Železniční muzeum z bývalé kruhové výtopny depa v Chocni zatím nevznikne
Výtopna Choceň. Pramen: Youtube
Klub přátel kolejových vozidel Brno už je k myšlence muzea skeptický.
Klub přátel kolejových vozidel Brno už je k myšlence muzea skeptický.
Hlavně, že prodávají developerům pozemky v Praze pod cenou, bastardi… 🙁
Musím nesouhlasit s Liposhem a Karlem. Nejsem z KPKV, byť zakládající členy i oba Kotasy znám. Na tendr! němky jsem také přispěl. Také mě trochu štve, že se nic neděje s lokomotivou, nicméně peníze ze sbírky nebyly nikde propity, tendr je hotový a krásný. Není to jako sbírka na opravu vozu Calm za modrého šípa, která skončila Bůh ví kde… Rozhodně bych neřekl, že klub nic nedělá – kdo sleduje dění, tak ví, že od opravy tendru němky opravili několik prasátek, 742, prototyp 730 a není to ani půl roku co vyjela po větší opravě 749 254 v novém kabátě.… Číst vice »
Pár 810 by nechtěli?
Nabízíš? Za dobrou cenu by je bral leckdo – DLB, GW, KPT…. A nejspíš by se někdo přidal 🙂
Jinak upřímně netuším, jak to souvisí s Chocní, potažmo KPKV… Příště se můžeš zeptat, jestli by nechtěli pár 814, to by byla větší sranda 😉
Malá kompilace faktů z článků k tomuto tématu: 1. Majitelem budov a okolních pozemků jsou České dráhy, pozemky pod budovami jsou SŽ 2. Součástí návrhu na prohlášení výtopny depa Choceň za kulturní památku jsou také pozemky, které mají být použity pro modernizace tratě Týniště/O.-Choceň. 3. Návrh na zpamátnění výtopny vzešel od Pardubického kraje a KPKV Brno, který se výtopnu od ČD nespěšně snažil koupit. 4. Stav, ve kterém se nepoužívaný objekt nachází, je otřesný už léta. 5. Díky zpamátnění zřejmě výtopna ujde demolici kvůli výstavbě nadjezdu nad tratí Choceň – Týniště/ O. Můj závěr. 6. ČD nechce prodat, protože se… Číst vice »
Jediné s čím nesouhlasím je: Objekt jednoho vlastníka na pozemku druhého vlastníka… Jedná se o dva státní železniční podniky a je jedno jestli jsou s.o. nebo a.s. Kdyby chtěli tak se nějak dohodnou o nějaké bezúplatné směně nebo převodu, nehledě na to že odpovědní zaměstnanci napříč železničními společnostmi se znají. Výmluvy typu že bezúplatně to nejde protože se musí chovat jako řádný hospodář jsou jen výmluvy. Neřeknu kdyby pozemky bod depem byly nějaké společnosti se sídlem na exotických ostrovech.
V podstatě s vámi mohu souhlasit, ale sám jste ve svém vyjádření použil slovní spojení: „KDYBY CHTĚLI, tak se nějak dohodnou…“. To byl důvod, proč jsem to nazval problematickým zvěrstvem.
V ideálním případě, kdy budete mít pravdu, musíte všechny procedury s vlastníky absolvovat 2x.
Obávám se, že EU v tom okamžitě uvidí nedovolenou podporu…
Asi nemá památkovej úřad funkci všeobecně vyhledávací, ale koná na návrh. Myslíte že by tam měli vědět o všech nemovitostech v republice?
Chtěl bych potvrdit slova pana liposh, taktéž jsem přispěl nemalou částkou na opravu Němky, pan Kotas s velkou slávou ukázal ne zcela dohotovený tendr,
uplynuly tři roky a o Němce není nic slyšet. Na dolním nádraží se kupí další nepojízdné
motorové lokomotivy dokonce dvě žehličky ze Slovenska, tohle množství není nikdo schopen opravit do vystavovatelného či provozního stavu. Nedokáži si představit, jakou
„parádu“ by dělal tento rezavý šrot v Chocni .
Protože dostal výpověď z Brna Dolního, tak musel, jak píšete ten „šrot“ někde uskladnit. Zatím má pronajatou myslím zábrdovickou vlečku. A za tu platí. (Pod širým nebem). Navíc covid jim taky udělal čáru přes rozpočet. Nejen nemůžou pracovat, ale ani pořádat „nostalgické jízdy“, kterými si přivydělávali nějakou korunu na opravy. Jinak má -li možnost získat další lokomotivy ať už na náhradní díly, nebo k renovaci, tak se mu nedivím. Z kovošrotu už nic nezachrání… A zřejmě mu každý vrak rve srdce .. Prostě železničář, srdcem i duší… A Choceň by byla pro ně řešením. Ty dnešní strojvedoucí jsou spíš loajální… Číst vice »
A ještě jeden poznatek. Klub přátel historických kolejových vozidel na svých stránkách naposledy informoval o činnosti v akcích z r. 2017. Je to tím, že nemají nikoho, kdo by jim je zpravovával průběžně. Šance pro IT milovníky historických kolejových vozidel. Nabídněte svou spolupráci, kontakt najdete na internetu. Z jejich činnosti: .. v poslední době provedli v ČMZO opravu pojezdu, el.výzbroje a dali mašině lak, zrepasovaly se vozy WLAB -lůžko a WR-jídelní. Taky máme již provozní první el.loko 210.017, ještě chybí průkazy utz.e. na páře CN 350 je odstrojený kotel a půjde do opravy v Praze. Finišuje se na 751.058. Je… Číst vice »
Tady je otázka koncepce spolku KPKV. Je jasné , shromážděné lokomotivy a vozy jsou nad síly tohoto spolku. Část rezaví na vlečce čistírny odpadních vod část na dolním nádraží, ale čas a voda jsou nemilosrdní, má se vyčlenit část sbírky a tu
se snažit opravovat. Také jsem se těšil, že uvidím zatopenou Němku na hlaváku
v Brně, ale toto je již iluze, nebot na nejsou peníze. Za chybu spolku považuji také
jejich PR. Webová stránka tři roky stará bez aktualizace, facebook KPKV a facebook
555.0186 bez aktualicí nejméně rok. Povědomost je veřejnosti zvyšuje pravděpodobnost dotací, darů nebo úspěch finanční sbírky.
Dneska už neodokážeme ocenit práci nadšenců, který pro zachránění historických vozidel a i jiných památek obětují dobrovolně spoustu svého času a znezřídka i peněz a místo toho se jim hází klacky pod nohy. Zejména pokud tu ta možnost přepracováním projektu je. Nabízí se tu myšlenka, že je vše již dohodnuté předem za patřičný peníz zúčastněným (samozřejmě ze státního rozpočtu). Tak dopadlo za minulého režimu nejkrásnější nádraží v Evropě, tehdejší Denisovo/Těšnov. Ustoupilo zakončení dálnice v centru Prahy… Nemusíme chodit tak daleko, časově i místně. Nádraží v Ústí n.Orlicí. To se sice díky zájmu veřejnosti podařilo zachránit před demolicí, ale díky tomu,… Číst vice »
Mají to ti developeři trochu popletené…Jen to ještě nevědí…😀
Můžeme se divit, proč tento stát funguje jak funguje? Ne, když máme takové úředníky a politiky, kteří udělají práci jak udělají. Tato výtopna je jen jeden případ z mnoha, že nedokáží rozdělit jeden podnik na dva, aniž by něco nezvorali.
Spíš nerozlili…nějakou tu korunu…
Před 3,5 roky jsem KPKV přispěl na ten tendr od Němky s tím, že se mi měl narodit syn, tak abych mu ji mohl někdy ukázat. Synovi už budou tři, vláčky ho zajímají, už by z toho pomalu něco měl a…Němka se nikam nepohnula. Vlastně nic se u KPKV nikam nepohnulo. Nakoupili ještě nějaké Bardotky…a ty taky neopravili, Choceňskou výtopnu, o které už tehdy mluvili, nikam neposunuli…jen jednou za rok vytáhnou tu malou zelenou mašinku, kterou měli už před tím a to je vše. Nic jsem od nich neočekával …a i tak jsem zklamaný :-/ 🙂
Do maturity to stihnete…
Jako obyvatel Chocně mám pocit, že by bylo fajn vše uvést na pravou míru. 1. Myšlenka muzea je zajímavá o to se nikdo nepře, brání ale zdvoukolejnění trati na Hrdec Králové, ale především nadjezdu/podjezdu, který s nárůstem dopravy MUSÍ vzniknout. 2. Jako Choceňák ocením spíše větší frekvence vlaků spojující velká města (HK-Olomouc,HK-Brno). 3. Starosta tvrdí, že o výtopnu má město zájem. Kde na ni ale vezme peníze, když už dnes je rozpočet na rok 2021 v deficitu přes 40 milionů? 4. Jiří Kotas tvrdí, že se mezitím vše rozebere. Doporučuji Choceň navštívit a na výtopnu se podívat. Stav, ve kterém… Číst vice »
Naprostá pravda. Pragmatický názor.
Co na to pan ministr Lubomír Zaorálek?
Ministr Za-Orálek je asi zaneprázdněn od slavností Navalis…
Modernizujte železnici, ale všechno staré a nevyužité tady nechte. Takže necháme současnou železnici jako muzeum a jinudy postavíme novou, moderní. Ale kudy, když se všem novostavbám všichni brání ???
To budou mít smolíka…
Napřed ano. Ale pak budou jezdit rychlejšími vlaky do práce, do školy…(ti na přeložené trati)
Projekt rekonstrukce samozřejmě upravit lze, ale řekne pan starosta i to že to bude znamenat zkrácení kolejí na nepoužitelnou délku a nákladní dopravci pak budou křičet že je zlá Správa železnic omezuje.
To samé ve větším měřítku je řešení rekonstrukce ŽU Brno bez ohledu na potřeby nákladná dopravy, která dráhu vlastně finančně živí.
Žádná škoda, tímto stylem bychom tu jinak měli za chvíli přemuzeováno.
Nicméně exponátů, které musí bydlet pod širým nebem, tu máme taky dost a střecha pro ně by se hodila. V tomhle muzeu by bylo na co koukat. Ale podívejte se na centrum Prahy, co se tam vyrojilo „muzeí“. Muzeum smyslů, Muzeum fantastických iluzí, Apple muzeum, atd. Tenhle typ muzeí tu opravdu mít nemusíme.
Chápu, tak ať si spolek vybuduje svoje depo a nápojí ho na síť, když ČD prodat nechce, ale to oni raději budou kopat kolem sebe jako malé děcko, a já to depo, chci a chci a chci. Chápu, že to je finančně nenáročnější, ale lepší než uraženě kopat kolem sebe (nechávat prohlásit za památku, apod…).
Vy si s prominutím nevidíte do huby. Tady se „zadarmo“ nabízí spolek, který by si vzal na starost péči o kulturní památku. A věřte, péče o památku, zvlášť v tomto stavu, je daleko finančně náročnější, než vybudovat nové depo na zelené louce.
A jednou to památka je, tak by se o ní měl stát postarat a ne ji nechávat spadnout na hlavu, nota bene, když se tu nabízí dobrovolně spolek, který by si ji vzal na starost.
Ale to už je čirý alibismus, ale na čí podnět to bylo zapsáno? Jo vy nám to nechcete prodat, tak my Vám to necháme zapsat za památku abyste to nemohli zbořit. Podnět k zapsání byl dán z podnětu kraje a dotyčného spolku, který daný objekt chce, ne z podnětu vlastníka. A pak ještě vykřikovat, vždyť my se nabízíme, že se o to budeme starat? To už je jen účelové jednání. Tak ať se stát stará, věřím, že celou rekonstrukci, pokud bude nařízena, zaplatí NPÚ, který o zapsání rozhodnul. Toto je jen truc akce, nic víc. No i když stále není… Číst vice »
Jen ať to stát pěkně zpamátní, Dráhy jako to dle požadavků památkářů citlivě zrekonstruují a pak to můžou za symbolickou pronajmout tomu spolku.
Ostatně, v případě nádraží v Chocni zde podobnému postupu každý tleskal jak vyhrál zdravý rozum 🙂
Pardon, Chotyni 🙂 No, podobnost nejen náhodná 🙂
když majitel nechává chatrat, tak nesmí s tím nikdo nic dělat, i kdyby to byl barák významu zámku v nelahozevsi? (priklad)
Podle zákona o památkové péči může dostat pokutu. Ale v nepřiměřeně nízké výši.
Přečetl jste si, co je to za stavbu a z jaké doby? Co by ještě mělo být památkou, když ne toto? Trochu kulturnosti do toho života. ne jen penězi je člověk živ.
aha, takže necháme státní majetek za dráhy peníz zdemolovat. a soukromník ať si za jiný ještě dražší peníz postaví nový. detail, že se zničí asi celkem významná historická stavba pomijim…
fakt, hlava…
A slavné pražské muzeum erotiky? To myslím jinde moc nemají… A myslím že museum elektroniky může být zajímavý počin. Jinak Apple museum už není.
letemsvetemapplem. eu/2020/09/03/nejvetsi-sbirka-apple-produktu-na-svete-byla-ukradena-z-ceskeho-apple-musea/
Myslíte mentální erotiky ve Sněmovní ulici? Nebo jedné z hlavních aktivit českého lidu?
…muzeum Anatomického ústavu 1.LF…Národní muzeum, České muzeum hudby, Národní galerie, NTM, NZM, Muzeum hl. města Prahy…
Je vidět, že máte přehled. Už jste někdy v nějakém muzeu byl?
Letos a loni v žádném. V NTM jsem už byl – a viděl, že nic nevidím…
Žijte a nechte žít. Jsou to spíše jiné věci, jichž je až nepěkně příliš.
A poznají se podle toho, že František je nepotřebuje. Kdyby se mělo zakázat všecko, co nějaký křikloun označí za nepotřebné, tak by do dopadlo velice špatně.
Samozřejmě, ještě horší jsou aktivisti, co z běžného provozu dělají skanzen, viz. Martinice, ale jde mi spíš o to, že mi připadá, že někteří si snad myslí, že dráhy snad mají nějakou povinnost jim objekty prodat, když o ně projeví zájem. Fajn projevili zájem, ČD neprodá, tak holt hledám dál, a nedělám z toho aféru.
Ale dělám. Není to soukromník.
Dovolím si nesouhlasit, železničních muzeí v Česku moc není a pokud jsou, tak jsou dosti malé, muzeum pod záštitou NTM stále neexistuje a expozice v Chomutově je spíše pro pláč a v samotném NTM nic není. Z významnějších tu pak máme Lužnou, výtopnu Jaroměř, Rosice nad Labem a nebo Zlonice, každopádně mimo Lužné jde o muzea, kterým chybí nějaké pořádné vlastní zázemí a ve kterých toho mnoho není, za mě je dobře, že se někdo snaží o další muzeum, protože ty stávající nejsou nafukovací. Řešením by bylo nějaké „super-muzeum“, jenže na to se prostor a hlavně peníze asi úplně neseženou.
Další Muzea: Rokytnice nad Jizerou, Kořenov, Telč, Hodice – dobře, zde nejsou KV, Hradec Králové – zabezpečovací technika – a to jsou jen ta, která si vybavím z hlavy. Já jim to neberu, ať si ho udělají, ale natruc trvat na objektu, který majitel prodat nechce? Tak ať si vystaví nové objekty na zelené louce. Zde to může dopadnout tak, že při modernizaci dojde k „odpojení“ depa od sítě a zas bude řev. Pokud vím NTM v Praze má pár lokomotiv vystaveno a pak je něco málo v technickém muzeu v Brně. Mě vadí, jak z toho tyhle spolky dělají… Číst vice »
Jaký muzeum že je v Rokytnici nad Jizerou?
Překlep, mělo tam být nad Orlicí.
Zapoměl jste na ČD expozici ve staré rotundě v Olomouci, Mladějov na Moravě, nebo muzeum Slezského Semmmeringu… Rokytnici jste zřejmě spletl s tou v Orlických horách patřící pod Letohradský železniční spolek. Přemuzeováno je nejen v ČR ale i v okolí Chocně, na otázku kam dávat přibývající exponáty mě ale odpověď nenapadá.
Máte pravdu, měl jsem na mysli nad Orlicí, jedná se o překlep.
Já je nikde nehledal, takže to bylo pár muzeí, na které jsem si vzpomněl.
No jo, Lužná…nemají nadšenci zájem?
Jinak bude „Masarykovo nádraží“ opět Praha-střed, nyní DHV. A na něm vozidla provozovaná v 90.letech. Nějaké to B, BDs, Bdt, A, AB, 810, 151, 363, 242…
To už máme teď…
StEG nebyla „rakousko-uherské státní dráhy“, ale privátní firma.
Jo, ale říkali si Rakouská společnost státní dráhy.
cs. wikipedia. org/wiki/Rakousk%C3%A1_spole%C4%8Dnost_st%C3%A1tn%C3%AD_dr%C3%A1hy
Jinak tu cítím nějakou šmelinu z toho, někdo má asi eminentní zájem na demolici a na tom aby tam museum nevzniklo.
Jsou to soukromníci a soukromé vlastnictví je pro mnohé kolektivisty ten nejhorší zločin. Navíc nemovitostí, které patří státu. To je podle nich na „Prací ke svobodě“. Raději zbourat, něž by to měl soukromník.
Ale taky to může být způsob, jak se zbavit nekróz…zrovna Lužné…