Doprava ve městě Dopravci Železnice

Ropid rozšiřuje pokrytí na jihozápad, tarif PID bude platit v dalších rychlících

City Elefant. Autor: Zdopravy.cz/Josef Petrák

Tarif Pražské integrované dopravy (PID) začne od 4. února platit nově i v rychlících z Prahy do Kařezu a Příbrami. Ropid se dohodl na uznávání dokladů ve všech vlacích rychlíkových linek R16 (Praha – Plzeň – Klatovy) a R26 (Praha – Písek – České Budějovice) na území Středočeského kraje.

Integrované jízdenky budou platit v dalších 39 stanicích a zastávkách na Rakovnicku, Berounsku, Hořovicku a Příbramsku. „Tím bude kompletně zaintegrována železnice do úrovně 7. tarifního pásma,“ oznámil Ropid na facebookovém profilu.

Od 4. února budou mít cestující možnost nakoupit jízdenky PID v pokladnách ČD ve stanicích Beroun, Hořovice, Jince, Kladno, Kladno město, Křivoklát, Příbram, Rakovník a Stochov.

Cestujícím se tak rozšíří možnosti cestovat na doklady PID nejen v osobních vlacích. Například v případě frekventované trasy Praha – Beroun to znamená zkrácení jízdní doby o 13 minut při použití rychlíku namísto osobního vlaku.

Podobně jako u jiných rychlíků bude  ale platit rozdílný přístup k výpočtu ceny jízdného. Řešit ho nemusí ti, kteří pojedou kompletně trasu na doklady PID. Pokud má ale například někdo Lítačku pro Prahu a pojede z Prahy do Berouna, musí si koupit v případě rychlíku jízdenku z poslední zastávky v Praze, tedy ze Smíchova. Pokud pojede osobním vlakem, může až z Radotína. „Taková je dohoda s Ministerstvem dopravy ČR, které vlaky objednává a kterému je pak potřeba ze strany Prahy dorovnat uniklé tržby,“ tvrdí Ropid.

Ropid už loni výrazně rozšířil síť vlaků i oblastí, kde doklady PID platí. Letos chce například rozšířit integraci na Berounsko. „Berounsko by mělo být snad ještě letos, aktuálně se však řeší koordinace s velkou uzavírkou silnice mezi Berounem a Královým Dvorem, která pravděpodobně termín integrace poněkud zkomplikuje,“ uvedl Ropid. Kompletní plán rozšíření integrace zveřejnil Ropid na svém webu.

Štítky

13 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
  • Chtělo by to přitlačit na ČD, aby prodávalo jízdenky dle tarifu PID z neobsazených stanic i ve vlaku. V IDSOK, ODIS nebo BID to jde (i když v ODIS ne moc ochotně), v IDSJMK zatím ne, v ostatních (IREDO, IDOL, DÚK) nemám odzkoušeno, ale myslím, že také ano. Když může takovou jízdenku PID vydat řidič v kterémkoliv autobuse od čísla 300 výše, tak proč by to nemohlo i ČD? Na těch jízdenkách už je přece čas, odkdy platí i počet tarifních zón. A asi by to vyšlo i levněji než instalace nových označovačů, které na neobsazených nádražích navíc mohou být snadným terčem vandalů.

  • Linka České Budějovice – Písek – Praha by se měla zrušit, neboť se na ni vykládají poměrně vysoké dotace na km, doba cestování je o cca hodinu delší než jiné alternativy (vlak České Budějovice – Tábor – Praha, autobusy) a mezi Českými Budějovicemi a Pískem jezdí spesne vlaky, v části Beroun – Praha jsou i jiné rychlíky a mezi Pískem a Berounem jezdi osobaky a počet cestujících je minimální.

    • To je úplně pravda, ale pochybuji, že by někdo takto komplikovaně jezdil z Budějovic do Prahy, takže srovnání s trasou přes Veselí n.Lužnicí a Benešov nedává smysl. Spíše mne vadí, že více než polovina trasy vede po elektrizovaných tratích, ale s diesely nebo motoráky. Kdyby se daly nahradit elektrickými jednotkami na úseku Budějovice – Písek jako nějaké zrychlené vlaky, tak bych pak samozřejmě nebyl proti zrušení těchto kostrbatých rychlíků. ale nyní mezi Pískem a Budějovicemi mimo tyto rychlíky žádná vhodná alternativa není, jedině přestup v Protivíně. Mezi Pískem, Příbramí a Zdicemi pak by stačilo ve špičkách zahustit osobáky na hodinový takt a to by možná jako náhrada stačilo. Ty vložáky by samozřejmě mohly být trochu zrychlené a stavět jen v těch stanicích, kde nyní staví ty rychlíky. Ale opět starý problém, jsou to dva kraje a všichni víme, jaká je regionální doprava mezi 2 kraji, až na malé výjimky, jsou tam velké díry nebo v lepším případě zbytečné přestupy.

  • Přitom by stačilo mít možnost kupovat jízdenky přes aplikaci – podobně jak funguje aplikace čd muj vlak, ale s ceníkem „pid“. Kromě úspory za instalaci a údržbu automatů a označovačů by to přineslo navíc možnost evidence počtu cestujících. Předpokládám, že dosud se cestující ve vlaku s papírovou jízdenkou nepočítají. Celkem by mě proto zajímalo na zakladě jakých údajů teď probíhá vyúčtování mezi ČD a ROPID

  • Tak vlaky a lítačka jsou základ, ale stále mi chybí nějaký fahrplan na úplnou integraci.

    K těm vlakům totiž není jak se dostat (jízdní řády autobusů ve středočeském kraji jsou úplně na h…o, nemluvě o tarifní integraci nebo dispečerském hlídání přípojů) a mnohe ani není jak si koupit nebo označit jízdenku IDS pro jednotlivou jízdu.

    Současná podoba integrace na jih od Benešova a na západ od Berouna snižuje cenu a zvyšuje komfort pravidelně dojíždějícím, kteří bydlí blízko nádraží (nebo k němu jezdí autem) – tím to bohužel zatím končí.

    • V Benešově ale delší dobu dokážou prodat různý PID jízdenky. Na Kladně i na Rodělově čumí jak z gumy.
      Pokud se tedy po Vánocích něco nezměnilo….

    • V Benešově ale delší dobu dokážou prodat různý PID jízdenky…

      Jo to je fajn, fakticky tím ale vzniká další anomálie, pokud je to jenom v pár jednotkách stanic. Navíc to ani není zmíněno ve schématech PID …
      Systém by měl být hlavně takový aby se cestující mohl spolehnout že funguje všude.

    • Chce to ještě nějakou dávku trpělivosti. Ale PID postupně od SčID přebírá autobusové linky do své péče a tím se to hodně zlepšuje (viz okolí Mělníka, Poděbrad, Týnce nad Sázavou, nyní Kladna, snad se dočkáme i Mladé Boleslavi). A PID už si ty návaznosti a čekání dokáže pohlídat. Třeba toto výborně funguje v IDSJMK, kde čekají nejen autobusy na vlaky, ale dokonce i obráceně. Ten náš severomoravský ODIS je v tomto směru stále ještě hodně zaostalý, tady se nedá spolehnout ani na přestupy mezi vlaky, např. ve stanici Český Těšín nebo Ostrava Kunčice.

Newsletter

Partneři


Výběr editora