Železniční most přes Orlickou nádrž se ve 130 letech dočká první rekonstrukce

Most přes Vltavu na trati Tábor - Písek. Autor: ČD CargoMost přes Vltavu na trati Tábor - Písek. Autor: ČD Cargo

Po kompletním omlazení ocelové klenby nad pražským hlavním nádraží připravuje Správa železniční dopavní cesty rozsáhlou opravu další historické konstrukce. Na

Po kompletním omlazení ocelové klenby nad pražským hlavním nádraží připravuje Správa železniční dopavní cesty rozsáhlou opravu další historické konstrukce. Na příští rok plánuje rekonstrukci mostu přes Vltavu vzdutou Orlickou hrází na trati Tábor – Písek. Odhadované náklady se aktuálně pohybují kolem 350 milionů korun. SŽDC to uvádí ve svém interním bulletinu Moje železnice.

„Cílem bude, aby se i po ukončení všech prací zachovala estetická hodnota přemostění, které bude co nejcitlivěji zasazeno do prostoru Orlické nádrže,“ píše SŽDC. Most z roku 1889 přitom dosud neprošel žádnou zásadní rekonstrukcí, pouze byl v minulosti obnoven nátěr a v době stavby přehrady byly zesíleny zatopené části pilířů.

Termín generální opravy je naplánován na léta 2019 a 2020, podle železničářů ale bude záležet na průběhu přípravy.

Tagy most Orlík SŽDC
12 komentářů