Železniční muzeum v Rosicích plánuje stavbu vlečky k Labi pro venkovní expozici

Železniční muzeum v Rosicích. Foto: Pardubický spolek historie železniční dopravyŽelezniční muzeum v Rosicích. Foto: Pardubický spolek historie železniční dopravy

Muzeum shání peníze na halu pro další vozidla.

Odebírat
Upozornit na
guest
5 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
fipkař

Je to sice historicky rosické muzeum PSHŽD, ale když tam budou brzy tak narůstat problémy s ETCS, možná by nebylo od věci uvažovat o možnostech budoucího využití bývalé výtopny v Chocni: tam asi na lokálce do Litomyšle ETCS jako „výhradní“ systém ještě hodně dlouho fungovat nebude a na holickou lokálku je to odtud do Borohrádku zhruba stejně daleko jako z Pardubic (resp. z Rosic) do Moravan. Já vím, finance – ale dokud ještě v Pardubicích vládne Netolický, mohl by kraj pomoci zabít dvě mouchy jednou ranou a zajistit tam pro PSHŽD aspoň depozitář.

Joe

„Zařízení je velké jako šatní skříň a do lokomotivy se nevejde. Také by to musel někdo vyvinout, schválit a homologovat pro Českou republiku,“

V té první části věřím, že to do pár let bude jinak. Je to stále jen elektronika a každá elektronika prochází vývojem a procesem miniaturizace. Co je dnes velké jako šatní skříň, může být za pár let několikrát menší a skladnější.

Ústečan

Tak Borohrádek – Moravany se zatím dá jet i přes Hradec, ale za pár let už to taky nepůjde. Montovat ETCS do hurvínka je problém.

Bram

Montovat ETCS do historických vozidel je nesmysl hned z několika důvodů. Zaprvé je problematické ho tam vyprojektovat, zadruhé schválit, zatřetí zaplatit a začtvrté udržet v provozu. Přitom celý problém je nesmyslné lpění na výhradním provozu, přičemž dnes naštěstí ještě nic technicky nebrání provozu vozidel bez ETCS na tratích s výhradním provozem ETCS a využivá se to neustále při výpadku ETCS. Až bude zaveden modrobílý svět, bude to vypadat zhruba při výpadku ETCS takto: Vlaky stojí, auta jedou, protože se železniční doprava při výpadku ETCS úplně zastaví. Dnes se stále jede dle návěstidel s maximální rychlostí 100 km/h, pak už to… Číst vice »

fipkař

S tou tratí do Hradce Králové bych si příliš jistý také nebyl – nedávno se přece SŽ prsila, že tam ještě letos zprovozní ETCS, aby se tam mohlo jezdit rychlostí i 160 km/h. Sice to zpočátku nejspíš nebude ještě „výhradní provoz podle ETCS“, ale čert nikdy nespí = věřte jim.