Železniční kolaps u Kolína. Vlaky nabírají zpoždění kvůli poruše zabezpečovacího zařízení
Nástupiště ve stanici Kolín. Foto: František Kolínský
Správa železnic již několikrát termín zprovoznění posunula.
Správa železnic již několikrát termín zprovoznění posunula.
Tak další z řady nekonečných prů…ů SŽ, teď porucha zab.zař. Brandýs n.Orl.:-(
No tak je třeba to nebrat jako prů…r ale jako standardní stav 🙁
Už se „těším“, až bude všechno na ATO over ETCS v podmínkách SŽ. V případě jakékoli poruchy se bude jezdit 40 km/h i mezistaničně.
Schopnosti SŽ vytvářet a vyhodnocovat krizové scénáře a přijímat k nim adekvátní protiopatření je nulová.
Vnější návěstidla, rychlostníky ani nezávislé traťové oddíly nejsou potřeba. Stačí jeden kyberútok a jsme bez dráhy.
Safety first a všichni do aut.
Doufám, že co nejdříve se ETCS posune na networkingovou úroveň, kdy se budou vlaky kontrolovat navzájem. Tam už SŽ jako článek nebude…
Dám konkrétní případ jak to Správa železnic špatně dělá: – jel jsem do Olomouce z Hranic mezinárodním rychlíkem … ale daleko jsme se nedostali … před stanicí Drahotuše se dispečer rozhodl že nás vezme z 4. koleje = Drahotušká spojka na 2. kolej .. ale na severním zhlaví .. což je dosti neobvyklé .. a také to tak dopadlo … vyhybka z 4. na 2. kolej byla málo namazaná, takže se zastavila v mezipoloze … nešlo ji tedy přestavit ani do jedné z krajních poloh …. takže jsme „couvali“ zpět do Hranic cca 5 km … a zpoždění bylo 60… Číst vice »
Šetříme.
Porucha zabezpečovacího zařízení, to je snad nejčastější závada na železnici. To s tím nejde nic dělat, aby k tomu nedocházelo? Ještě že SŽDC neřídí letecký provoz..
Jasně, že jde. Na většině sítě se nic takového nestane, protože tam nic takového jako zabzař. není.
Nebo je, ale ve formě vylučující poruchu.
Ono „porucha zabezpečovacího zařízení“ se píše v hodně případech. Výpravčí chce postavit trasu a ona se nepostaví – to může být jak bordel samotného zabzař, tak porucha výhybky, krádež kabelu,… V tomto případě to skutečně je vina software.
A nebo cizí předmět ve výhybce. Namrzlým ledem počínaje.
Namrzlým ledem? V srpnu u Kolína? Jak vypadá namrzlý led a nenamrzlý led?
Karlos psal, že jsou poruchy zabzař časté 😀 tak reakce je pár situací, které v minulosti vedly k tomu, že se napsala porucha zabzař.
To pan K.jako někdy nedomyslel:-)
Kocur, zalez do bídy!!!
Člověk si v nadsazce říká, jestli ty každodenní prusvihy (řečeno slušně), nevyvolává Dobrá SŽ správa snad naschvál:-)
Nápad rozkopat současné 011 a 231, aby se nedalo jet z Prahy na východ, to asi nebylo omylem.
A jak by jste to chtěl objet po 231, když v obou případech musíte jet přes Kolín ? A problém nebyl ve výlukách, ale v poruše ZZ v Kolíně,
Ne, nemusíte (krom vlaků z Brna přes HB). Můžete jet HK – V. Osek – Lysá. Jo, teda vlastně teď nemůžete, no. Naposled se takhle jezdilo, když tuším v únoru servali v Pardubicích trolej.
A jezdí se Pardubice – HK, nebo je tam pořád výluka v Rosicích?
Výluka je plánována až do půlky listopadu. :-X
https://www.cd.cz/jizdni-rad/omezeni-provozu/vyluka/10988/
Praha – Lysá – Osek – Hradec – Pardubice.
Tedy při mimořádnosti v Kolíně a plánovaných Hradubicích je možností méně, ale dalo se navýšit zpoždění jen v Kolíně a už ne jinde.
Huhů, diletantimus řídících struktur SŽ a MD přináší „výsledky“. Stačilo jen trochu drcnout.
Já jel vlakem naposledy před 25 roky a koukám že se až tak moc nezměnilo od těch dob.
Změnilo se toho hodně. 🙂 – Když to zrovna funguje, tak pražské primesto některé linky po čtvrt hodině místo po hodině, je to i prakticky použitelné na dojíždění do práce. – daleko více vagonu má displej a hlásič zastávek, klimatizaci, WiFi, záchod(vakuový, ne díru v podlaze), na spoustě linkách standart. – daleko méně vagónů umí jet s otevřenými dveřmi (centrální zavírání sice měl už žabotlam v 196X, ale kolem roku 2000 to začalo docházet i ČD), daleko méně stanic bez nástupiště, větší bezpečnost – v expresních vlacích běžná obsluha (minibar nebo stewardi). Plná obsazenost dneska znamená spíše vybrané všechny místenky,… Číst vice »
Změnilo se toho hodně, nezměnily se některé aspekty, to ovšem ani na silniční a dálniční síti.
Zkuste to za druhých 25 let. To už bude zajímavější.
Na R9 Bmz241/245, Bdmpee, Ampz…
ale podle některých lidí navštěvující tento web RJ jezdi na čas a zpoždění majií jen ČD 😂 viz např. včerejší komentáře pod článkem o zhodnocení cesty do chorvatska
LE 1253 Leo Express +110 min.
RJ 1030 RegioJet + 30 min.
tedy obdobně jako vlaky ČD
LE ma smulu v tom, ze pokud ma zpozdeni hned rano, tahne se to s nim az do vecera, nema zadnou soupravu navic… Ale zase je to dobry v tom, ze si dopredu muzes zjistit zpozdeni vlaku..
A zase LE umí dobře zkracovat minutová zpoždění, časy má daleko delší než flirt potřebuje, umí taky mimořádně zastavit vyhodit neplatiče a pokračovat v jízdě bez zpoždění. 🙂
Jo při hodinovém zpoždění už je k ničemu, že z toho udělá padesát minut, obraty má rozbitý do večera.
Moc se nekřeň. Dnešní Bouzov měl klasicky 20 minut sekeru před příjezdem do Olomouce. Pořád mi není jasný, jak může nabrat 20 minut sekeru mezi Šumperkem a Olomoucí.
Který Bouzov – jede jich několik … co tak čekání na přímé vozy z Jeseníku v Zábřehu ?
jak? jednoduše podle vašich úvah si fira ČD řekne nic jedu na čas tak zamrdam a naseru lidi tu to nekde zapichnu na 20min. Víte ja jsem strojvedouci a moc dobře vím že 90% důvodu zpoždění (všech dopravců) je na straně SŽ a už mě vytáčí jak jedinci kteří nemají o dráze ani ponětí a do dnes nepoznají rozdil mezi provozovatelem dráhy a provozovatelem drážní dopravy budou furt psát jak jezdi pouze CD zpozděne takže se RJ nekřením pouze poukazuji na omezene jedince pro ktere je modrá sprosté slovo tak hledají důvod proč si do nich kopnout i když vůbec… Číst vice »
1) Jakože poruchy HV nedělají ani 10%? hahaha
2) O ČD nepadlo od předřečníka ani slovo.
když už vstupuješ do diskuze zjisti si že ty rychlíky které zmiňuje pan Dresden vozi ČD takze jak je nezminuje? A muj prvotni příspěvek narážel na to, že včera když se ukazala nekvalitni práce RJ tak hned nějaký omezenec musel napsat, ze zpožděné jsou jen vlak ČD a další omezenci to plusují tak jsem využil dnešního článku a zajímá mě zda jezdi ostatní na čas jen ČD tam stoji. A ano troufam si rict že z celkoveho množství vypravených vlaků denně max 10% je z duvodu poruchy hdv. já např. za poslední 2roky musel odřeknout jeden vlak z duvodu poruchy… Číst vice »
Když už odpovídáš tak si přečti, na co odpovídáš. O ČD nemluví. Tečka.
Počet poruch HV sledovaný na jednom rameni, kde jsou třeba novější vozy, nemůže být obecně vypovídající. Stejně tak jeden strojvedoucí nemůže říct, že „dobře ví“. Vykládá jen své subjektivní dojmy. Leda by viděl výstup z analýzy a ten jsi neviděl.
Ale pochopil jsem až nyní, že tvůj příspěvek neměl s Kolínem nic společného, jen sis přišel poléčit své zraněné ego z minulé diskuze. No pak ty diskuze podle toho vypadají.
Nikde jsem si nevšiml, že bych napsal něco o tom že dobře vím, jistě že můj pocit vychází z mé zkušenosti a vzhledem k tomu, že dělám ve velkém depu, tak dokáži odhadnout, jak to asi bude i jinde nebo mi chceš tady tvrdit, že poruchovost v Plzni je 80% a v Olomouci 15%? Dále nechápu, jak jsi přišel na jedno rameno? Možná pro to, že jsi další dráhou nepolíbený šotouš? A nenapadlo tě že můžu být leťák a jezdit klidně na 7 tratích? Mám jak motory tak elektriky od řady 471 163 150 111 přes 810 811 750.7 754… Číst vice »
a ještě k mému odhadu denně vyjede více jak 7000vlaků pokud dobře počítám 10% je nějakých 700 a vážně si myslíš, že denně dojde k poruše 700 lokomotiv ? tolik jich možná ani nejezdí 😀 nebo budu fér bavíme se o 10% ze zpožděných vlaků dejme tomu, že tedy jezdí 7tsíc denně z toho když přidám (protože vážně nevím kolik to má) 40% má zpoždění to máme nějak 2800 a z toho 10% máme 280 poruch HDV denně takto klidně můžeme pokračovat, vážně si myslíš, že kdyby došlo denně k poruše 280mašin tak za týden máme s čím jezdit? Takže… Číst vice »
Jseš pěkný mimoň. Plnění GVD se pohybuje někde kolem 90 %, kdes vzal těch 40% zpoždění? První nesmysl. Většinu zpoždění dělají přípoje a oběhy a do 10% se musíš vlézt nejen se závadama HV ale i s dalšími chybami dopravce . Takže šotoušských výpočtů vem seriozní čísla a především si nechej svoje flamy na někoho jiného. Já na to nejsem zvědavý.
Jednoduše. Rychlík měl z Brna na Šumperk zpoždění z důvodu odklonu vlaků po jiné trase z důvodu výluky traťové koleje. Toto zpoždění si přivezl do Šumperka. V Šumperku má na obrat 28 minut. (41″ přijede, 09″ odjede).
Pokud do Šumperka dojede byť jak s 20 minutami sekerou, nemůže ze Šumperka odjet načas.
Proto pozdní příjezd do Olomouce ze strany od Šumpu.
A to se přesně stalo Jančurovi, když nečekaná bouřka způsobila sesuvy půdy. Neměl záložní soupravu, takže se zpoždění přenášelo.
A bylo veké kydání hnoje, že ČD by záložní soupravu měly.
20min vs. 10hod?
Dnešní Bouzov se pak v budoucnu vyřeší taky…
R do Jeseníku, Os do Šumperku…
Split – 1046 má aktuálně + 80.
Včerejší EC 276 160+, odřeknut a zapřažen za následující vlak…
A EC 107 za Přerovem +230
Jeli jsme tamtudy v pátek (6.8.) a měli jsme (ve vlaku ČD) 1h zpoždění kvůli kolapsu jednotky Leo, která zablokovala trať v Poříčanech (a všechny vlaky kromě EC a SC) byly zastaveny, než ji odtáhly na trať směrem k Sadské.
A mimochodem ten den byla taktéž porucha zabzař v úseku Pečky Kolín, takže je to tam nějaké časté.
Za hodinu se snad dala odtlačit i ručně 😉
Vzpomněl jsem si, jak jsem myslím v Olomouci, viděl tlačit elektrickou lokomotivu. A nebylo to ani pět lidí.
…není den, ba ani půlden, aby se něco „mimořádného“ na trati nestalo…tu spadne zabezpečovačka v Kolíně, odpoledne zase nejde proud do drátů v Praze…zítra nepůjde jepůjde pára ve Vršovicích a odpoledne nepůjdou vyhybky v Klánovicích…jet po koridoru je za trest, jízda dostavníikem by byla rychlejší a možná i bezpečnější…
Ty kasparku najdi aspoň jednu výhybku v Klánovicích.
To byla myšlenková výhybka. 😁
Jedna tam je, když byly kolem roku 2009 odklony přes Praha-Vršovice zdůvodu stavby Nové Spojení
NENÍ, případná vekslička v Klánovicích by neměla nic společného s Novým spojením. Vlaky jedoucí přes Vršovice odbočovaly na Blatově na kolej vedoucí přes nákladové koleje na trať do Malšic ….
Odbočka Blatov existuje „od nepaměti“ ….
Kterou by mohlo využít EC Hungaria…
Pokud se nepletu, tak tam je výhybka/spojka, na které se „potkaly“ dva vlaky při nedávné nehodě Pendolina a člověka.
V Klánovicích žádná výhybka nejni, teda aspoň v pasportu svršku.
To je bývalá odb. Blatov, dneska součást žst. Praha – Běchovice. Zastávka Klánovice je necelé 2 km vedle.
To teda musi byt mindrak, kdyz nedokazete pochopit metaforu…
To není mindrák, ale když pokud se někdo chce vyjádřit metaforou, tak by si měl buď oživit učivo jazyka českého ze základní / střední školy nebo se kouknout do pravidel českého pravopisu, jak ji gramaticky vyjádřit ….
Pokud to neudělá, pak se nemůže divit, že na odborném www se stane terčem oprávněné kritiky ….
Je tu nějaký pamětník co pamatuje den, kdy se někde nekopalo, nebyla porucha, dalo se jet po celou cestu bez výluky…
30. února.
Mám dojem, že vlny výlukových prací zpravidla opadají kolem „železničářského silvestra“ začátkem prosince. I když někdy nějaká dlouhodobá je i tou dobou. Takže pokud se to nesejde třeba s námrazou na trolejích, bývá kolem 10. prosince na železnici dost klid.
To ano, ale jen na pár dní, než vyjde nový JŘ (což bývá půlka prosince) a pak se měsíc čeká, než „si to sedne“…
Ale jo, pamatujeme. Byla doba, kdy se žádná údržba nedělala a tak nebyly výluky. No a sovětská technika neselhávala.
Akorát že přes zhlaví max. 100 km/h…
Výhybky byly do přímého směru zabezpečeny pouze pro rychlost 100. Konec konců, kolik R dosahovalo na trati – vzhledem ke vzdálenosti stanic, hmotnosti soupravy a trakčnímu výkonu nulek / jedniček na trati těch 120 … leda tak na dlouhých úsecích z Moravičan do Červenky nebo dole kopcom z Českého Brodu do Úval …. , z Brna do Břeclavi / Bratislavy / Štúrova s laminátkami, zejména těmi rychlými …
Zlomilo se to až se 4 MW na lok 350 / 15x
Viz zde: https://necyklopedie.org/wiki/30._%C3%BAnor
Celkem pravidelně 24.,31.12.,1.1.
K tomu už není co dodat, myslim že snad každodenní záležitost , nic nového pod sluncem. To je to jejích centrální řízení, nikdo nikde a pak to stojí. Hlavně že se ušetřilo. Správu železnice to nic nestojí žádné penále , nikdo si nestěžuje z dopravců, hlavně ČD neb pokud by si stěžovala , vedení jde od válu.
V případě poruchy , jako byla dneska v Kolíně, je úplně jedno, jestli výpravčí sedí přímo v Kolíně, nebo je to řízeno z Centrálního dispečinku. A je to jedno ve většině případů.
Není. Aby se dalo jezdit aspoň na zámky (tedy s propustností jeden vlak za čtvrt hodiny max.) , musí někdo do kolejiště. Z CDP to nejde.
PS: Teď vidím, že si pěkně protiřečíš. Jinde píšeš, jak i náměstek běhal s RPN…
A už jste si reálně šel zkusit pozamykat nějaké složité zhlaví jako je třeba v kolíně? Nebo jen pindáte? V kolíně je normální pomocné pracoviště výpravčího. Takže tam lidi jsou. Jen časově to nemá cenh než se dovlečete s taškou zámků na zhlaví záboř. To vám klidně zabere i hodinu… atd
A místo toho, abychom nouzový plán udělali, výhybkáře aspoň kolem vybavili a cestičku mu vydláždili, budem pindat, jak „to nejde“.
Za prvé nešla řeč jen o Kolíně ale obecně o takové poruše a za druhé když tam lidi jsou, proč běhal ten náměstek s RPN? Asi že čím víc lidí tím je reálnější aspoň něco zamknout a aspoň něco málo ujezdit.
Budu se modlit, aby porucha byla co nejdřív odstraněna.
Dík 😉
Je krásné a pro SŽ zcela typické, jak vlaky co mají být podle nahlášeného zpoždění už dávno pryč nebo mají přijet za několik málo minut, stále nemají vypsané nástupiště… kdy se SŽ naučí uvádět reálné zpoždění a nástupiště alespoň 10 minut předem, aby cestující nebyli ve stresu, že na nástupiště nestihnou dojít?
Nikdy, bohužel. Obyčejný, utrápený cestující vlakem.
Ty vlaky ale nezastavují pro nástup cestujících. Zastavují pro to, aby dopravce mohl platit ošlapné.
Jak to mají udělat, když se zpoždění mění každou minutu.. A navíc se termín zpoždění už nepoužívá..
Tak pro začátek by mohli odhadované zpoždění (je mi fakt jedno, jako termín soudruzi ze SŽ vymysleli, furt to nebude nic jiného, než zpoždění) vynásobit tak 5x, aby se dostali na nějaké – z dlouhodobé zkušenosti reálné – hodnoty.
Ale to se prave uz dela…
https://www.spravazeleznic.cz/cestujici/infotabule?station=5457076
je uvedeno kdy chteli aby to prijelo a kdy to prijede.
Doporučuju zkouknout tu fotku dole v článku – když už teda zjevně nechodíte na nádraží.
1) nehlásit, že vlak už odjel, když to není pravda. (Pokud je čas pravidelného odjezdu + zpoždění na displeji v minulosti a vlak ještě nejel, tak je to prostě lež). Pokud vlak stojí na vjezdu, hlásit třeba „přijede za několik sekund“.
2) nástupiště ohlásit nejpozději při stavění trasy (to je známo kam vlak dojede), nikdy později. Napojit zabzař => informàk by pravděpodobně šlo. Pokud možno, zeptat se u DB Netz, jak to dělají, že nástupiště tisknou do papírových jízdních řádů a nebaví je koukat na davy pobíhající po nádraží.
Jenže to je v Německu. Tam mají technologie, které se u nás ještě nevymyslely.
Jaké? Zhlaví s výhybkami?
Velmi jednoduše. V Německu mají vlaky typu EC, ICE & spol. pevně určenou dopravní kolej u peronu a když je nějaká mimořádnost – ty se v Německu taky stávají, tak se EC, ICE & štosují na trati u vjezdu a prostě se čeká až vlak odjede, i když jsou sousední koleje prázdné, tj. místo zastavení u vjezdu by vlak klidně mohl do stanice vjet …. Tradovalo se, že když nebyl nějaký výpravčí ČSD spokojen se socialistickým rájem a vzal kramle do kapitalistického pekla, uměl perfektně německy a složil německé dopravní zkoušky, naučen operativním řízením provozní práce u ČSD – dokázal… Číst vice »
Proč by to nešlo? Na stránkách ČD to někdo vypisuje ručně v těch celých minutách?
Kdo se to konkrétně na SŽ má naučit …. Bohužel výpravčí (operátorka) , pokud je funkce ve stanici zachována, opravdu 10 minut před odjezdem neví, na kterou kolej bude vlak „brát“, zejména jede-li několik vlaků na „blok“ (provozní interval) 2/3 minuty za sebou na stejné nástupiště / kolej. Řekněme, že vlak X odjede v 11.00, za ním jede v odstupu 2 minuty vlak Y. Až vlak X uvolní peron, tak mu výpravčí postaví – nebo při zapojení staničního ZZ do autobloku samo ZZ tak se na infosystému objeví informace o vlaku s odjezdem v 11,02 … Když tam dáte dva… Číst vice »
a jak to tedy dokáží „vyvěštit“ u svých vlaků ÖBB ? tam jsou nástupiště k vlakům vypsána týdny před cestou. Nějak to asi jde
To samé u DB. Jízda přes Německo či Rakousko je vůbec nudná. Vlak vždy přijede a jezdí celý grafikon tam kde je plánován, stále na stejnou glaisu či bahnštajk. U nás je větší zábava … 😲
To není pravda. Když má zpoždění, tak ho dají jinam a zas pobíhate po nástupišti, kam to přijede, nebo hledáte v hale „centrální pragotron“, kde to je. Osobně zažito v Lipsku. ICE +25 fik o 12 kolejí jinam.
V případě velkého zpoždění ano, ale jinak je to TABU …..
Rozhodnutí Führera je svaté ….
Když dispečer nesmí vlak poslat k jinému nástupišti, než je pro něj předem určené, tak to jde. Ale v našich podmínkách na koridorech by to vedlo ke snížení propustnosti trati a tím k ještě daleko větším zpožděním.
No jo, ale ne že vlak fyzicky stojí u perónu, ale ještě není ohlášený/vypsány na displejích v hale.
Kam přijede, to je jisté určitě při postavení trasy.
Tohle by měla prošetřit SŽ, jestli je to lajdáctví nebo objektivně nestíhají zadat údaje do systému včas, a přijmout opatření k nápravě.
A případně by šlo automatizovat přenos zabezpečovací zařízení => informační systém. Jak výpravčí dá požadavek do zásobníku tras, tak může robot hlásit.
Milej zlatej, krásná vize … já jsem donedávna žil v hluboké iluzi, že výlukový nákresné GVD se automaticky přelévají do celostátního informačního systému IDOS, takže když jede vlak dle VJŘ z Kolína odklonem přes Sadskou, tak je vygenerována komplet nová časová poloha a cestující ví, že přijede do Prahy o cca 20 minut později … Jenže nikoliv … žádná automatika, ta data musí poslat do Brna do firmy CHAPS s.r.o. sám dopravce. Takže u některých vlaků ČD jedoucích přes Sadskou je TO dopočítáno ručně a v IDOSu uvedeno, černý / žlutý dopravce na to dlabe, takže jeho vlak jede přes… Číst vice »
To je taky pravda, CIS JŘ neumí nic zajímavého. A co hůř, idos je monopol, nedávají se strojová opendata ven.
Duvod byva ten, ze neni dost koleji a vlaku je hodne a ty vlaky navic prijizdi v nepredvidatelnou dobu. Pak nelze rok dopredu urcit kam prijede.
Což vše co píšete je problém infrastruktury. Kterou spravuje SprŽel. Která například furt jak kafemlejnek říká, že víc paralelních kolejí netřeba.
Snadno, pojem „operativní řízení provozní práce“ je tam TABU. Takže klidně nechají stát vlak vyšší kategorie u vjezdu, protože na jeho koleji stojí jiný vlak vyšší kategorie, ačkoli by ho mohli vzít na vedlejší peron/kolej ….
Führer rozhodl, rozhodnutí vůdce nelze zpochybnit …
Za „bolševika“ se to taky na jízdní řády tisklo, existoval grafický plán obsazení kolejí – např. na HLN se mnohem více objíždělo, takže staniční technolog musel mít všechno pečlivě spočítáno ….
Klidně může být to samé nástupiště zobrazené u spousty vlaků. Na hraně daného nástupiště jen budou přepínat panely podle toho co aktuálně přijíždí. Resp. není důvod proč by to měl dělat někdo, tohle se dá zařídit snadno automaticky. Když cestující intelektuálně dají současný chaos, kdy není zřejmé jestli už vlak jel nebo ještě ne (je na panelu tak asi ne, ale to je čistě jen dedukce, ne informace), toto by zvládli rozhodně. Ve světě to tak funguje docela běžně.
Např. v Libni se to děje úplně normálně. https://provoz.spravazeleznic.cz/tabule/Pages/StationTable.aspx?Key=3471
Ano, je zajímavé, že někde to jde a někde ne.
Kolín v případě takovéto mimořádnosti neřešme. Ale co třeba takový Nymburk, kdy v bezvýlukovém stavu jsou všechny vlaky vypisovány na tabule až v okamžiku, kdy projíždí kolem vjezdového návěstidla? Přijedete osobákem od Jičína a prostě se nedozvíte, jestli máte zůstat na ostrově nebo jít k budově, abyste si přestoupili na za pět minut jedoucí rychlík do Prahy. Tohle je napřesdržku a neomluvitelné.
Inu, Svinibrod. Musíte se víc snažit, pane správče. 😉
… i v Hannoveru jsem zažil, že ICE směr Norimberk bylo ohlášeno na nástupiště x a následně byla změna nástupiště a vyšší desítky až nižší stovky cestujících se přesouvali z perónu na perón… Vtipné je, když u toho brblají ‚to se může stát jenom tady‘. 🙂
Já ty zkušenosti mám taky …. a to se nemluví o SNCF, kde je sice „kdesi“ napsáno, že výchozí vlaky se ohlašují 20 minut před odjezdem, z logiky věci někde odhadnete, odkud vlak pojede, ale leckdy je souprava u peronu – jiná široko daleko není – leč oznam koleje se objeví 5 minut před odjezdem …
Já zase v Praze zažil, jak změnili nástupiště a když lidí došli na to druhé,ohlásili další změnu. A to zase zpět na to původní 😉
Dnešní případ v Praze na hlaváku. Luhačovice nahozeno +10 a bylo už 10 minut po pravidelném odjezdu a přitom pořád zapojená lokomotiva směr Smíchov. Když jsem odcházel tak už z toho bylo +40.
Kdy se to naučí?
Až žádná Sebevražda Železnic nebude, a bude to automaticky vypisovat počítač.
A kdyby to počítač nezvládl, tak trefí alespoň pravidelní cestující – „linky“ by vždy přijížděly na stejná nástupiště (např. „Semmering“ z 1A, LE a RJ vždy ze 7.nástupiště…)
Myslim si, ze SZ by mela zavest takova opatreni, aby se to uz pokud mozno neopakovalo a vlaky zacali jezdit opet celorocne vcas.
Co byste navrhoval ? Napište panu ministrovi, že máte kouzelné řešení, aby z vás udělal generálního ředitele SŽ ….
Tak pro začátek bych navrhoval třeba nekopat na hlavním koridoru ve stejnou dobu, kdy je rozkopaná jediná objízdná trasa. Na což tedy nemusím být zrovna expert na železniční dopravu.
A tam, kde není žádná objízdná trasa, nebudeme pro jistotu kopat nikdy?
Dobré poledne do Dlážděné vinšuju…
Jinde to není nejvytíženější trať v zemi.
A to se stalo kde?
Do budoucna údržbu slepých trati koordinovat s ŘSD, nerozkopat trať a silnici zároveň.
Ale nerozkopat Poříčany a Lysou najust zároveň by pro začátek stačilo.
V tom případě zastavit provoz, kopat,kopat,kopat a obnovit provoz.
Když nemám lidi na tři směny, nekopat.
To bylo probíráno jinde / opakovaně … stačí jeden neukojený soutěžící a odvoláním proti výběru zhotovitele nabourá celý roční harmonogram … kde si výluková ramena nekonkurují … no a jakmile jednou vlak rozjedete, tak tomuhle vlaku účinkují brzdy až v okamžiku, kdy se stavba dokončí …
Myšlenka z oblasti sci-fi….
To by nejprve nesměla sama existovat. 😀
Cestoval som v sobotu z Hraníc na Morave do Prahy a už v Hranicích meškal 15 minút. A do Prahy nabral ďaľších 25. Pripadá mi to že ČD nezvládajú dodržiavať harmonogram opráv. Pretože tým pádom meškajú i vlaky ostatných prepravcov.
Jestli myslíte Valašský expres, tak tím jezdím 2x týdně a spočítal bych na prstech jedné ruky, kdy přijel včas. U tohoto vlaku automaticky počítám 10-15 minut jak standard.
To máte pravdu. Opravdu vám pripadá, že ČD nezvládajú dodržiavať harmonogram opráv ? To ani nemohou ten harmonogram oprav dodržovat, když ty opravy nedělají. Dělá je jiná firma.
Na „ja“, ale Valašský expres jede z Púchova = veze si zpoždění „za zahraničí“ … takže pak se dostává do jiné polohy ve výlukovém jízdním řádu … a pak nafasuje další zpoždění …. (já jsem tak otrlý, že na zpoždění VE v Hranicích dokonce spoléhám, protože podle JŘ má ujet o 2 minuty přípoji … )
Ty to bereš jako mimořádnost? To je úplně normální. Vždyť po cestě se dá narazit na pár míst, kde se vylepšuje trať.
Neměl být ředitel SŽCZ již dávno (např. před rokem) odvolán?
Díky SŽ, dobré správě!
Už zase??! Myslím, že zejména o 1. koridoru by se mělo psát, když se tam alespoň jeden jediný den nic nestane a vlaky budou jezdit podle JŘ. To je totiž, bohužel, naprosto mimořádná událost (záměrně ironicky používám tento termín). Na zpožděních a poruchách (nejen) zde totiž již dávno nic mimořádného není… 🙄
Už zase? V pátek 6.8. odpoledne podobná situace, EC114, +50 minut, odklon přes Nymburk, vlastní pozorování.
Silnice jsou taky rozkopané. Jde stále o záměrné omezení cestování kvůli Covid-19?
Ne, ne, to je už krapet paranoidní 😉 Jen se holt musí na poslední chvíli utratit dotace.
Po republice a do přihraničí jsem vždycky upřednostňoval dopravu vlakem, před autem a busem, ale za současné situace na železnici, kdy během posledních několika měsíců jsem z cca 20 jízd vlakem (vše IC/EC/R) měl celkem 0, slovy NULA příjezdu včas a navíc s průměrným zpožděním 30 až 45 minut a tohle se vážně nedá dál akceptovat. Omlouvám se všem zeleným aktivistům, ale od července už jezdím všude autem a zřejmě budu i nadále, protože na vlakovou dopravu v ČR opravdu není spoleh.
Z Vaší omluvy usuzuji, že Váš vůz není elektrický. Smekám před Vaší odvahou.
S elektrickým by u nás daleko nedojel… 😂
Z těch našich silnic se rychle vrátí…
Ty leckde nevypadají o moc lépe než ty trati…
Předeším jsem myslel na hustotu provozu. Někam jet autem v pracovní den je utrpení. V noci nebo přes víkend to řekněme jde.
Vidíte a stane se mi, že do cílové stanice přes všechny výluky přijedu nejen včas, ale i s náskokem …
Jojo, to se mi jednou stalo taky. Pak jsem se od průvodčího liduprázdného vlaku dozvěděl, že oni měli přijet už včera touhle dobou.
Na Pragotronu v Bratislavě 480 minut zpoždění a vlak přijíždí načas. To je souprava včerejšího Jadranu odpovídá výpravčí udivenému cestujícícmu.
Tohle bylo něco podobného, už to dávno nejezdí, jakási šílenost z Bukurešti. (Panonia?) Z Prahy to jezdilo kolem půlnoci.
zkuste si to…kolem prachy. dnes kolega stál 1 hodinu na štěrboholské spojce. minulý týden hodinu na barranďáku a pak obdobně na smíchově
Ještě, že jsem jel ze šalingradu do cajzlova busem. Vlakem je to v poslední době za trest. V opačném směru RJ standardně 15 i víc min. na odjezdu (oběhy neupraví, asi nemá vozy a personál, ffšechno šlo na Chorvatsko), zabezpečovačka kleká pravidelně co týden (Přibyslav, Bezpráví, teď Kolín), do toho výluka kolem Cerhenic a odklony a ANO, bude líp, nebude se jezdit ani kolem Blanska. Za co Správa bere love, to je mi záhadou.
A dal by jste za jízdenku autobusem Brno-Praha 1200-1300,-Kč?
Jak jste k té sumě přišel? Hranice je pro mne 350 Kč, pak už bych asi vzal auto.
Budoucí výpočet mýta.
19 (poh. hm. v t) na druhou je 361, krát 206 = 74 366,-Kč. Dálkové autobusy mají cca. 63 míst, a tedy 1180,-Kč na cestujícího.
Protože však ten autobus jezdí na naftu (a ta taky není zdarma), a potřebuje řidiče (a ten potřebuje nějakou mzdu), tak to odhaduji právě na 1200-1300 Kč.
Jen připomínám, že výnos tohoto mýta bude rozpočtově určen na výstavbu a opravy železnic.
A to je odkud ty údaje pro kalkulaci?
Brandy n.O. už 2 závady zabzar,u Prerova to samé,rokopany koridor Poricany – Kolín,no není týden bez problému
Když je porucha v Kolíně, proč má docházet ke spouštění za ním? Já bych řekl ,že ke spouštění dochází před, protože malá kapacita v místě poruchy.
Oprava spozdeni
🙂 Zpoždění jako Jozef od „zpozdit se“ (změna stavu)
bude to chtít opravu opravy
Zpoždění se navyšuje před místem poruchy, to je pravda. Ale vadí lidem, kteří chtějí vystoupit v místě za poruchou.
Proč to nepustili odklonem přes Poříčany —Hradec Králové-Choceň ?? Lepší jet než-li hodinu stát v poli… navíc by se uvolnila kapacita pro ty osobaky co byly odřeknuty.
Že by proto, že je to převážně jednokolejka, na které je také pravidelný provoz a o moc víc vlaků se na ní nevejde? Takže by se stálo v poli tam.
A kudy ? Ve směru Nymburk > Poříčany se jezdí s odklony mimo výlukovou trasu Kolín – Poříčany, zpravidla ve svazku 3 vlaků, pak tam jede pravidelně R z/do HK. Křižovat lze jedině v Sadské a NBK městě ….
Z VO do Chocně jednokolejka …. Navíc musíte obsloužit frekvenci Kolín, Přelouč, Pardubice ….
Vlaky směr HB – Brno Kolínem projet musí ….
Proto RJ 1000 měl 60 min. Člověku to překope plány , ale nemůžu obviňovat dopravce samozřejmě
Obviňovat ne, ale náhradu po něm chtít múžete.
Ano, pokud je to z viny dopravce, ale nikoli závady na INFRA ….
To byste se divili, kolik lidí tohle bude házet za vinu ČD.
vytecne.
když nespadne trolej, spadne ZabZar.
znalejsi jistě poví…co ze je za ZabZar ve stanici kolín a jak staré?
JOPka
Elektronické stavědlo ESA 11 z roku 2009.
Esa je relativně nové zabzar jinde je ještě elektromechanika a to je klidně 80 let a více staré.
takže zde se na stáří vymluvit nejde.
Ano, stará zařízení jsou stejně poruchová jako ta nová.
Jde prostě jen o šlendrián SŽ a její dvorní dodavatelské firmy AŽD.
Akorát že u elektromechaniky ta porucha může být i v obsluze.
Tak „porucha v obsluze“ může být samozřejmě spíše u mnohem složitější nové elektroniky.
Když se porouchá elektromechanika tak není až takový problém to rozjet náhradním způsobem.
Dokáže mi někdo vysvětlit proč si Bosna a hercegovina od A6D nechala udělat na klíč CDP Banja Luka – Doboj staví další, ale ve všech stanicích zůstali výpravčí. jel jsem po té trati před týdnem nově ověřená informace. nebude chyba v tom jak naši ekonomové šetří a pak se diví, že občas něco klekne?
V Kolíně jsou výpravčí dokonce dva. A co to podle vás pomůže ?
má kdo běhat po perone?
Tihle výpravčí už s plácačkou po peroně nepobíhají. Sedí v kanclu a v případě podobných událostí se pro jistotu zamykají.
Cestující veřejnost tam stejně nemá co dělat
Samozřejmě, ještě aby tak substrát otravoval zaměstnance SŽ s dotazy, že jo, to by nám tak scházelo. Zeptejte se pěkně průvodčích, co vědí stejné houno jako kaštani, protože ani jim nic neřeknem.
+420 221 111 122
Připomínáte mi Českou poštu. Tam v jejich nefunkční aplikaci Pošta online odkazují na infolinku, a na infolince je plechová huba odkazující na nefunkční aplikaci. A když dojdete na poštu, pošle vás příjemná bába na přepážce za ještě příjemnější vedoucí doručovatelů, která vás pošle za vedoucí pošty, která už ale ve dvě odpoledne má padla.
popř. +420 800 21 00 21
Hele, a fakt myslíte, že kdyby se tam skutečně dalo něco užitečného zjistit, tak že by tam nezavolal třeba vlakvedoucí obklopený davem vytočených lidí?
jako vlakvedoucí má volat na linku pro zákazníky?? Člověče víte jak to komunikačně funguje? Já bych řekl, že ne, ale víte stoprocentně, že to je špatně
Já myslím, že vlakvedoucímu by bylo lautr jedno, jestli volá na linku pro zákazníky nebo na jinou lampárnu, pokud by tam dostal relevantní informace.
Jelikož je tam nedostane, tak nevolá. To vám ale vůbec nebrání v tom inzerovat nesmyslná čísla „na lampárnu“ jako „řešení“ pro cestující a podivovat se nad tím, co si to vůbec dovolují obtěžovat potentáty s červenou čepicí.
Ja se obavam, ze ti vypravci vede stejny kulovy jako pruvodci. Rvat na ne fakt nema cenu.
Lidem, na ktery by bylo potreba rvat, davame hlasy ve volbach (protoze Pirati by zakazali vanilkovou zmrzlinu).
Já na ně neřvu, posledně ve stejné situaci, kdy nádraží ucpaly vlaky na Prahu a cestující pobíhali mezi perony tam a zpátky, jsem se na ně obrátil s logickým dotazem, co odjede jako první. Naivně jsem se domníval, že výpravčí je kompetentní osobou k zodpovězení tohoto dotazu.
Už dávno ne, bohužel.
No když „jsme“ u těch počtů, tak celkem 3, na peroně výpravčí vnější služby
Nase zeleznice na tom, pravda, neni buhvi jak, ale ze by si mela brat inspiraci z Bosny? Ze zeme, ktera si koupila Talgo na to, aby s nim jezdila 60 km/h pres hory?
Banja Luka – Doboj jezdí i osobaky 100 km/h
Kde se to zastaví, takový pokrok?
Mohl by někdo osvětlit, co se tady stalo? Já tu akorát projížděl, ale nevšiml sem si že by oranžové vesty musely přetáčet výhybky ručně klikou, tak proč jsou intervaly vjezdu do Kolína od Prahy čtvrt hodiny?
Problém není venku v kolejišti, ale v softwaru
A to vážně bez asistence software nejde jezdit nějak normálněji? Výhybky stavět manuálně, obsazení/uvolnění koleje potvrzované strojevdoucím, jízda na PN?
Manuálně stavět ale taky by se museli osadit zámky a kdo to udělá? Dopravní zaměstnanci už ve stanicích téměř nejsou, zabezpečovaci to ani dělat nesmí. Čekají na AŽD servis co jiného, stejně nemaj na ESU jediný nahradni díl jako všude.
Na některých navestidlech nešla ani ta PN. A nebojte se, dokonce i náměstek běhal v kolejiště s ruční PN
Více urychlit to nešlo. Nebo by jste chtěli, aby se stala nějaká nehoda?
Já myslel, že PN je nezávislá na všem ostatním, prostě extra drát k bílé svítilně s vypínačem a přerušovačem pro blikání.
Opravdu nejde …. stačí, abyste musel růčo postavit jízdní (vlakovou) cestu z Velimi do Kutné Hory nebo naopak poté, co odjel vlak směr Velim od 3. nástupiště koleje 102. To znamená přetočit ručně výhybky 190, 187, 185 – za předpokladu, že ty v navazující cestě jsou postaveny správně pro zamýšlenou jízdu …. a až ten vlak projede tak zase zpátky, protože na koleji 102 čeká něco „ku Praze“ a u vjezdu něco po koleji 100 / 101 „ku Pardubicím“ … Od Hory Kutné to budou jiné výhybky, ale to na věci nic nemění …. Takže řešením je si ty vlaky… Číst vice »
A bude jim stačit jedno pivo, odpadnou únavou, nikoliv opilostí.
Tak ten software je ta zabezpečovačka. Ale myslím, že se to stáčí nesprávným směrem od otázek, proč je tolik poruch zabzař, zejména těch vážných a úplných, kdy to nejde vyřešit během minut, jaký to má vliv na vybírání stále samého dodavatele se stejným systémem, je systém opravu dobře, redundantně a robustně navržen atp.