Železniční muzeum v Rosicích plánuje stavbu vlečky k Labi pro venkovní expozici
Železniční muzeum v Rosicích. Foto: Pardubický spolek historie železniční dopravy

Muzeum shání peníze na halu pro další vozidla.
Muzeum shání peníze na halu pro další vozidla.
Je to sice historicky rosické muzeum PSHŽD, ale když tam budou brzy tak narůstat problémy s ETCS, možná by nebylo od věci uvažovat o možnostech budoucího využití bývalé výtopny v Chocni: tam asi na lokálce do Litomyšle ETCS jako „výhradní“ systém ještě hodně dlouho fungovat nebude a na holickou lokálku je to odtud do Borohrádku zhruba stejně daleko jako z Pardubic (resp. z Rosic) do Moravan. Já vím, finance – ale dokud ještě v Pardubicích vládne Netolický, mohl by kraj pomoci zabít dvě mouchy jednou ranou a zajistit tam pro PSHŽD aspoň depozitář.
„Zařízení je velké jako šatní skříň a do lokomotivy se nevejde. Také by to musel někdo vyvinout, schválit a homologovat pro Českou republiku,“
V té první části věřím, že to do pár let bude jinak. Je to stále jen elektronika a každá elektronika prochází vývojem a procesem miniaturizace. Co je dnes velké jako šatní skříň, může být za pár let několikrát menší a skladnější.
Tak Borohrádek – Moravany se zatím dá jet i přes Hradec, ale za pár let už to taky nepůjde. Montovat ETCS do hurvínka je problém.
Montovat ETCS do historických vozidel je nesmysl hned z několika důvodů. Zaprvé je problematické ho tam vyprojektovat, zadruhé schválit, zatřetí zaplatit a začtvrté udržet v provozu. Přitom celý problém je nesmyslné lpění na výhradním provozu, přičemž dnes naštěstí ještě nic technicky nebrání provozu vozidel bez ETCS na tratích s výhradním provozem ETCS a využivá se to neustále při výpadku ETCS. Až bude zaveden modrobílý svět, bude to vypadat zhruba při výpadku ETCS takto: Vlaky stojí, auta jedou, protože se železniční doprava při výpadku ETCS úplně zastaví. Dnes se stále jede dle návěstidel s maximální rychlostí 100 km/h, pak už to… Číst vice »
S tou tratí do Hradce Králové bych si příliš jistý také nebyl – nedávno se přece SŽ prsila, že tam ještě letos zprovozní ETCS, aby se tam mohlo jezdit rychlostí i 160 km/h. Sice to zpočátku nejspíš nebude ještě „výhradní provoz podle ETCS“, ale čert nikdy nespí = věřte jim.