Pokud bude krádež kabelů např. na železnici posuzována jako cena kovu místo ohrožení lidských životú a způsobení celkové škody s odpovídajícími tresty pro pachatele i výkupce kovů, situac e se nezlepší…
Jan
5 měsíců
Takový náš folklór, jedno i druhé…
M474003
5 měsíců
Těmi kabely neprochází tak velké proudy, aby nemohly být z hliníku.
Jako laik bych se rád zeptal odborníků že Správy železnic či někoho jiného z odborné veřejnosti, zda by nešlo klíčové tratě monitorovat kamerovým systémem či oplotit jako VRT?
Především by pomohlo nazývat věci pravými jmény (dtto pachatele – tj. zapomenout na korektnosti) a mít „nastavené zabezpečení“, aby bylo nemožné tohle jakkoli někde prodat. A úplně jiná klasifikace takové trestné činnosti, která z hlediska společenské nebezpečnosti daleko překračuje podstatu skutku krádeže.
Jinak tedy velký mazec ta ranní špička od Radotína. Lidi se vraceli pro auta, autobusy bez šance to nějak uspokojivě pobrat…
Smíchov každopádně krádeže opakované. Nutně musí přijít otázka, jaká opatření byla přijata.
Klasifikace je poškození obecně prospěšného zařízení. To je čin docela přísně postihovaný, i z nedbalosti. Z neznámého důvodu se ale v tiskových zprávách od policie dočítáme, že stíhají neznámého pachatele pro krádež Protože u takto postavené klasifikace je škoda pár korun, tak tomu také odpovídá jejich kriminalistické úsilí.
Obecné ohrožení se musí prokázat. Znalec řekne že zařízení je blbobzdorné a při poškození se přepne do bezpečného stavu (stůj, popř. zhaslé návěstidlo na které fíra musí nějak reagovat), a má pravdu. Na poškození opz se nemusí nic prokazovat, to je z definice „zařízení pro veřejnou dopravu, včetně součástí dráhy a drážních vozidel ve veřejné drážní dopravě“
Opatření mohou být přijata zejména v legislativě, a to zvýšení trestů za poškozování (krádeže/částí) obecně prospěšných zařízení. Případně i požadavek na předložení průkazu totožnosti ve sběrně kovů při pochybnosti, zda prodávané je či není výlučně z osobního vlastnictví.
co je to za blbost? Ty kamery na VRT sou občas u nadjezdů, a tunelů to hlavně v Číně a částečně ve Španělsku. Nemužou být všude!! A plot ten si občas lidé klidně prostříhají aby mohli přecházet, a nemuseli využívat ty nadjezdy a ekokoridory!
Jirka63
5 měsíců
Zajímavé,minulé úterý jsem jel přes Smíchov na přivolávačku a červená čepice volá,že pojedu na přivolávací návěst z důvodů kradeží kabelů.
V takovém případě už jistě policie obešla všechny sběrny minimálně v blízkém okolí jestli se tam kabely shodných parametrů které by mohly pocházet z takových krádeží nenacházejí. Výkup je dnes na OP a peníze se vyplácejí přes účet zakže zjistit kdo, co,kdy a kolik přinesl by něměl být problém.
Jen jestli ty kabely nezmizely právě z důvodu , kvůli kterému jsou bezpečnostní opatření zavedena. Pokud někdo ukradne kabel který je potřeba (jinak by tam nebyl) a proto je nutné zastavit provoz myslím si, že by se to za útok na infrastrukturu (dopravní) mělo považovat. Ale jestli je někdo tak blbý, že nyní krade kabely vůbec bych se nedivil kdyby se příště někdo pokusil ukrást dráty z trolejového vedení.
Leech
5 měsíců
Pochvala ČD, v Uhříněvsi nás po hodine vytáhli hasiči a hned na to přijel autobus ND a vzal nás do Hostivaře kde čeká ešus… V rámci možností super přístup.
Radim
5 měsíců
Z Os 19905 (S6) vyhodili lidi v Řeporyjích (v 5:59), prý je na Smíchově porucha zabezpečovače. Ale protijedoucí (19950?) normálně jel. Je strašně příjemné jet v pondělí ráno do centra přecpaným autobusem z Řeporyjí, ještě že z Luka už člověk může aspoň metrem…
Kdysi když ještě nebyly „kabely“, dělalo se to ručně
Teď, když nejsou kabely… Budeme jezdit busem… Pokud z něj neukradnou naftu… Nebo pokud to nebude trolejbus… kterýmu ukradli kabely k trolejím…
🙂
Tím obnovením po jedné koleji bych si nebyl jist, PID má v mimořádnosti tento údaj už škrtnutý a napsáno, že provoz je přerušen. Spoj S7, co měl odjet 6:44 z Berouna, má v 7:05 +60 min.
Asi jo, byť teda ještě asi 25 min před plánovaným odjezdem se v aplikaci na rozdíl od jiných ukazoval bez zpoždění. V PID mimořádnostech skutečně tahle informace je (byla) škrtlá, ČD u toho spoje mají jen „blíže neurčené omezení provozu“.
Každopádně jel jsem busem a díky bohu, že dnes zrovna D5 docela jela, to je už taky spíš výjimka.
Pokud bude krádež kabelů např. na železnici posuzována jako cena kovu místo ohrožení lidských životú a způsobení celkové škody s odpovídajícími tresty pro pachatele i výkupce kovů, situac e se nezlepší…
Takový náš folklór, jedno i druhé…
Těmi kabely neprochází tak velké proudy, aby nemohly být z hliníku.
Jen jesli jimi procházejí vůbec nejaké proudy když je možné je tak jednoduše ukrást.
Aby bylo jasno nikde není uvedeno o jaké kabely se jednalo. Klidně by to mohly být nějaké zemnící.co já vím.
Radim
2 hodin
Z Os 19905 (S6) vyhodili lidi v Řeporyjích (v 5:59), prý je na Smíchově porucha zabezpečovače.
No tak asi ne,no. O důvod více přemýšlet zda se jedná „jen“ o krádež nebo je za tím něco jiného.
„Borci“ dokáží ukrást i část trakčního vedení pod napětím.
Fakt? Tak to je na Darvinovu cenu. Nemám slov.
V povrchovych dolech borci dokazou ukrast i kabel co napaji ty kolesovy rypadla … je to i s ohnostrojem, ale ten kable tlusty jako ruka maji.
Je to na 35kV . Několik pasových vozů (kabelových bubnů) jsem rekonstruoval. https://elektroprim.cz/files/thumbs/2/6/a/26aec5db948c7370ce45c334778675d0/web_214-IMG-2189-600×400.JPG
Zloděj nejdřív stříhá, pak zkoumá.
Co to plácáte?
Jako laik bych se rád zeptal odborníků že Správy železnic či někoho jiného z odborné veřejnosti, zda by nešlo klíčové tratě monitorovat kamerovým systémem či oplotit jako VRT?
Především by pomohlo nazývat věci pravými jmény (dtto pachatele – tj. zapomenout na korektnosti) a mít „nastavené zabezpečení“, aby bylo nemožné tohle jakkoli někde prodat. A úplně jiná klasifikace takové trestné činnosti, která z hlediska společenské nebezpečnosti daleko překračuje podstatu skutku krádeže.
Jinak tedy velký mazec ta ranní špička od Radotína. Lidi se vraceli pro auta, autobusy bez šance to nějak uspokojivě pobrat…
Smíchov každopádně krádeže opakované. Nutně musí přijít otázka, jaká opatření byla přijata.
Klasifikace je poškození obecně prospěšného zařízení. To je čin docela přísně postihovaný, i z nedbalosti. Z neznámého důvodu se ale v tiskových zprávách od policie dočítáme, že stíhají neznámého pachatele pro krádež Protože u takto postavené klasifikace je škoda pár korun, tak tomu také odpovídá jejich kriminalistické úsilí.
Houby poškození obecně prospěšného zařízení. To může být leda to, že někdo počmárá dopravní značku. Tohle by to mělo být obecné ohrožení.
Obecné ohrožení se musí prokázat. Znalec řekne že zařízení je blbobzdorné a při poškození se přepne do bezpečného stavu (stůj, popř. zhaslé návěstidlo na které fíra musí nějak reagovat), a má pravdu. Na poškození opz se nemusí nic prokazovat, to je z definice „zařízení pro veřejnou dopravu, včetně součástí dráhy a drážních vozidel ve veřejné drážní dopravě“
Jenže škoda není pár korun, k hodnotě materiálu se musí přičíst hodnota následně způsobené škody. Je potřeba změnit trestní zákoník.
Opatření mohou být přijata zejména v legislativě, a to zvýšení trestů za poškozování (krádeže/částí) obecně prospěšných zařízení. Případně i požadavek na předložení průkazu totožnosti ve sběrně kovů při pochybnosti, zda prodávané je či není výlučně z osobního vlastnictví.
Dalnici oplocenou mate, ale kvuli stretum se zveri a smerovani zvirat na prechody pro zvirata … zeleznice nic takovyho nema.
Navic vlakum ten stret se zveri zase tolik nevadi – nejsou pak za tim smrtaky.
Dalnice cela pod kamerami neni, jen vybranne useky.
Zabezpečení železnice před jakoukoli sabotáží je u nás dost špatné. Nejde zdaleka jen o plot a kamery.
Aby se dal do šrotu zužitkovat i ten plot? 😉
co je to za blbost? Ty kamery na VRT sou občas u nadjezdů, a tunelů to hlavně v Číně a částečně ve Španělsku. Nemužou být všude!! A plot ten si občas lidé klidně prostříhají aby mohli přecházet, a nemuseli využívat ty nadjezdy a ekokoridory!
Zajímavé,minulé úterý jsem jel přes Smíchov na přivolávačku a červená čepice volá,že pojedu na přivolávací návěst z důvodů kradeží kabelů.
Ony už nejsou na Smíchově vložáky? U těch nebyla přivolávačka, ne.
V takovém případě už jistě policie obešla všechny sběrny minimálně v blízkém okolí jestli se tam kabely shodných parametrů které by mohly pocházet z takových krádeží nenacházejí. Výkup je dnes na OP a peníze se vyplácejí přes účet zakže zjistit kdo, co,kdy a kolik přinesl by něměl být problém.
na OP ano, ale na účet není nutno. Lze i na složenku (a tu vám za rohem sběrny jistý pán ihned proplatí 🙂 )
Což zase až tak nevadí. Důležité je to kdo, kdy, co a kolik a to se eviduje a je to podloženo údaji právě z OP aby bylo možné dotyčného najit.
Jak jsou ty stěžejní kabely zajištěny proti krádeži???
Jak by měly být?
No nějak asi jo žejo.
Výstražným křížem? 😀
A odstavcem ve výlukovém rozkazu, že „nesmí dojít k poškození kabelových tras“.
Nejsou náhodou zavedená opatření kvůli zvýšené pravdebodobosti útoku na infrastrukturu? A on si klidně někdo ustřihne kabel.
Jen jestli ty kabely nezmizely právě z důvodu , kvůli kterému jsou bezpečnostní opatření zavedena. Pokud někdo ukradne kabel který je potřeba (jinak by tam nebyl) a proto je nutné zastavit provoz myslím si, že by se to za útok na infrastrukturu (dopravní) mělo považovat. Ale jestli je někdo tak blbý, že nyní krade kabely vůbec bych se nedivil kdyby se příště někdo pokusil ukrást dráty z trolejového vedení.
Pochvala ČD, v Uhříněvsi nás po hodine vytáhli hasiči a hned na to přijel autobus ND a vzal nás do Hostivaře kde čeká ešus… V rámci možností super přístup.
Z Os 19905 (S6) vyhodili lidi v Řeporyjích (v 5:59), prý je na Smíchově porucha zabezpečovače. Ale protijedoucí (19950?) normálně jel. Je strašně příjemné jet v pondělí ráno do centra přecpaným autobusem z Řeporyjí, ještě že z Luka už člověk může aspoň metrem…
V jiný diskuzi jsem četl, že jako zabezpečení úplně v pohodě stačí světla (do 100kmh), to jako nešly ani ty?
Svítila tam červená (v Řeporyjích). Ale jestli to fungovalo dál, to samozřejmě nevím
Samozřejmě, že stačí světla. Ze Smíchova do Berouna ani nic jiného nikdy nebylo. Ale po krádeží kabelů nesvítí ani ta světla, nejdou výhybky atd…
A výměny budeš přehazovat jak? A stavět vlakové cesty? A shazovat dolů šraňky? 😀
Kdysi když ještě nebyly „kabely“, dělalo se to ručně
Teď, když nejsou kabely… Budeme jezdit busem… Pokud z něj neukradnou naftu… Nebo pokud to nebude trolejbus… kterýmu ukradli kabely k trolejím…
🙂
Kdyby s tím šlo jet dál tak by to jelo dál ne? Najděte a vyřiďte si to s tím kdo ukradl kabely.
Já vím, já vím…
Tím obnovením po jedné koleji bych si nebyl jist, PID má v mimořádnosti tento údaj už škrtnutý a napsáno, že provoz je přerušen. Spoj S7, co měl odjet 6:44 z Berouna, má v 7:05 +60 min.
Nebude to spis tim, ze ten vlak (ta souprava) se zasekl nekde mezi Phou a Berounem, a tedy neni co by odjelo do Prahy?
Asi jo, byť teda ještě asi 25 min před plánovaným odjezdem se v aplikaci na rozdíl od jiných ukazoval bez zpoždění. V PID mimořádnostech skutečně tahle informace je (byla) škrtlá, ČD u toho spoje mají jen „blíže neurčené omezení provozu“.
Každopádně jel jsem busem a díky bohu, že dnes zrovna D5 docela jela, to je už taky spíš výjimka.
Taky jsem dnes jel busem, lidi v nem sice bylo trosku vic nez obvykle, ale i tak se to dalo
V pondělí ráno, docela lituju zaměstnance a cestující.
klidně i studenty , taková obajoba ročníkové práce se z vlaku dělá těžko…