Železniční Nový rok: nové zastávky, jednotný tarif a Arriva na dalších rychlících
Nová zastávka Praha-Eden. Pramen: ROPID
Velké změny čekají cestující v dubnu kvůli výlukám na koridoru.
Velké změny čekají cestující v dubnu kvůli výlukám na koridoru.
Šotouši a ti se správnými tričky jsou stále ticho.
Jestli to nebude tím, že v Liberci dělali u posledního vlaku takový bordel, až je musela rozhánět policie…
To s tou policií je myšleno vážně? V době nouzového stavu a všemožných zákazů shlukování? Pěkná vizitka, pěkná..
Byli trochu vožralý, no…
Budou nějaké fotky? Udělají z toho další letáček, prosim? 😅
Zcela vážně.
Před polednem jsem jednoho z nich potkal ještě s pěknou kocovinou v Jablonci a chtěl si povídat, tak jsem mu ze staré známosti pár minut obětoval a on to vysypal i s nezveřejnitelnými podrobnostmi.
Hele, těm klukům se sype svět. Jsem rád, že jsi s ním dal řeč…
🙂
Bral jsem to jako takovou sociální podporu.
Akorát jsem od něj raději stál dál než přikázané 2 metry a s respirátorem, protože na té pijatice šly lahve s pitím z ruky do ruky (a z huby do huby), tak uvidíme kolik z toho bude nakažených.
R1353 v Liberci +18. Pro začátek dobré, není-liž pravda?
Os 5133. +52 minut. Na pokračování tradice také dobré, ne?
A ze ráno Arriva vedla cestující ze zdechlych ČD u Nymburka taky vite?
Řádili i na zastavce Strasnice pred pulnoci, porusovali zakon o shromazdovani a bez rousek, policii jsem volal, snad se jim to pěkně prodražilo.
Bonzáci jedou. Bureš má radost…
Karma je zdarma – však ono se vám bonzáctví a přání zlého ostatním vrátí.
Ten Eden je zatím parodie no. Chápu, že ještě není hotový, ale alespoň elektrické cedule pro odjezdy vlaků by tam být mohly, když už se tam leze jak do bludiště.
A ty cedule připojíte k čemu?
Já nevím, třeba do elektřiny? Ta tam je. A když můžou být odjezdové tabule na nástupištích na lokálkách, tak mohou být úplně v pohodě i na koridoru.
Vím, že se to na dopravním webu moc nehodí psát, ale jako Slavista mám ohromnou radost, že se něco takového podařilo. Jen mě mrzí, že ta stanice není v červenobílé barvě a že neznázorňuje Slavii.
V Moskvě je stanice (pravdaže metra) CSKA, která připomíná slavný fotbalový/hokejový/basketbalový klub. Škoda že ne v Praze. 🙁
To by ještě chybělo, aby železnice propagovala jeden konkrétní fotbalový klub. Už to, že to dělají ČD se svou Kometa mašinou mě štve, ale to je, pokud vím, placená reklama a když na to ten klub má, je to jejich věc. Jen doufám, že brněnský magistrát pak takové mrhání penězi zohlední, až bude Kometa žádat o příspěvky nebo třeba nový stadion. Ale aby něco takového dělal správce železniční infrastruktury, to je pro mne zcela nepřijatelné a nevidím k tomu jediný rozumný důvod.
Jedna věc je vlak, který jede napříč celou republikou a druhá věc je železniční stanice ležící vedle stadionu týmu, který je u nás nejstarší. Nebo to v Moskvě udělali špatně?
A až tam nebude Slavia tak se zastávka přejmenuje?
Proč ne? Přejmenování má zde hluboké tradice. Víte kolikrát se přejmenovávalo pražské nádraží Severní Státní Dráhy?
A až tam nebude Eden ??
Už tam není. V roce 1946 byl park rozhodnutím hygienika hlavního města Prahy oficiálně uzavřen.[1] Z Wikipedie, heslo Eden (Praha), dle Pavel Švec: I Praha mívala svůj Prátr. S pětikilometrovou horskou dráhou, iDnes.cz, 23. 3. 2014.
Proč by tam neměla být?
Stejně by mě zajímalo, jak to prošlo, že za komunistů pojmenovali kino „Eden“?
Slavie je (ruku do ohně bych nedal) určitě starší název toho místa. Autobusová zastávka se proto jmenuje Slavie. Asi se nestihlo sjednotit názvy a dá se to brzo očekávat.
Název byl v místě spojen s celkem bohapustým pustým zábavním parkem, to jim tak moc nevadilo.
Slavia není nejstarší fotbalový tým u nás
Podívejte, mě je úplně fuk jak si to dělají v Moskvě. Moskvou jsme se museli řídit 40 let a kam nás to dovedlo. Já doufám, že časy, kdy se vše dělalo podle Moskvy jsou ty tam, ačkoliv někteří by je moc rádi vrátili, ale věřte mi, že já se do těch dob vracet nechci. Nejsme v Moskvě a nejsme už ani oddaný patolízal Moskvy, tak nemusíme dělat každou blbost, kterou udělá Moskva.
Jak byste to chtěl přejmenovat jinak? Praha-Vršovice, zastávka, Praha-Vršovice-Slavia, Praha-Vršovice místní nádraží. Praha-Vršovice-Stadion?
Jméno Eden je v pohodě, protože odkazuje na místní název, který vychází z dnes už neexistujícího zábavního parku. Co by v pohodě nebylo, by bylo jakékoliv odkazování na Slavii na té zastávce, ať už zbarvením té zastávky do slavistických barev, nebo rovnou nějakou okatou reklamou na Slavii. To by bylo poněkud přes čáru, alespoň pro mne, tedy.
Dejte pokoj s nějakými sportovními kluby. Chápu, že někteří lidé tím doslova žijí a vozidlo v barvách jejich znepřáteleného klubu by nejradši zapálili (viz lok. 380 Kometa Ex), ale většina populace to tak neprožívá. Navíc by tam právě kvůli takovým extrémistům, kteří si myslí, že se kolem jejich oblíbeného klubu točí svět, byl vandalismus jako doma, a na to ti běžní cestující opravdu zvědaví nejsou.
Jásejte a křepčete. Mně se cestování v Bdtn líbilo. Se zvláštním přihlédnutím k písmenu „d“.
Ovšem jak se dozvídám v českých sdělovadlech noví dopravci přinášejí novou kvalitu, tak jako cykloturista se na tu novou kvalitu vyloženě těším.
Budeš mít víc placu na kolo a ještě cestou budeš moci díky wifině sem dávat své fejky.
Asi jako u Dý Lendrbán na 137?
Už zase komentář o přepravě kol na Vejprty, to nesmí v žádné diskuzi chybět… nejezdily tam ČD náhodou předtím s Regionovou, kde se dají pověsit celkem 3 kola na háky, a další už pak začínají bránit průchodu?
Kolo le od toho aby se na něm jezdilo, ne aby se vozilo vlakem. Pokud máte rád vlaky, tak dnes už to není velký problém spojit, už bylo postaveno spousty pěkných cyklostezek na bývalých drážních tělesech.
Můžu se jenom zeptat, na kterých spojích k tomu písmenu „d“ přihlížíte? Dříve na Ploučnicích nějaké Bdtn snad turnusově jezdilo (i za rakví), ale v řazení 2020 vidím samé vozy Btn753. Odkud tedy Bdtn zmizely? Nebo mluvíte o té loňské změně?
Velkou zmenou je hlavne to ze se hned od zacatku nejezdi podle platneho jizdho radu. Mimochodem casove se na nem zacalo pracovat cca ve stejne dobe jako se zaclo blbnout s covidem!
Ma nejaky casovy prinos nova prazska trat?
Není ještě otevřená celá, takže nemá.
Nemá, jezdí se 50km/h jedná se stále o stavbu. Jízdní doby s tím však počítají a proto se mírně prodloužily.
A predpokladane zrychleni bude 5, 10 min?
Vždyť tolik nebyla ani celková jízdní doba po staré trati. Má to 6 km. Zrychlení pro nezastavující vlaky bude (po dokončení), ale malé. Zisk bude zvětšení propustnosti na čtyřkolejce, třeba možnost předjet ešus v zastávce.
Bude tam o zastávku víc, úspora nula nula prd
10 minut z 9 na osobáku? Nebo z 6 na rychlíku? Nešilte, od železniční stavby století máte trochu přehnaná očekávání.
Pane Sůro, opravdu nebude k novému GVD nic víc? Alespoň Novoroční kvíz mohl být – třeba „Poznejte zastávku na ilustrační fotografii“.
Nikoliv. Na zábavu jsme dnes najali Filemona44 a Švestku a další, aby obstarali program v diskuzích.
Tak co, jaký byl Silvestr? Už jsme se vyspali? Mírná kocovinka, že?
Neblbni, ještě je brzo…
To víte Arrivě to jde celkem bez problémů. Ostré obrazy v Pardubicích zatím bez problému.
‘’Modří’’ a režijky jsou zdrceni…
Tak to je konec…
V Boleslavi v depu vykopali velkou jámu. Buď tam chtějí pohřbít ČD, nebo naházet šotouše, aby už jám nedělali ostudu.
Šotouš = ČD ??????
Fajn, řekněte to mojí dceři, rychlík Arriva 1351 z České Lípy do Liberce třikrát couval než vyjel Křižany, zpoždění cca 25 minut a bus v Liberci fuč. No tak si hodinku počká, vždyť je přeci krásně. Jé, a to se jelo dvojmo, neřikal snad někdo od Arrivy, že ve dvou jednotkách zvládaj Křižany traťovou rychlostí a maj odzkoušeno, že v vyjedou i s jednou porouchanou? A to není sníh.
1, vlak byl řazen pouze v počtu 1x 845 a né 2x 845
2, zpoždění bylo z Rynoltic 10min a v Křižanech 25 tudíž zpoždění vzniklo navíc 15min, mrholilo a to se kloužou všechny jednotky a né, opravdu jsme necouvali 😂😂
Vlakem jsem jel a neee, nejsem zaměstnanec arrivy
Pane Honzo, jak jsem zjistil po pár hodinách v jiném příspěvku – citace: „Z celého dne nastala největší komplikace u večerního rychlíku z Ústí nad Labem R 1351, který v úseku nabral zpoždění 14 minut. Podle šéfa Arrivy Daniela Adamky šlo o soupravu složenou ze dvou jednotek, kterou ještě zpomalila návěst Stůj před vjezdem do Křižan.“ Vy jste tím vlakem opravdu jel?! Nebo i šéf Arrivy zde předkládá nepravdu? A to, že holka tolik „neznalá“ té správné železniční gramatiky, nazve při opakovaném rozjezdu „sjetí pár metrů dolu kopcem“ couváním – za to se omlouvám.
A to se ČD nikdy nestalo ?
Těm se to stávalo mockrát. Proto je nahradila Arriva aby se to už nestalo.
Fajn, všem zúčastněným se omlouvám, holka byla poučena o podávání
jen ověřených informací, ale to nevyjetí na první dobrou jí prostě věřím už jen pro těch +15 minut z Rynoltic do Křižan. Prostě máme tu skvělé krásné nové vlaky a vše je zalité sluncem.
Vzhledem k tomu, že „couvání“ na trati je zakázané, tak jestli se spíš slečna někde „nezapomněla“ a hodila to na dráhu.
Vážně není situace, kdy by byl důvod k jízdě zpět a předpisový postup? 😀
Čekal bych že se zavolá zadnímu výpravčímu, provede pár kroků a jede
Myslím si, že fyzice jsou předpisy u pr…. a to, že dopředu jedeme a zpátky couváme, byť se jedná o metry, je zase běžná mluva lidu neželezničního – já netvrdil, že se couvalo až pod kopec nebo do předchozí stanice.
Asi zakázané nebude… Byl jsem svědkem, jak ČD projely zastávku a pak „posunem“ zpět, aby zjistili, že kaštanstvo viděné na nástupišti vyhodnotilo průjezd jako signál k odchodu…
Řeší se tady Arriva a ne ČD.
Tady se řeší couvání,pokud rozumím textu.
Nejsem příznivcem ani ČD ani Arrivy či dalších společností. Ale čekám, kdy Arriva nasadí na linku Praha – Roztoky u Prahy nízkopodlažní vozidla. Ale nezklamala. Dnes jako jindy klasika. Zřejmě má opět výjimku na rozdíl od ČD, které standardně nasazovala řady 451, 452 či 814.Snad se v budoucnu i u Arrivy nízkopodlažní soupravy na této lince dočkám.
Ano, Arriva má dle smlouvy s ROPIDem na „vysokopodlažnost“ (končí teď někdy, s GVD nebo koncem roku, a přijdou dvě desira z Liberecka).
Jak se tedy člověk dostane na zastávku Eden od stadionu Slávie? Podchod není. Takže přejdu dnes zrušenou trat a jsem na nastupišti směr Veršovice.A když chci jet na Benešov? Tak musím přejit koleje te nové trati? Trochu nebezpečne,ne?
Podchod pod novou tratí je: https://pid.cz/vyluky/pristup-zeleznicni-zastavku-praha-eden/
Na místě je všechno vyznačeno jako pro blbce, nicméně věřím, že vy byste se mohl navzdory tomu ztratit.
Fotbal se už s diváky nikdy hrát nebude, tak není problém.
Tak jak to Adamka Vraky pardon Arriva Vlaky dávají?
Úplně na (exkrement)! Většina včas, jeden minuta, další dvě, jinak nic, všechno odjelo jak mělo. Počítejme s dnešním nárůstem sebevražd. Pacienti s foťáčky a tričky správné barvy budou viset na každé švestce.
Po včerejší ohnivé debatě o článek níže jsou zatím zalezlí v ulitách.
Všecko je na prd, jak říkáš. Jezdí to včas všichni se usmívají a je klid. Cestující si užívají WIFI , levnějšího jízdnýho, hmmm. Co teď?
Tisknout další propaganda letáky! Zapojit odbory! Stávka! Nepřijatelné!
😁Zatím se tím docela bavím. Kdo jinému jámu kopá…
6039 +92 min.
Republiku si pozvracet nenecháme!
Stavili se v Čachovicích na kafe, protože jich blokovala Arriva, no.. Do švestek!
S Arrivou křižovali ve Strakách a ta jela dobře. Oni totiž zdechli v Boleslavi, sotva se dosoukali do peronu. Zarubali tam koleje až nakonec to vzdali a vytáhli z kopřiv 810, aby tu zdechlinu odtáhli.
Další žlutý střep tu Arrivu zasekal v Dobrovici.
A co 1064 s 32 minutami?
To aby byli solidární, ale odflákli to, ČD byly 3x lepší!
Vy máte na všecko odpověď
To lze snadno zjistit ( https://grapp.spravazeleznic.cz ), ale mě by spíš zajímalo, jaká je průměrná dnešní obsazenost (počet platících cestujících) v jednom arriva motoráčku.
Platících zcela logicky mnohem víc procent než u ČD.
Psáno bylo „jaká je průměrná dnešní obsazenost (počet platících cestujících)“, takže nic o procentech, ale absolutním počtu přepravených cestujících bez zaměstanců arrivy.
Vaše logika..máte je spočítané? Ne ,tak klídek
Platících je řádově stejně jako s ČD, ale mají víc místa, protože režisti jedou osobákem.
Psal jsem procent, ne kusů.
Taky chcete parkovat pokud možno zadarmo.
Jenom nevíte někdo co bude teď dělat RGJ s těmi dvoupatráky co měli na Slovensku?
Vezou se do ČR a dál se neví, co s nimi.
třeba skončí vedle toho Modusu….
Nápad bych měl. Na Ostravsku by mohly dělat přípoje k jeho dálkovým vlakům. Trasa Ostrava hl.n.-Bohumín-Český Těšín-Havířov.
nebyl problém v tom že to topí jen s německou elektrikou nebo tím Herculem?
Proč by to měl být problém? Nějakou lokomotivu vlak mít musí, tak proč nepokračovat s Herculem.
Herculy vrátili leasingové společnosti.
Tak holt budou jezdit jen v létě
A uz je to tu zase. Je potreba se neceho zbavit tak to strcte na ostravsko ze jo!
Zato esusy ktery se ukazaly jako super vecicka pojedou z ostravy do prahy „kde se lepe vyuziji“. Ze si za to aspon ostrava vydupala protihodnotu.
PERLICKA: esusy delaly prvni jizdy na ostravsku protoze praha s nima nechtela riskovat a teprve kdyz se prokazala jejich spolehlivost a uzitecnost tak si je stahli do prahy a na ostravsko stricili tornada..
Jeden problém, na který zas nikdo nemyslel vidím v informovanosti o rozsahu provozu – ode dneška sice platí nový jízdní řád, ale část vlaků stejně nejede. Jestliže mají nadále platit Covidová omezení, měla být vydaná znova s účinností pro nový jízdní řád od 13.12.2020. Jenže vydána nebyla, takže by mělo jezdit vše v jízdním řádu uvedené, ale nejezdí. I např. na stránkách omezení ČD ještě včera byla Covidová omezení a platnost u nich byla do 12.12.2020 do 23:59, aktuálně dnes tam žádná Covidová omezení nejsou, jen plánované výluky, přesto rozsah provozu je ve srovnání s platným jízdním řádem redukovaný, takže… Číst vice »
Tak všichni jsou na home office, tak co by jste chtěl. 🙂
Aby makali nebo na home office neberou plat? Jenže bohužel tuto sortu pracovníků žádný postih za jejich pracovní pracovní zmetky nikdy postih nečeká. To se radši přenese dolů na provozní zaměstnance.
Home office je anglicky, překlad do češtiny je válím se doma?
U ČD ano.3😉
Home office je anglicky ministerstvo vnitra nebo (obcas) domaci kancelar. Praci z domova rikaj work(ing) from home.
Ještě mají spojení „he/she has a home office“ – má doma místnost, zařízenou jako kancelář. Ale ani v tom případě to neznamená, že v ní pracuje místo pracoviště.
Pardon, teď jsem si Váš komentář přečetl pořádně, máte to tam 🙂
Jakub+Pezos: S czenglish jste mě naprosto dostali. Vždycky jsem se divil, proč anglické názvy a ony ani nejsou anglické? Tak na to téma bych si rád přečetl více.
Milá chyba…to nedávno napsal na internetu nějaký expert, který se evidentně anglicky naučil dle sto let starého slovníku 🙂 Home office byl původně opravdu výraz pro domácí kancelář, ale během let a neustálého vývoje jazyka je nyní napříč anglicky hovořícími zeměmi běžným výrazem pro pracovní benefit umožňující práci z domova (kde se tak nějak automaticky předpoklává, že pracovník nebude pracovat z postele, ale od nějakého stolu, kde může fungovat trochu civilizovaně, jako v kanceláři).
Jak bylo zmíněno, home office je czenglish (stejně jako třeba open space, pokud zůstaneme u kanceláří) 😉
Taky bych to tak viděl…
Abyste pochopil příspěvek, na který reagujete?
suri:
Veřejně jsou ty informace dostupné na hlavní internetové stránce ČD v sekci Aktuality s datem vydání 8. prosince 2020 = viz: https://www.cd.cz/info/aktuality/-34558/ .
Interně si ČD vydaly o redukci dálkových vlaků sedmistránkovou depeši č. 2020-12-000169 už někdy 3. prosince 2020, její obsah ale asi později ještě dále upravovaly podle vývoje situace.
To je hezké, ale pokud to není na místě, kde jsou pravidelně uveřejňovány výluky a mimořádnosti, je to málo.
Mimochodem jak to vypadá s novymi lokomotivami na českych kolejích. Tedy se schvalováním a předáváním lokomotiv Bombardier Traxx MS3 pro ČD Cargo a Regiojet? Cargo mělo přebírat všech 10 lokomotiv najednou do konce roku, Regiojet první již někdy na jaře/v létě. Lokomotivy jsou vyrobené v Kasselu, dvě pro Cargo jsou v testovacím provozu, jinak ticho po pěšině.
aaaaa není o čem diskutovat, Arriva to zvládá, takže bude nuda.
Vydržte, než se vzbudí šotouši. Pak tu bude přeplněno 🙂
Od rána seděli u trati a teď pijí na žal, protože ti šmejdi ten kopec vyjeli.
Spí akorát Berounský, ten se včera zas zrubal na plech.
Jaký je rozdíl mezi šotouši a lidmi, kteří chodí diskutovat do diskuzí o vlacích? 🙂
nevydrží!
Co to má společného s novým gvd?
Novinka na železnici.