Autobusy Doprava ve městě Železnice

Železniční integrace letos přesáhne hranice Středočeského kraje

Jednotka CityElefant. Foto: Jan Sůra
Jednotka CityElefant. Foto: Jan Sůra

Dopravní organizátoři ROPID a IDSK chtějí ještě před koncem letošního roku dotáhnout záběr Pražské integrované dopravy (PID) na hranice Středočeského kraje, v některých případech s přesahy do sousedních regionů. Deníku Zdopravy.cz to řekl šéf IDSK Pavel Procházka.

Plány pro letošek jsou rozděleny do několika etap. Počátkem února spadne do sféry vlivu PID železnice v západní části kraje, integrované jízdenky budou nově platit v dalších 39 stanicích a zastávkách na Rakovnicku, Berounsku, Hořovicku a Příbramsku. Tím budou zaintegrovány všechny vlaky až do úrovně rychlíků v okruhu do sedmého tarifního pásma.

„Další etapa by měla přijít k 1. červenci, kdy dojde k integraci zbytku Středočeského kraje, tedy těch úseků, které jsou za hranicí sedmého tarifního pásma k hranicím kraje. Finále by pak mělo přijít k prosincové změně jízdního řádu, kdy se zaintegrují i přesahy do sousedních krajů,“ řekl Procházka. Jako pilotní „přeshraniční“ spolupráce už funguje spojení z Mělníka do severočeské Roudnice nad Labem. Podle Procházky vzniknou přesahy hlavně tam, kde lidé z okrajových částí kraje jezdí za prací či do škol k sousedům. Procházka jmenuje například spoje do Tábora, Turnova, Přelouče nebo Rokycan. „V tomto případě nejde jen o vlaky ale i autobusy,“ doplnil.

S okolními kraji IDSK jedná i o opačné expanzi krajských systémů směrem do středních Čech. Vlaky jsou podle Procházky předvoj integrace autobusové dopravy, která bude následovat. Administrativní rozšíření PID by mělo být následováno i rozšířením prodeje jízdenek a jejich označovačů.

Podrobnosti přineseme v rozhovoru s Pavlem Procházkou v neděli.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Vláďa
Host
Vláďa

PID az do tabordka? Tak to by bylo hodne dobry.

Michal
Host
Michal

To je hezký, ale jezdit na pražskou tramvajenku do Tábora potřebuje asi 20 lidí, kteří už pravděpodobně mají IN50. Co je třeba je integrovat ten Středočeský kraj – jízdenky, návazné spoje. Včera bylo pozdě…

Vít Jůza
Host
Vít Jůza

Nadpis „Železniční integrace letos přesáhne hranice Středočeského kraje“ s ohledem na železniční integraci v řadě krajů i na již uskutečněné rozšíření PIDu na Štětí, Roudnici i Louny neodpovídající skutečnosti, že už dávno přesáhla.

Partneři



CSCARGO
RSD