těch pracovních míst Arrivy,… Číst vice »

ezechiel

to je dezinterpretace z clanku, kde se autor naprosto zbytecne snazi parafrazovat dopis, ktery si ctenar muze naklikat na internetu. tech 280 mil. je to co dostane arriva misto CD. ROCNE. to neni ten cca 300mil. rozdil, o kterem se vsude psalo

xyz

„Snahou o legalizaci prodejních automatů jako plnohodnotného odbavení cestujících ministerstvo dopravy narušuje sociální smír“ Tak v tom případě jej ČD, a. s. (ba i předtím ČD, s. o.) narušují už asi 25 let ve vozech bez průvodčích (pozn. první vlaky bez průvodčích u nás začaly jezdit před cca 25 lety) s tím, že primárně si lidi mají koupit jízdenku v automatu; jen výjimečně pak u strojvedoucího. „do budoucnosti ohrožuje 1700 pracovních míst osobních pokladníků ČD ve 382 stanicích, kteří by museli být propuštěni, aby ČD kdekoliv v České republice mohly konkurovat Arrivě“ Neuvěřitelně nadsazená demagogie – ke dvěma rychlíkovým linkám… Číst vice »

Kubrt

První automaty na jízdenky byly ještě za ČSD. Třeba na Smíchově, na tom papíru bylo ještě předtištěné logo ČSD.

Aleš

Pro upřesnění: První automaty na jízdenky byly IMHO instalovány na pražském hlavním nádraží, tak kolem roku 1980, tedy před 40 lety.

ezechiel

Alesi, nevim co je to imho ale v pardubicich meli strojky na jizdenky v roce 1978!

xyz

Čili mj. pracovníci poražené firmy žádají toho, kdo vybírá, aby byla vybrána „jejich“ (dražší) firma než druhá, ta levnější, z firem.

To nevymyslíš.

Karel II

Počkejte na ceník… podle mě to skončí jako na R8. Stát něco ušetřil a zaplatí to cestující dražším jízdným.

xyz

O ceníku Arrivy si můžu udělat obrázek již ze čtyř jejich nynějších rychlíkových linek.
A ceny mi přijdou vcelku přijatelné.

Marcel Pánek

Je těžké se míchat do diskuze, mezi vás co na dráze pracujete, nebo máte odpovídající vzdělání. ČD je pořád stejný moloch, působnost 12 odborových org. asi taktéž. Arriva vlaky je jen takový projekt na zkoušku mi tak připadá, ale v případě že se ukáže schopný, že začne vyhrávat tratě, může se stát, že DB bude expandovat jako dopravce v ČR. Stejně jako ČD si hledají další trhy. Je jen chybou managementu ČD, slabého, že jsou tam kde jsou. Hodně bych jim přál aby vystrčili hlavu ze zadku, a začali se chovat jako národní dopravce. Oni se vůbec neumí orientovat na… Číst vice »

Railfort

Seznam těch organizací by nebyl? Nebo jsem ho přehlíd?

Kubrt

Je to v tom prolinkovaném dopise. Už sám počet odborových organizací u jedné firmy je šílený. Jak může někdo brát vážně vedle sebe působící Federaci strojvůdců a Cech strojvůdců? Federace vozmistrů? Kdo toto může těm bafuňářům žrát?

Od lesa

Je to tím, že tam má potřebu mít své odbory kdejaký nýmand po té, co se někde namaže.

xyz

A to ještě neexistuje Federace pokladních (takto se jich musejí „zastávat“ – viz ten údaj o 1700 pokladních v 382 stanicích – ti vozmistři, strojvůdci a další). Jinak by těch organizací bylo ne 12, ale 13. 🙂

Od lesa

Tak opilec Berounský se dal do kupy s protivníky s OSŽ? Asi koupili dobrou travičku a nebo spíš jim hoří koudel u ….
Těmhle exotům nikdy nešlo o obyčejné lidi, šlo jim jen o jejich trafiky.

Railfort

Čert vem odbory, ale jednotkami na fotce jsem před dvaceti lety jezdil v osobácích v německých Krušných horách, o pár let později jsem četl článek, že si je Rumuni pořizují z druhé ruky na rychlíky, a ejhle, o dalších patnáct let později následujeme rumunský vzor. Prostě úžasné.

xyz

V Krušných HORÁCH? Takže jim sklonově náročnější tratě přece jen vcelku vyhovovaly i v Německu?

švestka

Ale no tak, u nás do kopce vyjede jen Brejlovec s klasikou, jako třeba dnes v Zelený Lhotě!

Od lesa

Ano v Krušných horách též, jezdil jsem tam řadu let několikrát za měsíc, mohu to potvrdit.

Bram

Kdysi jednotky 628 jezdily i ze Saské Kamenice až do Vejprt, nahradily na těchto vlacích lokomotivy řady 110 se dvěma vozy.

Od lesa

Později je nahradily Desira.

Miloš

Krušné hory z německé strany nejsou tolik „do vršku“.

Bob

Mě spíš zaujalo, že v Praze má Arriva na některých nádražích automaty s logem PID, ale jízdenky PID to prodávat neumí. Ale když se jim vyplatí provozovat automat, který prodá tři lístky za týden…

Bob

Boj proti „legalizaci prodejních automatů“ – to fakt ti odboráři řekli, nebo je někdo paroduje, aby je ztrapnil? Jako je fakt, že ty prodejní automaty jsou většinou drahé a neefektivní a sotva si vydělají na pořizovací náklady, ale obvykle aspoň znají tarif o trochu lépe než někteří pokladní. Ale ČD už stejně asi 20 let žádné použitelné prodejní automaty nemají – přece tu nemáme žádná 80. léta, kdy to bylo v módě, že. A teď v době smartfonů už by to bylo těžké retro.

V. K.

Jednou jsem si dovolil na pokladně ČD žádat místo obyčejného jízdného tarif PID a byl jsem snad čtvrt hodiny i za účasti řidiče autobusu přesvědčován, že to je nemožné. Vytrval jsem a ušetřil cca třetinu ceny.

Robert

Pan Sura opět nezklamal, přispěchal němcům na pomoc a účelově vytáhl toalety a naprosto zamlčel že CD od čtvrtého roku nabidly úplně nové moderní, klimatizovane jednotky s ETCS splňující veškeré normy a ekologická kritéria. Asi si na to nevzpomnel stejně jako na to že notitikace byla na 7 let ale to ty německé krámy už nebudou splňovat normy tak místo aby byla Arriva vyřazena byly podmínky účelově změněny na 4 roky plus 3 roky opce……. Je to fakt objektivní a vyvážená novinařina.

Petr

O Desirech v roce 2008, která svět neviděl nemluvě. 🙂 Arrivě jsem loni také nevěřil, ale oni to „parchanti“ zvládli rozjezdit. 😀

Robert

Musí je mít a to nejen kvůli tomuto „kontraktu“, což lze samozřejmě ošetřit i v sankcnim aparátu a to obzvlášť v přímém zadání.

ABC

A že se ty sankce vůči ČD v praxi uplatňují, asi jako při fiakru se Štádlery….

Dušan

Přesně tak, ještě, že aspoň ty funglnové diesly do Kladna s ETCS co ČD úspěšně vysoutěžily už roky jezdí:-))))))))

xyz

„CD od čtvrtého roku nabidly úplně nové moderní, klimatizovane jednotky s ETCS“
Od roku 2025, což je PÁTÝ rok kontraktu.

A nabídly je tedy na zbylého cca 2,5 roku z celého kontaktu (aby jim pak by jednotky stály odstavené či obecně s nejistou budoucností).

Pavel

No, tak upřímně řečeno, na vloni předané lince Praha – Tanvald i Železný Brod – Tanvald ty „německé šroty“ zlepšily komfort cestování. Ty „zastaralé motory“ člověk v údolí Kamenice skoro neslyší, kdežto ještě před rokem rychlík vydával zvuky připomínající kvičení vražděného podsvinčete na kilometry daleko. A neříkejte mi, že ne. Já tady žiju a vlak k cestování využíváme. Na naší lince Liberec – Tanvald – Poreba odvádí ČD skvělou práci a moc jim fandím. Ale naopak stav rychlíkové dopravy do Liberce absolutně neodpovídá dopravě do krajského města ve 21. století. Jízdní časy mizerné, služby ve vlaku naprosto nulové. Trávíte hodiny… Číst vice »

Hara_Pes

To mi promiňte, ale 845 dělaj rámus na širé trati asi jako tramvaje 14t a 15t v Praze přes výhybky. Nebo příborník při zemětřesení.

švestka

Je skvělé, že odbory ČD opět vyhrožují zákazníkům svého zaměstnavatele a dělají mu v tom medvědí službu, v normálním světě už by po takové zkušenosti zákazník takovému dodavateli nic nezadal.

De facto je to stejné jako kdyby odbory ve Škodovce psali výhružné dopisy ministrovi vnitra, protože policie si koupila auta od Hyunday.

Vít Jůza

Ta demagogie s těmi pokladními je dojemná. Co pamatuji zrušení naprosté většiny pokladen za posledních 50 roků, neznám jediný případ, že by to souviselo s konkurenčním dopravcem, ani v Libereckém kraji, kde teď žiji …. snad někde v jiných koncích republiky doslova několik takových případů může být. U nás naopak v Semilech a Železném Brodě je díky Arrivě pokladen dvounásobek. Jinak ČSD, následně ČD rušila a ruší pokladny nejen na zastávkách, kde se „nevyplatily“, ale i třeba na řadě míst, kde to zvládali výpravčí, kteří tam dosud jsou, jen aby se plnil plán rušení pokladen (např. nedávno Loukov u Mnichova… Číst vice »

Od lesa

Ještě v Turnově jsou kasy obou firem.

Vít Jůza

V Turnově předtím byly 2 kasy ČD, takže počet se nezměnil.

Jakub

Bohužel výpravčí dnes už s ČD nemá nic společného.

Bob

Jak by se krásně provozovala nádraží, kdyby tam nejezdily žádné vlaky a nechodili cestující…

Vít Jůza

Kde jim kvůli socialistickému závazku rušení pokladen vypověděli i ty smlouvy na prodej jízdenek, tam už s ČD nic společného nemá.

ngthrn

Proti Arrivě jde jistě vytknout leccos, ale ohánět se pokladními je trochu divné. Pokud jde stejně dobře zajistit prodej jízdenek i bez pokladních, potom nemá smysl uměle udržovat pracovní místa, která nepřináši společnosti žádnou významnou hodnotu. Potom udržovaní takových míst je de facto formou sociální podpory potenciálně obtížně zaměstnatelným lidem, ale myslím, že by nemělo být zodpovědností ČD poskytovat sociální podporu – od toho tu máme stát. A pokud už to chtějí dělat, neměli by pak nadávat, že Arriva je levnější, když to nedělá.

Kubrt

To je právě asi ten sociální smír (taky jsem dlouho nevěděl, co to znamená).

xyz

Už po sériích odborářských vyhrožování z let 2009 + 2010, kdy si nádražácké odbory toto slovní spojení braly do úst, jsem pochopil, že „sociální smír“ = „stav, kdy bude po našem“.

Petr

Ono je to trošku jinak sociální smír znamená zachováte místa my nebudem tlačit na zvednutí platů všemi prostředky……mimochodem opjevované Německé jednotky neznají ani systém vz natož Trs ptal bych se proč mají vyjímky v zabezpečení jízdy…

Vít Jůza

Stejně dobře to v těch automatech Arrivy není ani náhodou.

Greta

S těmi pokladními si snad dělají legraci, když už něco tak by měli usilovat o převod pokladen na SŽDC, aby to zajišťovala pro všechny dopravce stejně jako nádražní záchody. Dávat navěky všechny výkony ČD, protože mají pokladní je výplod chorého mozku.

Pražák

Zvlášť když ty pokladny ve výsledku nikdo nepotřebuje, způsobů jak zajistit prodej jízdenek a ještě levněji je dostatek, od netu, přes ty automaty až po prodej přímo ve vlacích.

Martin V.

Pokud si můžu koupit jízdenku až přímo ve vlaku bez příplatku, tak to jako cestující beru jako výhodu.

Xapadlo

Odboráři by mohli svůj dopis před odesláním ministerstvu podrobit alespoň automatické kontrole pravopisu, kterou dnešní textové editory bez výjimky nabízejí. Poslat takto mizerrně formulovaný dopis s překlepy je, eufemisticky řečeno, poněkud nedůstojné.

švestka

Asi se to psalo moc zuřivě, tak na kontrolu pravipisu nebyl čas.

Ornyl

Ty staré WC s netekoucí vodou v zimě to je vrcholná ostuda Českých drah zvláště v dnešní době Covidu. Přitom jejich zateplení tak aby voda nezamrzala by nebylo zas tak náročné, ale to muselo jejich vedení snížit své nadprůměrné platy a hlavně být skutečně manažerské. Ti si na manažery jen hrajou…

Petr

Pořád vidím toho Angličana v R 1242, vloni v lednu, když se ptal vlakvedoucí, kde mají funkční WC, že obě WC ve vagonu svítí a jsou zamčené. A dostal odpověď, že si 9 minut počká, protože si musí v Jincích přejít do 854. Měnil docela zajímavě barvy, 😀

libcha

Takže firma Arriva vlaky, která ještě nedávno byla málem garážovkou, ohrožuje 1700 pracovních míst? V tom případě bych mluvil o přezaměstnanosti někde.

švestka

Navíc je to číslo nesmysl, protože řada z těch pokladních prodává lístky ve stanicích komerčních spojů, kde je to jen a pouze na ČD, zda je tam budou nebo nebudou mít.

Od lesa

Lhaní je jejich oblíbený sport, tak to tak berte.

nádražák

Proč se odbory nezajímají o strojvedoucí, kteří musí dojíždět do nástupního i 100km, i když v jejich bydlišti by místo bylo, ale zaměstnavatel bohužel nemůže, kdo ví proč, vás přeřadit. To má být třeba náplň práce odborářů. Ne turnaj v bowlingu.

Pražák

Případně „zavšivené“ noclehárny ČD, ale to by se zřejmě podobalo skutečné práci odborů, takže smůla. Oni se soudruzi raději pletou do toho do čem jim nic není, tj. do politiky.

Leinad

Protože odborářům nejde o zaměstnance.

Pe.tr

Ti soudruzi odboráři jsou jen pro ČD a zaměstnanci stejné profese jiné firmy tam nemohou ? Neměli by spíše řešit zaměstnance vůči zaměstnavateli a jeho fungování ,resp. nefungování než soutěže atd . A přidělování bez soutěží ČD na dlouhé roky bez zlepšení bylo v pořádku ? Koho vlastně ty odbory zastupují ?

johny

Nejsem žádný fanoušek odborů, natož těch českých, ale to co předvedlo MD při výběru dopravce pro zmíněnou linku je dechberoucí. To už je lepší dát to ČD na rok na dva a udělat to výběrko kompletně celé znova.

libcha

S první větou souhlasím. To už je lepší dát to … komukoliv, kdo to zvládne co nejkulturněji odjezdit. Proč zrovna ČD?

Jo a taky si nejsem úplně jistý, jestli i ty dva roky na přípravu výběrka s požadavkem na nová vozidla, musí stačit … ?

4918

No čd tam rozhodně nasadí lepší vozidla aspoň co se výkonu týče

švestka

Jako ty, co dneska nevyjeli do Železné Rudy?

johny

Status quo zachovám jen tehdy, když to dám stávajícímu dopravci, kterým je toho času ČD. S tím časem, že dva roky můžou být málo, souhlasím. Zvlášť když pro hnutí ANO, které na MD vládne, půjde vlastně o osmý a devátý rok…

Pe.tr

To mohou začít soutěžit už teď . Rok a ani dva nic neřeší v případě , že rok , když dnes začnou připravovat , je na soutěž a minimálně tři roky na výrobu strojů . To byla strategie spolupráce MD a ČD . Dříve na deset a lépe na 15 let aby nikdo neotravoval a dnes dva měsíce předem na krátké období aby nikdo nic nestihl připravit .

johny

Tak asi jo ale to přece jde řešit stanovením přechodného období s jinými vozidly. Tak jak má třeba RJ v Oustí.

SaulGoodman

„Snahou o legalizaci prodejních automatů jako plnohodnotného odbavení cestujících ministerstvo dopravy narušuje sociální smír“

Teda, od odborů bych čekal ledacos, ale tohle je na úrovní rozbíjení strojů za průmyslové revoluce. Prodejní automaty v 21. století omezují sociální smír? Já nevycházím z úžasu…😵

Petr

A já pořád, proč někdy nefunguje automat v RegioNově. 🙁

švestka

A ve vlacích ČD bez průvodčího už ten automat legalizován byl nebo teprve bude?

Petr

Zřejmě proti vůli odborářů.

Martin K.

A co konkrétně brání vyrazit ČD s Regínama do Německa když tady se roztahuje Němec? Kartel národních dopravců, že si nepolezou vzájemně do zelí, už pěkných pár let v okolních zemích přestal fungovat (obvykle přes dceřiné společnosti). Jen ČD to stále dodržuje. Otázkou je, zda kvůli principu nebo strachu udělat tento krok.

švestka

Nebo taky proto, že na popelnice 814 nejsou nikde jinde zvědaví.

Avlaky

Však na Slovensko chce ČD jit

182-097

Nevíte někdo co ti šašci požili během tvorby toho dopisu? Vypadá to jako výsledek nadměrné konzumace prošlých tabletek proti ublíženosti, a nějaké samohonky z hoven a cukru.

Honza

Když vidím, co za šrot používá arriva, je mi na zvracení. Raději budu jezdit starými osvědčenými vlaky československé výroby u ČD, než dovezeným šrotem….

Jasmínek

Tak jezdi, ale ne na R14. 😀

Jakub

Raději pojedu levně s Arrivou, kde mohu pracovat na notebooku přes Wifi a díky zásuvce a stolku.

Ornyl

Přesně tak, kdyby nepřišel Regiojet se svou Wifi tak v tom slavnem Pendolinu dosud Wifi není a to ji slibovali hned od začátku.

Třicátáprvní Béé

Miluju delší jízdu s lidmi co nemají cit a ťukaj do klávesnice jak o život, to je potom radost z cestování😄

ezechiel

jakym vlakem jezdis, ze je v nem slyset tukani do klavesnice?

petruskasalte

Nejen bušení do klávesnice, taky mobil a hry na plný pecky….

Trdlo

Myslíte ten německý šrot, který když mi jede v Čakovicích za domem, tak ani nevím, že projel? Na rozdíl od šrotů ČD a podobných dopravců, který je slyšet na hony daleko? Tak to fakt raději ten šrot z rajchu…

xyz

Tak to se u ČD vyhýbejte Desirům nebo Stadlerům GTW.

Kubrt

No fuj, Desiro, to ČD nemají, takový úpadkový šrot.

Jiří 24

Ty odbory jsou teda vostrý, to aby všichni dávali vše ČD aby z toho neměli peklo 😬

Gajda

Takže ČD nabídly tak super vlaky, že pokud nevyhrají, místo aby je poslaly jinam jako zlepšení, tak půjdou do šrotu? To asi vypovídá dost o jejich kvalitě

Pavel Salava

Právě že zde nabízené motorové vozy řady 843 by v případě přiklepnutí Arrivě byly přesunuty jinam, kde jezdí motorové vozy řady 854, které by poslaly ČD do šrotu.

Lukáš F.

…tak jako tak v horizontu několika let, protože už jsou to vozidla přes 50 let stará a 20-25 let od modernizace.

Pe.tr

A -BÉŹNÝ- cestující najde mezi 843 a 854 deset rozdílů ?????

Vít Jůza

Řekl bych, že 854 musí mít maximální rychlost asi o 10km/h vyšší a o tunu na nápravu víc, tedy při 8 nápravách celkem asi o 8 tun. Oboje jsou mohutné stroje, ale trochu pomalé …

Krušnohorec

Je pravdou, že DB sanuje Arrivu? Na R27 byly uváděné ceny stejné na R14 rozdílné . Proč ?

Ares

Nebo třeba Plzeň – Most a kauza kolem roku 2006.

Ares

Dokonce tam tehdy nabízel Viamont Desira, ČD 843, ale nikdo nekřičel, jak to budou dělat invalidé, co ekologie.. Dnes je to najednou ústřední téma odborářů a dalších.

Krušnohorec

Když se z Kotlinky stala montovna proč by se zde nemohla prohánět odložená vozidla z ciziny?

Krušnohorec

Já Vám též děkuji, že když jsem se ptal na Arrivu odpověděl jste mi ČD.

Trdlo

A proč ne? Podívej se na silnice, kolik tady jezdí ojetin z rajchu a všichni si libují, jakou mají super káru…

Fakt raději ojetý vlak Arrivy, než ojetou 810….

Krušnohorec

Jenže ojeté 810 zaskakují za RegioSprintery na 113 a 124.

švestka

A např. na 161,162 zaskakují 810 za co?

xyz

Kdyby jen tam, ale např. i 212; anebo perlička v podobě 310 s max. rychlostí v jednom z úseků i 120 km/h, ale vozidly na 80 km/h.

xyz

Plzeň – Most byla netto-cena 16,70 Kč/vlkm.
Mimochodem právě s rakvemi, které tehdy byly z úst mluvčího ČD označena jako „již účetně odepsané“, přestože od jejich pořízení tehdy uplynulo jen asi 9 let.

Vít Jůza

Účetní odpisy si účetní jednotka může nastavit na rozdíl od daňových poměrně různě … což ale nic nevypovídá o tom, jak to s odpisy dotyčných vozidel bylo doopravdy, samozřejmě, že to na levárny vypadá.

Krušnohorec

Takže DB Arrivu nesanuje. Tudíž vše je v naprostém pořádku.

Krušnohorec

Čemu říkáte sanace? Finančnímu transferu.

Kubrt

Tak moment – tečou peníze z DB do české Arrivy, nebo DB vyvádí peníze z Česka? Furt v tom nemám jasno a Berounský mi to taky nevysvětlil.

Krušnohorec

Já také ne a k vysvětlení se zde nikdo nemá.

švestka

V tom slintu odborů to najdete – Arriva vyvádí peníze do DB!

švestka

Vždyť přece Arriva vyvádí české peníze do DB! Odboráři to tak krásně popsali a vy si to ani nepřečtete.

Krušnohorec

No tak to je úžasné. Arriva si koupí vozidla, zaplatí za opravu, platí a školí personál, který ještě nezačal jezdit a hned vydělává, že posílá peníze DB. Klobouk dolů.

švestka

To se musíte zeptat v domě odborů, tam na to přišli.

Jaaaa

Ona si ta vozidla „koupila“.

Petr

A jak to je s uvažovaným převedením pokladen pod Správu železnic. Pak by mohli nabízet konečně všechny tarify a ne některé (PID) úmyslně zamlčovat. Dopis je namířen i proti jejich členům v Arrivě?

Ares

Tohle fňukání u jakéhokoli předání provozu jinému dopravci se stalo už tradicí, moc dobré jméno to ČD nedělá. Kolikrát to jsou takové zvláštní připomínky.

Petr

Přesně, být vedením ČD, tak se distancuji od takovéto „pomoci“, která není důstojná Národního dopravce.

libcha

Tím hůř, že společnost ČD za to nemůže. Odbory si žádný zaměstnavatel nevybírá (ani Wizír 🙂 ).

David

Pro železniční odboráře 20. století ještě neskončilo. Žijou si svůj film pro pamětníky, zatímco svět kolem nich se neúprosně mění.

Jakub P

Spíš ještě nezačalo, jejich ideál je stále století páry.

Jan Schmidt

možná by odboráři měli říct z kterých 382 stanic těch 1700 pokladních napočítali… jestli do toho třeba nezahrnuli demagogicky i velké stanice, kde pokladní určitě ještě nějakou dobou zůstanou. Nedivil bych se.

Petr

Vypadá to, že ČD chtějí úplně opustit železniční trh v České republice, jinak těm 382 stanicím, také nerozumím. 🙁

noerf

Bohužel odboráři ČD stále žijí před rokem 1989. To, že většina cestujících kupuje jízdenky ve všech segmentech dopravy mimo pokladny je fakt. V době placení mobilem, online rezervací se pokladny budou rušit. Pro pokladní je šance kvalifikovat se jako palubní personal, který je proti některým dopravcům značně omezený. Mimochodem spoustu bankovních poboček zavřelo take pokladny, protoze je to pro banky neefektivní. Nechápu, jak Arriva bude při nižších cenách odvádět milióny Kč v dividendách, když ČD jsou v osobní dopravě pravidelně ve ztrátě. A ten kdo je v ČR významně zadlužen jsou ČD, jejichž zadlužení je na 1,5 násobku ročních tržeb.… Číst vice »

Avlaky

Aha takže od teďka asi nebude soutěžit žádný soukromník, protože by zaměstnanci CD přišli o místo…

To není normální

Jasmínek

Je čas udělat pápá ČD. Děkujeme za Vaši odvedenou práci, zase třeba někdy.

Koro

Tolik energie odboraru, kdyby ji venovali pracovnim podminkam zamestnancu CD, udelali by lip.

Vectron

přesně,oni umí maximálně zorganizovat turnaj v kuželkách…

Miloš

proč pracovním podmínkám zaměstnancům ? Co byste chtěl měnit

Koro

Treba spani v zablesenych nocleharnach napr i se svabama?

Bpee

Přesně tak, dodnes nechápu, proč se lijou peníze oknem za udržování vlastních příšerných „útulků“ namísto pronájmu apartmánů. Takto to dělá RegioJet a dokonce i JLV a asi nemusím popisovat, jaký rozdíl to oproti zařízením ČD je.

Problém je, že takoví lidé to nevidí jako problém, když jedou do Podhájské a jejich pokoj má postel a skříň, tak jim to stačí a nechápou, že by někdo mohl chtít i něco víc, třeba televizi…

X 1

Co měnit? Když tak přemýšlím, tak asi všechno. Doba odpočinku se počítá od času co za fírou nebo vlakošem zaklapnou dveře nocležny/odpočívárny?(u mnoha firem to tak je). Je nocležna vybavena kvalitní kuchyní, hygienickým zázemím a pokoje jsou pouze pro jednotlivce? Stejně tak dílny. Pracuje se při údržbě, opravách kolejové techniky při pokojové teplotě? Nebo musí mít dílenskej na sobě vaťák? Je toho určitě ještě mnohem více ale i takovéto záležitosti ohledně pracovního prostředí, dokáží zaměstnancům zpříjemnit pracovní dobu a získat si jejich loajalitu a tím i profesionální nasazení. Ad. Odbory. Tyto organizace by v této problematice měli věnovat maximální úsilí… Číst vice »

Miloš

Souhlasím, ale jak vidíte, rostoucí konkurence tomu vůbec nepomáhá. I naopak.

Pan ministr dopravy je od toho, aby si na ČD skrze pracovní podmínky zaměstnanců, dupnul. Bohužel mu to je jedno.

Miloš

proč pracovním podmínkám zaměstnancům ? Co byste chtěl konkrétně měnit ?

Trdlo

Co zaměstancům, ti jsou přece zvyklý na standard ČD, ale především zlepšení podmínek cestujícím! Kdyby místo tlachání a schůzování šli raději občas uklidit vagóny, udělali by lépe.

Pe.tr

Nebylo by spíše protiprávní , nebo minimálně neseriozní , to zpětně přihrát ČD po slzení odborářů , tzn někoho kdo vlastně ani nepodával nabídku a je pouze zástupcem zaměstnanců jedné ze zúčastněných firem ? To už takto kdysi vytlačili RJ z Opavy a zlepšení nenastalo dodnes. A ten dopis , zvláště když vidím co tam jezdí duposud , myslí vážně nebo je to ironie ? Spíš si nevidí ani na špičku nosu . Bohužel , cestující nevyhraje ani s jednou touto společností , malinký bonus je , že erár ušetří .

Kubrt

Proč u pana ministra nereklamujou stejně podivný výběr dopravce ČD na řadu jiných provozních souborů?

Jan Schmidt

správný dotaz!

Jasmínek

Nebojte, za chvíli Vám tady zcela určitě někdo odpoví. 😀

jakub (easydrink)

Protože ví, co je to racionální chování.

Ondra

Asi nikdy nepochopím jak někdo může chtít mrhat vlastní energií, schopnostmi a časem na takto nesmyslnou a zbytečnou činnost jako je napadání konkurence a stěžování si na konkurenční prostředí. Kdyby páni odboráři raději investovali úsilí do tlaku na svého zaměstnavatele, aby zlepšil vlastní konkurenceschopnost a podmínky pro zaměstnance, bylo by lépe jak zaměstnancům tak cestujícím.

Miloš

jak pracovní podmínky zaměstnanců pomohou ČD při konkurenci?

Trdlo

Skutečně máte pocit, že nepříjemný personál a špinavé staré vagóny na rychlících ČD do Č. Budějovic jsou konkurenční výhodou?

Miloš

nepříjemný personál ? Můžete to nějak doložit?

A za špinavé vagony si můžou lidé sami.
Staré vagony – nové nikdo nezaplatí

Kubrt

Motivovanost zaměstnanců.

Miloš

Ta paradoxně s rostoucí konkurencí upadá

Vít Jůza

Zdraví a spokojení zaměstnanci déle vydrží a lépe dělají.

Miloš

Jak je vidno, ČD mají konkurenci velkou, ale nespokojenost roste. Naopak v době monopolu ČSD byly zaměstnanci nesrovnatelně spokojenější.

Leinad

Motivace a dobrá nálada zaměstnanců se projeví minimálně při styku s veřejností.
A konkurence je i na pracovním trhu, kdo něco umí, nemusí jít dělat do blbých podmínek.

Miloš

Tak u ČD jsem z minimálně 75 % narazil na dobře naladěné strojvedoucí i průvodčí

bkp

Přetřenej šrot, něco takového by třeba ČD nikdy neprovozovaly…
Pak jsem si vzpomněl na 151, 854, Bee, nebo exOeBB vozy

Jasmínek

Přesně tak! Jsem zvědav čím se budou modrogumní hájit. 😀 Jasmíne, Kocourku, Ušatej. Čekáme na Vaší reakci. 🙂

švestka

Ještě Dominik a hlavně Jerry se svým vytříbeným slovníkem by se měli vyjádřit!

Kubrt

Ty jsou na ilegální schůzi Modré federace.

Avlaky

OBB vozy jsou to nejlepší co ČD má, což je smutné

bkp

Nono, Railjet je jinde (vím, nemá kupé…)

Avlaky

Myslím tím běžné rozšířené vozy

Jiří Kocurek

Co nechápete na tom, že vozy z roku 1968 předčí cokoliv západního?

VTT

Minimálně část vozů ex-OeBB do tohoto výčtu nepatří, protože je po převzetí od Rakušáků začaly ČD provozovat bez přetření, jen s přemalovaným logem.

Dozor

Němec prohrál válku, ale roztahuje se po celé republice. A ještě mu přejde náš vyškolený personál.

Pepa

Jeste, ze vase nekonkurencni generace jiz vymira a CD s vami 😉

David

Ty jsi trouba, co?

ukriji

Němec se tu roztahuje svým šrotem, kde zůstaly reciproční výkony a Pendolino do Berlína !

Trdlo

Asi tak nějak… Nebo, že by byly ČD tak skvělé, že se jich v Německu konkurence bojí?

Jiří Kocurek

Ano, když dojdou argumenty, přijde nacionalismus. Vždyť je to němec/žid/ukrajinec…

Zapa

Tak že bysme zavřeli hranice a to co tu vyrobíme vozili třeba do Ruska? Kdy že skončila válka?

Trdlo

A kdo ti brání, abys nám všem ukázal, že to umíš lépe než ten Němec?

Ornyl

Jděte do háje s těmi bolševickými žvásty…

Jasmínek

Jen pište, pište. Fňukejte, na víc se stejně nezmůžete. 🙂