Železniční dobrodruhy přivítal v Jerevanu Čmelák. VlakFest vypravil svůj první Kavkaz Train
Shogakat. Foto: Dalibor Palko

Dalibor Palko ze "zážitkového" dopravce Gepard express popisuje výpravu železničních nadšenců na Kavkaz.
poslat 200 lidi do vlivove zony Ruska, ktere podle poslednich zprav v miste eskaluje napeti smerem k Azerbajdzanu neni uplne dobry marketingovy tah
Arménie je krásná země, která má opravdu velký turistický potenciál. Je to hotové eldorádo pro milovníky historie a architektury. Kdo má rád hory a nechce se mačkat s turisty na vrcholu např. Sněžky nebo jakéhokoli vrcholu v Tatrách, přijde si v Arménii na svoje. Já jsem například měsíc zpátky byl v Arménii, zlezl jsem Aragac – nejvyšší horu Arménie – a byl jsem na celou horu úplně sám. Pravda, vztahy s Ázerbájdžánem a Tureckem jsou všechno jiné než by měly být a pořád ve vzduchu visí možnost další války, ale takových míst po světě je nespočet a turisté tam cestují… Číst vice »
Kolik stojí jízdenka na takovou akci (nepodařilo se mi dohledat…) ??
Nejlevnější (plackart) letos vyšel asi na 10 000 Kč + letenka. Držitelé jízdních výhod OSŽD měli jízdné symbolické. Příští rok se uvidí.
dávno pradávno tému, co v Jerevanském hrádu řádili jak zjednaný….
Z fotek jsem se lekl, že byla na širokém rozchodu použita trofejní souprava RŽD-FPC :-)))
Železnice v Arménii provozuje dceřiná společnost RŽD.
👍
Mohla být zábava se toho účastnit. Ale rušit na týden jediné fungující mezinárodní spojení široko daleko kvůli tomu, aby se zabavila skupina turistů ze západu, mi teda přijde blbé.
Místní se mají mezi Jerevanem a Tbilisi třepat celý den maršrutkama?
Myslím, že v Česku by v tomto období byla u kteréhokoliv dopravce situace se šesti lehátkovými a lůžkovými vozy pro takovou mimořádnou akci asi stejná. Zřejmě rozhodla širsí ekomická výhodnost.
Je otázka zda by u nás dopravce všech svých jediných 6 lůžkových/ lehátkových vozů byl ochotný pronajmout současně. A ne třeba jen polovinu. Může to být pro tamní železnice zajímavé 😉.
Informace v článku není úplně přesná: vlak Batumi – Tbilisi – Jerevan jezdil dál, normálně jsme ho několikrát potkali. Nevím, zda jezdil denně nebo obden, ale určitě nebyl zcela zrušen.
Před pár týdny jsem v tomto regionu byl a můžu potvrdit, že maršrutky osobně považuji za rychlejší a pohodlnější než vlaky (tam, kde vlaky jezdí). Nemůžete sice na záchod kdykoliv chcete, ale zastavují často, po cestě si pak narozdl od vlaku koupíte i jídlo a pití. Mezi Jerevanem a Tbilisi je maršrutka cca o 6 hodin rychlejší než vlak, který jezdí jen jeden denně, a to přes noc. Nevýhoda v maršrutce je pak zpravidla bezpečnostní (značka „40“ znamená „doporučených 110, ideálně v protisměru“), technický stav bývá takový, že by naší STK prošel naposledy tak možná před 30 lety, funkci blinkrů… Číst vice »
Pohodlnější při mých 190 cm rozhodně ne.
„pak narozdl od vlaku koupíte i jídlo a pití“
Tam už neprocházejí nacpaným vlakem prodejci všeho možného i nemožného, jako v dříve?
Já někde četl že už od 100 km.. ale taky jsem zvědavý na tu implementaci, nebo jestli jen maršrutky povezou místo jedné cedule dvě a budou je za sklem podle potřeby střídat 🙂 Vozový park i řidiči v Gruzii, natož my cestující, by si každopádně takový upgrade zasloužili 🙂
Spoje nerušili, to bude omyl. Plánovali to s původní délkou vlaku, kterou jsme požadovali. Nebylo by to ale vhodné, tak jsme vlak zkrátili na polovinu. Za rok znovu.
Vzhledem k tomu, že si vlak cestou kolem hranic klestil cestu větvemi, tak ta doprava není zrovna intenzivní.
Vlakfest, Žiwell a další kolejové výpravy Gepard Expresu probíhají ve volných intervalech s minimálním narušením pravidelného provozu.
Nepočítám překvapení personálu stanic, kolo Sevanu jsou ještě plní emocí.