Železniční muzeum v Rosicích plánuje stavbu vlečky k Labi pro venkovní expozici
Železniční muzeum v Rosicích. Foto: Pardubický spolek historie železniční dopravy

Muzeum shání peníze na halu pro další vozidla.
Muzeum shání peníze na halu pro další vozidla.
Vlečka až k Labi ? A kudy ? Nehledě na ten spád… 🤔 Ale jinak držím palce celému spolku.
Je to sice historicky rosické muzeum PSHŽD, ale když tam budou brzy tak narůstat problémy s ETCS, možná by nebylo od věci uvažovat o možnostech budoucího využití bývalé výtopny v Chocni: tam asi na lokálce do Litomyšle ETCS jako „výhradní“ systém ještě hodně dlouho fungovat nebude a na holickou lokálku je to odtud do Borohrádku zhruba stejně daleko jako z Pardubic (resp. z Rosic) do Moravan. Já vím, finance – ale dokud ještě v Pardubicích vládne Netolický, mohl by kraj pomoci zabít dvě mouchy jednou ranou a zajistit tam pro PSHŽD aspoň depozitář.
Do Litomyšle bude ETCS v dohledné době.
Výhradní?
Již od příštího roku…
To bylo vhodnější zázemí v Chrudimi městě. Do Moravan by to mohlo jít, do Slatiňana snad též a časem třeba i do HM.
„Zařízení je velké jako šatní skříň a do lokomotivy se nevejde. Také by to musel někdo vyvinout, schválit a homologovat pro Českou republiku,“
V té první části věřím, že to do pár let bude jinak. Je to stále jen elektronika a každá elektronika prochází vývojem a procesem miniaturizace. Co je dnes velké jako šatní skříň, může být za pár let několikrát menší a skladnější.
Tomuhle také nerozumím. Podívejte se, jak je velká základní deska v telefonu a co všechno umí. Nebo jaký je důvod, proč se ETCS nevejde do krabice od bot?
Že se jich nedělaj miliardy.
Tak Borohrádek – Moravany se zatím dá jet i přes Hradec, ale za pár let už to taky nepůjde. Montovat ETCS do hurvínka je problém.
Montovat ETCS do historických vozidel je nesmysl hned z několika důvodů. Zaprvé je problematické ho tam vyprojektovat, zadruhé schválit, zatřetí zaplatit a začtvrté udržet v provozu. Přitom celý problém je nesmyslné lpění na výhradním provozu, přičemž dnes naštěstí ještě nic technicky nebrání provozu vozidel bez ETCS na tratích s výhradním provozem ETCS a využivá se to neustále při výpadku ETCS. Až bude zaveden modrobílý svět, bude to vypadat zhruba při výpadku ETCS takto: Vlaky stojí, auta jedou, protože se železniční doprava při výpadku ETCS úplně zastaví. Dnes se stále jede dle návěstidel s maximální rychlostí 100 km/h, pak už to… Číst vice »
Prosím, nešiřte dezinformace: Do přípojné stanice s výhradním provozem ETCS můžete vjet z trati bez ETCS vozidlem bez ETCS. V této stanici můžete provádět následný posun.
Nikdo neříká, že staré motoráky na lokálky musí mít ETCS. Historická vozidla se přesunou na historické tratě, jak je běžné v mnoha státech. Stačí připustit myšlenku, že nemusíme dělat aktivně historii na hlavních tratích. Po hlavních tratích lze tyto vozidla přesouvat HDV s ETCS, to je prostě daň za opravdové zabezpečovací zařízení; časem se to naučíme úplně normálně, již se tak děje, bohužel je to o větší organizaci a financích navíc.
Nejde o žádné šíření dezinformací, dnes je vjezd vozidel bez ETCS do stanice s ETCS povolen, ale jde o dočasnou záležitost. Například GWTR musí kvůli vjezdu do Českých Budějovic nainstalovat OBU ETCS na vozidla, která budou ETCS využívat jen od odbočky Rožnov do Českých Budějovic, mělo by to nastat již v roce 2026, proti čemu se ale ohrazuje jak Jihočeský kraj, tak GWTR, protože do té doby ani není možné instalaci OBU ETCS do vozidel stihnout. Tolik fakta. To, co jste napsal za ostatní moudra, nemá s provozem historických vlaků společného nic. Historický vlak kupodivu náplní nejlépe ve velkém městě,… Číst vice »
Přípojná stanice a stanice s odbočkou z širé trati jsou výrazně jiné situace, i když vám to tak nemusí připadat a spojujete to v jedno.
Historický vlak nemusí vždy začínat ve velkém městě. Případů z ČR, Evropy je mnoho. Máme poměrně hustý parní provoz včetně velkého množství lokomotiv, k tomu lze připočíst řadu soukromých jízd; ono to bude v podobné intenzitě i nadále. Zase takový majlant to nestojí.
Olomouc už ale stanice s ETCS je a od Krnov a od Náměště nepůjde do stanice vjet s vozidlem bez ETCS časem také, takže nežvaňte nesmysly. Další nesmysly, které jste tu psal, se týkají parních vlaků a jejich finanční náročnosti. Objednejte si malou parní lokomotivu, například BS200 z Výtopny Zlíchov na Karlštejn a dejte vědět, kolik jste platil. I to je dost, ale jednotlivec to ještě zvládne. Větší parní lokomotivu ani omylem a je třeba takový vlak zavést jako veřejný a musí na tento vlak přijít cestující v dostatečném počtu, aby jízda neskončila v mínusu. Dostatečné množství cestujících přijde pouze… Číst vice »
„Olomouc už ale stanice s ETCS je a od Krnov a od Náměště nepůjde do stanice vjet s vozidlem bez ETCS časem také“ … a kdy to konkrétně bude? Co myslíte tím „časem“. Zbytečně strašíte budoucností. Nestahuje kalhoty, brod je ještě daleko. Bude to plynulé, plánované s obnovou vozového parku.
Vím dobře, kolik stojí parní vlak včetně přetahů pod ETCS. A také vím, jak to chodí, kolik parních vlaků na naší síti jezdí a tyto vlaky budou jezdit i nadále.
Jenom tu jen pletete pojmy přípojné stanice a odbočky. Počet smajlíků a „žvanění“ vaší důvěryhodnosti nepřidají.
Víte kulové a stále žvaníte.
„Olomouc už ale stanice s ETCS je a od Krnov a od Náměště nepůjde do stanice vjet s vozidlem bez ETCS časem také“ … a kdy to konkrétně bude?
Prosím o odpověď.
(zatím jste nic konkrétního nesdělil, akorát popletení pojmů odbočná stanice a odbočka, k tomu obecné strašení ETCS)
S tou tratí do Hradce Králové bych si příliš jistý také nebyl – nedávno se přece SŽ prsila, že tam ještě letos zprovozní ETCS, aby se tam mohlo jezdit rychlostí i 160 km/h. Sice to zpočátku nejspíš nebude ještě „výhradní provoz podle ETCS“, ale čert nikdy nespí = věřte jim.
Už tam ETCS funguje na trati Pardubice – Hradec
Rosice – Opatovice už je ETCS, se smíšeným provozem do roku 2027.